Dansk Melodigrandprix 2023

#1| 1
Moderator

Så er det den tid igen. Hvem kommer til at repræsentere Danmark?

 

Jeg har ret god fidus til Sonne, og har smidt lidt penge på ham. Jeg er lidt biased. Men det er en fin rocksang, der er nem at få på hjernen.

 

Sonne er måske den bedste rock-/metalvokal i Danmark. Desværre kommer det ikke helt til udtryk i Freedom. Men tjeck hans cover af Let it Go på yt.

 

Desværre er det ikke Malrun eller Defecto han har med. Men han gør det nu også fint solo.

 

Redigeret af NanoQ d. 11-02-2023 16:10
11-02-2023 16:10 #2| 1
Administrator
NanoQ skrev:

Så er det den tid igen. Hvem kommer til at repræsentere Danmark?

 

Jeg har ret god fidus til Sonne, og har smidt lidt penge på ham. Jeg er lidt biased. Men det er en fin rocksang, der er nem at få på hjernen.

 

Sonne er måske den bedste rock-/metalvokal i Danmark. Desværre kommer det ikke helt til udtryk i Freedom. Men tjeck hans cover af Let it Go på yt

 

 Min datter elsker ham - er endda med i en af hans musikvideoer... Så jeg har stemt på ham :-)

11-02-2023 16:14 #3| 0
OP
Moderator

Jeg forstår slet ikke, at de to søstre har fået favoritstatus. Den er jo pivkedelig.

11-02-2023 16:21 #4| 0

Jeg har det fint med hård rock og metal, men ovenstående sang fanger mig ikke rigtig.

 

Min personlige favorit er Maia Maia.

Søren Torpegaard er min outsider.


Vil ikke udelukke jeg skifter mening når jeg har set dem alle på scenen.

11-02-2023 17:44 #5| 0

Nicklas Sonne har lige vundet en exitpol blandt dem der så generalprøven.

Det ser ikke ud til at bookmakerne har justeret.

11-02-2023 17:59 #6| 0
OP
Moderator
Aurvandil skrev:

Nicklas Sonne har lige vundet en exitpol blandt dem der så generalprøven.

Det ser ikke ud til at bookmakerne har justeret.

 

 Han er en showman... Han plejer at indtage de scener, han står på.

11-02-2023 22:12 #7| 1
Administrator

Med 10 millioner følgere på tik tok burde man vel have kunne forudset det :(


kæft den er ringe

11-02-2023 22:22 #8| 2
OP
Moderator

Ja...

 

og for filan et ringe show. Måske det ringeste grandprix jeg nogensinde har set.


11-02-2023 22:33 #9| 1

Melodig grand prix er so last millenium :)

Redigeret af Tsunemi d. 11-02-2023 22:33
11-02-2023 22:46 #10| 0
Bridgeking skrev:

Med 10 millioner følgere på tik tok burde man vel have kunne forudset det :(


kæft den er ringe

 

 Enig, men tror måske dem der kan lide ham følger med..

Som jeg lige snakkede med knægten om,,så er det sku nok den rigtige at sende afsted hvis vi vil have stemmer til det internationale.

jeg kunne egentlig godt lide heavy nummeret, jeg manglede bare noget stemme på sangeren, det blev for sukkersødt.

Redigeret af grovfil d. 11-02-2023 22:47
11-02-2023 22:48 #11| 0
Tsunemi skrev:

Melodig grand prix er so last millenium :)

 

 Fuldstændig enig! Det er satme et lorteprogram. Magtede at se de første 25 minutter, men måtte så kapitulere. 💤💤💤💤

12-02-2023 04:09 #12| 1

Jeg vidste ikke at der var melodi grandprix og jeg ser det aldrig, men jeg læste Treos (Ekstrabladets legendariske musikanmelder) anmeldelse af begivenheden og den er hyleskæg.

12-02-2023 12:25 #13| 0
Bridgeking skrev:

Med 10 millioner følgere på tik tok burde man vel have kunne forudset det :(


kæft den er ringe

 

 Det er tilsyneladende juryen, og ikke tiktokkerne der hjalp ham til sejren..


 

12-02-2023 12:54 #14| 0
Administrator
Majaline skrev:

 

 Det er tilsyneladende juryen, og ikke tiktokkerne der hjalp ham til sejren..

 

 

 

 sick

12-02-2023 12:56 #15| 0
Bridgeking skrev:

 

 sick

 

 Helt vildt.

12-02-2023 14:44 #16| 0

Juryen bestod af kun fem personer, så det enkelte jurymedlems stemme vægter jo pænt højt.
Har ikke den store formodning om at Cutfather og ham fra Alphabeat har trukket det i nogen god retning.

12-02-2023 16:34 #17| 0
OP
Moderator
Aurvandil skrev:

Juryen bestod af kun fem personer, så det enkelte jurymedlems stemme vægter jo pænt højt.
Har ikke den store formodning om at Cutfather og ham fra Alphabeat har trukket det i nogen god retning.

 

 Jeg har i mange år ment, at det udelukkende skulle være en fagjury, der sendte en deltaget videre. Sådan var det engang. Men det kræver en kompetent jury.

 

Måley er ikke at finde den sang, flest danskere kan lide. Målet er at vælge den sang, der kan gøre det bedst i Eurovision. 

 

Og det er en sær størrelse. Det er meget sjældent, en Eurovisionvindersang bliver et mainstream hit. En vinder skal være lidt corny, ramme noget svært definerbart "eurovisionsk".

 

Jeg et bestemt ikke fan af de fleste genrer i showet. Jeg har vist aldrig genhørt en sang med vilje, efter finalen. Men jeg har altid været og er stadig fan af showet. Jeg synes det er sjovt og kitschet. Gårsdagens danske show var dog under al kritik. Måske det værste jeg har oplevet (jeg har vist ikke misset et dansk eller internationalt granprix i 45 år).

 

Jeg håbede på Sonne. Både fordi jeg kender ham perifært, men også fordi jeg tror, den ville kunne gøre sig godt i en finale. Desværre gjorde han det ikke godt i går aftes. Hans vokal kom slet ikke frem, og korets growl car helt malplaceret.

 

Jeg hader Rileys sang. Men jeg tror faktisk det er bedste alternativ til finalen. Resten af feltet var jævnt trist.

 

Omend jeg nu godt kunne lide ham musicalfyrens bidrag. Stærke referencer til "Skibet skal sejle...". Havde hand vokal været en del stærke, kunne den have været interessant.


 

 

Redigeret af NanoQ d. 12-02-2023 16:39
13-02-2023 00:47 #18| 1
NanoQ skrev:

 

 Jeg har i mange år ment, at det udelukkende skulle være en fagjury, der sendte en deltaget videre. Sådan var det engang. Men det kræver en kompetent jury.

 

Måley er ikke at finde den sang, flest danskere kan lide. Målet er at vælge den sang, der kan gøre det bedst i Eurovision. 

 

Og det er en sær størrelse. Det er meget sjældent, en Eurovisionvindersang bliver et mainstream hit. En vinder skal være lidt corny, ramme noget svært definerbart "eurovisionsk". 
  

 

 En ren fagjury som I tidligere tider kunne være en mulighed, men den skal i så fald spænde bredt og bestå af væsentligt flere end 5 personer.

Jeg er dog uenig I at vi skal målrette konkurrencen til at finde en sang der passer til Eurovisionen.
Jeg synes det danske melodi grandprix bør handle om at finde en sang vi selv kan lide i Danmark og en sang som vi gider lytte til i radioen - også flere år senere.
Så må Europa 'take it or leave it'

På det punkt kan jeg godt lide nogle Balkan landes stædighed eller for den sags skyld Italienerne, der finder deres vinder i San Remo og ikke tænker så meget på Eurovisionen. Vinderen får tilbudt pladsen i Eurovision, men må gerne takke nej, hvilket nogle af og til gør, da sejren i San Remo og det at nå ud til egen befolkning er deres drivkraft.
 




← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar