DJ Alligator, livewinnings

#1| 2

Vi sidder nogle fyre og har stukket ud på et af livets store spørgsmål, som vi ikke er enige af.
Hvor meget har DJ Alligator shippet på hans musik karriere i alt?
Det er beløbet efter skat og efter managers, scenefolk o.s.v. er blevet betalt af.
Vi tager PN's gennemsnit af seriøse bud for gode varer.

18-06-2013 05:27 #2| 0

10 mio + ikke mere end 20 mio tror jeg.

18-06-2013 05:51 #3| 2

4,6 millioner DKK

Brugt i overslagsudregningen (alle gæt):
25K DKK pr. live show hver weekend i ca. to år
200 DKK pr. afspilning i radioen (3 gange om dagen på Voice i 2 år, derefter 1000 afspilninger i 10 år, faktor 2 for alle radiokanaler, faktor 4 for globale afspilninger)
ca. 100.000 solgte albums i Danmark ved anslået 10 kr. profit pr. unit solgt til manden

lol

18-06-2013 06:03 #4| 0

25k DKK for en DJ alligator koncert da han var mest kendt?

Not even remotely close.

Og hvad får dig til at tro han har så få afspilninger?

Vil antage de tal du har for hans totale afspilninger gør sig gældende for samtlige af disse sange:

Lollipop
Turn up the music
The whistle song
I like to move it
Stomp
Protect your ears
Countdown
Meet her at the loveparade
Gi' det til dig
Trash the club.

(Prøv kort at youtube disse numre. Selv dem du ikke lige umiddelbart kender på navnet, garanterer jeg at alle kender alligevel. Det sker altså ikke hvis man ikke bliver spillet aaaaaaaaalt for meget i radioen).

Jeg garanterer, at den mand har tjent KASSEN, og 4.6mil er ikke tæt på at være i nærheden.

Redigeret af DarkXoiX d. 18-06-2013 06:15
18-06-2013 06:10 #5| 0

Er det ikke noget med at han er fodbolddommer nu?

18-06-2013 06:13 #6| 0
DarkXoiX skrev:
25k DKK for en DJ alligator koncert da han var mest kendt?

Not even remotely close.

Og hvad får dig til at tro han har så få afspilninger?

Vil antage de tal du har for hans totale afspilninget gør sig gældende for samtlige af disse sange:

Lollipop
Turn up the music
The whistle song
I like to move it
Stomp
Protect your ears
Countdown
Meet her at the loveparade
Gi' det til dig
Trash the club.

(Prøv kort at youtube disse numre. Selv dem du ikke lige umiddelbart kender på navnet, garanterer jeg at alle kender alligevel. Det sker altså ikke hvis man ikke bliver spillet aaaaaaaaalt for meget i radioen).

Jeg garanterer, at den mand har tjent KASSEN, og 4.6mil er ikke tæt på at være i nærheden.


Har absolut INTET belæg for nogle af mine tal. Rent gætværk. Nul fakta i min post.

Edit: Altså, mange af min overslag bygger på, at manden har ét internationalt hit ifølge wikipedia.
Redigeret af lallez0r d. 18-06-2013 06:20
18-06-2013 06:14 #7| 0

Hvis aqua lavede noget nær en milliard splittet i fire, har DJ alligator snildt ramt 50 mio netto, da jeg ikke formoder han har splittet hverken koda- eller koncertindtægter.

Redigeret af Buub d. 18-06-2013 06:14
18-06-2013 06:17 #8| 0

Er ikke i tvivl om vi ligger på 50+ efter alle udgifter.

Manden blev også et stort navn i england i en længere periode, og har turneret det meste af europa.

18-06-2013 06:19 #9| 0

Han er også et ret stort navn i f.eks. Iran hvor han stammer fra og han DJ'er stadig til ret store fester i udlandet, så han har nok stadig en okay indkomst.

18-06-2013 06:25 #10| 0

Btw. kan i, der har indgået væddemålet, eventuelt ringe til DJ Alligator eller nogle, der kan skaffe hans kontaktoplysninger, så I kan spørge ham selv? Det er ret vildt, hvad man kan få ud af nogle folk, bare ved at spørge pænt og redeligt. Selvom det nok er mere sandsynligt at lave et bagdørs farvetræk, ville jeg stadig gå for den.

Grib koglen--> Pladeselskab --> Agent --> DJ Alligator --> Win

go go go

(om ikke andet er det god lir :D)

Redigeret af lallez0r d. 18-06-2013 06:27
18-06-2013 07:33 #11| 0

Som dark siger, så tror jeg også snildt vi er +50 mio.

18-06-2013 08:12 #12| 0
MrLe-roy skrev:
Som dark siger, så tror jeg også snildt vi er +50 mio.


Fuck, hvor er det sygt overraskende for mig, hvis det passer!
18-06-2013 08:15 #13| 0

Han er stadig aktiv. Han optrådte i Frederikssund i fredags!

50mio+ lyder sygt, men har ingen indsigt i det overhovedet!

18-06-2013 08:32 #14| 0

200 kr pr afspilning i radioen - er det virkelig reelle tal?

18-06-2013 09:33 #15| 0
kris_rem skrev:
200 kr pr afspilning i radioen - er det virkelig reelle tal?


www.koda.dk/medlem/fra-vaerk-til-udbetaling/udbetaling/beloebsberegner/
18-06-2013 09:54 #16| 1

looooooooooooooooool på en profit på 50+ mio. kr. efter alt er betalt. Lad os lige fjerne det ene 0 og så nærmer vi os måske, på en meget god dag.

18-06-2013 10:22 #17| 0

Men man skal vel også tænke på, at det måske ikke er ham selv der har lavet alle sangene selv? Og derfor ikke får alle koda pengene?

18-06-2013 10:30 #18| 1

Man skal ikke fjerne det ene 0 men 5 tallet.

18-06-2013 10:38 #19| 0

Ifølge mandens hjemmeside har DJ Alligator Project sgu solgt 6 mio albums world-wide. Det er altså mange plader! Kan sgu godt være, manden er blevet stenrig på sin musik alligevel.

aligatormusic.com/web/biography/

Redigeret af lallez0r d. 18-06-2013 10:38
18-06-2013 10:47 #20| 0

betaler pladeselskaberne ikke for at random crap musik kommer på playlistrotations ? tror de sætter til mere end de tjener på at blive spillet i radioen. dvs dem der er på rotation 1 eller 2 og som radioerne SKAL spille x antal gange pr dag.

Redigeret af Live d. 18-06-2013 10:51
18-06-2013 10:54 #21| 2
Live skrev:
betaler pladeselskaberne ikke for at random crap musik kommer på playlistrotations ? tror de sætter til mere end de tjener på at blive spillet i radioen. dvs dem der er på rotation 1 eller 2 og som radioerne SKAL spille x antal gange pr dag.


Det forklarer alt det lort the voice spiller
18-06-2013 11:00 #22| 1

Manden var altså et rigtig stort navn i Rusland, selv da vi danskere begyndte at blive træt af hans musik.. Samlet i karrieren vil jeg tro den ligger på 20 mill netto :)

18-06-2013 11:19 #23| 1

@ dj alligator: hvis du læser med her: skal vi være venner?

18-06-2013 11:25 #24| 0

Tror også helt sikkert vi er i +50 millioner.

Med 6 millioner solgte albums med et lavt tal á 5 kr. pr. solgte, er vi allerede på 30 millioner. Dertil kommer koncert indtjeninger, merchandise, radio osv.

Redigeret af Wann d. 18-06-2013 11:27
18-06-2013 11:31 #25| 0

Vi er ude tvivl i plus 50, hm er stadig et kæmpe navn i Rusland også.

Han har en kæmpe lejlighed i København han har fået indmaden ud af og kun bruger til sit eget studie...

18-06-2013 11:39 #26| 1
superKrikken skrev:
Live skrev:
betaler pladeselskaberne ikke for at random crap musik kommer på playlistrotations ? tror de sætter til mere end de tjener på at blive spillet i radioen. dvs dem der er på rotation 1 eller 2 og som radioerne SKAL spille x antal gange pr dag.


Det forklarer alt det lort the voice spiller



For slet ikke at tale om P3. Gud hvor jeg dog hader alt deres lortemusik...
18-06-2013 12:42 #27| 7
Jarlstrøm skrev:
superKrikken skrev:
Live skrev:
betaler pladeselskaberne ikke for at random crap musik kommer på playlistrotations ? tror de sætter til mere end de tjener på at blive spillet i radioen. dvs dem der er på rotation 1 eller 2 og som radioerne SKAL spille x antal gange pr dag.


Det forklarer alt det lort the voice spiller



For slet ikke at tale om P3. Gud hvor jeg dog hader alt deres lortemusik...


Hvad med om i sure gamle mænd smutter over på nationen hvor i plejer at brokke jer over alt og alle, og lader OP´s tråd være i fred...
18-06-2013 12:47 #28| 0

what the fuck????

18-06-2013 13:33 #29| 0

Jeg har selv haft bets ude på LOC og Bloodhound gang i samme genre - tabte på LOC, vandt på BHG...

Anyways, nu ved jeg ikke hvor linien ligger, men jeg vil sige, at 4.6m er alt alt for lidt.

18-06-2013 15:32 #30| 0

<5 millioner

18-06-2013 15:35 #31| 0

lol@under 5. Han lavede nok 5 alene på sit danske lort.

18-06-2013 18:43 #32| 3

Helt sikkert tættere på 50 end 5 million. Jeg laver/producere selv musik og i 2004 havde jeg 18% af rettighederne på en rimeligt solidt dansk hit som blev spillet meget i radioerne. Jeg fik intet fra pladesalg men kun koda indtægt fra radio/koncerter. Samtidig det år havde jeg lavet en jingle til et TV2 program som kørte i et halvt år. Det år tjente jeg 250000kr i koda. Min ven som sang på sangen og havde de resterende rettigheder, og som solge 65000 albums det år, samt spillede en masser koncerter ved jeg ikke præsic hvor meget han tjente, men ved det var over 2 miilioner. Så set i forhold må DJ A. som i øvrigt (stadig) spiller til udsolgte stadium koncerter i RUSLAND have tjent en god sjat.

I øvrigt Live man kan ikke betale sig for at komme på P3, men der har vist været en sag i halvfemserne med Thomas Helmig og hans pladeselskab havde betalt.. men sådan er det ikke længere.

18-06-2013 18:55 #33| 0

ricm, ved det har været sådan på flere kommercielle "lokalradioer" at de havde nogle rotationslister som de skulle afspille x antal gange dagligt, om de blev betalt direkte eller indirekte aner jeg ikke.

18-06-2013 18:59 #34| 6

Så der dukker en op som er i faget og siger nej, men så "ved du" lige noget andet!? Super, hils Nero.

18-06-2013 19:02 #35| 2

Tallet er meget lavere, I skal jo huske følgende udgifter:

Tonsvis af fløjter
Lollipops
Farvet tøj at optræde i
Dagligt besøg hos en barberen

18-06-2013 19:20 #36| 0

hvem er ham der aligatoren folk snakker om, er det den ny steve irwin?

18-06-2013 19:21 #37| 0
HundenBuller skrev:
Så der dukker en op som er i faget og siger nej, men så "ved du" lige noget andet!? Super, hils Nero.


P3 = licens-støttet, obv er det ikke det samme som kommercielle radioer, voice, alpha og hvad fuck de nu ellers hedder, det burde vel give sig selv ?

anyway kendte en radio-dj der spillede på flere af de radiostationer og sagde det var sådan, han kan vel såmænd godt have fundet på det, men tvivler.
18-06-2013 19:30 #38| 0

Live, jeg ved intet om de kommercielle radioer, men det har du da sikkert ret i, de kan vel gøre som det passer dem, men de fik ikke noget for at spille det track jeg var med til at lave dengang de ville i øvrigt ikke spille det før P3 havde gjort det til et hit. Og så kan man jo mene hvad man vil iøvrigt om P3, men man kan ikke sige andet end det er den radio der har gjort mest for dansk musik, alle de andre kommercielle radioer er jo generelt ikke særlige villige til at ta´nogle chancer med at spille noget folk ikke kender de vil jo helst kun spille hits...
På P3 er der også forskellig rotaions grad, er man fx "ugens undgåelige" bliver man jo spillet hver 2. time eller noget i den stil.

18-06-2013 19:41 #39| 0

ricm, p3 er awesome, og som du siger er deres musik mere alsidig end de store kommercielle stationer, hvilket der så kan være en grund til, eller at radio alfas dj bare synes han skal spille soap 10 gange hver dag, who knows.

18-06-2013 19:50 #40| 1

Live, No one knows



:-)

18-06-2013 19:58 #41| 0

nu vi har dig her, og du lige linker til et awesome, men sygt komprimeret nr.

www.dr.loudness-war.info/

hvad er din holdning til den optagelseskvalitet forbrugerne skal lide med ?

altså man skal næsten have et japansk tryk i 180 grams vinyl direkte fra masterbåndet før man har noget der gør det værd at have et ordenligt anlæg.

Redigeret af Live d. 18-06-2013 20:01
18-06-2013 20:03 #42| 0
Moderator

Live, P3 = alsidig? - you've got to be f*cking kidding? :)

Der spilles udelukkende easy listening populærmusik, udvalgt af en lille gruppe mennesker. Der er enkelte programmer, hvor individuel smag og alternative genrer kommer til... men KUN hvis det er en del af programmerne koncept.

18-06-2013 20:08 #43| 1

Nano, well udtrykket var "mere alsidig", mit musik bliver ikke spillet i radioen, så ikke skide ofte jeg hører radio, jeg har dog hørt enkelte udsendelser på P3 der faktisk var andet end "populær-musik"

tager du top 20 over mest spillede for 2012 ser den sådan her ud på radio abc.

altså wtf, vil gætte på P3s ser noget anderledes ud

1. PSY - Gangnam style
2. Carly Rae Jepsen - Call me maybe
3. Tacabro - Tacatá
4. Svenstrup & Vendelboe feat. Nadia Malm - Glemmer dig aldrig
5. ItaloBrothers - Pandora 2012
6. Calvin Harris feat. Ne-Yo - Let's Go
7. R.I.O. feat. U-Jean - Animal
8. Michael Rune feat Cecilie Fleur - Væk i natten
9. Flo Rida feat. Sia - Wild ones
10. Muri & Mario - Hun tog min guitar
11. Chris Brown feat. Rihanna - Turn up the music
12. L.O.C. - Helt min egen
13. PH Electro - Stereo Mexico
14. Sebastian Ingrosso & Alesso Ft. Ryan Tedder - Calling (lose my mind)
15. Donkeyboy - City boy
16. Kelly Clarkson - Stronger (What doesn't kill you)
17. Robbie Williams - Candy
18. Maroon 5 featuring Wiz Khalifa - Payphone
19. Sak Noel - Paso (The Nini Anthem)
20. Alphabeat - Vacation

18-06-2013 21:54 #44| 8
Moderator

P3 er målrettet mainstream lyttere fra 20 til 35 år. ABC er målrettet Randers. Så det er næppe en god sammenligning.

18-06-2013 22:05 #45| 0

Jeg elsker, når PN bliver sat i gang med at diskutere ting, som ingen aner noget om :P Hvad er btw. et seriøst bud?

Mit bud er 818.500.

18-06-2013 22:16 #46| 0
nothing878 skrev:
Jeg elsker, når PN bliver sat i gang med at diskutere ting, som ingen aner noget om :P Hvad er btw. et seriøst bud?

Mit bud er 818.500.


Saiøst?
18-06-2013 23:20 #47| 1
nothing878 skrev:
Jeg elsker, når PN bliver sat i gang med at diskutere ting, som ingen aner noget om :P Hvad er btw. et seriøst bud?

Mit bud er 818.500.


Jeg ku' have svoret på, at du ville sige 878.000 ;-)
18-06-2013 23:27 #48| 4
Live skrev:
Nano, well udtrykket var "mere alsidig", mit musik bliver ikke spillet i radioen, så ikke skide ofte jeg hører radio, jeg har dog hørt enkelte udsendelser på P3 der faktisk var andet end "populær-musik"

tager du top 20 over mest spillede for 2012 ser den sådan her ud på radio abc.

altså wtf, vil gætte på P3s ser noget anderledes ud

1. PSY - Gangnam style
2. Carly Rae Jepsen - Call me maybe
3. Tacabro - Tacatá
4. Svenstrup & Vendelboe feat. Nadia Malm - Glemmer dig aldrig
5. ItaloBrothers - Pandora 2012
6. Calvin Harris feat. Ne-Yo - Let's Go
7. R.I.O. feat. U-Jean - Animal
8. Michael Rune feat Cecilie Fleur - Væk i natten
9. Flo Rida feat. Sia - Wild ones
10. Muri & Mario - Hun tog min guitar
11. Chris Brown feat. Rihanna - Turn up the music
12. L.O.C. - Helt min egen
13. PH Electro - Stereo Mexico
14. Sebastian Ingrosso & Alesso Ft. Ryan Tedder - Calling (lose my mind)
15. Donkeyboy - City boy
16. Kelly Clarkson - Stronger (What doesn't kill you)
17. Robbie Williams - Candy
18. Maroon 5 featuring Wiz Khalifa - Payphone
19. Sak Noel - Paso (The Nini Anthem)
20. Alphabeat - Vacation


Jep, P3's ser sådan ud :

1. Nephew
2. Nephew
3. Alt muligt andet lort med Simon Kvamm
4....
19-06-2013 00:00 #49| 0
nu vi har dig her, og du lige linker til et awesome, men sygt komprimeret nr.

www.dr.loudness-war.info/

hvad er din holdning til den optagelseskvalitet forbrugerne skal lide med ?

altså man skal næsten have et japansk tryk i 180 grams vinyl direkte fra masterbåndet før man har noget der gør det værd at have et ordenligt anlæg.


Dette kunne blive til et meget langt og tørt svar, og da jeg gerne skulle nå 30 HU Hypers inden sengetid så for du den korte :-)

Selve optagelses kvalititeten er på fx. No one knows som jeg linkede til i top, det er optaget på bedste AD-DA konvertere, mikrofoner, preamps, mixer osv. Der er mange der mener det stadig lydere bedre at optage på bånd, hvilket det, i mine øre, også gør, men det er hulens besværligt og dyrt. Det der er ved bånd det er det KOMPRIMERE lyden og FORVRÆNGER lyden.. og det kan vores øre godt lide = vi syntes det lyder godt. (Foo Fighters sidste album er iøvrigt indspillet på bånd) Når man indspiller digitalt for man ikke denne komprimering og bliver nød til at bruge kompressor mere end man gjorde tidligere. Hvis du fx høre et mix uden kompressor og et med vil du ikke være i tvivl om hvad du bedst kunne lide. At der så er blevet en tendens til at overkomprimere i mix fasen er mere en stil og et udrtryk end det har noget med loudness war at gøre.
Det du linker til er den limitering/komprimering der sker når man master et track. Alle vil jo gerne have deres sang bliver ligeså høj som de andres sange når den skal spilles i radioen og her er der så opstået en konkurence om hvem der kunne få det til at blive højest.

Min personlig holdning er at det er smartest for forbrugerne at man ikke skal skrue op eller ned for sit anlæg når man høre forskelligt musik, så altså sangene skal masteres så de er meget tæt på lige høje. Men at nogle af de masterings dudes skal slappe lidt af og huske på at det ikke er en konkurence.


Det gik lidt hurtigt med at skrive, håber ikke det blev alt for sort :-)
19-06-2013 00:19 #50| 0

Mit bud var 12 millioner, og det ser ud til at jeg er skidt inde vurderet ud fra de mest troværdige svar.
De andre lå på 20-25 mil.

19-06-2013 04:49 #51| 0

Med alle de tramp skovfester de har i Rusland er det sku klart han er blevet et hit

19-06-2013 10:18 #52| 0

Ang. kvalitet på lyd, så fatter jeg heller ikke hvorfor man tilbyder en bedre lydkvalitet.
Med de internetforbindelser man har til rådighed nu, samt kæmpe harddisk plads, kunne det være rart ikke altid at skulle nøjes.

Hvis du live, får mulighed for at høre musik inden mastering, så vil du høre hvor godt musik egentligt bliver optaget.
Der er en verden til forskel på musik afspillet uden komprimering, direkte fra protools til musik afspillet fra en cd.

Uden at være noget orakel indenfor det tekniske, så må mængden af information man fjerner ved at skære musikken fra f.eks 7gb/nummer ned til 50mb også fjerne en del overtoner/hvad ved jeg væk. Om ikke andet, så syntes jeg det var halv fesent at få vores musik ned på en cd, når man nu gennem længere tid havde hørt det direkte fra protools.

19-06-2013 11:22 #53| 0

hansk, det skulle gerne komme til at lyde bedre ved at blive mastereret, og spille bedre på forskellige anlæg. Man bliver nød til at træffe nogle valg under mastering hvis musikken skal lyde nogenlunde ordenligt på alle anlæg/radioer. Faktisk laver man tit en radio master som er mindre komprimeret fordi mange radio stationer fx The Voice vold komprimere alt hvad de sender ud. Et stort godt hifi anlæg vil måske godt kunne håndtere et meget dynamisk mix, men hvis det også skal fungere på et lille lorte anlæg så bliver man nød til at "presse" det lidt sammen.
Iøvrigt kan jeg godt få en go´griner af de HIFI nørder der sidder og hiver sig i banditten over deres nye guldkabler til 500kr pr. stk nå de sidder og lytter musik hjemme i deres stue, hvor højtallerne er placeret fx i et hjørne hvilket booster bunden helt vildt. Og i øvrigt ikke har gjort noget ved akustikken i det rum de lytter musik i. Min far fx har et anlæg til 50k men en stue med parket gulv og gibsvægge, højtalerne er placeret forkert og lyden vælter rundt og han for intet ud af sit dyre anlæg.
Jeg kunne personligt aldrig drømme om at have et dyrt anlæg hjemme, hvis jeg ikke også var klar til at sætte bastraps og andre akustik dæmpende materialer op.

19-06-2013 14:01 #54| 0

Enig i at lyden lyder bedre på forskellige anlæg. Men når refferencen er et rum, som akustisk er sat op til netop musik, og anlægget er designet til at afsløre fejl/ lyde helt neutralt, så er jeg ikke enig i at det efter mastering lyder bedre.
Det kan selvfølgelig være en smagssag.

Jeg var ikke klar over at man lavede en radiomaster, så blev jeg klogere :)

Og fuldstændig enig i de sidste 7 linier.

19-06-2013 14:24 #55| 0

Der er selfølgelig en smagssag, men hvis man har fået lavet og betalt for at få en masterering og lyden er blevet dårligere så skal man klage over det, de fleste jeg kender vil gerne have glade kunder og ellers få en anden til at masterere det.. hele fidusen ved mastering er jo at rette små fejl i mixet og skrue tracket op til 0db. Hvis du skal have noget mastereret en anden gang kan jeg anbefale dig at bruge Jan Eliasen som har AudioPlanet, han har lavet rigtig mange ting for mig og der er jeg da aldrig blevet skuffet.

19-06-2013 14:49 #56| 1

Hansk: spolebånd er imo klasser bedre end noget andet medie, om det er vinyl eller sacd, men det er lige en "smule" besværligt og der er ikke mange der går af med dem.

Når det kommer til online musik synes jeg det er blevet bedre, Deezer har overall en fin kvalitet som betalende bruger, spotify har en awesome software men lydkvaliteten er ret ringe, det er meget tydeligt de bare har opsamplet deres 192kbps, men når man først har komprimeret lortet bliver det ikke bedre ved at prøve at opsample.

Med en ordenlig DAC får jeg ved Deezer næsten ligeså god lyd som hvis jeg ripper selv eller afspiller fra cd.

ricm: 500 kroners kabler er i den ekstremt billige ende for både signal og ht kabler, men der er satme også meget woodoo indvolveret her.

19-06-2013 15:02 #57| 0

Live: Jeg ved intet om hvad det koster, men det skulle da ikke undre mig at det var dyrere.. sygt. Har arbejdet i en del (dyre) studier men aldrig et med gulvkabler eller woodoo dukker :-) Så har altid undret mig over hvad folk skulle bruge alle de dyre kabler og dyre HiFi højtalere til.. jeg mener hvis folk virkelig gerne vil høre musikken som det producer/band har siddet og lavet i studiet så skulle folk jo købe et par kedelige studiomonitors og høre musikken på hjemme. Ikke et par fine HiFi højtallere det farver lyden.
Har en bekendt der har B&O´s pyramide højtallere (tror de hedder sådan) De koster ca 150k for et sæt mener jeg han sagde.. og ja de lyder da fint men de gengiver da langt fra det man har siddet og mixet i studiet.. Der kommer jo smør med smør på ud af dem :-)

19-06-2013 15:13 #58| 0

Problemet med monitors (jeg er stor fan) er at med det slutprodukt man som normal bruger har adgang til så vil det være 10-20% af ens musik der lyder kanon og 80-90% af det der lyder af lort.

smør med smør på er et generelt problem, ikke kun i højttalere men også i forstærkere, de nye print, opamps, fets osv der måler kanon og gør det let og billigt at bygge og udvikle forstærkere er et glansbillede af hvordan lyden burde være, de skøjter over informationer.

selv bruger jeg et effekttrin fra 1981 der er opbygget uden alle de nymodens smutveje, har ofte ledt efter nye, men ikke fundet nogen jeg kan leve med.

men med kabler er der da forskel, men det er nogle syge priser, nordost må grine røven i laser hver gang de sælger et strømkabel til 15.000,- og yes det er bare for et enkelt strømkabel, eller højttalerkabler til både 30 og 70.000,-

19-06-2013 15:30 #59| 0

Spolebåndoptager?
Den havde jeg ikke set komme. Har man kunnet købe dem de sidste 20 år?


Vil du dele dine anlægsspecs?
Har ikke noget at prale af selv.
Mit anlæg havde indtil for nylig, som primærfunktion, at kunne spille højt nok til at jeg kunne øve trommer til en cd.


Forslag til optagelser (som kan fåes på cd) hvor trommerne lyder som trommer modtages også virkeligt gerne :)

19-06-2013 15:30 #60| 1

70.000kr for et højttaler kabel..det er jo sygt. Ville hellere bruge pengene på at gøre noget ved min akustik i rummet og så bruge resten på, som Baby woodrose udtalte da de havde vundet P3 prisen for nogle år siden hvortil de svarede på hvad pengende skulle bruges til, polske ludere og coke :-)

19-06-2013 15:41 #61| 0
hansk skrev:
Spolebåndoptager?
Den havde jeg ikke set komme. Har man kunnet købe dem de sidste 20 år?


Vil du dele dine anlægsspecs?
Har ikke noget at prale af selv.
Mit anlæg havde indtil for nylig, som primærfunktion, at kunne spille højt nok til at jeg kunne øve trommer til en cd.


Forslag til optagelser (som kan fåes på cd) hvor trommerne lyder som trommer modtages også virkeligt gerne :)



Flemming der ejer Gryphon audio er vist den største private samler af spolebånd, og ja de gode optagelser er tæt på umulige at opdrive da de ikke bliver solgt.

Speakers Meadowlark swift og vienna acoustics Grand, jeg skifter lidt imellem dem kan lide dem begge i mit rum.

Det er ikke de højttalere jeg bedst kan lide, ikke engang tæt på, men det er de højttalere som jeg bedst kan lide i mit lytterum.

amp Nad3020I, bruger kun effektdelen og pre audio research LS2b, har også en kraftigere amp i væsentligt højere prisleje, men kan ikke finde noget der spiller bedre end effektdelen i den latterligt gamle NAD, det på trods af jeg har prøvet både mark levinson 27.5 og belles 350a reference, begge koster vel ca 60 gange så meget som nad´en.

Dac: schiit Bifrost opgraderet version
Kabler er det hele fra TMC

pladespiller rega P25 med mørch tonearm

ret sikker på bonham har lavet noget der er ret godt og kun med ham, skal se om jeg kan finde det.
Redigeret af Live d. 19-06-2013 15:49
19-06-2013 16:29 #62| 1

Dunno om det er blevet nævnt, men husk salg af ringetoner, lovgivningen har, så vidt jeg ved, været at indtjeningen fra salg af truetones (inden mp3 blev ringetonestandard) tilfaldt komponisten. Hvilket gav sygeligt mange penge når halvdelen af Randers skulle have Lollipop som ringetone

19-06-2013 17:22 #63| 0

@ OP.

DJ Aligator har tjent en helvedes masse penge. Han kom frem i en tid hvor pengene næsten hang på træerne i musikbranchen - i hvert fald i forhold til nu. Han har solgt mio. af plader, været i "A-rotation" i radio/tv og optrådt på nogle af de største scener i udlandet.

Man skal dog selvfølgelig også huske på, at pladeselskabet og "bagmændene" har fået en stor del af kagen. DJ Aligator har ikke skrevet og produceret sine sange selv. Der har været utrolig mange mennesker inde over alle sange, og alle er blevet lønnet enten i form af engangsbetalinger eller x antal %'er af salget. KODA og Gramex-penge (penge for fremførelse af sangene) bliver også delt.

Når du tæller alt sammen, er jeg sikker på at musikken har indtjent mere end 100+ mio. Det er dog umuligt at gætte præcis hvor meget Aliasghar Movasat aka DJ Aligator har fået ned i sin egen lomme. Mit gæt er et sted mellem 20-40 mio. kroner før skat.

20-06-2013 09:54 #64| 0

Lyder vildt at din gamle NAD ikke kan overgåes af mark levinsonen. Eller ihvertfald at du foretrækker den fremfor.

Når du siger Flemming har en samling af spolebånd, er det så musik udgivet på spolebånd, eller er det takes fra et studie?

Jeg kan se at jeg er totalt bagude ang. hifi.

Jeg har hørt om vienna acoustics, men aldrig hørt dem.
Om ikke andet kom jeg da forbi en masse hjemmesider, i min googlen af dit grej, så der er lidt at læse om.

Fandt forøvrigt en gammel Dave Weckl cd. På den lyder trommerne helt kanon.
Vil stadig gerne have inputs, hvis du skulle få tid en gang.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar