$34,5 HU SnG - Godt barrel spot?

#1| 0

Har spillet lidt med chuck før, og han er ikke skide dygtig.

Generelt er mit indtryk af hans limpingrange, at den er ret svag. Den indeholder en hel masse hænder, som han meget gerne vil se et flop med - vi snakker suitede connecters og den slags.

Er begyndt at eksperimentere meget med 2nd og 3rd barrels, hvis boardet ser godt ud til det.

Dog er jeg i tvivl om, hvorvidt nedenstående er et godt spot? Og hvilke rivers der potentielt kan skydes 3. tønde på?

Seat 1: chuck4114 (1500 in chips)
Seat 2: dillerboerge (1500 in chips)
chuck4114: posts small blind 10
dillerboerge: posts big blind 20
*** HOLE CARDS ***
Dealt to dillerboerge [A 7]
chuck4114: calls 10
dillerboerge: raises 60 to 80
chuck4114: calls 60
*** FLOP *** [8 2 4] - pot: 160
dillerboerge: bets 100
chuck4114: calls 100
*** TURN *** [8 2 4] [Q] - pot: 360
dillerboerge: bets 300
chuck4114: calls 300
*** RIVER *** [8 2 4 Q] [8] - pot: 960
dillerboerge: checks
chuck4114: bets 360

31-01-2010 20:20 #2| 0
OP

Båmp :)

31-01-2010 20:42 #3| 0

Vi er enige om han ikke har 8 eller Q, så ville han spille anderledes på flop og turn.. Jvf. han er dårlig.

Han ligner rigtig meget et misset flush draw eller noget 35 , 67 halløj..

8´eren på turn mener jeg er et godt kort til at skyde videre for dig..

31-01-2010 21:03 #5| 0

"Vi er enige om han ikke har 8 eller Q, så ville han spille anderledes på flop og turn.. Jvf. han er dårlig."

what? ser mange der spiller en 8´er sådan her muligvis også damen (Qx) spar fx og spiller dem passivt.

Btw. så er det fint nok at C-bette.

Men synes ikke du skal skyde nummer 2 her, når han caller flop på det board. Hvis han er på træk, slipper han ikke og heller ikke evt 8 måske heller ikke dårligere.

Så er du tvunget ud i et riverbluff, hvis ikke completer i håb om han var på træk. Unødig at tage chancen i netop dette spot synes jeg.

Check/Fold turn.

Hvis den går Check/Check og river blanker revurdere jeg riverbeslutning alt efter dynamik.

Synes btw at check preflop spiller bedst.

31-01-2010 21:03 #4| 0
OP

@ ThomasP

Skal lige se, om jeg har forstået det korrekt - men du synes at en 8'er på river, er et godt spot at skyde 3. tønde? Der er jeg så helt uenig, da en væsentlig del af hans range indeholder 8x og desuden gør det mere likely at han vil betale med en svagere hånd - vil tro der er nogle kombinationer af 55/66/77 i hans range.

Tror sagtens han kunne spille en 8'er sådan her, og synes sådan set han repræsenterer den fint, lige indtil at han "valuebetter" så lavt på river. Tror han ville shove eller byde højere, hvis han havde trips. Tror også næppe på, at han valuebetter 2x eller 4x, og det er svært at se ham komme til river på den her måde med Qx. Så er der 55/66/77 tilbage. Er dog i tvivl om, om han ville valuebette dem på river.

31-01-2010 21:11 #6| 0
OP

@ jeversan

Skyder også turn med henblik på at smide 3. tønde på en del rivers - mere eller mindre samtlige kort over 8 og undtaget. Er klar over det kan virke/være spewy, men er som sagt igang med at eksperimentere, og synes at det indtil videre har virket udmærket. Dog er det nok ekstra skidt, når nu han er så skidt, og vi bør have en væsentlig edge over ham. Mener dog at en del af den edge består i at udspille ham, når han har en marginal hånd, som han mere eller mindre 100/100 gange har her.

Mener at preflop er et standard 4x raise, da jeg tager den ned på ufattelig mange flops og desuden er foran hans limp/calling range - derudover har han nærmest ingen stærke Qx- eller Kx-hænder, hvorfor jeg vil kunne skyde ham af en marginal hånd ved at skyde turn og potentielt river. Derudover er der ingen stærke esser i hans range, så jeg vil være ret komfortabel med at valuebette forholdsvist tyndt på A høje flops.

Edith siger at jeg lige skal huske at nævne, at selvom jeg måske lyder meget skråsikker, så tager jeg alt hvad I siger til mig!

31-01-2010 21:21 #7| 0

Nu spurgte du jo til folk på PN om deres mening/erfaring med bullets og synes bare ikke det her spot er specielt godt mod en fisk. Tror du kan optimere din EV mere ved at Check/Folde turn eller revurdere river ved check/check.

Og grunden til at jeg foretrækker check preflop er, at folk tit overvurdere svage esser ude af pos imo.
Du rammer 1/3 af flops og det er A eller 8, dvs. ikke engang 1/3 A´er. Og chancen for at få noget specielt ud af ham, hvis du rammer A eller stærkere er ikke vanvittig stor.
Så skal du til at spille ude af pos. mod folk som ofte caller på de mindste draws og hit på flop. 1end, 2end og måske 3end barrel i et marginal spot.
Tror ikke på det er +EV

Vend den lige om, hvis flop slår Axx, hvad er chancen for at villain sætter dig på A?, den variant kan give dig flere chips i længden end omvendt er jeg overbevidst om.

hvis vi skulle raise preflop mod en limper, kan jeg bedre li at gøre det med 10J/JQ/KJ etc. da det ligger tættere på hans range og derfor større chance for at få value fra 10xx/Jxx/Qxx/kxx flops + du kan nemt skyde ham af Axx flops også da han range ofte ikke indeholder A.
Tænker på, hvis han limp caller hænder som J5/Q8/K4 osv.

31-01-2010 21:30 #8| 0
OP

@ jeversan

Er helt med på hvad du mener, og tager som sagt det hele til mig. Det er bestemt heller ikke 100% af gangene, at jeg lige bestemmer mig for at skyde videre på turn. Mener bare jeg kan folde en del af hans range ud, da en forsvindende lille del af hans flop pealing range indeholder Qx.

Benytter mig tit af at checke bag med Ax i BB. Dog ikke når blinds er 10/20. Der venter jeg som regel til blinds er minimum 25/50, hvor folk slås mere for at vinde pots og gerne bluffer vildt på A høje flops og desuden nevah evah folder 2nd pair på et A højt flop. Så jeg er klart med på fordelene ved at checke bag med Ax, men har bare generelt rigtig godt erfaringer med at raise i disse spots. Synes generelt at folk er mere likely til at give én credit, hvis man viser styrke i små pots.

Edith siger at jeg godt kan lide din pointe mht. TJ/JQ/KJ, og sagtens kan se din pointe mht. at checke bag med Ax. Jeg har bare haft gode erfaringer med det, men vil klart overveje om det skal ændres.

31-01-2010 21:42 #9| 0

Ja okay.
Nu kan du jo tage det du kan bruge og så mixe det op med dine egne tanker og justere dit spil, til hvad du synes er optimalt.

31-01-2010 22:43 #10| 0

Som spillet snap river.

31-01-2010 23:26 #11| 0

Jeg synes rigtig rigtig mange raiser en 8´er her på floppet.. Da de ikke ved hvad de skal gøre på en turn som f.eks en Q.. Hvis han rammer Q raiser han vel højest sandsynligt også hvis han ikke er så tænkende, da han frygter flush og andre draws.

Hvis der er 55-66-77 i hans limprange, så er det uden tvivl et mere svært spot. Det var bare ikke det jeg forstod i din første post...

01-02-2010 00:45 #12| 0
OP

@ Owner

Hvad siger du til de andre streets? :)

@ ThomasP

Enig i at nogle Villains raiser en 8'er i det spot, men har ret svært ved at sætte nogle tal på. Det kan godt være at 70% af Villains gør det, det kan også godt være at kun 20% af Villains gør det. Men det forekommer - så langt er vi enige.

Qx har han imo sjældent. Der er min erfaring i hvert fald at langt de fleste raiser turn. Men igen - nogle Villains spiller også deres Qx passivt i ovenstående spot.

Jeg ved desværre ikke nok om hans range og hans humør i ovenstående SnG til at vide præcis hvad han limper - men suitede connecters er han slemt glad for at limpe. Har spillet 4 SnGs mod ham så vidt jeg lige kan se, og det har været helt random, om han har limpet pocketpairs eller ej på level 1. Har dog kun set ham limpe én gang med et lille par (44) hvor vi kom til showdown, og har 3 andre med små pocketpairs (55, 55 og 77), hvor han har raiset inden floppet. Så jeg ved ikke 100% hvad det betyder, da samplen er ret lille.

03-02-2010 16:39 #13| 0
OP

Bumper lige. Kommer med resultatet senere i dag :)

03-02-2010 16:54 #14| 0

Jeg checker også pre som default.

Hvis jeg ved en fejl får raiset skyder jeg en gang, og giver så sandsynligvis op.

Problemet ved at skyde nummer to er du næsten er nødt til at skyde nummer tre også på sådan et board som dette. Alternativet er den situation du står i nu, med gode odds i en kæmpe pot m. A high.

I position kan du bedre selv styre slagets gang ved at skyde flop og turn, og så tage din showdownvalue på river hvis han checker til dig.

Som spillet er jeg enig med _Owner_ i at du er nødt til at kalde, da han har for mange missede draws i sin range til at du kan smide til de odds.


03-02-2010 17:17 #15| 0
OP

@ Majaline

Tak for analysen :)

Kan godt forstå på det hele, at jeg skal tage min OOP raising range op til analyse. Mit cut plejer at gå ved de A'er, som jeg kalder et raise med preflop (nemlig A7o+ og A5s+).

Det tror jeg sgu lige jeg vil eksperimentere lidt med. Indtil videre har jeg bare rigtig gode erfaringer med at raise den slags hænder, fordi jeg har en god tiltro til mine postflop evner, og generelt har fået et godt feel for, hvornår jeg ikke skal skyde videre, hvornår jeg skal skyde 2. tønde og hvornår jeg skal skyde 3. tønde.

Men jo mere jeg tænker over det, jo mere synes jeg egentligt det er skidt at skyde 3 tønder her. Når manden er en tosse, virker det ret dumt at komme ud i så marginale spots 75 BB dybe i første hånd. Specielt fordi at de rivers jeg har planlagt at skyde, er kort hvor samtlige draws misser. Så må Villain nødvendigvis være mere likely til at kalde med en marginal hånd ala 45s eller hvad han nu kalder 2 streets med. Jeg er ikke i tvivl om at det er +EV mod lige netop ham her, men spørgsmålet er om der er større EV i bare at valuetowne ham i stedet for at sætte hele stakken på spil med es høj.

Tak for at give mig lidt at tænke over.

03-02-2010 19:50 #16| 0
OP

Jeg kalder og Villain viser 56s for et misset gutshot.

03-02-2010 19:57 #17| 0

Han har så dobbeltgutshot, men fred være med det :)

Den her hånd viser vel også meget godt hvorfor det er godt at spille draws aggressivt.

Hvis han raiser dig til 350 på floppet med sit fine draw er du nødt til at smide, og han vinder en fin lille pot istedet for at tabe en stor.

03-02-2010 20:15 #18| 0
OP

@ Majaline

Jeg er en donk :D Yes, så giver hans calls lidt mere mening.

Well, synes sådan set det er fint nok at flatte med hans hånd på ovenstående flop, fordi det ville være sick nasty at raise/folde den. Derudover giver folk ofte op på turn med deres overkort, hvorfor han har et ret nemt bet og ofte vil tage den ned.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar