$400NL AA

#1| 0

Villian er ukendt, men virker ikke overdrevet LAG. Preflop er ikke standard for mig, men jeg regnede med at det ville være HU så jeg ville gerne skjule min hånd.

Party Poker No-Limit Hold"em, $ BB (9 handed) converter

MP1 ($413)
MP2 ($760.34)
MP3 ($271.62)
CO ($201.50)
Button ($462)
Hero ($384.10)
BB ($405.50)
UTG ($400.40)
UTG+1 ($774)

Preflop:/ Hero is SB with A, A. Hero posts a blind of $2.
2 folds//, MP1 raises to $10/, 4 folds//, Hero (poster) calls $8, 1 fold//.

Flop:/ ($24) J, 3, 8 (2 players)/
Hero checks, MP1 bets $15/, Hero calls $15.

Turn:/ ($54) 9 (2 players)/
Hero checks, MP1 bets $35/, Hero raises to $90/, MP1 calls $353 (All-In)

Jeg har $270 tilbage skal de bruges her?

14-08-2005 06:33 #2| 0

"Preflop er ikke standard for mig, men jeg regnede med at det ville være HU så jeg ville gerne skjule min hånd."

Hvad er årsagen til at du ikke vil tage kontrollen med et reraise, når du er ude af position? Jeg kan forstå at man en gang imellem mixer det op når man har position på raiseren (og det er sandsynligt at han har en stærk hånd, som f.eks. hvis han åbner fra tidlig position), men her kan jeg ikke se nogen grund overhovedet til at sløvspille AA.

Du er selvfølgelig nødt til at folde til hans all in move.

/Mikael

14-08-2005 12:48 #3| 0

Mener da ikke det er et klart fold.
Han raiser pre, kan han sidde med QQ/KK?

Det er også muligt han rammer top par med en god kicker?

Hvis han har ramt noget, må man da sige at han har overspillet QT preflop ved at raise, og så ligger fejlen måske i at da ikke har reraiset.
Vil ikke mene han er på flushdraw, da det for ham vil være alt for risikabelt, i fald du callede.
Svært call, men mener bestemt der ligger muligheder.

Xsuited

14-08-2005 13:20 #4| 0

Mener også du må lægge dig her, uden reads på villain vil jeg sige at han har dig slået mere end 1 ud af 3 gange.

Jeg kan i øvrigt ikke lide at slowplaye esser med check/calls. Der skal raises ordenligt på floppet hvis ikke preflop efter min mening.

Jeg kan godt se dit dilemma tilgengæld. Du forsøger at trappe ham ved ikke at vise din styrke, og så ender du lige pludselig med at skulle spille for hele din stack med et overpair, jeg gætter på du callede?

14-08-2005 19:53 #5| 0

Den hånd er et mønstereksempel på hvordan AA ikke skal spilles. Du spiller den sløvt hele vejen og det ender med at du taber en stor pulje uden overhovedet at se et showdown.

/pius

14-08-2005 23:16 #6| 0
OP

@pius:
Så hvad foreslår du så i stedet? Udover standardlinjen hvor jeg raiser til $25-$30 pre-flop og han ved jeg har et stort par? check/call turn eller hvad?

14-08-2005 23:28 #7| 0

fik du callet den?? hva havde han??

15-08-2005 15:11 #8| 0

.

15-08-2005 16:20 #9| 0

Preflop vælger du at mixe det up, ok fair nok. Jeg kender ikke de spil godt nok til at vide om det er fornuftigt/nødvendigt men det er jeg sikker på der er andre der kan fortælle dig. Jeg vil dog sige en vigtig ting her. Læg mærke til hvor meget det betyder at villain raiser så lidt preflop. Havde han raiset 4 bb i stedet havde dit call være meget bedre. Overvej dette næste gang.

På floppet skal du tage din beslutning for hvilken linje du tager for resten af hånden, og dermed hvor stor du vil have potten. Den linje du vælger er meget skidt.
Caller du floppet skal du osse calle turn. Aldrig raise her. Raiser du floppet kommer du højst sandsynligt til at spille for alle dine penge, hvilket nok er ok.

Som hånden spiller her folder du

15-08-2005 21:04 #10| 0
OP

Tak for kommentarerne, jeg postede ikke hånden fordi jeg syntes jeg havde spillet den dårligt på flere punkter (som er blevet belyst her). Jeg indså på turn at jeg havde fejlspillet min hånd og egentlig ikke havde nogen idé om han havde et overpair eller set, så jeg gjorde det som æsler gør bedst : callede. Han havde 88. Dumt.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar