Jeg har en variabel rente på 10,5 % på mit boliglån (på cirka 550.000 kr). Min månedlige ydelse er på 6700 kr. Den svier sku lidt!
Jeg tror ikke, at jeg overvurderer, hvis jeg skriver, at jeg har taget kontakt til 15-20 banker i Danmark, omkring en lavere rente. Alle har sagt nej. Og alle har brugt begrundelsen, at min årsindtægt er for lav, ift deres "tommelfingerregl" om, at man maks må have gæld for 4x ens årsindtægt. Min lejlighed blev i sin tid købt for 2.3 mil. Og jeg tjener desværre ikke 600.000 kr om året. I bankernes verden, er jeg også "teknisk insolvent", da jeg skylder for mere, end jeg ejer. Jeg har en samlet gæld på cirka 2.350.000 i lejligheden, mens den "kun" er blevet lånevurderet til 2.300.000. Det samme, som jeg iøvrigt gav tilbage i 2006. Den er også finansieret med et realkreditllån. Det er på 1.8 mil og lige omlagt til et F3.
Jeg har endda prøvet at kontakte www.udenombankens.dk, hvis slogan er lidt, "Hvis ingen banker kan hjælpe dig, så kontakt os". De kunne heller ikke hjælpe :)
Er der nogle muligheder for mig tilbage? Udover at kontakte rockerne? :)