$1000 party hånd

#1| 0

Party Poker No-Limit Hold"em, $10 BB (9 handed)

UTG+1 ($914)
MP1 ($2006.5)
Hero ($1299)
MP3 ($992)
CO ($1067.5)
Button ($1562)
SB ($382.75)
BB ($505.6)
UTG ($986)

Preflop:/ Hero is MP2 with 7, 7. SB posts a blind of $5.
3 folds//, Hero raises to $30/, 3 folds//, SB (poster) calls $25, 1 fold//.

Flop:/ ($70) 2, 5, 3 (2 players)/
SB checks, Hero bets $50/, SB raises $352,75....

Har ingen specielle reads på SB

08-03-2005 13:49 #2| 0

har svært ved at forstille mig at han caller dig med mindre end A-crap eller et lille par der nok skulle have været smidt, men her måske callet og ramt. Ramt godt.
Tror ikke på A4 måske mere AKs og her er en farve måske sejlet ind.
En ubetydelig hånd og pot, tror ikke jeg ville tage en afgørelse her. Uden reads og uden åbentlys edge ville jeg komme ud.
Håber self du blev og tog hjem ;-)

Vh Chili

08-03-2005 14:02 #3| 0

Er du bagud her, er du så godt som død, og de gange du er foran er du ekstremt sårbar. Muck bare den her handske med god sam vittighed. Selvom han skulle være på f.eks. et flush draw, vil han som regel have 6 par outs der samtidig kan slå dig, og det gør ham til favorit i hånden. Den eneste hånd du er godt inde imod er et straight træk med en 4"er. Det er dog ikke mange hænder indeholdende en 4"er der kan calle pre flop, så bare "breath and release".

/Mikael

08-03-2005 14:13 #4| 0

Spiller slet ikke det her limit, men kan hans voldsomme bet, og call ikke tyde på netop to høje kort? Hvis han sad med AA KK eller QQ f.eks. ville han vel gerne have mp2 med. Sidder han derimod med AQ, AK etc. og har sat mp2 til noget lignende det samme, forsøger han vel bare at skræmme mp2 ud af puljen...eller hvad?

Og da SB er all in, kan det jo ihvertfald ikke blive dyrere...

Men spiller som sagt ikke på det nivaeu, men ville da gerne høre hvor jeg går helt galt i byen, hvis jeg ville overveje et call her - de to stackstørrelser taget i betragtning...?

08-03-2005 14:15 #5| 0

AK er favorit, men jeg skal heller ikke vinde 50% af gangene med et call, nærmere 40% - og AK er ikke 60% over mig.

Hvis han havde vist mig AK inden han pushede, så caller jeg her.

08-03-2005 14:17 #6| 0

Synes ikke stacksize er det vigtige her, næ overvejelsen skal vel økonomisk ses på forholdet mellem at: have forsøgt sig for 80$ og muligvis at spare yderligere 302,75 ved at tage en radikal tør beslutning om at det ikke er her alle pengene skal ind.
Chili

08-03-2005 14:32 #7| 0

kan ikke lide dit preflop raise. Du har 5 mand som ikke har acted endnu. Og med 77 på full-table, spiller du ikke for value uden at ramme set. Så ville limpe og ville ikke være ked af et raise bag mig.

På flop ville jeg smide. Fordi du ikke har nogen som helst annelse om mandens spillestil. Jeg spiller efter den regel at jeg ikke lave nogle great plays før jeg har en fornuftig ide om hvordan min modspiller spiller. Har mange gange brændt mig på den slags moves, tidligt i en session, men har stort overskud på dem efter 30min+ ved bordet...

08-03-2005 14:35 #8| 0

Limp preflop og håb på set"et. Fold postflop, da potten er lille, du har ingen reads og "Don"t go broke i en unraised pot" :-)

Mvh
Theis

EDIT: Ja, som Tune siger ;-)

08-03-2005 14:43 #9| 0

havde det været Deicer som var i SB, så havde det været et let call - typisk second pair bluff fra ham ;) men igen reads...

08-03-2005 14:49 #10| 0

Jeg giver Deicer ret - limp PF og håb på settet! De 2 høje kort giver mening, men han kunne også sagtens sidde med middle pocket pair (som dig - 8ere eller lign.) og med det store bet derfor "beskytte" sit overpair mod yderligere action mod dig (han sætter jo nok dig på 2 høje)...

Men hvad ved jeg!? Bare endnu en idé...

/Michael

08-03-2005 15:02 #11| 0

Øøøøv Tune, nu har du jo røbet Deicers spillestil for andre pokernettere. Det er ikke god pokeretikette :o)

Hvis bordet er meget tight er et 3xBB raise med 77 vel helt okay fra MP. Hvis ikke man rammer et set, vil man ofte kunne tage en mindre pot hjem alligevel, som Angkorwat forsøger på.
Men hvis man for alvor skal have value ud af hånden, skal den ramme et set, og helst med flere i potten.

Ingen tvivl om at den skal foldes postflop til et stort raise.

08-03-2005 15:18 #12| 0

He he...

Jeg æææææælsker middle pair og hvis der er et draw indvolveret, så er jeg pot committed for life :-)

08-03-2005 16:26 #13| 0

Har tidligere lavet disse små raises fra midten, hvis foldet til mig, og har taget puljen enten der, eller med et 1/2 - 2/3 pot-bet på flop.

Hvis jeg limper ind her og rammer sættet, skal min modstander ramme rigtigt godt, før han donerer stakken til mig. På den anden måde - med en lille smule aggressivitet, men dog ikke dyrere end jeg kan klare det - vil han måske være mere tilbøjelig til at pushe en svagere hånd for at stjæle en større pot. Mod relativt passive spillere, får jeg sjældent action på mine gode hænder hvis jeg limper ind. Loose aggressive virker bedre for mig, selvom det giver en højere varians.

Ingen "specielle" reads, men et eller andet siger mig, jeg er foran her. Og da jeg kun skal være 40% favorit, laver jeg dette call.

Men det er tvivlsomt - jeg er måske kun 90% sikker på at være foran her, og hvis ikke jeg er foran, er jeg håbløst bagud.

Jeg poster hånden fordi jeg synes den er borderline - jeg kan se der er flere der synes det modsatte. Men hvor tit ser man en straight der laver dette kæmpe raise?? Det eneste logiske jeg kan sætte ham på, er et rimeligt godt draw.

Han viser 44 for et straight draw som muligvis fra hans synspunkt kunne være den bedste hånd - med den fold equity han får, så er det sikkert et korrekt spil.....han glemmer bare at fold equity er en by i Rusland når man spiller med callingstations;-)

Men han vandt da hånden alligevel med en river 6

08-03-2005 16:30 #14| 0

lol

08-03-2005 18:21 #15| 0

Så vil jeg calle dig og høste den bounty Theis.... ;-)

09-03-2005 00:37 #16| 0

jeg mener at din måde at tænke på er "the limit way" dette illustrerer fint en af forskellene på FL og NL.

Havde det været FL skulle den have fuld gas, til du var meget sikker på at du er slået.

I NL er det ikke korrekt at tage den slags chancer, med mindre du har et rigtigt godt read på manden og ved at du har ham.

Det er i hvert fald min holdning.

09-03-2005 01:03 #17| 0

Jeg kan godt se den er tricky, men jeg kan ikke se hvorfor jeg ikke skal calle her hver gang, hvis jeg er over 40% favorit?

Hvorvidt jeg så har 40% chance eller ej i denne situation, er selvfølgelig væsentligt mere read-betonet i NL end FL. Men som sagt havde jeg spillet et par runder med manden, men havde ingen specielle noter på ham....han var en af de spillere der blender sig ind i Partys baggrundsgrafik. Det er selvfølgelig et skøn, men jeg skyder på, at denne spiller vil have et draw 90% af gangene han laver dette play - flush eller straight.

09-03-2005 11:04 #18| 0

90 % af gangene er nok lige i overkanten, men jeg er helt enig med dig i at det lugter langt væk af et draw. Jeg er også mere tilbøjelig til at calle den end resten af jer må jeg indrømme. Når rigtig dygtige spillere laver overbets med dybe stacks er det som regel en monsterhånd der ligger bag ( med mindre vi snakker Prahlad Friedman). Når shortstacked party fisk gør det så er det en anden sag.

Jeg ville helt klart også sætte manden i denne hånd på en draw. Problemet er bare som DTM siger at han sagtens kan være foran selvom han har en draw. Der er dog lidt døde penge i potten så er modstanderen lille favorit kan AngkorWat stadig godt calle med fortjeneste.

Hvad angår preflop raiset som mange er uenige i så synes jeg det er helt fint. AngkorWats pointer er fine og udover dem så skal vi jo også huske at deception spiller en rolle. Ind i mellem skal 77 jo også raises UTG....

Alt i alt er jeg enig med AngkorWat at det er en marginal hånd i en meget marginal situation. Jeg mener bestemt ikke at det er så "clear cut" et fold som jer andre. Men jeg har udviklet samme filosofi omkring marginale plays i den første halve time som Tune. Jeg gør mit bedste for at undgå dem indtil jeg har bedre overblik over modspillerne. Så jo, jeg havde nok også taget den kedelige vej og foldet

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar