$1000nl 6-max AA

#1| 0

Preflop:

Stærk spiller($1174, jeg dækker) åbner for $35, jeg re-raiser til $120 fra BB med A A, han caller.


Flop: 9 T T (Pot $245)
Jeg better $150, han caller.

Turn: K (Pot $545)
Jeg better $325 (hvilket vist er en fejl?), Han raiser all-in for $580 mere.

Jeg er villig til at høre om alternative linjer på turn.

05-11-2005 21:37 #2| 0

Jeg better for det første mere på floppet.

Den konge er jo det værste kort der kan komme. Alle draws minus 87 kommer ind. Derfor må man da alt andet end lige formode at du er bagud her. Der er desuden den risiko, at du drawer dødt på din flush draw! Men jeg tager et free-card her for jeg har meget svært ved at se et bet fra din side være et valuebet. Og hvad mere er; du committer alt for stor en del af din stack her.

Edit: Ovenstående er skrevet i min håbløst uopmærksomme tro, at du har postition på Villain. Dét har du jo ikke... ;) Men jeg checker klart her på turn. Da Villain er en god spiller, kan du simpelthen ikke slå andet end et stone cold bluff, hvis han better på turn!

Jeg folder til bets større end halv pot på river. Jeg folder også hans raise all-in på turn, btw.

Nogle andre ting: Hvor mange sidder ved bordet? Åbner Villain UTG eller på knappen, hvor?

Hælder Villain til at være TAG/LAG? Det er vigtigt ift. hans hand-range.

Peter

05-11-2005 21:55 #3| 0
OP

Hej Hardgrove, Villian har position i hånden da jeg sidder i BB.

Jeg havde ikke spillet mere end omkring 30 hænder med ham på det her tidspunkt, så det er svært at sige, han virkede som en lidt mere LAGish type.

05-11-2005 22:02 #4| 0

OK, men er det 6-handed, 10-handed, 4-handed, hvad?

Hvilken position har Villain?

Hans handrange er jo en del større, hvis han åbner på knappen i et 4-handed game, end hvis han sidder UTG på et full table.

Peter

05-11-2005 22:49 #5| 0
OP

6-handed, han raisede fra UTG+1, det skulle jeg nok have haft nævnt ja :)

05-11-2005 23:03 #6| 0

med det flop, skal man så ikke byde ca 125% af pot for at dræbe draws ?
Pot 245+ bud på 350, hvis han caller er det så 350 for at vinde 945, hvike knapt giver ham odds til at drawe, selvfølgelig vill han kunne vinde lidt ekstra hvis han hitter, men jeg vill nok folde til sådan et bet både med open str8 draw og et flushdraw, dog ikke begge dele på engang ;-)
Er jeg helt ved siden af ;-)
Er man allerede bagud på flop, får man det nok at vide så...
Men svært at undgå en kæmpepot.

05-11-2005 23:31 #7| 0

Du ville forhåbentlig også folde til et 3/4 pot bet med et flush draw? Ellers har du et stort leak i dit spil.

Mht. hånden, er det jo et pisse drawfarligt bord.
Jeg ville bette fuld pot på floppet - der er rigtig mange kort du ikke vil se på turn.
Med det turn kort, vil jeg nok gå i check-fold mode. Der er ikke mange hænder han kalder med på floppet, som vi nu er foran.
Dit bet er jeg ikke vild med - ville du bette det samme med flushen? Du committer dig meget til en pot på et board hvor du overhovedet ikke ved hvor du står.

Du får over 2,5:1 til dit call - villain ved at han ikke har meget FE hvis du har noget, så jeg tror han har en stærk hånd.

Med dit reraise PF er mit gæt at han har KK.

05-11-2005 23:49 #8| 0

Ok er ikke helt med, i de potodds ;-)
Har man ikke ca 35 % for at ramme flush, hvis der ligger 2 på bordet efter flop, og man selv har 2 ?
Hvis man så byder 75% af pot, alså ca 180 ud i 245, så skal man kalde 180 for at vinde 600....
180 er under 30% af 600, og man har 35% for at ramme, skal man så ikke kalde ?
Eller skal man kun regne med at have ca 18% for at ramme på næste kort, da der sikkert kommer et bet på turn, hvis man ikke rammer?
Personligt byder jeg somregel minimum pot, hvis jeg 90% sikkert er foran, men der er åbenlyse draws, mange caller dog anyway, da jeg spiller på lav level, og de rammer alt for tit :-(
Personligt caller jeg kun på draws, når folk giver et supertilbud, max 30 % af pot, da jeg sjældent rammer, og hader at sidde og fiske.

06-11-2005 00:17 #9| 0

Hvis du byder 180 i en 245 pot, skal din modstander kalde 180 for at vinde 425 (180 + 245) - dvs. han får odds 2,36:1.

Sandsynligheden for at ramme flushen hvis du både tager turn og river med er ca. 35%, eller odds 2,86:1.

Så selv hvis dit 3/4 bet er et all-in, vil din modstander ikke have odds til at trække efter flushen.
Ved at byde halv pot, vil du stort set give odds til at trække efter flushen.

Der er flere faktorer der spiller ind, når du bestemmer betstørrelsen. Hvis der er flere modstandere, kan det være en god ide at bette mere, da et call fra en af de første spillere vil give de næste rigtig gode odds.
Derudover skal du tage i betragtning hvor meget du betaler din modstander af, hvis han rammer flushen, om han caller turn hvis ikke han rammer, og m.m.

Derfor er min. 2/3 pot en god standard hvis man er heads-up.

06-11-2005 01:28 #10| 0

Hvis han også selv betaler 180, er potten på 605.
Har han en stack på 1000 er den alså på 820 hvis han taber, og 1425 hvis han vinder.
Så snart jeg har betalt til potten, betragter jeg egentlig pengende som tabt, og hele potten som gevinst hvis jeg vinder.....
Kan godt være det er en forkert måde at regne potodds på, men er sådan jeg tænker når jeg skal calle.
Man kan vel iøvrigt ikke regne med 35% men kun 18%, da der altid vil komme et bud på turn, hvis man ikke rammer.
Så anyway har du ret i at 3/4 pot bør være rigelig til at man folder.
Glad for at vi lige fik denne debat, da jeg har tænkt en del over hvad jeg bør byde, når andre har de draws ;-)

PS
Hvis folk caller anyway på deres draw heads up, er det vel ev+ at byde 100-125 % på flop og ca det samme på turn, da de vil tabte grumt på det i længden (hvis softwaren ikke er rigged ;-) )

Ang hånden
Ville et push være helt ved siden af, for at tage potten hjem her og nu, man vil vel være foran langt de fleste gange. og floppet er jo rimelig farligt.

06-11-2005 12:50 #11| 0

Jeg holder på han har KK eller QJ. Evt. flush. På en meget meget meget god dag har han AK eller KQ.

Turn må ved gennemtænkning være et automatisk check fra din side.

06-11-2005 12:59 #12| 0

Hvad gjorde du? :-)

06-11-2005 13:16 #13| 0

@mbond

Du er helt galt på den.

Man er som Hero en umådeligt stor tyr, hvis man altid committer sin stack og derfor better ud fra, at Villain ikke skal have implied odds til at drawe.

Mere generelt: du vinder penge på at tage bedre beslutninger end din modstander. Hvis du better 125% pot, skubber stacken ind e.lign. på floppet får du ikke Villain til at lave en fejl og du vinder følgeligt ikke penge på det. Ved at bette kæmpe stort sørger man smukt nok for kun at få action når man er bagud. Dét er ikke fordelagtigt.

06-11-2005 19:17 #14| 0
OP

Ja, men hvad gør jeg så hvis/når han better? check/folder? caller? folder jeg så river UI?

06-11-2005 22:10 #15| 0

Mit problem er jo netop at han caller på sit draw selv om jeg overbetter, skal jeg så ikke bare lade ham betale, jeg burde jo vinde 2 ud af 3 gange ?
hvis vi nu tager flushdrawet som eks....
Jeg har tit fået dem til at betale 10-15 $ i en pulje der måske er få 3 $ ved flop, jeg byder F.eks 4 de caller, blank på turn, jeg better 12 $ de caller igen, og rammer stadig ikke, jeg byder 8$ , eller hvad jeg har tilbage, og de folder. selv om jeg så taber 15 $ hver 3"e gang, vinder jeg vel 30 på de andre 2?
så det giver 15 $ i overskud.
Ved godt jeg ikke skal spille sådan mod bedre spillere, og gør det heller ikke live....
Men vil de betale på nettet, så lad dem da......

07-11-2005 01:08 #16| 0

@jarwohl

Hvad kan du slå?

Vurder chancen for, at et es eller en ruder er god for dig, beregn dine implied odds og tag den så derfra.

@mbond

Hvorfor stiller du spørgsmål du selv kender svaret på?

07-11-2005 01:10 #17| 0
OP

@Hardgrove:
Godt spørgsmål.


Jeg er en totalt tilt-abe der ikke kan folde så jeg callede hans all-in. Heldigvis havde han 8 8. Yay.
(jeg tror jeg holder en lille pause fra NL og går tilbage til FL :)

Synes alligevel det var en OK interessant hånd, men burde helt klart have checket turn og taget den derfra.

07-11-2005 01:16 #18| 0

Du skal da vidst også lige have revideret din opfattelse af hans styrke...

07-11-2005 01:44 #19| 0

Uff.. Insta-fold turn da, med mindre Villain er på fulltilt.

Jeg check-caller i øvrigt turn, og check-folder river, hvis villain potter skidtet.

- Asger

07-11-2005 14:18 #20| 0

@Jarwohl: Hvilket site er hånden spillet på?

- AB

07-11-2005 14:51 #21| 0

@Rooger

"Du ville forhåbentlig også folde til et 3/4 pot bet med et flush draw? Ellers har du et stort leak i dit spil."

Hvorfor det?

Ejnar Pik, Sydhavnen.

07-11-2005 15:01 #22| 0

Efter min mening er det et super move af villan, bare surt for ham at hero træffer den forkerte beslutning her.

07-11-2005 15:18 #23| 0

Villain bruger turn kortet til at lave et kæmpe semi-bluff som er tæt ved at lykkes,
er det ikke hvad der sker her?
Mvh Hans

07-11-2005 15:28 #24| 0

Semibluff?? Hvis ordet semi er 2 outs og et yderst tvivlsomt flush træk så ok... Ellers er det bluff her hvis stenkoldt.

07-11-2005 15:38 #25| 0

det er alligevel nl1000 det her, så du er nødt til at give ham lidt credit. Han tror jo ikke hans 8"ere er gode her.

Det er et bluff, et rigtig godt et, som lykkeds langt de fleste gange. Hvad kan villian reraise til $120 med preflop hvor han har ramt flushen? Eneste han burde få call af her er KK. Self er det en riskiko, det er alle bluffs. Men han indser han har invisteret en stor del i en pot hvor han er langt bagud, men grundet villians høje bet (med et fuldthus ville hero nok ikke bette turn så hårdt, da han gerne vil lade villian drawe til evt. flush), så ser han en god chance for at tage villian af hans hånd. Jeg skal ikke kunne sige om det er villians tankegang her, men det er da et kendt move. Alle herinde er jo også enige om at hånden skal foldes af hero, så det må jo være et godt bluff?

Men ja, det har ikke noget med et semi-bluff at gøre..

07-11-2005 15:49 #26| 0

Jeg synes ikke det her et klart fold for Hero. Det afhænger rigtig meget af dit eget image og Villains image.
Problemet med Villains bluff er at Hero"s bet på turn stinker langt væk af at han ikke har i sinde at slippe sin hånd.
Sidder jeg som Villain her sætter jeg pr. Automatik Hero på AK elller AA her, måske KK, og med det turn bet tror jeg ikke på at du får Hero til at smide AK og AA ofte nok til at det her bliver et profitabelt bluff.

Friis

07-11-2005 16:21 #27| 0

true, men det afhænger vel at mit read på modspilleren. Hvis jeg ved han er en std. player som laver korrekte fold, så laver jeg gerne det bluff. Men hvis han er en muppet gælder det self om at holde sig væk. Vil dog mene at mange spillere er i stand til at smide esserne og AK der, men ja - turn bettet lugter meget af at hånden ikke bliver smidt væk. Men mange har også tendens til at smide meget høje bets, da de så mener de er helt sikre i deres sag når de folder til et all-in.

Men altså, jeg laver nok ikke selv bluffet her, medmindre jeg et godt read. Men jeg folder så også både preflop og flop, så jeg når slet ikke så langt :-)

07-11-2005 16:28 #28| 0

Preflop er marginal, den kan vel calles udelukkende for set værdi, men flop er jeg da helt enig i skal foldes.

07-11-2005 17:53 #29| 0

@ EjnarPik:
Selvfølgelig er der mange faktorer der spiller ind mht. dine implied odds, men mod en stærk modstander i en raised pot, ved du jo godt hvorfor det ikke er en god idé.

Villain move er okay, men du better for meget på turn til at det er rigtigt godt.
Med dit reraise PF, kan han vel mere eller mindre indskrænke din hånd til QQ-AA og AK.
Han får dig nok til at folde QQ, og muligvis AK & AA.
Hvis du havde bettet 250 på turn, ville jeg meget bedre kunne lide hans move, da hans FE er meget højere så.

07-11-2005 18:40 #30| 0

@Mandelir: Hvis du, som Villain, ville indskrænke Heros handrange til at være AA, AK og måske KK - hvordan kan du så, som Hero, ikke ville folde, når han skubber stakken til midten?

Selvfølgelig - overspiller Villain konsekvent alle sine kort, ville jeg da nok calle - men hvad er det, du vil slå hér 1/4 af gangene? Du må vel forvente at trække til 2 outs?

- Asger

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar