Computeren fryser konstant

#1| 0

Har for 22 dage siden købt en ny stationær computer i Føtex af mærket Acer.

Mit problem er at computeren flere gange om dagen fryser, så jeg er nødt til at genstarte computeren, og det er altså irriterende når man spiller 6 borde, og det har snart kostet mange $.

Nogen der har en ide til hvad jeg kan gøre for at at få billedet til at lade være med at fryse, eventuelt geninstallere windows ?

Gider næsten ikke gå tilbage til Føtex med computeren.

01-01-2008 23:43 #2| 0

Spiller du party poker?

01-01-2008 23:46 #3| 0

acer sucks donkey dick

01-01-2008 23:50 #4| 0

Nej hader Party Poker

01-01-2008 23:58 #5| 0

Prøv at geninst Windows

evt hvis du har en ny frisk version ;)

Det plejer at løse det

Hvis den bliver ved med det ,er det nok selv PCén
så må du ud på gåtur ;) Føtexen

4500

02-01-2008 14:46 #6| 0

Spiller du Crypto? Har i hvert fald samme problem selv på Crypto. Fik på et tidspunkt nogle filer, som jeg kunne erstatte med de gamle og det løste problemet, men har ikke fået nogle nye efter seneste opdatering. Vil meget gerne høre nærmere, hvis nogen har en løsning på dette. Sker kun når jeg spiller mange borde (5-6+), og sker kun på crypto.

02-01-2008 14:47 #7| 0

acer SUCKS BIG TIME!
min eneste mening!

02-01-2008 19:07 #8| 0

Min er en Dell.

02-01-2008 19:08 #9| 0

careface
-_- :D

02-01-2008 19:18 #10| 0

Min bil kan ikke starte - Hjælp venligst ??????

Du bliver sku nød til at skrive lidt mere hvis man skal kunne hjælpe på den Cadillac. Der kan være mange ting galt. F.eks. div. drivere til(bundkort, skærm etc.) Er det Vista? Var styresystemet forudinstalleret etc.

/Claus

02-01-2008 19:46 #11| 0

Lorte computer, ikke meget andet at sige.

Jeg har en IBM T42 til salg, og selvom den er et par år gammel, så sparker den stadig røv i forhold til de billige computere som langes over disken i dag, og det til trods for at T42'eren brugt stadig er billigere. Det er kram, og det koster, desværre ikke meget andet at sige.

Du er nødt til at gå i Føtex med Acer'en, og sige du vil have en ny, længere er den ikke, såfremt det altså er computeren der er noget i vejen med.

02-01-2008 19:54 #12| 0

en stor del af de problemer forl oplever med sprit nye computere, opstår desværre fordi producenterne skal propep dem med et hav af unødige programmer.

Opdater bios'en på maskinen, smid en frisk windows på, og læg nyeste drivere på - så er du som regel godt i gang.

02-01-2008 20:38 #13| 0

Argh der er du vist rimelig naiv Jensen.

Tror ikke jeg får en ny computer bare sådan lige, tror nærmere de tilbyder at reparere den og geninstallere windows men det er selvfølgelig også godt nok, hvis den kommer til at virke efter det.

Tror dog lige jeg vil følge C_Hopes råd først :-)

02-01-2008 22:22 #14| 0

What. Måske jeg husker den nye købelov forkert, men er der noget i vejen som ikke er din skyld skal de lange en ny over disken. Længere er den vist ikke. Kan dog huske forkert. Mener du har krav på det indenfor de første 6 måneder.

02-01-2008 23:11 #15| 0

Ja de skal give mig en ny, eller også kan de vælge at reparere computeren.

Og 95 % af alle forretninger vælger desværre at reparere.

03-01-2008 02:37 #16| 0

Geninstallation har ikke virket

03-01-2008 02:43 #17| 0

prøv at fjerne windows auto update
min bærbar fryser hvis det er slået til. har prøvet alt og intet andet hjalp.
ved ikke hvofor det er sådan har også hørt andre med samme problem
så prøv det

03-01-2008 10:49 #18| 0

Hmm, det kan nemt skyldes en løs forbindelse med noget hardware, tjek at alle stik i computeren sidder ordentligt fast, specielt kunne det være sandsynligt at stikket til din harddisk sidder lidt løst.

Det kan også være fordi du har 2 harddiske i og den ene ikke er formateret, dette vil i de fleste tilfælde ikke betyde noget, men hvis der er en lidt løs forbindelse grundet et dårligt kabel forsøger din pc at skifte harddisk til slaven, i det korte øjeblik der ikke er forbindelse til masteren. Hvis denne så ikke er formateret laver den et loop og pc'en låser, hvis den derimod er formatered, leder den tilbage til masteren i det samme der igen er forbindelse og du kan genoptage arbejdet (det sker indenfor et sekund i de fleste tilfælde). Dette sker kun med billige harddiske, men hvis det er en pc du har købt samlet er det bestemt et forsøg værd. (Med ikke formateret mener jeg en der endnu ikke har et fil system, for eks. NTFS)

Prøv at tjekke kablerne, og evt. formatere den anden af de 2 harddiske (gør kun dette hvis ikke den er i forvejen). Ellers må du give os lidt mere info om hvilken hardware der er i pc'en og hvilket styre system, anti-virus program osv... du har.

03-01-2008 20:11 #19| 0

Jeg tænkte det jo nok. Jeg tog computeren med til Føtex i dag og bad om en ny computer. Det ville de ikke give mig, men de sagde de ville kunne reparere computeren inden for en måned. Det sagde jeg selvfølgelig nej til og insisterede på at få en ny computer eller 1500 kr tilbage på computeren. Dem der var på arbejde i Føtex kendte ikke til købeloven, så de sagde jeg skulle komme i morgen og snakke med chefen. Det indvilligede jeg så i, og vi aftalte de beholdt computeren til i morgen og chefen prøver at geninstallere windows i morgen for at om det hjælper. Hvis det ikke gør vil jeg igen forlange en ny computer. Men det er typisk at forretninger stiller sig på bagbenene og bliver ved med at kræve at få lov til at reparere ting selv om de egentlig skal give en ny

05-01-2008 03:04 #20| 0

Geninstallering af windows har ikke hjulpet.

Hvad siger juristerne på pokernet ??

Har jeg ikke krav på en ny computer ifølge købeloven ??

05-01-2008 03:10 #21| 0

Ikke nødvendigvis. Har du gjort som c_hope foreslår? Har du installeret de nyeste drivere til ALT? Vi snakker BIOS, chipset, grafikkort osv...?

05-01-2008 03:22 #22| 0

Nej Føtex har kun geninstalleret computeren for mig.
Der er ikke installeret nye drivere.

Desværre har det ikke hjulpet da den stadig fryser.

Men har jeg ikke ret i at jeg har ret til en ny computer, da den er under 6 måneder gammel, og ifølge købeloven kan jeg vælge at lade computeren ombytte ?

05-01-2008 04:04 #23| 0

kom af med det lort. acer er skidt.

ind med den. når de har fixet den 3 gange kan du få pengene tilbage og købe et andet mærke. og tro mig. den skal til reperation 3 gange.

05-01-2008 04:11 #24| 0

Du har ikke ret til at returnere computeren fordi du ikke kan finde ud af at vedligeholde den. Og computere kræver nu engang drivere. Hvis det har været en aftale, at de skulle installere de nyeste drivere for dig, så kan du godt aflevere den. Ellers må du gøre det selv. Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er her problemet ligger.

Det svarer til at købe en cykel og så ville returnere den fordi den punkterede på vejen hjem.

Ellers som kagekongen. Jeg ville også prøve at komme af med den igen. Acer er noget lort... og... "Det sagde jeg selvfølgelig nej til og insisterede på at få en ny computer eller 1500 kr tilbage på computeren." Hvad regner du med at få når du giver 1500 for en bærbar? Selvfølgelig skal den virke... meeeeen... det er da vist også lige fedtet nok :)

05-01-2008 04:26 #25| 0

Hehe den grinede jeg længe over Jonasag :-) Da jeg skrev få 1500 kr tilbage på computeren, mente jeg de skulle give et afslag i prisen på 1500 kr, ikke at jeg havde betalt for computeren. Den har kostet 5000 kr. Men igen har jeg ikke ret i det er mig som bestemmer og jeg vil have en ny computer eller om de skal få lov at reparere den.

05-01-2008 05:45 #26| 0

Når man køber en preinstalleret maskine skal den vel køre? Tror ikke man forvente/stille krav om at en almindelig bruger skal kunne opdaterer eks. bios.. Jeg vil umiddelbart mene at du burde ha krav på at returnere maskinen når den ikke fungere og de selv har forsøgt at geninstalleret den. Ved dog ikke hvad købeloven siger..

05-01-2008 06:05 #27| 0

Hvis den er preinstalleret og sat op fra sælgers siden, så er det selvfølgelig dem, som hænger på den hvis det bare ikke virker.

Det er en rigtig dum situation, men jeg ville også gøre som kagekongen foreslår. Reperation og så bytning hvis ikke den virker.

Mht de 1500 misforstod jeg dig vist ;-)

05-01-2008 06:16 #28| 0

Computeren var preinstalleret. De nægter at ombytte og siger det er min egen skyld fordi det er en software fejl. Synes sku det er latterligt at forretninger i Danmark kan slippe af sted med ikke at følge loven så det er forbrugerne det går ud over. Det kan sku ikke være rigtigt.

05-01-2008 11:22 #29| 0

Kunne du ikke aftale med dem at få den undersøgt på et uvildigt værksted? Hvis det viser sig at være mekanisk med noget hardware skal du jo så have en ny. Hvis det er noget softwaremæssigt er det vel i så fald til at løse....

Det Blir jo lidt påstand mod påstand her.

Hvis den kun fryser når du multitabler på crypto kunne det jo godt tyde på at det cryptos software der er noget galt med....

Fryser den på andre tidspunkter?

05-01-2008 12:10 #30| 0

Mener kun de kan tilbyde dig og reperer den hvis den ikke har været i stykker fra start. hvis den har frosset fra start skal du enten have en ny eller pengene tilbage. de kan rigtig nok tilbyde dig og reperer den men sig aldrig ja til det. for hvis de har gjort det en gang kan de sende den afsted lige så mange gange de vil.. så derfor sig du vil have en ny eller pengene tilbage.. gjorde jeg og de havde ikke flere så fik pengene

05-01-2008 12:25 #31| 0

Køb en ny computer; det løser altid problemet uanset om det er hard-ware eller software fejl :-)

Mvh.
Eksplicit

05-01-2008 12:37 #32| 0

Man kan vel teste den.

Eks fryser den i dos?

Fryser den kun når den kører programmer og hvilken?

Hvad er din cpu load på + hvad cpu temp ?

Er den sat til at stoppe automatisk ved en bestemt temp. på cpu måske sat for lavt.

Ellers bios update + prøv en anden windows version en den føtex har givet dig.

Hvad med grafik drivers? Går den kun ned når du spiller poker? Bruger du pokertracker?

Der er mange muligheder.



05-01-2008 13:59 #33| 0

balder

"Hvis den kun fryser når du multitabler på crypto kunne det jo godt tyde på at det cryptos software der er noget galt med...."

WRONG (igen). Det kan ligeså godt være en manglende chipset-driver eller andre drivere, der får pc'ens konfiguration til at lave problemer med ellers fint-kodede programmer. Hvis der ikke er tilstrækkelige drivere til at tolke de programmer, der køres.

Cadillac, den skal bare afleveres ASAP. Se om chefens ominstallering virker. Det kan sq sagtens have været nogle tågehoveder, som har siddet og fået den op og køre. Men sørg for at installere opdateringer til samtlige drivere, som jeg nævnte tidligere. Virker det stadig ikke, så skal de bare have den tilbage i nakken og acceptere det.

05-01-2008 14:54 #34| 0

Hvordan opdaterer man i praksis det der BIOS? Er mega computer mogol, så ville være rart hvis der var en der gad komme med en forklaring (gerne skåret ud i pap).

05-01-2008 15:16 #35| 0

De kan kun kræve reparation, hvis det ikke er til unødig gene for dig eller det vil have stor omk for dem at ombytte i forhold til fejlen. Bare henvis til købeloven og at du kontaker forbrugerstyrelsen, hvis de ikke giver dig en ny, fordi du står og skal bruge den til en eksamen i Januar.

Hvis du præsenterer det ordentligt og snakker med chefen i en god tone og forklarer ham det fra dit synspunkt uden at svine og hidse dig op, er jeg sikker på at de giver dig en ny, ellers må de meldes...

Nedenfor er pastet den afvejning der ligger til grund for om du kan få en ny: Det er de to sidste afsnit som er relevante for dig.

Ombytning afvises med tilbud om reparation.Hvis udgifterne til ombytning overstiger udgifterne til afhjælpning, skal sælger godtgøre, at denne omkostningsforskel er uforholdsmæssig.

Omkostningsforskellen vil være uforholdsmæssig, hvis det vil være byrdefuldt for sælgeren at ombytte, og hensynet til køberen ikke taler imod.

Varens pris uden manglen. Hvis det er en dyr vare, vil det være byrdefuldt for sælger at ombytte. Det taler for at tillade afhjælpning (reparation). Er det derimod en billig vare, taler dette for ombytning. En bil er utvivlsomt en dyr vare, og et krøllejern til et par hundrede kroner er utvivlsomt en billig vare.
Om manglen opstår efter kort tids brug eller lang tids brug. Hvis manglen opstår på et tidspunkt, hvor varen er faldet meget i værdi som følge af lang tids brug, kan dette tale for, at et ombytningskrav er urimeligt. Hvis fx et par sko går op i syningerne efter 11/2 års brug, og skoene nemt kan repareres, vil et krav om ombytning af skoene være uforholdsmæssigt. Opstår fejlen derimod lige efter leveringen eller efter kort tids brug, kan dette tale for ombytning.
Ved vurderingen af om et krav er uforholdsmæssigt, kan der dog også tages hensyn til:

Manglens betydning. Hvis det er en mangel, der ikke har væsentlig betydning for varens funktion, taler dette for afhjælpning, hvorimod det taler for ombytning, hvis manglen er væsentlig, fordi den gør varen ubrugelig og vanskelig at reparere.

Om den anden beføjelse – afhjælpning eller ombytning – kan gennemføres uden væsentlig ulempe for forbrugeren. Hvis der er tale om en vare, som forbrugeren bruger hver dag – fx en barnevogn, et tv-apparat eller en mobiltelefon, eller hvis der er tale om en vare, som forbrugeren skal bruge til en nært forestående begivenhed – fx en selskabskjole, som er købt til brug ved en bestemt fest – og afhjælpning ikke kan nås, taler dette for ombytning. Sælgeren kan dog gøre ulempen for forbrugeren mindre ved at tilbyde forbrugeren at låne en tilsvarende genstand i reparationstiden.

Der skal foretages en samlet afvejning af de 4 hensyn, der er nævnt ovenfor.

05-01-2008 16:47 #36| 0
pikkori.gl/meeqqanut_til_boern/vintertoej_til_boern_meeqqanut_uki/kazy_jr_1054_da.html


;)
05-01-2008 17:31 #37| 0

De nægter simpelthen at ombytte computeren.
De siger de har krav på at få lov til at sende den ind til reparation for at få lov til at undersøge computeren.
Og det er fuldstændig ligegyldigt om jeg henviser til købeloven, fordi de bliver jo nødt til at gøre det der står i deres computer, og som er skrevet i samarbejde med deres jurister i Ålborg.

Så de bliver ved med at sige det er mig som er galt på den, for dansk supermarked snyder jo ikke osv.

Er det på tide at køre en sag gennem forbrugerstyrelsen nu ?

05-01-2008 17:55 #38| 0

Jeg ville skrive en mail til forbrugerstyrelsen og høre hvordan du skal forholde dig.

05-01-2008 18:06 #39| 0

De tager ikke imod mails, men der er telefonisk rådgivning alle hverdage.

Jeg ringer derind på mandag.

05-01-2008 18:21 #40| 0

det er standard.

de skal ikke give dig en ny, men har ret til at fixe den et par gange.

har selv haft en sag igennem forbrugerstyrelsen (da de ikke ville give mig penge retur efter flere reperationer på en acer)



edit: fik self medhold i sagen og pengene retur. 10k (kærestens laptop)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar