Dette er hvad 13.8% stemmer på

#1| 0
politiken.dk/politik/article429056.ece

Jeg giver op.... Jamen altså, hvad fanden er det der sker?!
Sådan en artikel suger al livskraft ud af en, og ødelægger ens dag/uge/år.

FFS!
14-11-2007 17:21 #4| 0

Det er simpelthen så pinligt at være dansker og repræsenteret af sådanne typer.

14-11-2007 17:21 #3| 0

Nu består DF jo ikke KUN af Mogens Camre..
Eftersom DF er det mest højreorienterede parti i DK er det klart at de også har de politikere som er mere ekstreme end partiet i sig selv..

Der er jo en verden til forskel på politikere som Kristian Thulesen Dahl også Mogens Camre selvom de kommer fra samme parti..

14-11-2007 17:21 #2| 0

Jeg kan kun have ondt af sådan en mand - tænk at være så blåøjet og decideret uintelligent...

»Alle vestens lande er infiltreret af muslimer, og nogle af dem taler pænt til os, mens de venter på at blive mange nok til at få os fjernet«.

I sin skrevne, uddelte tale, havde Mogens Camre skrevet »mange nok til at slå os ihjel«

- hvordan kan man stemme på en mand, der ytrer disse holdninger?

14-11-2007 17:24 #5| 0

Iiih hvor er jeg bare stolt af den regering vi har fået.. igen..

Helt seriøst, hva fanden tænker man på når man stemmer på DF?

Tak for lort.

14-11-2007 17:26 #6| 0

. . . Hvad skal man sige. . .

Det værste er faktisk, at man ikke længere bliver overrasket. .

14-11-2007 17:27 #7| 0

Ja det er helt sygt at der findes så mange der stemmer på DF. TRIST-TRIST.

14-11-2007 17:29 #8| 0
OP

@Vennekilde

Nej heldigvis består DF ikke kun af Mogens Camre, og jeg er enig i at Kristian Thulesen er en dygtig politiker - dog med gale holdninger imo.

Men... man kan jo nævne i flæng:

Jesper Langballe - omg
Søren Krarup - omg
Morten Messerschmidt - omg
Søren Espersen - omg
Hende psykoen fra min hjemø, Samsø, som blev smidt ud fordi "hun hader muslimer" - omg

osv osv osv osv.

14-11-2007 17:29 #9| 0

Mogens trænger bare til et stort kram. længere er den jo ikke.

14-11-2007 17:29 #10| 0

ffs dumme dumme mennesker...

14-11-2007 17:30 #11| 0

"Hey Danmark", må nok sige at jeg er tilbøjelig til at give Natasja ret!.

Undrer mig såre over, at folk stemmer på DF og så alligevel ikke. Kræver vel egentlig bare at din IQ er på størrelse med en varm kop kakao`s. Og så er det herved bekræftet, at i vores lille land, findes der imponerende mange dumme mennesker!.

14-11-2007 17:31 #12| 0

enig med nurse, og vi har ellers altid så travlt med hvor dumme folk i usa er...

14-11-2007 17:32 #13| 0

Jeg vil umiddelbart tro man stemmer på Dansk Folkeparti fordi man deler deres holdninger.

Vil dog gerne medgive dig i at Camre er ekstremist og at jeg ikke deler hans holdninger 100%.

Når det så er sagt stemte jeg, som så mange andre på DF, da jeg har mange af de samme holdninger. Dog primært pga. deres indvandrepolitik.

Desuden mener jeg ikke den nævnte artikel er nær så slem, som når Asama el-habibi opfordrer til drab på danske fredsbevarende styrker i udlandet. Mener det er meget meget værre!!!

Er indlægget ment som et surt opstød pga. det skuffende valg fra venstrefløjen i går?
Eller hvad er meningen med det?

14-11-2007 17:33 #15| 0

Hvor ville det være dejligt hvis man holdt politikemner i de 8-10 tråde der allerede er om emnet. Ja der har lige været valg men er der ikke snart nok tråde?

14-11-2007 17:33 #14| 0

@hilda
link til hvor asama opfordrer til drab på danske styker?

14-11-2007 17:34 #17| 0

Skulle man bringe Pernille Rosenkrantz' åbenlyse accept af attentater på folkevalgte på banen når vi snakker om at være blåøjet?

14-11-2007 17:34 #16| 0

Megl

Enig i at DF har mange syge politikere men Kristian Thulesen Dahl er da en af dem der trækker den i den rigtige retning. Derudover er han også meget sympatisk.. Han havde 100% fået min stemme hvis han var i Konservative..

Derudover ville jeg 100 gange hellere stemme DF end jeg ville stemme Enhedslisten.. Hvis man snakker om syge personer og partier i DK er det vidst Ø der står øverst på listen..

14-11-2007 17:35 #18| 0

@mr-nurse

Har kun latter til overs for dit latterlige indlæg!!!
Dog flot skrevet af dig og uden stavefejl....

Du er vel bare gal over det ikke hjalp, at du har brugt 3 uger på at dele roser ud.

Get a life!

14-11-2007 17:37 #20| 0

hilda kunne man få et svar?

14-11-2007 17:37 #19| 0

Djoffer

Hvad Asmaa abdol-Hamid ikke har lavet af syge ting..

Sagt hun synes det er okay med attentater på danske styrker..
Vil ikke trykke en mands hånd..
Og senest har hun præsteret ikke at ville skrive under på den danske grundlov..

Utroligt flot Ø.. Hvorfor opstiller man en folketingskandidat der ikke vil skrive under på grundloven?

14-11-2007 17:39 #21| 0

Kan ikke finde link til det, men vil du påstå du ikke har set/hørt hende udtale det?

Har set det i tv flere gange og forstår ikke hvad der sker for hende.
Du ser måske ikke nyheder/radio siden du ikke har hørt hende, kan jeg blot konstaterer.

14-11-2007 17:40 #22| 0

FFS - stop nu med at retfærdiggøre én mand galskab (læs: camre) med at der jo også på den anden fløj er personer (læs: hamid) med holdninger som et HEEEEELT væk...

14-11-2007 17:43 #24| 0

Nå jo men så kan man jo ligeså godt lave et indlæg om den anden side. De har jo de samme "ekstrimister" som DF har.

14-11-2007 17:43 #23| 0

Djoffer


fakta opsigtsvækkende meldinger
Asmaa Abdol-Hamid vil bære muslimsk tørklæde i Folketinget og vil af religiøse årsager ikke give hånd til mænd. I et interview med Politiken i april ville hun ikke tage afstand fra dødsstraf, som er en af Enhedslistens mærkesager. I juli udtrykte hun forståelse for de irakiske oprørsgruppers kamp mod danske tropper i Irak. I et interview med Politiken i september sagde hun, at det skal være muligt for en kvindelig politiker at bære burka i Folketinget. I et interview med Berlingske Tidende i denne uge sagde hun, at hun ikke vil skrive under på grundloven, hvis hun bliver valgt ind i Folketinget. Senere sagde hendes spindoktor dog til avisen, at Asmaa havde misforstået spørgsmålet.


Fundet på Infomedia som er en søgemaskine over alle aviser.. Kræver dog login.. Derfor copy/paste..

14-11-2007 17:44 #25| 0

Ty vennekilde

14-11-2007 17:45 #26| 0
OP

@Hilda

Come on, Asmaa har aldrig opfordret til drab. Det hun siger er, at hun godt kan forstå at folk gør oprør, når deres land bliver besat. Asmaa har nogle yderliggående holdninger, ja, og jeg er berstemt ikke enig med hende.
Men det Mogens Camre og co. gør, er at generalisere og skære et religionsfællesskab over en kam. Og de gør det på en så usmagelig og usaglig måde, at det er til at kaste op over.

Ved at bruge ord som "tæppehandlere" og sammenligne tørklæder med hagekors, bringer de debatten ned på et niveau som næsten en Christensen værdig.

Og ja, dette er et surt opstød over valget igår.

@Venneklide
100% enig i at Thulesen spilder sit talent på det groveste.

14-11-2007 17:46 #28| 0

@Hilda_10

JEG GENTAGER

FFS - stop nu med at retfærdiggøre én mand galskab (læs: camre) med at der jo også på den anden fløj er personer (læs: hamid) med holdninger som et HEEEEELT væk...

14-11-2007 17:46 #27| 0

DF´s helt normale skræmmekampagne kører nu også på pokernet.

"jamen i har også en der er dum, OG hun har et tørklæde på hovedet"

Det her indlæg handler om at i har stemt på et parti der indholder en helvedes masse racister, og taler til det laveste i mennesket, frygt og uvidenhed. Men det forsøges endnu engang at gemmes ved at ændre fokus til andre emner...
Men i er sikker dygtige pokerspillere, iskolde og kyniske!

14-11-2007 17:47 #29| 0

Hold da helt kæft hvor er du da en kæmpe tudefjæs, Megl!

Kom da videre i teksten.

14-11-2007 17:48 #30| 0

stop wajn :(

14-11-2007 17:49 #31| 0

Hvis man stemmer DF stemmer man også på Mogens Camre. Hvis man stemmer SF stemmer man ikke på Asmaa. Så er det på plads.

Og som overskriften siger så er 13.8% rystende, hvad fanden er det der sker. Prøv at tænk på om 20 år når man ser Pia udtale sig, og deres plakater med "Danmark for danskerne" med billede af en kornmark og alt deres andet national propaganda, så græmmer man sig.

Det er ligesom at se gamle danske film idag hvor folk fra Afrika bliver kaldt "kanel gule abekatte", hvilket man jo aldrig kunne tillade sig idag.

14-11-2007 17:50 #32| 0

Jeg forstår udemærket at folk stemmer på DF. DF har imo et ganske fint partiprogram og jeg overvejede da at stemme på DF.

Det synes dog desværre et faktum at det er deres invandrepolitik som trækker deres stemmer og på dette punkt sympatiserer jeg ikke med DF. Endvidere er der en række usympatiske personer i DF med racistiske holdninger, som ikke bør være i DF.

14-11-2007 17:50 #33| 0
OP

@Langemand

Der er al mulig grund til at tude i dag, så tudefjæs - tjaa.

14-11-2007 17:51 #35| 0

@Megl
Du og dine "rettroende" venner skærer konsekvent alle der stemmer på DF over en kam.
Hvori består forskellen?

14-11-2007 17:51 #34| 0

tillykke med valget mogens gooooo

14-11-2007 17:52 #36| 0

@Hilda

Gaflet fra Vennekilde:

"I juli udtrykte hun forståelse for de irakiske oprørsgruppers kamp mod danske tropper i Irak.".......

Er det det, som du får til:

"opfordrer til drab på danske fredsbevarende styrker i udlandet."?

I så fald strammer du vist din egen fortolkning en tand for meget. Når det er sagt, så må jeg tilføje, at hun bestemt heller ikke er min kop te, ligesom tosserne i DF heller ikke er det.

14-11-2007 17:53 #37| 0

@vennekilde/hilda
som megl siger er dette jo ingen måde en opfordring til drab, som hilda påstod.. Og når det så er sagt så sympatisere jeg heller ikke på nogen måde med asmaa, og er glad for at enhedslisten er blevet straffet for at optage hende...

14-11-2007 17:55 #38| 0

@SørenMathias

De kanelgule abekatte kommer da fra Kina. Dem fra Afrika er da de chokoladebrune abekatte.......

14-11-2007 17:56 #39| 0
OP

@Ducktor

Point taken...

Det går bare over min forstand, at fornuftige mennesker kan finde på at sætte deres kryds ved DF.

Men det kan da godt være, at der findes en enkelt eller to derude, som er fornuftige og helt klar i bøtten, og alligevel sætter krydset der.

14-11-2007 17:58 #40| 0

DP

14-11-2007 17:58 #41| 0

Djoffer

Jeg har altså ikke påstået at hun opfordrer til drab.. Men jeg synes det er næsten lige så langt ude hun sympatiserer med oprørsgrupper der laver attentater og slår danske fredsbevarende styrker ihjel..

Og det er bare én af de syge ting hun har lavet..

Sådan en person burde ikke være i nærheden af at have noget som helst magt.. - Og heldigvis kom hun heller ikke i folketinget..

14-11-2007 17:58 #42| 0

Kæft hvor er det pinligt at en mand med et så forskruet menneskesyn overhovedet har magt i DK.

@Hilda

Asmaa opfordrede ikke til drab men sagde at det er forståeligt at et folk der bor i et besat land, handler sådan (gjorde vi jo selv). Der er en væsentlig forskel.

14-11-2007 18:00 #43| 0

@Vennekilde

Seriøst? Det kommer sgu da ikke i nærheden af.

14-11-2007 18:01 #44| 0

@onde andy

Jeg beklager mig fortolkning af det.
Desuden så mener jeg 13,8% er i underkanten af hvad man kunne forvente sig.

"jeg tror ikke danskerne var klar"

Det bliver meget bedre næste valg - det er sikkert og vidst.

Glæder mig forresten til at se de plakater med kryds over muhammed-tegninger og kornmarker.

14-11-2007 18:04 #45| 0

Vennekilde: Det er jo fuldstændig absurd citatforvridning du er ude i. Citatet "I juli udtrykte hun forståelse for de irakiske oprørsgruppers kamp mod danske tropper i Irak." kunne være sagt af utallige politikere (nok ikke dem med solide spindoktorer dog) - det har *kun* fået opmærksomhed fordi hun er muslim.

I øvrigt synes jeg Enhedslisten har skudt sig selv i benet ved at indlemme hende. Jeg mener ikke hun hører til dér, men det er fandme ikke pga. det citat.

K

14-11-2007 18:05 #46| 0
OP

Asmaa har nogle yderliggående, og til tider farlige holdninger
JA

Mogens C. og co. har nogle yderliggående, og til tider farlige holdninger
JA

Forskellen er så, at Mogens C. og co. har ret meget magt, og 13.8% af danskerne har stemt på dem - mens Enhedslisten, hvor Asmaa i øvrigt ingen magt har, ikke har noget magt, men derimod har en rolle som vagthund, der stiller kritsike spørgsmål i Folketinget. Spørgsmål som ingen andre tør at stille.

See my point?


14-11-2007 18:07 #47| 0

Stemmer ikke DF og kunne aldrig finde på det.
Men når det er sagt, så forstår jeg ikke hvorfor det parti er så tabubelagt.

Tabugørelsen er så slem, at meningsmålingerne ikke er repræsentative, da responder ikke vil stå ved deres kryds. De er simpelthen flove over deres politiske ståsted, og jeg tror primært det skyldes den generelle holdning i medierne og befolkningen om at DF er et parti udelukkende bestående af idioter.

Til alle jer venstreorienteret, I snakker om et multikulturalt samfund og at der skal være plads til alle. Derfor synes jeg det er et paradoksalt at DF ofte bliver svinet til af venstre orienteret kræfter, da det jo bare viser at venstrefløjen ikke er bedre end DF.

Men når debatten drejer sig om indvandrer går venstrefløjen altid i baglås og sviner DF, men faktum er jo at Venstrefløjen (faktisk næsten hele landet) er på samme måde mod en minoritet(DF's vælgere).
Jeg går ind for ytringsfrihed, og synes derfor at det er synd at et parti af denne størrelse skal være så tabubelagt.


Nyrup snakkede om at partiet ikke er stuerene(Hvilket han nok fortryder), men når et parti får over 13% af stemmerne bør de absolut tages seriøst.
Demokratiet har talt.

14-11-2007 18:08 #48| 0

Endnu et eksempel hvor en DF politiker siger hvad de mener. Hvis Kristian Thulesen Dahl virkeligt mente noget andet end Mogens Camre kunne han naturligvis aldrig leve med at være i parti med ham. Forskellen består udelukkende i at nogle DF politikere ved hvad de ikke kan tillade sig at sige offentligt.

14-11-2007 18:09 #49| 0

FULDSTÆNDIG HOVEDLØST at DF OG NY ALLIANCE SKAL SIDDE OG DANNE REGERING SAMMEN..

14-11-2007 18:10 #50| 0

Kalas

Det er jo heller ikke lige det eksakte citat jeg baserer mine udtalelser på.. Hvis du har hørt hende har hun netop udmeldt hun sympatiserer med dem.. Og sådan noget kan virkelig få mit pis i kog..

"det har *kun* fået opmærksomhed fordi hun er muslim"

Overhovedet ikke enig.. Det har meget at gøre med den person hun er og hvilke andre udmeldinger hun kommer med..

"I øvrigt synes jeg Enhedslisten har skudt sig selv i benet ved at indlemme hende."

Enig..

14-11-2007 18:10 #51| 0

Hvor ville det være dejligt hvis man holdt politikemner i de 8-10 tråde der allerede er om emnet. Ja der har lige været valg men er der ikke snart nok tråde?

14-11-2007 18:13 #52| 0

Madrid

Godt indlæg..

Zyde

Hold kæft noget vrøvl.. Din påstand er at 2 politikere med forskellige meninger ikke kan være i samme parti?.. Ergo er der kun samme antal meninger bl.a. danske politikere som der er partier?

Andy

Skal de så nødvendigvis heller ikke..

14-11-2007 18:14 #53| 0

Endnu en tråd der bringer tårerne frem - heldigvis er det af grin...

@Andy
Endnu mere hovedløst at du ikke aner noget om emnet, men alligevel vælger at lufte din manglede viden med CAPS LCK på...

14-11-2007 18:15 #54| 0

spot on Zyde

Hvis de i DF var så uenige i det Mogens Camre siger så kunne de da bare smide ham ud af partiet.

Det sker ikke, så de er åbenlyst ikke helt uenige i det manden siger

14-11-2007 18:19 #57| 0

Jeg bliver mere og mere urolig for den her nye form for racisme...

Vi skal lære af historien så den ikke gentager sig.

Jeg bliver iøvrigt mere og mere bange for hvert folketingsvalg der går, troede dem der stemte DF var nogen imbecile uoplyste gamle pensionister som ville dø indenfor en kort periode...

14-11-2007 18:19 #56| 0

@Vennekilde

Hvad er det du mener der er så slemt ved at hun rent faktisk har forståelse/sympati for den del af den irakiske befolkning der ikke bare vil finde sig i at de invaderende styrker smutter ind og overtager landet?

Det er selvfølgelig ikke det samme men der kan stadig drages paraleller til frihedskampen i DK under 2. verdenskrig og der var disse mennesker helte.

EDIT: Dermed ikke sagt at jeg synes det er fedt at danske styrker bliver angrebet men jeg har forståelse for dem der gør det og mener også man må acceptere at tab af liv er del af det at gå i krig.

14-11-2007 18:19 #55| 0

Spot on Zyde! Søren Espersen udtalte eksempelvis - med et hyggeligt bedstefarsmil på munden - at Louise Freverts racistiske vendinger på sin hjemmeside var ærgerligt formuleret. Han mente de let kunne misforståes, men han var helt enig i hendes synspunkter. Det hele er retorik. Sick

14-11-2007 18:23 #58| 0

"Hvis de i DF var så uenige i det Mogens Camre siger så kunne de da bare smide ham ud af partiet.

Det sker ikke, så de er åbenlyst ikke helt uenige i det manden siger!

spot on!

Forstår sagtens at nogen stemmer på DF pga deres andre politikker, men er helt uforstående overfor, at man gør det pga deres Udlændingepolitik, da man så direkte eller indirekte legalisere folk som Camre. .

Personligt rykker min borgerlige stemme længere til venstre for hvergang DFs top accepterer disse ting. Helt ærligt de gør jo ingenting for at blive "stuerene", og det må jo være fordi de ikke ønsker det !

14-11-2007 18:25 #60| 0

Gamle mennesker er jo imbecile, bitre, sure, beregnende ifølge pubertetsungerne på PN.

Måske skulle unge mennesker lære at lukke røven indtil de har bidraget med noget?

Valgalderen op til 25-30 år.

14-11-2007 18:25 #59| 0

Skodko

Overtager landet?! Vi går ind og prøver at indføre demokrati i landet..

"Det er selvfølgelig ikke det samme men der kan stadig drages paraleller til frihedskampen i DK under 2. verdenskrig og der var disse mennesker helte. "

HVA?!

Prøv at sammenlign hensigterne ved de 2 aktører.. Danmarks indgriben i Irak var for at prøve at skabe demokrati hvorimod Tysklands var en hel anden.. Disse 2 situationer kan aldrig blive sammenlignet..



Torso, makassip og Zyde..

Det er noget vrøvl.. Selvfølgelig kan forskellige medlemmer af samme parti have forskellige meninger.. Der findes utallige eksempler på dette..

14-11-2007 18:30 #61| 0

Hvad er der nu galt med tæppehandlere? Christ, lad nui være med at være sådan nogle dårlige tabere.

14-11-2007 18:33 #62| 0

lol...

"Vi går ind for at prøve at indføre demokrati i landet".

1. den grund er pææænt langt nede på listen.

2. Så hvis man er uenige i måden et land bliver styret på er det simpelthen helt i orden at invadere det? Kæft vi får travlt.

Derudover siger jeg ikke at krigen bliver ført på samme præmisser men der er stadig ligheder i måden befolkningen reagerer på.

14-11-2007 18:36 #63| 0

Menr at Vennekilde skal lukke røven..

Henrys

14-11-2007 18:37 #65| 0

Helt ærlig. Med dette indlæg viser alle jer der synes dem der stemmer på DF er nogle idioter, at i selv er nogle idioter. I har tydeligvis ikke forstået DF's partiprogram og deres kernevælgere. Dermed ikke sagt at jeg støtter partiet, men det kan undre mig at så mange har en holdning til partiet, når det eneste de reelt ved noget om er deres indvandrepolitik.
Faktum er, at det er det parti som har størst fokus på de ældre og derfor stemmer langt hovedparten af de ældre på DF. Her tænkes specielt på pensionister og lignende. Udover det så findes der stadig mange danskere som virkelig går op i "de danske værdier" og det gør DF i høj grad. Forskellen på DF og mange af de andre partier er at man ved hvad man får når man stemmer på dem. Derfor den store opbakning til partiet.
De går ligeledes ikke ind for EU hvilket mange danskere hellere ikke gør og på det punkt skiller de sig også lidt ud.

Mvh. Frede

14-11-2007 18:37 #64| 0

"1. den grund er pææænt langt nede på listen."

Hvilken grund mener du så er den øverste?



"2. Så hvis man er uenige i måden et land bliver styret på er det simpelthen helt i orden at invadere det? Kæft vi får travlt."

Tror jeg godt selv du kender svaret på..


"Derudover siger jeg ikke at krigen bliver ført på samme præmisser men der er stadig ligheder i måden befolkningen reagerer på. "

Det er der jo netop ikke da det ikke er samme situation de skal reagere på.. Som sagt kan dette ikke sammenlignes.. Men dette bliver nok svært at diskutere eftersom vi er uenige i grundlaget til krigen i Irak..

14-11-2007 18:38 #66| 0

Det er vel en menneskeret at sætte sig til modstand mod invaderende tropper i sit eget land, såfremt man ikke er enige med dem?

Det er selvfølgelig bittert for "befrierne", men de startede selv krigen, som jeg iøvrigt er helt enig i skulle startes i Afghanistan. Altså man kan da ikke bombe et land i forventning om, at blive modtaget som helte !

14-11-2007 18:40 #67| 0

"Christ, lad nui være med at være sådan nogle dårlige tabere."

Tjo, men det er de sociale tabere, der stemmer DF - fordi de er bange for de grumme udlændinge - og vil have dyrepoliti, fordi deres hund er i fare for at blive overfaldet..

Der er masser af undersøgelser, der bekræfter, at DF's vælgere er på samfundets bund.
Sikker på, at det ikke har ændret sig ved dette valg.

14-11-2007 18:43 #68| 0

@Vennekilde

Begge steder er der tale om et land der bliver invaderet og folk der sætter sig imod fordi de ikke er enige med de invaderende styrkers synspunkter.


Grunde:

Olie, statuere et eksempel, hævn for 9/11 etc. etc. etc.

Hvis du mener med DKs hensigt, er den selvfølgelig bare at slikke røv på USA.

Med hensyn til om det er i orden kender jeg godt mit eget svar ja, men efter at have hørt på dig er jeg blevet i tvivl om hvad du mener.

14-11-2007 18:46 #69| 0

"Jeg er bedrøvet over, at det er politisk upassende at indrømme, hvad alle har vidst hele tiden: at Irak-krigen handlede om olie"

USA's tidl. nationalbankdirektør, Alan Greenspan.

14-11-2007 18:47 #70| 0

Det er jo netop aktørens hensigt når man går ind i landet der forskellen.. Og det er en kæmpe forskel.. Og på netop det punkt er vi jo meget uenige og derfor er vi heller ikke enige i om oprørsgrupperne kampe kan sammenlignes i de 2 tilfælde..

"Grunde:

Olie, statuere et eksempel, hævn for 9/11 etc. etc. etc. "

Netop her er vi uenige.. Og gider ikke sidde og diskutere en masse konspirationsteorier..


"Hvis du mener med DKs hensigt, er den selvfølgelig bare at slikke røv på USA. "

Synes vi havde en ganske reel grund til at fjerne Saddam.. At USA var forgangsland var bare en bonus da det altid er et plus at være en god allieret med den unipolære magt i verden..

14-11-2007 18:47 #71| 0

Jeg orker ikke at læse alle indlæg, men lad os lige slå fast:

At vi er ved at blive overrendt af en kultur, som ikke vil os det godt. Vi er vantro hunde, som i værste fald skal udryddes. Det er der dokumentation for i flere sammenhænge!

Man kan ikke skære dem over een kam, naturligvis ikke. Mange er integrerede og fungerer fint idet danske samfund.

Min hustru er "fremmedarbejder", og jeg har gode venner, som er muslimer.

Det ændrer dog ikke ved, at jo større mængden af muslimer bliver, desto større er risikoen for, at vi mister vore værdier.

Mennesker i nød skal hjælpes. Alle andre, og især kriminelle, skal tilbage til deres hjemland - og det kan kun gå for langsomt!

14-11-2007 18:52 #72| 0

Mogens Camre er opstillet i Fredericia (Sydjyllands Storkreds). Her har 36 798 personer afgivet deres stemme. Camre har fået 529 personlige. Det svarer til 1.43% af stemmerne.

14-11-2007 18:53 #73| 0

Camre Har intet med regeringen at gøre!
Intet!

Det vil være det samme, som at sige at Asmaa abdol hamit ville være en del af ventre fløjens regering, hvis de havde vundet!!

drop nu det pis med at blande partierne totalt sammen.. det er ømt at høre på.

Regeringen hedder VK.

14-11-2007 18:57 #74| 0

Hvis man virkelig tror, at USA gik ind i Irak med henblik på at indføre demokrati, så har man for alvor misforstået situationen. Ja, det lyder så flot i festtalerne, men er løgn og humbug. Og hvis det virkelig forholdt sig sådan, så er der 50-100 andre lande i verden, der også skulle have været invaderet, såååå......

Næh...den ENESTE grund til USA's invasion er kontrol med mellemøstens oliefelter for at sikre forsyninger i fremtiden. Tro endelig ikke andet!!!

14-11-2007 18:59 #75| 0

KOMMUNISMEN LÆNGE LEVE!! /sarkasme

Jeg må stille mig totalt uforstående overfor dem der vælger at stemme på Enhedslisten og SF, men okay, det er jo typisk yngre mennesker der bliver klogere i løbet af årene.

Og kan vi PLEASE have et "politik" ban på Pokernet? det er til at brække sig over at Venstrefløjen (der åbenbart er domineret herinde) nu igen er emsige over at have tabt regeringsposten, og skal brokke siger over alt og alting.

Se det nu i øjnene.

Og i øvrigt, hvor ligger den racistiske kommentar i at kalde en person for araber? det er vel det samme som at kalde en dansker for dansker.

"En araber er en person, hvis modersmål er arabisk, som tilhører den arabiske kultur, eller som kan spore sin stamtavle tilbage til den Arabiske Halvø. I dag lever araberne hovedsageligt i Mellemøsten og Nordafrika, hvad der også kaldes den "Arabiske Verden". (wikipedia)"

Khader er født i syrien hvor modersmålet tilfældigvis er, arabisk.

Hav' det godt de næste 4 år opposition!

14-11-2007 19:00 #76| 0

Forskellen er, at EL ville have samme indflydelse på SR (se bare på 90'ernes berømmede økonomiske politk - i den superkonservative Wall Streeet Journal).

Camre, Langballe og Krarup har REEL indflydelse på VK-regeringen, som de facto er en VOk-regering.

14-11-2007 19:05 #78| 0

"I har tydeligvis ikke forstået DF's partiprogram og deres kernevælgere."

Jeg har ikke behov for at forstå det. Jeg kunne aldrig drømme om at stemme på folk der kommer med udtalelser som kan læses her: da.wikipedia.org/wiki/Dansk_Folkeparti

"Faktum er, at det er det parti som har størst fokus på de ældre og derfor stemmer langt hovedparten af de ældre på DF."

Det er da nogle fine løfter og holdninger de har til problemerne omkring denne del af befolkningen. Men det kan jo ikke være deres succes på området de seneste 6 år, der gør at folk stemmer på dem igen.

14-11-2007 19:05 #77| 0

@Onde Andy

Det er jo så ikke helt rigtigt. Hævn for 9/11 er der faktisk et par republikanere der er kommet til at nævne som en delvis grund også. Dette er selvfølgelig især morsomt fordi en stor del af flykaprerne jo er fra USAs homies Saudi Arabien.

14-11-2007 19:07 #79| 0

@skodko

Sandt nok....de har bare aldrig kunnet fremvise en flig af bevis for, at Saddam eller Irak havde noget som helst med Al-Qaeda at gøre.

14-11-2007 19:09 #80| 0

@Onde Andy

Nope, I know =)

14-11-2007 19:11 #81| 0

Med hensyn til IRAK krigen ligger landet, efter min mening sådan:

Jeg var selv tilhænger af Irak krigen, men kan nu se at det var en stor fejl set ud fra disse fakta.

-Der var ikke masseødelæggelses våben.
_Mange i Irak er slet ikke klar til et moderne samfund.
alt for mange!
-Shia og Sunni muslimer hader hinanden helt uhørt meget,og dræber hinanden med glæde, selvom de skulle være "brødre".


Derfor ville der opstå massakre af helt uhørte dimentioner, hvis koalitionens styrker trækker sig ud nu.

Det er for mig at se logik for burhøns.

Derfor må alle blive og kæmpe for at uddanne den irakiske hær, og sørge for at landet bliver stabiliseret.




14-11-2007 19:20 #82| 0

Prøv nu at indse at der findes idioter på begge sider...

Jeg er ikke selv enig i DFs udlændingepolitik - men kan godt forstå nogle er - specielt de folk der har oplevet de problemer der har været med ghettodannelserne og 2 generationsinvandrere på tæt hold. Det er da forståeligt at man bliver bange når det eneste man høre dag ud og dag ind er "selvmordsbomber i mellemøsten" og "dansker slået ned af udlændingebande". Hvis man så samtidig bor lige op af en ghetto kan jeg godt se hvordan man kan synes at DPs politik giver mening.

Men problemet er jo ikke hvor mange indvandrere vi har i landet eller hvordan de kommer hertil. Problemet er og bliver integration. Hvis vi ikke snart lære at splitte ghettoer så vi kan undgå at der bliver dannet små "udlændinge-lokal-samfund" hvor man ikke behøver være en del af den danske kultur/det danske samfund så kommer vi aldrig problemet til livs. Det hele handler om at få indvandrerer gennem uddannelsessystemet og i arbejde. Det handler om at få dem til at indse at de er i et land med muligheder og hvor, hvis man arbejder for det, man kan opnå næsten hvad man vil. ´

Det jeg ville sige var egentlig bare - integration er vejen frem - og svaret på de problemer vi måtte have.

14-11-2007 19:28 #84| 0

@Jaystarr

Jeg bor imellem Bispehaven og Gellerupparken og har kun oplevet det som en positiv overraskelse ! Så er ikke enig med det første, selvom jeg da også ser nogle syge ting fra enkelte individer.

"Men problemet er jo ikke hvor mange indvandrere vi har i landet eller hvordan de kommer hertil. Problemet er og bliver integration. Hvis vi ikke snart lære at splitte ghettoer så vi kan undgå at der bliver dannet små "udlændinge-lokal-samfund" hvor man ikke behøver være en del af den danske kultur/det danske samfund så kommer vi aldrig problemet til livs. Det hele handler om at få indvandrerer gennem uddannelsessystemet og i arbejde. Det handler om at få dem til at indse at de er i et land med muligheder og hvor, hvis man arbejder for det, man kan opnå næsten hvad man vil. ´

Det jeg ville sige var egentlig bare - integration er vejen frem - og svaret på de problemer vi måtte have."

Du er SÅ SPOT ON !

/INC

14-11-2007 19:28 #83| 0

Da denne tråd startede med et indlæg vedr. Mogens Camre og hans udtalelser må det være på sin plads at vende tilbage til topic..

Vil gerne høre Vennekilde og hans kumpaners kommentarer til nedenstående link UDEN at vende eller dreje tråden over på andre personer eller partier...

www.udanskfolkeparti.dk/citater.php

Henrys

14-11-2007 19:32 #85| 0

hold da kaeft hvor en omgang piveri.

hvis araberen khader skulle saette den politiske dagsorden i danmark havde det da netop vaeret en katastrofe.

godt at det blev afvaerget.

14-11-2007 19:53 #86| 0

For så at lette diskusionerne og spare for berøringsangst overfor udlændinge, kan vi starte med at diskutere følgende citat fra den ene af de 2 sorte fætre, Søren Krarup - tillad mig at minde om at denne Hr.Krarup er præst i den danske folkekirke.

" Homoseksuelle er handikappede, fordi de ikke kan opfylde betingelserne for et ægteskab og skabe en familie. Derfor kan de heller ikke forlange at blive ligestillet på det område."

Se flere citater her:

www.udanskfolkeparti.dk/citater.php


Henrys

14-11-2007 19:57 #87| 0

@ALL IN INC

Jeg er da glad for at det har været en positiv oplevelse for dig - det beviser måske også hvad man hører i medierne - nemlig at gellerup og bispehaven ikke er så slemme mere og at der er ved at komme lidt orden på det derude - for det har været et meget stort problem de sidste mange år. Jeg husker adskillige episoder hvor politi, brandvæsen, taxier og busser ikke ville køre igennem af frygt for at blive overfaldet. Men jeg håber da virkelig at alt det lokalarbejde der er blevet udført derude(og man kan jo nok ikke afvise at det også har noget med udvisningen af de par familier hvor deres unge ikke opførte sig ordenligt har noget med den nye situation at gøre) har givet pote.

14-11-2007 20:02 #88| 0

@ Jaystarr

Det har du ret i og det understreger så din forrige pointe :)

14-11-2007 20:04 #89| 0

@ALL IN INC

Tror sku det hele ville være et bedre sted hvis vi to havde regeringsmagten;)

14-11-2007 20:05 #91| 0

@Rottegift2

Jinx du bare..

Mon ikke en anstændig konservativ/venstremand får nok af Langballe, Krarup og Camre på et tidspunkt og går til Ny Alliance?

14-11-2007 20:05 #90| 0

Hehe hvor er det sjovt at se alle de sure (røde) opstød :) .. Dog vil jeg også sige at Camre her er gået langt over stregen.. Kan ikke rigtig se hvad det skulle gøre godt for at skrive en sådan artikel.

14-11-2007 20:09 #92| 0

@Jaystarr

Agreed :D

14-11-2007 20:12 #93| 0

@Vennekilde

DF er ikke et højreorienteret parti, de er røde og har så lige en nazi udlændinge politik, samt et de forstår at bygge på folks frygt for det fremmede

14-11-2007 20:15 #94| 0

Hey Magic

Hvor vil jeg håbe du får ret...

Prøv at tænke sig hvad anstændige og dygtige folk som Per Stig Møller, Bertel Haarder m.f må sluge af kameler for at sidde i regering!

Tror dog ikke at det bliver nogen af disse gentelmens der skifter side, hertil er deres partidiciplin for stor..

Men vent nu at se om Lederne i venstre og konservative ikke formår at træde på, fyre fra udvalgs poster / ordførerskaber eller andet " rod " og dermed skabe mulighed for overløbere - tror personligt at Ny Alliance vil jagte enhver chance.


Henrys



14-11-2007 20:20 #95| 0

jamen det betyder intet, eftersom de groenlandske mandater heller ikke vil blande sig i interne anlaeggender.

14-11-2007 20:22 #96| 0

Rotte>

Hørte det godt og har slettet udsagnet i mit indlæg

Henrys

14-11-2007 20:24 #97| 0

Han er for lækker, lækker, lækker, lækker...! :o)

Tænk at folk (pokerspillere) der burde have total selvkontrol og være mentalt i 110% balance med sig selv, kan hidse sig op over sådan et fjols! :oD

Grin dog af staklen istedet! Hvis det er det befolkningen vil have i folketinget, er der vel ikke så meget at gøre!?

14-11-2007 22:13 #98| 0

@ Cheiron
Tja, var det blot Robinson Ekspeditionen eller en anden Juhle-leg, ville det være noget lettere bare at grine.

---
Jeg kan ikke lide DFs politik. Den er på rigtigt mange punkter umenneskelig overfor udlændinge, nydanskere o.a.

Jeg kan ikke lide DFs urimeligt hårde retorik mod det muslimske mindretal i Danmark. Jeg mener, at den er meget stærkt medvirkende til at forpeste livet for disse mennesker samt deres forhold til resten af befolkningen. Aktiv mindretalsbekyttelse er i øvrigt en menneskeret!

Derudover må jeg tage skarpt afstand fra enkeltstående stærkt racistiske og rabiate udtalelser, der med mellemrum kommer fra DF topfolk. Det underminerer enhver tillid til partiet, at noget sådan kan forekomme, uden at der tages entydigt afstand.

Jeg kan heller ikke lide DFs tagen patent på "de gode danske værdier", for DFs værdier er ikke mine værdier.
Jeg er opdraget til at se noget fremmed som noget spændende. Til at møde nye mennesker med tillid og tiltro. Til at møde ny udvikling med forventningsfuldhed.
Hos DF finder jeg kun frygt, indelukkethed, mistænksomhed og mistro. Den fremmeste vision synes næsten at være en familiefrokost i kolonihavehuset med det blafrende dannebrog i baggrunden.

Det er faktisk helt ubegribeligt (også) for mig, at DF kan få så mange stemmer. Er folk virkelig så kronisk bange? For hvad?

14-11-2007 22:25 #99| 0

Hvad fuck er tæppehandlerlogik? Er det negativt?

14-11-2007 22:33 #100| 0

Kan ikke se problemet.................














vi har ytringsfrihed, også er den ikke så meget længere, manden kan sige hvad han vil også er kan være enig eller ej...

14-11-2007 23:34 #101| 0

Glimrende at DF har haft den fremgang de nu engang har haft - de er jo kun ude på at udrydde snylterne i samfundet - skulle man sætte det yderligere på spidsen ville det være fint at når fok opnår pensionsalderen - laver man en simpel beregning på hvor meget folk har bidraget til den danske velfærd - dem der har bidraget mest igennem skat bliver belønnet mest - her tænkes ikke nødvendigvis beløbsmæssigt - men nærmere i antal år.
Således vil de pokerspillende hyklere der sidder her og jagter skattefrie sites med mere naturligvis få det dårligere i deres alderdom, hvilket jo er 100 procent fair - ligesåvel som muslimen der ikke forstår at hun ikke kan blive advokat i Danmark uden at kunne et kvæk dansk. Fordi det var hun derhjemme - og nej hun skal da ikke gå med aviser puh ha dada
Det kan så undre en del danskere at muslimer vælger at tage op til en religion der er så langt fra deres egen - men mon ikke der er en de penge indblandet i det - nu er fok fra den del af verden jo lidt anderledes indrettet end de fleste andre - men hvis fok i DK gerne vil have at København kommer til at ligne Amsterdam - hviket i øvrigt er ved at ske - jamen så lad os da lukke op og lukke alle ind.
Mange såkaldte propokerspillere vil nok hilse det velkomment idet der kommer flere til med samme holdning. Nej jeg skal da ikke betale noget for at nyde godt af vores velfærd her i landet - jeg spiller da bare på et skattefrit site - hvor muslimen siger - jamen jeg skal heller ikke betale noget fordi jeg får jo alligevel hele lortet serveret - mon ikke der er en grund til at folk ikke vil hjem igen.
Hvorfor helvede tror folk at det her handler om hvorvidt folk er sorte eller hvide - det handler om at Danmark naturligvis ikke skal lukke fok ind der åbentlyst ikke er egnede til integration i samfundet - og betegner ordet skat som den procentdel der sendes hjem til kurdistan for at støtte den oprørske fætter.
Nu skal jeg da ikke selv være for hellig - men de penge jeg har tabt i poker er der sgu betalt topskat af - og for min skyld kunne man sagtens indføre brugerbetaling på en lang række ting - det ville nok gøre det mindre lukrativt for både danskere og udlændinge der sutter på systemet - hvis man ikke betaler - jamen så har man ikke krav på en kæft ud over en madpakke og alt det vand man kan bælle i sig - det er jo fok der er reddet fra en krig (siger de) hvordan helvede skal de kunne stille krav - mon ikke det var bedre at vise lidt taknemmelighed.
Andre folkeslag end muslimer har jo evnet dette - da bådflygtningende kom afkræftede hertil var de sgu glade for at få tag over hovedet og noget at spise - sjovt nok er asiaterne så osse den gruppe af udlændingene der figurerer mindst i kriminalregistrene - og har evnet at klare sig selv. men mon ikke de har en anden holdning end muslimen der tror at de er kommet til et land med guldbelagte fortov.
Desuden burde fok der ikke betaler indkomstskat - og her menes ikke skat af overførselsindkomst slet ikke have lov til at stemme - og her menes både danskere og muslimer - på den måde kunne man måske få resterne af de rådne kommunister luget bort. Studerende skal naturligvis have stemmeret indtil de fylder 30 - for hvis de kommer over den alder har de jo bevist at de ikke kan tage en beslutning alligevel.

Med venlig hilsen Klørkonge (der tidligere har mistet en god ven skudt af en muslim - og i øvrigt ikke racist da han er kæreste med en udlænding, gudskelov ikke muslim - for så havde hun ikke været kæreste)

Men godt gået DF - lad os håbe tallet går op om 4 år - hviket det ganske givet gør - idet læsehestene på Uni der går rundt i deres sivsko og råber Willy vi vil gratis med bussen - sikkert ændrer mening når de begynder at tjene deres egne penge.

og som før nævnt i tråden - selvfølgelig stemmer de ældre på DF - det kan jo ikke være rigtigt at dem der har opbygget det samfund vi har idag ikke kan få tørret deres røv på bekostning af en snottet hvalp der synes det er skrækkelig dyrt at køre med bus -

14-11-2007 23:49 #102| 0

sick, pia k fik 48000 personlige stemmer

14-11-2007 23:54 #103| 0

damn en lang tråd allerede.

Det er ligesom med sjusserne. Man starter fra venstre. Den første er ikke god, og den sidste er den man brækker sig over. Men jeg vil sgu hellere have den første end den sidste.

15-11-2007 00:34 #104| 0

@ K

Håber ik', at det var alt for mange af de dejlige, topbeskattede kroner, der røg, for du lyder noget bitter i spyttet, synes jeg.

15-11-2007 01:06 #105| 0

Jeg har nok tabt det jeg skal tabe - men det er jo ikke det der er spørgsmålet her - det går jo udelukkende ud på de mennesker der synes det er i orden at modtage uden at give - og det kan ikke undre at holdningen er sådan på et pokerforum - som sådan synes jeg det er fint at muslimer og danskere laver en masse lort - sålænge de er villige til at nappe konsekvensen for det - for generelt skal mennesker der ikke bidrager til samfundsøkonomien ikke sige et pip om hvad der er rigtigt eller forkert - og der er vel ikke ret mange der kan være uenige i at muslimer er en klar underskudsforretning i Danmark. Er de i livsfare er det OK - men hvor mange procent af de nassere der er her i dag er det???.
Med hensyn til bitterheden i spyttet - så kender jeg en der er i sundhedssektoren ganske godt - og når en muslim kommer ind og skal aflevere bistandsklient nummer 16 i rækken - kan det sgu godt støde mig lidt at der bliver spurgt efter en Muslimsk læge - hvis de vil være her må de satme indrette sig - og sådan er det bare - tror nogle på at der står et serviceorgan til rådighed i deres land hvis der ikke kommer penge op af lommen.
Min stemme går på DF - og det er sgu fordi vi skal alle de rådne eksistenser til livs - det være sig både danskere og udlændinge - jeg er da godt klar over at den holdning ikke er skide populær herinde - da mange af de selvbestaltede proer osse har en snabel i statskassen uden dog at ville indrømme det.
Det er lidt holdningen som at komme ind på en restaurant - man er pissesulten og vil gerne spise uden at betale - hvor længe mon ejeren kan blive ved med at drive hans forretning.
Gad vide hvorfor Tyrkerne selv siger at 90 procent af dem der kommer herop er fok der bliver betragtet som ubrugelige i deres eget land.

Hvis man vil være Muslim - så vælg et muslimsk land - og det gælder i øvrigt osse de hjernedøde danskere der har valgt at konvertere til muslim

15-11-2007 01:49 #106| 0

@klørkonge

Din formuleringsevne og retskrivning siger vel alt.

Du taler om danske værdier? Lær dog dansk, menneske.
Jeg kender indvandrere, der har et langt rigere dansk end dig.
Dit sprog er symbolsk for den åndelige fattigdom, Danmark befinder sig i, når 13 procent stemmer DF på grund af angst.

15-11-2007 03:32 #107| 0

Jeg nåede ikke så langt men så aldrig et link til Asmaa historien om drab på danske fredsbevarende styrker, her er den så:
www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/07/23/023149.htm?nyheder/

15-11-2007 07:19 #108| 0

I en verden fuld af fordomme er mine egne klart de bedste ;-)

Ha' en god dag

15-11-2007 08:07 #109| 0

Ingen er endnu kommet med en reaktion på mit indlæg, så tillader mig at poste det igen og opfordrer stadig Vennekilde og andre til at kommentere på citaterne.
Det kan vel dårligt påstås at " det er bare et enkeltstående citat "..

" Da denne tråd startede med et indlæg vedr. Mogens Camre og hans udtalelser må det være på sin plads at vende tilbage til topic..

Vil gerne høre Vennekilde og hans kumpaners kommentarer til nedenstående link UDEN at vende eller dreje tråden over på andre personer eller partier... "
www.udanskfolkeparti.dk/citater.php "


Henrys

15-11-2007 09:01 #110| 0

Sjovt nok så henter DF flest stemmer fra de tyndt befolkede områder, såsom heden i vestjylland. Steder der ikke har set skyggen af en indvandrer.

15-11-2007 09:08 #111| 0

Det er sjovt, at nogle af de mennesker, der udbreder budskabet om, at DF og dets vælgere er intolerante mennesker og tabere, selv er intolerante.

15-11-2007 09:47 #112| 0

Først slår jeg lige fast at jeg ikke stemmer DF !!!

Men må dertil sige, at DF står jo for en masse andre ting end deres noget hårde udlændingepolitik.

Tror det er blåøjet at tro at de henter alle deres stemmer på lige netop det punkt.

Rent faktisk har de som jeg ser det rigtig mange gode og humane holdninger, men det er selvfølgelig ikke disse som de er "kendte" for.

Ser man bort fra deres udlændingeholdninger (ved jeg godt man ikke kan det i praksis) så tror jeg faktisk der er mange herinde som vil være enig i mange af deres holdninger.

Hvor partier kan man i øvrigt finde hvor man er 100% enig i alt?

Ikke mange tror jeg. Derfor mener jeg at DF får mange stemmer andre steder fra.
Eksempelvis SOSU arbejdere samt en masse ældre mennesker...

At sige at DF er en flok nynazister er ligeså blåøjet som Camres uheldige udtalelser.

15-11-2007 10:02 #113| 0

Imo Kan disse fornuftige synspunketer, som de ganske rigtigt har, findes i andre partier.

Men selvfølgelig stemmesluger-politikkerne udlændinge og flere penge til de ældre findes kun hos dem. . .

Jeg griner stadig af, at min onkel+tante ikke mener de er populistiske, men bare menneskekærlige :D

Var der nogen der sagde skyklapper ?

15-11-2007 10:46 #114| 0

En lille sidecomment
Camre har valgt at droppe sit sæde i folketinget, for istedet at fortsætte i EU. politiken.dk/politik/article429936.ece

15-11-2007 10:54 #115| 0

Det har nok noget at gøre med, at de ikke så let sløjer på immuniteten som Folketinget. .

Et klogt valg må man sige med hans jævnlige udgydelser. . .

15-11-2007 10:57 #116| 0

Det er uholdbart at DF sympatisører skal tilbagevise citater og udmeldinger med at "Asmaa sagde jo også at.." - Stå nu ved jeres egen holdning og stemme!

Disse udtalelser er netop det helt store problem med DF og ikke mindst at der ikke bliver taget afstand fra disse fra partiets ledelse og dermed får de lov at fremstå som et synspunkt partiet ikke er uenige i. At Mogens Camre ikke er blevet smidt på porten for år tilbage er en ledelsesmæssig falliterklæring, men som sagt man er åbenbart ikke uenig.

Måske er man som vælger uenig, men det er bare ikke godt nok. DF er den nærmest direkte årsag til den dårlige tone i udlændinge debatten og et voksende fremmedhad. Det må (forhåbentlig) skære i ørene når man som DF vælger gang på gang hører disse nedladende og idiotiske udtalelser fra klaphatte i partiet, fordi man selv indirekte er med til at fremsætte disse..

15-11-2007 11:01 #117| 0

@Klørkonge

Flyt til USA - Du bliver aldrig lykkelig i det danske samfund!

15-11-2007 11:18 #118| 0

Nu er hverken DF eller NY jo i regeringen...

DF er en sprøjteklam nazistklub, hvor deres medlemmer gang på gang kammer over, og simpelthen ikke KAN (eller vil) tøjle deres vrede over det fuldstændig urimelige i, at når vi hjælper til med at dræbe folk i deres eget land vil nogle af dem forsøge at flygte.

Og bare fordi FN kalder folk for flygtninge, betyder det jo ikke at den danske regering nødvendigvis skal tage deres ord for gode varer. De er jo snarere en slags turister, ikke?

Og at skære i ulandsbistanden, når 50k mennesker dør hver dag af ekstrem fattigdom gør, at jeg håber at alle, der stemte til højre for midten dør, så kan de selv prøve, hvordan det er at dø.

Og at afvise begrundelsen posttraumatisk stresssyndrom med begrundelsen at "så var der jo alt for mange, der ville få opholdstilladelse" er en fuldstændig tragikomisk udmelding.

Og at fremhæve Sverige som et skræmmeeksempel på "hvor galt det kan gå, hvis man giver los" ikke rigtigt giver nogen mening, når jeg bestemt ikke synes, at det går specielt galt i Sverige på det punkt? Tværtimod er det lykkedes dem at tage imod 10k irakiske flygtninge, hvorimod vi knapt kan tage 500.

Og at penge til beskyttelse af de irakiske tolke tages af ulandsbistanden i stedet for af Forsvarets budget, hvor det retteligt burde, er fuldstændig uvirkeligt egoistisk.

Føj for satan, jeg kan simpelthen ikke vente med at slippe væk fra dette land, jeg flytter 100 til Sverige så snart jeg overhovedet kan komme til det. Jeg har ellers den fordel at jeg er 100% dansker, hvilket jo selvfølgelig giver mig visse fordele her, men dem frabeder jeg mig helst, når vi har ikke engang nazi-sympatisører ved magten, men purebred nazis all over the frickin' place.

15-11-2007 11:45 #119| 0

Selvom de herre Langballe, Krarup, Messerschmidt, Camre m.f. udstiller deres manglende empati og indsigt har de heldigvis også følelser i Dansk Folkeparti. Eller rettere sagt havde indtil Louise Frevert blev smidt ud.

Læs blot hvad hun udtalte til TV2 den 17.september sidste år:

" Det kan ikke være rigtigt, at Kandis ikke er fin nok til at komme i radioen. "

Hvis dette citat ikke var så sørgeligt i sit indhold, ville jeg grine min røv i laser..


Henrys

15-11-2007 12:11 #120| 0

@rockrokok
Det er da flot, at du har så stor respekt for folk der er uenige med dig politisk, at du ønsker at de alle skal dø. Du må da være direkte uintelligent? Nok det dummeste indlæg jeg har set på Pokernet til dato. Dvs. du ønsker at over halvdelen af den danske befolkning skal dø...
Flot...!
Men glæder mig da, at du har erkendt at du ikke hører til her, når du nu ikke vil acceptere demokratiet, og selv tager konsekvensen heraf. En gangske fornuftig beslutning fra din side.
En sidste pointe, lær at få styr på dine begreber, man kan ikke kalde DF'ere for nazister. Dvs. så er du selv stalinist eller lignende, som ligeledes har kostet millioner af menneskelig, da du tydeligvis giver udtryk for at du stemmer på SF eller Enhedslisten?

Knolde

15-11-2007 12:44 #121| 0

Jeg accepterer skam demokratiet, og måske du bør lære at skille bombastiske provokationer og reelle udmeldinger fra hinanden, din paphat :). Demokratiet er bare ikke særlig fedt, hvis man spørger sig selv, om der findes flest fornuftige mennesker eller dumme mennesker (ikke sorteret ud fra politiske standpunkter selvfølgelig). Der taber demokratiet, der dog stadig er den bedste styreform...eller den mindst værste anyways.

Nu er jeg jo næppe den første, der sammenligner DFs xenofobi med Nazi-Tysklands pogromer...så nazister synes jeg er ret passende - er de da ikke national-socialister? Hvis ikke, hvad så?

Jeg er ikke stalinist, og ikke engang særligt ekstrem. Jeg stemte kun Ø for at holde dem i Folketinget, ellers havde jeg nok stemt B.

15-11-2007 13:36 #122| 0
jp.dk/indland/indland_politik/article1090505.ece

CITAT: Men lige nu presser vi mest på for at få ændret loven, så man kan tage statsborgerskabet fra folk, som udøver demokratifjendtlig virksomhed.

------

Så hvis loven ændres og staten begynder at fratage folk deres statsborgerskab og der med deres stemmeret i vores demokrati, blot fordi bedstefar var nordmand.

Så må det da siges, at dette i sig selv vil være en >demokratiskfjendtlig< handling… og HELE DF KAN DERMED FRATAGES DER STEMMERET!!

LOL .. det er da lige før det er værd at stemme for. Lol
15-11-2007 13:40 #123| 0

God ide - lad os straks få skabt en gruppe med A-mennesker og en med B-mennesker, så det bliver let gennemskueligt, hvem der er mest værd.

Det minder på ingen måde om Nazi-Tysklands pogromer, jeg tager alle ord i mig igen :)

15-11-2007 15:15 #124| 0

Jeg er helt enig iat det er ufatteligt at der er 13,8% der har stemt på DF,
Hvad jeg ikke fatter er , at der ikke er 50 % der har sat sit kryds ved DF.
Det er jo tydeligt , at gennemsnitsalderen på PN er lav hvilket i mange henseender er godt , dog ikke i en politisk diskussion.
Jeg er født i 1962 (45) og kan fortælle jer unge brushoveder , at i 60 erne og tildels i 70erne havde vi et helt igennemt bedre samfund end idag , især hvis man ser på ældrepleje , bemanding på hospitaler , respekt for hinanden og hinandens værdier , og der var ikke tilnærmelsesvis så meget vold og grov vold som idag.
At man ønsker sig et godt samfund tilbage(utopi i know) eller forsvare de stumper der er tilbage , er vel ok??
Til jer der er unge og venstreorienterede , jeg respekterer jeres holdninger og ser trods alt et perspektiv i at i har nogle humanistiske holdninger og en (NAIVT) tro på at alle mennesker er gode og at vi kan hjælpe alle , der har det skidt iverden i lille danmark.
Jeg er stor tilhænger af en øget U landshjælp gerne markant større , samtidig ved jeg erfaringsvis (alder kan give en erfaringer) , at DK ikke kan rumme/intgrere flere fra 3,verdens lande.
Uden at det skal lyde nedladende , har jeg en stærk tro på at i når i kommer ud på arb markedet og i i andre sammenhænge også får samlet gode/dårlige erfaringer . bliver klogere , set i det perspektiv er der al mulig grund til at tro på at DF ad åre bliver danmarks største parti.
Anyway just my 25 cents.
NB:Kan nogen forklare mig , hvordan man kan være PRO spiller og samtidigt venstreorienteret ??
Ved godt at de fleste herinde er hobbyspillere , men der vel nogle proèr der er socialister ??
Jeg mener Poker er vel verdens mest kapatalistiske spil??
Mvh Søren

15-11-2007 15:16 #125| 0

Henrys

Nu sidder jeg jo ikke og tjekker PN hele døgnet rundt så må vel gerne have lidt responstid..

Som jeg tidligere har nævnt er jeg langt fra enig i mange af de politikere der er i DF og jeg stemmer heller ikke selv DF.. Jeg har bare argumenteret for at Enhedslisten er mindst ligeså ekstremistisk som DF.. Og for at 2 personer i samme parti sagtens kan have forskellige meninger..

Derudover er den side jo stærkt subjektiv og flere af citaterne er uden tvivl taget ud af en kontekst.. Men derfor er der stadig kommet mange hjernedøde udmeldinger fra nogle personer i DF..

15-11-2007 15:55 #126| 0

on the fun note:

White power by mr. pregnant!

www.youtube.com/watch?v=DpQkJ2T7zrc

on the serious note:

www.youtube.com/watch?v=2WLoasfOLpQ

Wafa sultan er jo noget af det klogeste i verden.. tror ikke nogen af DF'erne er så veltalende og veldokumenterede i deres had ;) Men jeg er 100% enig i ALT hun siger.

( stemmer ikke df, mener kun det er for komplet ignorante mennesker )

15-11-2007 18:46 #127| 0

@Vennekilde

1. Folk opponerer vel bare imod "hvad med dig selv?"-argumentet. Et argument, der altid kommer, når man er gået død.
2. Enhedslistens indflydelse på en SR-regering vil være mikroskopisk. DF's ditto på VK har vist sig at være.

Ville gerne have set en VKRY-regering - fornuftig økonomisk politik og et mere menneskeligt ansigt ift. udlændinge.
Fogh har gjort DF stuerene - og det er utilgiveligt.

Håbet er helt klart, at en konservativ får nok af DF og skifter til NA. Så kan det måske blive ganske godt alligevel.
Det konservative bagland foragter ihf. DF.
www.konservativungdom.dk/uploads/pics/bftekst.jpg

15-11-2007 19:00 #128| 0

@Mika

LOL!
Skulle man bringe Pernille Rosenkrantz' åbenlyse accept af attentater på folkevalgte på banen når vi snakker om at være blåøjet?

Pernille Rosenkrantz gik af som politikker for over et år siden!

siger lidt om hvor meget DF's medlemmer ved om politik, altså udover indvandre politikken!

15-11-2007 20:13 #129| 0
www.profari.dk
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar