DoN SNG 100$

#1| 0

$100+$4 USD Hold'em No Limit - Level III (25/50)
Plads 1: mr_bond219 (1290 i chips) Plads 2: SelwynSt (1655 i chips) Plads 3: firenze1926 (1830 i chips) Plads 4: VILLIAN (1900 i chips) Plads 5: HERO (1760 i chips) Plads 7: Jorgexxxxxx (1535 i chips) Plads 8: Gutshot2101 (1405 i chips) Plads 9: oknewcastle (1295 i chips) Plads 10: -----18yr (2330 i chips)
mr_bond219: poster ante 5
SelwynSt: poster ante 5
firenze1926: poster ante 5
VILLIAN: poster ante 5
HERO: poster ante 5
Jorgexxxxxx: poster ante 5
Gutshot2101: poster ante 5
oknewcastle: poster ante 5
-----18yr: poster ante 5
VILLIAN: poster small blind 25
HERO: poster big blind 50
*** KORT ***
Givet til HERO [9 7]
Jorgexxxxxx: folder
Gutshot2101: folder
oknewcastle: folder
-----18yr: folder
mr_bond219: raiser 100 til 150
SelwynSt: folder
firenze1926: folder
VILLIAN: kalder 125
HERO: kalder 100
*** FLOP *** [8 K 6]
VILLIAN: better 400
HERO: ????

Hvad skal der gøres her? Er det bare at skubbe til midten eller er der en anden linje som giver større værdi?
VILLIAN kalder temmeligt light

12-10-2009 13:27 #2| 0

Nu ved jeg godt, at jeg ikke er den mest snu i dette forum, og sikkert derfor har jeg lige fået en besked om at jeg ikke overholder reglerne for analysekategorierne.
Er der ikke lige en venlig sjæl som vil fortælle mig hvad jeg gør som jeg ikke må eller hvad jeg mangler for at opfylde kravene?

Hilsen en som bare ønskede en grundig debat om mange af de facetter der er i DoN.

Hesten

12-10-2009 13:28 #3| 0

Havde aldrig betalt preflop, men når du nu har det så skubber jeg AI uden at tøve.

12-10-2009 13:33 #4| 0

@Hetenhopper

Du mangler pot size, ellers ser det fint ud.

12-10-2009 13:34 #5| 0

Folder preflop her, hver en chip er værdifuld i en DON, så der skal ikke ses flops med marginale hænder.

Som spillet preflop og mod en light kaldende villain, der næppe smider en sandsynlig Kx her, eller 86/88/66/større FD som han nok ellers oftest har her, tror jeg bare jeg veksler mellem at kalde flop og håber på at ramme turn, hvor jeg ellers checkfolder eller også bare opgive flop og folde, da vi nok kun er ca. 50-50 mod hans range for det høje donkbet. Var det en almindelig SNG pusher jeg floppet i stedet.

12-10-2009 14:04 #6| 0

Spiller rigtig mange DoN.

Jeg folder ALTID preflop der. Generelt så folder jeg rigtig meget inden blinds hedder 50/100, selvfølgelig bliver det lidt en skubbefest, men det er DoN.

Vent til blinds er høje, og vent til du har nogle gode kort eller en god position.

12-10-2009 14:08 #7| 0

All-Out-Put

Du kan da ALDRIG kalde her på floppet. Der er kun 2 moves her, nu hvor vi har betalt preflop.

FOLD/ALL IN

12-10-2009 14:14 #8| 0

@Odense

Mod en normal villain har du ret i det er skidt, men hvis villain som angivet er en donk der kalder superlight, har vi vel nærmest ingen fe efter hans høje donkbet og så er det skidt at pushe. Ved et call har vi stadig en hæderlig stack tilbage hvis vi misser turn og må opgive potten, og rammer vi er der vel god chance for at villain går død alligevel udfra readet og vi får den betaling der berettiger at kalde på floppet. Dog er fold på floppet nok det bedste, både da villain kan have et højere fd og da den anden villain kan pushe indover ved et call, hvilket selvfølgelig også understreger at der altid skal foldes preflop i spottet.

12-10-2009 14:49 #9| 0

Som spillet er det et easy push, dog enig med de andre at det er et klart fold preflop.

12-10-2009 15:02 #10| 0

Til jer der synes det er et easy push, hvad sætter I villain på og ser I nogen FE mod det. Hvis villain kalder superlight folder han vel næppe sandsynlige hænder som KJ/KQ/K10, som vi har omkring 55% imod, og vi ønsker vel ikke et et 55-45 spot her for alle vores chips. Har villain 2 par er det tilsvarende kun 50-50 og har han set har vi kun ca. 40%. Det eneste villain folder er vel ren air eller usandsynlige hænder som 8x, 6x, 99/1010/JJ eller måske et højere fd. Og det sidste kan han sikkert også vælge at kalde med hvor vi er i store problemer.

Alt i alt synes jeg det er skidt at pushe her i en DON. Vi har ret lille fe og er nok kun marginalt foran villains range. Så hellere bare folde, eller alternativt kalde og se turn. Selvom det kan synes donket med så passiv en linje, er det ofte det bedste i en DON på dette stadie.

13-10-2009 00:47 #11| 0

Preflop er meget skidt. Easy fold.

Mulighederne på floppet sucks ! Vil vi virkelig gerne all-in hvor vi at best er lille favorit ? Call er nedern da vi oftest ikk rammer turn og bliver nødt til at folde til shove. Fold er ikk rart med så stærkt et draw, men imo det bedste valg i en DoN. Dog har jeg aldrig rigtig spillet disse, så kan være jeg er wayoff.

Men altså, undgå disse problemer ved at folde preflop.

13-10-2009 01:31 #12| 0

Er med på fold preflop vognen.
Jeg mener egentlig at den fejl du laver preflop må føre til den nødvendige konstatering - at når man caller preflop med den handske så må man nødvendigvis også gå død når man flopper noget nær det optimale med en suited one gapper. FE? Måske en smule men ligeså meget da du mister meget equity på et blankt turncard og du stadigvæk har 30% hvis han har en nøgen konge.

Hvad skal der gøres her? Er det bare at skubbe til midten eller er der en anden linje som giver større værdi?

Det er ikke et spørgsmål om at søge værdi i hånden da du pt. har 9 høj og stensikkert er bagefter villains donkleading range. Det er et spørgsmål om at forøge din egen FE (if any) og det gør du som sagt med et push på floppet.

13-10-2009 10:55 #13| 0

Nu ved jeg ikke hvordan ICM forholder sig ift DONS, men hvis vi snakker std sng, og alle ved bordet har de samme stacksizes, skal vi bruge ca. 55% for at komme ai pf og være +EV$, såfremt det er early game og bordet er fyldt. Her har vi ca. 55%, vi udelukkende sætter villian på en K med høj/god kicker og antager at villian 2 folder. Med de potodds kan du hvert fald snildt skubbe indover her, selvom du ved du blir kaldt.. Hvorfor skulle villian forresten næsten bette pot, hvis han har floppet toppar? hmm..

Burde det ikke forholde sig således at vi behøver mindre edge i DONs, når man tænker på præmiefordelingen? I en std top 3 casher sng er man ikke garanteret en del af prizepool, såfremt man dobler, men i en DON burde ens chancer være meget større...

13-10-2009 10:59 #14| 0

@Svenningsen

Tror den er omvendt. imo burde din EV stige betydeligt mere ved at double i en reg sng end i en DoN.

13-10-2009 11:28 #15| 0

Ketelsen@

Nå ja, som std har vi jo mindre del af EV$, netop pga præmiefordelingen!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar