Challenge: $5000 på 50 dage

#1| 36

Jeg har før forsøgt mig med en del blogs, hvor jeg må desværre erkende at det har taget pusten fra mig. Jeg tillader mig at prøve igen, denne gang med en challenge.

 

Jeg benytter pokeren som studiejob og grinder primært NL100z. Der er altid et eller andet der trækker i mig for at rykke op, men efterhånden som jeg har flyttet majoriteten af min volume over på Danske Spil, og deres NL200 fastforward næsten aldrig kører, sætter det en naturlig begrænsning.

$5000 lyder ikke af meget, taget i betragtning af hvad highstakes gutterne kan fremvise af grafer, men for mig som studerende, betyder det rigtig meget.

 

Jeg kommer til at opdatere tråden efter endt grinddag. Hvis jeg er i tidspres, eller overskuddet ikke er der efter en dårlig session, skal I ikke forvente meget mere, end blot en graf - Det er trods alt bedre end ingen opdatering.

 

Forhåbentlig bliver dette gangen, hvor jeg faktisk fuldfører en blog/challenge - Jeg tror i hvert fald på det.

 

28-02-2019 20:31 #2| 0

Du kan gøre det Søren gl 

28-02-2019 20:49 #3| 0

Fedt.. Held og lykke med det..

28-02-2019 20:57 #4| 0

Siden du har flyttet dit spil til Danske Spil, er det pga rake back? Eller hvad ellers?

 

Hvordan er player poolens niveau i forhold til Stars? 

 

Jeg sidder selv og hakker 25z og der er jo ingen grund til at skifte site hvis niveauet er højere. Det er svært nok i sig selv at slå dette fantastiske spil. 

 

Ser frem til at følge bloggen. 

Redigeret af uberkelner d. 28-02-2019 20:57
28-02-2019 21:01 #5| 0

GL. Hvor meget volumen regner du med at lægge?

 

PS. Husk madbilleder.

Redigeret af fedesen d. 28-02-2019 21:02
28-02-2019 22:06 #6| 0

Fedt mannér, gl sir.

28-02-2019 23:13 #7| 0

Gl bliver fedt at følge

28-02-2019 23:41 #8| 0

Niiice. Masser af skrub. Jeg følger :D

28-02-2019 23:47 #9| 0

Gl gl gl!

01-03-2019 00:07 #10| 0

Hvad studere du?

Held og lykke :) 

01-03-2019 01:42 #11| 17
OP

Dag 1 - Status

Jeg fortalte fruen om mit projekt, hvortil jeg også sagde, at jeg virkelig håbede på en god start. Hun spurgte så, hvorfor jeg ikke ventede indtil jeg havde spillet en god dag, og så startede projektet. Idéen er selvfølgelig god, men det er sgu også snyd. ;-) Bemærk tiden i grafen ovenover - Gik først igang efter jeg postede.


En god start fik jeg - Jeg håber det forsætter!

 

 


01-03-2019 02:58 #12| 1

Held og lykke, følger med! 

01-03-2019 11:25 #13| 0

Fedt! Kommer der nogle hænder fra dine sessions? 😎

01-03-2019 12:22 #14| 0

Held og lykke chef. Håber du kommer til at crushe.

01-03-2019 12:45 #15| 4
OP
uberkelner skrev:

Siden du har flyttet dit spil til Danske Spil, er det pga rake back? Eller hvad ellers?

 

Hvordan er player poolens niveau i forhold til Stars? 

 

Jeg sidder selv og hakker 25z og der er jo ingen grund til at skifte site hvis niveauet er højere. Det er svært nok i sig selv at slå dette fantastiske spil. 

 

Ser frem til at følge bloggen. 

 rakeback betyder selvfølgelig en stor del, men jeg skiftede faktisk grundet et rakerace. Softwaren får snart en opdateret, hvilket er længe ventet, men generelt gør DS rigtig meget for spillerne, og det vil jeg rigtig gerne støtte.

PokerStars er ren kortsigtet profitoptimering, og jeg synes de tiltag de laver, bevidner om at de næppe tror pokeren lever om 5 år

 

fedesen skrev:

GL. Hvor meget volumen regner du med at lægge?

 

PS. Husk madbilleder.

Jeg ved ikke om jeg har været tydelig nok i OP, målet er $5000 indenfor 50 grinddage, dvs. der ikke er noget tidshorisont. Grunden til at jeg gør dette, er at jeg ikke vil være nødsaget til at nedprioritere studiet. Jeg har oftest sagt til mig selv, at nu vil jeg grinde igennem, og så kun ende med at spille 500 hænder, oftest fordi jeg er løbet latterlig godt. Det er selvfølgelig ikke holdbart, så denne challenge skal være med til at maksimere min volume de enkelte grinddage.

Jeg håber at kunne lægge +2k hænder pr. grinddag. 

 

 

MeowImQh skrev:

Hvad studere du?

Held og lykke :) 

Jeg er ved at tage en professionsbachelor i Value Chain Management, som gerne skulle ende ud i noget processoptimering og projektledelse.

Håber alt er vel. Rammer du MTT grinden engang i mellem?

 

chubbY88 skrev:

Fedt! Kommer der nogle hænder fra dine sessions?

 Mon ikke der kommer nogle HH's. Det kan også være jeg poster nogle findings fra mine studysessions. :-)

 

 

 

Tusind tak for alle lykønskningerne. Dejligt at se så mange følger med!

 

01-03-2019 16:47 #16| 2
OP

Dag 2 - Status

 

Kom desværre lidt sent i gang, så jeg nåede ikke helt den volume jeg havde håbet på. Skrubbet forsætter, trods et par enkelte setups til sidst, er det stadig en yderst tilfredsstillende dag.

Jeg har planer nu og resten af weekenden, så jeg forventer først at ramme grinden igen på mandag. Satser på lidt mere fyldest gørende posts i den kommende uge.


God weekend!

01-03-2019 17:55 #17| 0

Fedt projekt, Følger med GL :) 

01-03-2019 18:04 #18| 0

Spændende! Du laver det, som jeg, og mange andre, ville ønske at kunne lave som studiejob! :-)

 

Har du en graf for 2018, som du vil vise frem? :D

 

GL med projektet, jeg vil følge spændt med!

01-03-2019 19:04 #19| 0

Held og lykke, Neslein.

02-03-2019 00:35 #20| 0

GL chef! 

02-03-2019 00:57 #21| 0

Gl, fornem start! :-)

03-03-2019 11:09 #22| 1
OP

Jeg har et par timer hist og her i løbet af dagen, og generelt plejer jeg at være dårlig til at få noget ud af dem, da jeg siger til mig selv at det ikke kan betale sig at gå i gang.

Jeg forsøger alligevel med en grinddag, hvor målet er beskedne +1k hands.

 

Jeg følger op på spørgsmålene i morgen. :-)

Redigeret af NesleiN d. 03-03-2019 11:24
03-03-2019 12:25 #23| 0

Hvis man må spørge... bruger du nogen tid på at inkorporere GTO løsninger ind i dit spil? Jeg ved at der ligger en del færdigudregnede løsninger til salg på nettet, men aner ikke hvor mange bruger sådant noget? :D 

04-03-2019 00:43 #24| 4
OP

Dag 3 - Status

 

Målet var 1k hands, men jeg havde håbet på en lille aften session, så det ville have været en 1,5k hænder. Astralis sejren blev fejret med et par øl, og så smuttede overskuddet også til en ekstra session.

 

Mandag-onsdag er generelt rimelig presset pga. studiet, men jeg satser på at starte ugen ud med en god session i morgen eftermiddag/aften.

 

Jeg er løbet over alt forventning, og jeg ved dagen kommer, hvor jeg hurtigt kan booke et stort minus. Jeg er den type spiller, der ikke føler mig motiveret til at studere spillet når alt kører på skinner, men tilgengæld overanalyserer jeg når modgangen melder sig, i stedet for at grinde variansen ud.

Det er en ting jeg forsøger at lave om på, så det bliver til regelmæssig analyse, og et mindset der hurtigt grinder variansen ud.

 

Det bliver kun til $90 i RB denne uge. Lidt bittert at jeg ikke får hentet de sidste 100 point, så jeg havde fået $125 - Skide Astralis! ;-)

04-03-2019 17:43 #25| 4
OP
GodPreben skrev:

Spændende! Du laver det, som jeg, og mange andre, ville ønske at kunne lave som studiejob! :-)

 

Har du en graf for 2018, som du vil vise frem? :D

 

GL med projektet, jeg vil følge spændt med!

 

 Jeg kan desværre ikke fremvise en præcis graf for 2018. Den seneste samlede graf jeg har, har jeg også postet før, men den giver en okay indikation af hvordan 2018 gik. Volumen kan jeg dog ikke prale med - Det er det jeg forsøger at lave om på.

 

04-03-2019 17:46 #26| 0
OP
uberkelner skrev:

Siden du har flyttet dit spil til Danske Spil, er det pga rake back? Eller hvad ellers?

 

Hvordan er player poolens niveau i forhold til Stars? 

 

Jeg sidder selv og hakker 25z og der er jo ingen grund til at skifte site hvis niveauet er højere. Det er svært nok i sig selv at slå dette fantastiske spil. 

 

Ser frem til at følge bloggen. 

 

 Jeg glemte vist at svare på spørgsmålet vedr. niveauet. Det er meget svært at svare på, det er jo er rent baseret på antagelser. Jeg tror der er flere "dårlige" spillere på PokerStars, dog føler jeg også reg-niveauet er væsentlig højere end DS. Jeg synes populationen rammer nogenlunde samme niveau, men det er måske fordi jeg godt kan lide at exploite regs, og det er der rig mulighed for på DS. :-)

04-03-2019 17:56 #27| 1

Gl hf med challengen! 

Glad for du er rykket over til DS, nu hvor jeg lige er rykket op til nl100z :D

04-03-2019 18:03 #28| 0
NesleiN skrev:

 

 Jeg glemte vist at svare på spørgsmålet vedr. niveauet. Det er meget svært at svare på, det er jo er rent baseret på antagelser. Jeg tror der er flere "dårlige" spillere på PokerStars, dog føler jeg også reg-niveauet er væsentlig højere end DS. Jeg synes populationen rammer nogenlunde samme niveau, men det er måske fordi jeg godt kan lide at exploite regs, og det er der rig mulighed for på DS. :-)

 

 Ok tak for svar. Må hellere overveje at flytte rullen til DS hvis man kan banke sig op på 30%rb. 

04-03-2019 23:14 #29| 4
OP

Dag 4 - Status

Jeg havde igen håbet på en større volume. Jeg ser ikke mine resultater undervejs, og efter første session(Første 800 hænder), havde jeg en fornemmelse af at jeg var dybt i hullet. Jeg er umiddelbart godt tilfreds med mit spil.

 

 

 

05-03-2019 18:40 #30| 0

hvor mange border spiller du når du grinder?

 

spiller du efter nogen ranges,tænker 15/20bb 20/30bb 30/50bb?eller er cash mere efter stats.

 

er måske dumme spørsmål men har ikke gjort mig så meget i cash. meget mere i spins:)

 

05-03-2019 19:20 #31| 0
palle76 skrev:

hvor mange border spiller du når du grinder?

 

spiller du efter nogen ranges,tænker 15/20bb 20/30bb 30/50bb?eller er cash mere efter stats.

 

er måske dumme spørsmål men har ikke gjort mig så meget i cash. meget mere i spins:)

 

 

 Selvom spørgsmålet ikke er henvendt til til mig så forstår jeg ikke hvad du spørger om. 

Er helt sikker på at OP altid spiller minimum 100bb dyb. 

Ranges er vel mere sat op efter position RFI

05-03-2019 20:25 #32| 1
uberkelner skrev:

 

 Selvom spørgsmålet ikke er henvendt til til mig så forstår jeg ikke hvad du spørger om. 

Er helt sikker på at OP altid spiller minimum 100bb dyb. 

Ranges er vel mere sat op efter position RFI

 

 

helt iorden uberkelner:)og fint du svare på den.

da jeg ikke har spillet så meget cash.
ville jeg bare høre om hvor meget man gik efter range på de forskellige bb,og her kan jeg jo godt se at det var et dumt spørgsmål lol
da man self.reloader til 100bb når man taber lidt:)hihi sorry

men hvor mange border grinder du så,når du spiller
05-03-2019 23:07 #33| 1
NesleiN skrev:

 rakeback betyder selvfølgelig en stor del, men jeg skiftede faktisk grundet et rakerace. Softwaren får snart en opdateret, hvilket er længe ventet, men generelt gør DS rigtig meget for spillerne, og det vil jeg rigtig gerne støtte.

PokerStars er ren kortsigtet profitoptimering, og jeg synes de tiltag de laver, bevidner om at de næppe tror pokeren lever om 5 år

 

Jeg ved ikke om jeg har været tydelig nok i OP, målet er $5000 indenfor 50 grinddage, dvs. der ikke er noget tidshorisont. Grunden til at jeg gør dette, er at jeg ikke vil være nødsaget til at nedprioritere studiet. Jeg har oftest sagt til mig selv, at nu vil jeg grinde igennem, og så kun ende med at spille 500 hænder, oftest fordi jeg er løbet latterlig godt. Det er selvfølgelig ikke holdbart, så denne challenge skal være med til at maksimere min volume de enkelte grinddage.

Jeg håber at kunne lægge +2k hænder pr. grinddag. 

 

 

Jeg er ved at tage en professionsbachelor i Value Chain Management, som gerne skulle ende ud i noget processoptimering og projektledelse.

Håber alt er vel. Rammer du MTT grinden engang i mellem?

 

 Mon ikke der kommer nogle HH's. Det kan også være jeg poster nogle findings fra mine studysessions. :-)

 

 

 

Tusind tak for alle lykønskningerne. Dejligt at se så mange følger med!

 

 

 GL med projektet. Ved du noget ang. opdatering af software på DS? det vel snart et år siden party.com fik en lækker opdatering, men .dk og DS sker der jo ingenting og de vil ikke fortælle noget, sidst jeg spurgte...

 

 

06-03-2019 08:18 #34| 1
Haacko skrev:

 

 GL med projektet. Ved du noget ang. opdatering af software på DS? det vel snart et år siden party.com fik en lækker opdatering, men .dk og DS sker der jo ingenting og de vil ikke fortælle noget, sidst jeg spurgte...

 

 

 

 Og så ved OP naturligvis hvornår der kommer en update... Ingen ved det alle venter på det.

06-03-2019 11:18 #35| 0
palle76 skrev:

 

 

helt iorden uberkelner:)og fint du svare på den.

da jeg ikke har spillet så meget cash.
ville jeg bare høre om hvor meget man gik efter range på de forskellige bb,og her kan jeg jo godt se at det var et dumt spørgsmål lol
da man self.reloader til 100bb når man taber lidt:)hihi sorry

men hvor mange border grinder du så,når du spiller

 

 Helt ok. 

 

Pt kun 1 bord af gangen da fokus er meget bedre når jeg spiller et bord. 

Jeg kan tydeligt se på min win rate når jeg tilføjer flere borde. 

Jeg har ikke været god nok til at analysere mit eget spil og rette fejlene. Derfor kommer der flere fejl frem ved at spille flere borde da jeg ikke tænker situationen ordentligt igennem. 

 

Jeg forsøger at spille 2 zoom borde når jeg kan mærke at mindsettet er der. Alt over 2 zoom borde er for meget for mig. 

06-03-2019 12:01 #36| 1
OP
Ezzalor skrev:

Hvis man må spørge... bruger du nogen tid på at inkorporere GTO løsninger ind i dit spil? Jeg ved at der ligger en del færdigudregnede løsninger til salg på nettet, men aner ikke hvor mange bruger sådant noget? :D 

 

Jeg antager at de "løsninger" du refererer til er målrettet preflop, og ja, der har jeg selvfølgelig et udgangspunkt, som jeg så afviger fra alt efter hvem jeg spiller i mod.

 

Jeg bruger en del tid i PIOsolver. :-)

06-03-2019 12:04 #37| 1
Supportprofil
Haacko skrev:

 

 GL med projektet. Ved du noget ang. opdatering af software på DS? det vel snart et år siden party.com fik en lækker opdatering, men .dk og DS sker der jo ingenting og de vil ikke fortælle noget, sidst jeg spurgte...

 

 

 Forhåbningen er stadig Q2, men vil ikke ligge hovedet på blokken :)

 

Mvh Rasmus

 

06-03-2019 12:06 #38| 0
OP
palle76 skrev:

hvor mange border spiller du når du grinder?

 

spiller du efter nogen ranges,tænker 15/20bb 20/30bb 30/50bb?eller er cash mere efter stats.

 

er måske dumme spørsmål men har ikke gjort mig så meget i cash. meget mere i spins:)

 

 Som @uberkelner er så venlig at svare på, er mine strategier målrettet +100bb.

Jeg spiller som udgangspunkt 4 borde zoom. Hvis jeg eksperimenterer, eller har ekstra fokus på noget specifikt, kan man godt se mig spille 3 borde

 

Haacko skrev:

 

 GL med projektet. Ved du noget ang. opdatering af software på DS? det vel snart et år siden party.com fik en lækker opdatering, men .dk og DS sker der jo ingenting og de vil ikke fortælle noget, sidst jeg spurgte...

 

 

 Rasmus har tidligere på året sagt at de håber på Q2, så det krydser jeg selvfølgelig fingre for. DK klienterne af DS og PP skulle opdatere på samme tidspunkt, og jeg kunne forestille mig at der ikke skal meget til at rykke tidsplanen. 

Jeg håber på Q2, men forventer nok nærmere Q3 :-)

  

06-03-2019 12:08 #39| 3
OP
Danske Spil skrev:

 Forhåbningen er stadig Q2, men vil ikke ligge hovedet på blokken :)

 

Mvh Rasmus

 

 

Perfekt timing - Fedt du kigger ind forbi.

 

Når I nu mangler beta-testere til DK-klienten, så sender du selvfølgelig bare en PM min vej. Så kan vi altid snakke om at krydre det meget noget stream e.lign ;-)

 

07-03-2019 00:31 #40| 0
OP

Dag 5 - Status

 

En lille mavepuster tog modet fra mig. Jeg vender stærkt tilbage i morgen. :-)

07-03-2019 13:43 #41| 11
OP

Det er ved at være tid til at booke en dag med god volume. Alt under 5k hands i dag er en skuffelse.

07-03-2019 15:01 #42| 0

Gl gl i dag, spændende at følge! :)

07-03-2019 16:53 #43| 0
NesleiN skrev:

Jeg har før forsøgt mig med en del blogs, hvor jeg må desværre erkende at det har taget pusten fra mig. Jeg tillader mig at prøve igen, denne gang med en challenge.

 

 Hej NesleiN

 

 

Hvad får du ud af at lave blogs/challenges? 

Redigeret af lassej d. 07-03-2019 16:54
07-03-2019 17:13 #44| 17
OP
lassej skrev:

 Hej NesleiN

 

 

Hvad får du ud af at lave blogs/challenges? 

 

 En af de ting jeg fandt motiverende dengang jeg begyndte at spille poker, var at kunne følge med i månedstrådene, og se hvordan cheferne klarede sig. Man ser ikke rigtig de tråde mere. Jeg håber en challenge som denne, kan skabe lidt motivation til nye spillere, og stadigvæk vise at det kan lade sig gøre, uden at man behøver at spille fuldtid. 

Jeg får selv en øget motivation til at fuldføre mine mål, når jeg har en blog i gang. :-)

 

Det danske poker community er ikke det største, så jeg synes det er fedt at kunne bidrage med lidt content, velvidende om at jeg ikke er highstakes grinder, ej heller den bedste pokerspiller på PN. 

 

08-03-2019 00:58 #45| 3
OP

Dag 6 - Status

 

Jeg kom i mål med de 5000 hænder - Det tog lidt over 7 timers effektiv grind, som jeg fordelte over 2 sessions.

I og med jeg ikke kigger status undervejs, har jeg aldrig rigtig en fornemmelse af hvordan det er gået. Da jeg var færdig, sagde mavefornemmelsen, at det godt kunne være en -5bi dag, men det slap jeg heldigvis for. Grafen bærer præg af en dag hvor jeg aldrig rigtig fik momentum.


Det er blevet til et par knap så interessante dage, men jeg er sikker på jeg går nogle gode sessions i møde. 


Jeg har iøvrigt tit tænkt på altid at undgå grafer, simpelthen fordi det ændrer ens syn på hvordan dagen egentlig er gået. Jeg ender i knap EV ~2bb/100, hvilket overhoved ikke er slemt, men kigger man på grafen, har man sådan en lidt 'meh' følelse.

 

08-03-2019 10:14 #46| 0

Lige en lille afstikker... Er det korrekt forstået, at man ikke kan kan spille med HUD på DS? Kan du kun se dine egne stats, eller er det lavet om?

08-03-2019 11:14 #47| 1
los_champ skrev:

Lige en lille afstikker... Er det korrekt forstået, at man ikke kan kan spille med HUD på DS? Kan du kun se dine egne stats, eller er det lavet om?

 

 Man kan godt spille med HUD på DS :) 

08-03-2019 13:46 #48| 0

Good luck mate, super fed tråd. Håber alt er vel.

08-03-2019 14:07 #49| 1
NesleiN skrev:

 


 En af de ting jeg fandt motiverende dengang jeg begyndte at spille poker, var at kunne følge med i månedstrådene, og se hvordan cheferne klarede sig. Man ser ikke rigtig de tråde mere. Jeg håber en challenge som denne, kan skabe lidt motivation til nye spillere, og stadigvæk vise at det kan lade sig gøre, uden at man behøver at spille fuldtid. 

Jeg får selv en øget motivation til at fuldføre mine mål, når jeg har en blog i gang. :-)

 

Det danske poker community er ikke det største, så jeg synes det er fedt at kunne bidrage med lidt content, velvidende om at jeg ikke er highstakes grinder, ej heller den bedste pokerspiller på PN. 

 




Overvejer selv om egen blog kunne motivere mig til lidt flere hænder, men tvivler på at nogen vil følge med ift. den lille volume jeg kan præstere.

Så længe at Highstakes spillerne ikke bidrager med lignende og dermed ikke beviser at de er PN’s bedste pokerspiller, så er du vel blandt de bedste ;-) Det er i øvrigt også bedst med materiale fra amatører eller semi-pros på limits vi andre kan relatere til imo.

Nyder selv disse blog/challenges fra dig og andre, så tak og GL.
08-03-2019 15:52 #50| 0
Luckb0x skrev:

 

 Man kan godt spille med HUD på DS :) 

 

 HEM2 virker på Zap?

08-03-2019 15:55 #51| 0
los_champ skrev:

 

 HEM2 virker på Zap?

 

 Pass mht HEM2, men ved PT4 gør

08-03-2019 15:56 #52| 0
los_champ skrev:

 

 HEM2 virker på Zap?

 

 

https://www.pokernet.dk/forum/ds-zap-hud-hm2.html

8482 version er der nogle der sagde i min tråd.
08-03-2019 16:55 #53| 0
Holgaard skrev:

 

 

https://www.pokernet.dk/forum/ds-zap-hud-hm2.html

8482 version er der nogle der sagde i min tråd.

 

 Tak! 

09-03-2019 23:45 #54| 0
OP

Dag 7- Status

 

Som nævnt i den tidligere post, tror jeg det påvirker en psykisk at kigge på grafer, hvorfor jeg de kommende session, udelukkende vil kigge på stats.

Jeg ved godt det fjerner det visuelle lidt, da det er klart sjovere at kigge på grafer. Jeg lover at der nok skal komme nogle opdateringer, hvor man kan se en grafisk status. 

 

I dag er en af de dage, hvor jeg er yderst tilfreds med mit spil. Jeg havde bl.a. 2 hænder, hvor jeg så nogle rigtig gode 5b bluff spots, hvor jeg 2 gange ramler ind i toprange - ~20% EQ er desværre ikke altid nok.

 

10-03-2019 03:09 #55| 1

Nu du nævner ikke at kigge på grafer.... 

 

Jeg kørte engang en hel måned uden at kigge på nogen som helst resultater - hverken grafer, balance, eller sessions. Hvilket krævede lidt planlægning når man stadigvæk skulle analysere hænder, og når balance var vidst på klienten per default (fik lavet bagrundsfarven på klienten samme farve som skriftfarven, så den blev camou'et)

 

Det blev 93k hænder uden at kigge på resultater, og blev også min bedste måned :D Lidt blandet stakes NL50/100/200

 

Sku meget sjovt til sidst hvor man ikke har en anelse af hvor man befinder sig resultatsmæssigt. Det var iøvrigt samme motivation: Jeg spillede bedst når ikke tænkte på resultater, og når jeg udelukkende fokuserede på at spille så godt som muligt... så over noget tid er man helt fjernet fra resultatsmæssigt spil og spiller lidt mere rent efter hvad man synes er teoretisk bedst.

Redigeret af Ezzalor d. 10-03-2019 03:10
10-03-2019 08:28 #56| 0
Ezzalor skrev:

Nu du nævner ikke at kigge på grafer.... 

 

Jeg kørte engang en hel måned uden at kigge på nogen som helst resultater - hverken grafer, balance, eller sessions. Hvilket krævede lidt planlægning når man stadigvæk skulle analysere hænder, og når balance var vidst på klienten per default (fik lavet bagrundsfarven på klienten samme farve som skriftfarven, så den blev camou'et)

 

Det blev 93k hænder uden at kigge på resultater, og blev også min bedste måned :D Lidt blandet stakes NL50/100/200

 

Sku meget sjovt til sidst hvor man ikke har en anelse af hvor man befinder sig resultatsmæssigt. Det var iøvrigt samme motivation: Jeg spillede bedst når ikke tænkte på resultater, og når jeg udelukkende fokuserede på at spille så godt som muligt... så over noget tid er man helt fjernet fra resultatsmæssigt spil og spiller lidt mere rent efter hvad man synes er teoretisk bedst.

Hvorfor kørte du ikke videre sådan? 

11-03-2019 00:00 #57| 0
OP

@Ezzalor

Gode tanker du har gjort dig. Jeg har selv haft sådan en periode hvor jeg ikke kiggede på resultater.

Jeg er nu gået over til ikke at kigge løbede under sessions, hvor jeg så gør status til sidst. 

Jeg har fundet ud af, at ved at kigge på graf, og fx. se at man er løbet +5bi i starten, for slutteligt at ende +2bi, kan jeg godt mærke at jeg tager det som et loss, selvom det jo er en ganske fornuftig session.

 

 

11-03-2019 00:04 #58| 1
OP

Dag 8 - Status

 

Ganske tilfreds med volumen. Jeg troede jeg havde mere forberedelse til den kommende uge, så jeg fik plads til en 3 timers session.

Jeg er tilfreds med mit spil, men da Danske Spil ikke tilbyder run it twice, kan man hurtigt løbe under EV - Sådan har det desværre været de sidste sessions.

 

 

Redigeret af NesleiN d. 11-03-2019 00:59
12-03-2019 10:16 #59| 7
OP

Dag 9 - Status


Jeg var lettere irriteret efter gårsdagens session, så opdateringen kommer først i dag - Beklager.

5bi swing er ikke det store, men det var måden det foregik på, der irriterede mig grænseløst.

 

Efter en løbetur, en dejlig smoothie, er jeg nu klar til en ny dag. Set i bakspejlet er jeg skuffet over, hvordan jeg lod pokeren påvirke mig i går - Der plejer normalt at skulle meget mere til. 

 

Jeg kommer med et større opdatering i dag efter dag 10, hvor der vil være en graf. 

13-03-2019 14:17 #60| 11
OP

Dag 10 - Samlet status


 

Volume

Jeg har samlet spillet 21,5k hænder, altså ca. 2,1k hænder i snit pr. dag. Det svarer sig knap 3 timers grind pr. grinddag. Jeg havde ikke regnet med at spille så mange dage, så overall er jeg fint tilfreds med volumen.

De dage hvor det har gået nedad, er lysten til at forsætte desværre forsvundet relativt hurtigt.

Jeg vil i resten af challengen forsøge at få volumen op på 2,5k hænder pr. dag.

 

Mentalitet

Break-even perioden, og perioder med nedgang, kan nogle gange være svært at håndtere. Det er ikke nogen hemmelighed, er når man har en challenge som denne kørende, ønsker man altid at performe ekstra godt.

Når jeg er i dårlige periode, begynder jeg hurtigt at stille spørgsmål ved nærmest alle dele af mit spil, og skaber en del usikkerhed. En pokerspiller med manglende selvtillid, tvivler jeg på spiller sig A-game. Man skal altid være åben overfor forbedringer, men også tro på at man har fat i den lange ende.

Jeg har købt bogen ”Painless Poker” af Tommy Angelo, som jeg over de kommende uger vil få læst.

 

Varians

Jeg kiggede på grafen i går aftes, hvor planen var at lave denne update. Jeg var overrasket over resultatet, og havde lige brug for at kigge mit spil efter i sømmene, inden jeg kom med denne opdatering.

Det er nemt altid at skyde skylden på varians, hvorfor en databaseanalyse var på sin plads, for at få klarhed over de første 10 dage.

Jeg løber generelt dårlig i større pots. Jeg har været all-in 56 gange, hvor EV wise er -$30. Jeg har talt 3x 5bet bluff, hvor jeg begge gange bliver kaldt og har ~20% equity.

Kigger man på de generelt større pots, snakker vi en overvægt at nuts vs mine 2nd nuts, og det afspejler selvfølgelig grafen i den negative retning.

 

Kvalitet

Overall er jeg fint tilfreds med mine stats og gameplan. Jeg forsøger at overfolde i spots hvor folk aldrig bluffer, intensiveret fokus i delayed spots, og straffe folk hvor de markant capper deres range.

 

Jeg har fundet spanden frem, og får nu fjernet vandet, så skuden kommer på rette kurs igen. 

Redigeret af NesleiN d. 13-03-2019 14:18
15-03-2019 01:47 #61| 9
OP

Dag 11 - Status

 

Mine flippingskills er ikke justeret til endnu, men jeg er yderst fortrøstningsfuld med mit spil. Jeg synes jeg har et godt flow, og en strategi der spiller godt mod populationen.

 

Vi går weekenden i møde med hastige skridt, en weekend jeg har set frem til længe. De gamle lejer hvert år et stort poolhus, hvor vores store familie er samlet en hel weekend. God mad, godt selskab, masser af spil og rigeligt med irish coffee - Så kan alt andet sgu være lige meget!

 

Jeg rammer muligvis grinden søndag aften, ellers bliver det en friweekend.



Jeg håber I alle får en fremragende weekend!

Redigeret af NesleiN d. 15-03-2019 01:48
18-03-2019 00:05 #62| 6
OP

Dag 12 - Status

 

Dejligt med en dag over EV, men når man hovedsageligt fokuserer på EV'en, kan man ikke just være helt tilfreds med resultatet. 

Jeg misser et par oplagte river bluffs, men ellers synes jeg mit macro game har været solidt. Jeg vælter AKo ind i KK og AA, 2nd nut FD ind i nut FD og set over set i 3b pot.

Jeg har været træt her til aften, så jeg misser helt sikkert nogle spots i mit micro game.

 

Glæder mig til en god nats søvn, og så satser jeg på noget rungood i den kommende uge.

25-03-2019 13:17 #63| 12
OP

Halløj!

Min challenge er ikke gået i stå. 

Jeg har brugt den sidste uge på at analysere mit eget spil, samt har der lige været en tung uge med diverse ting.

 

Opdatering følger 

31-03-2019 17:51 #64| 5
OP

I takt med at jeg er kommet bagud med målsætningen om at opdatere efter end grinddag, kommer der her en kort opsummering, så denne challenge kan komme tilbage på sporet.

 

Status - Dag 13


Sidste uge stod på en forfærdelig masse tandlægetider, så jeg fik kun booket en enkelt session.

Min lyst til at få spillet i sidste uge var tæt på ikke eksisterende.

 

 

Status - Dag 14-17


Jeg har fået spillet 4 dage i denne uge, og det er gået meget bedre. Jeg føler der har været mere flow i mit spil, men det er også klart, når kurven går opad.



Online DM starter i dag på Danske Spil, og jeg regner med at stille til start alle dage. Jeg spiller udelukkende de turneringer, og har ellers cash-game kørende på siden, så der burde komme en del opdateringer.

Jeg vil anbefale alle at smutte ind forbi https://www.twitch.tv/pokernetdanmark og følge Kebabbens DM-eventyr.

 Vi har et 3-vejs leaderboard bet på 1k DKK, som jeg antager er sikre penge 😉

02-04-2019 03:12 #65| 7
OP

Status - Dag 18

 

Planen var at spille fastforward i går, og så havde Online DM turneringerne på siden. Det endte dog med at jeg hyggede mig med ODM og lidt serier på siden - Ikke super produktivt.


Idéen var den samme i dag, men jeg kunne hurtigt mærke at PLO touren tog for meget fokus. Det er skidt hvis en $22 tour mindsker min winrate alt for meget, hvorfor jeg valgte bare at "hygge" igen.

Jeg bustede efter nogle timer, og fik så åbent op for cashgame - Det gik ganske godt!

 

02-04-2019 09:00 #66| 0

Stærkt at du har fundet kursen :-)

02-04-2019 23:17 #67| 2
OP
los_champ skrev:

Stærkt at du har fundet kursen :-)

 

 Ja, det er sjovere når det går den rigtige vej! :-)

03-04-2019 17:11 #68| 0

Har du en samlet graf over hele projektet? Eller læser jeg overskrifterne forkert?

03-04-2019 17:14 #69| 1
OP
Argyle_DK skrev:

Har du en samlet graf over hele projektet? Eller læser jeg overskrifterne forkert?

 

 Ja. Jeg kommer med den hver tiende grinddag. Se #60 for seneste 

03-04-2019 17:33 #70| 0
NesleiN skrev:

 

 Ja. Jeg kommer med den hver tiende grinddag. Se #60 for seneste 

 

 Tak

04-04-2019 13:37 #71| 2
OP

Status - Dag 19

 

Planen i går var at spille ODM, og så have 3x fastforward borde kørende på siden. Det gjorde jeg også, men da jeg relativt hurtigt bustede touren, fik gutterne lokket mig med til en omgang League of Legends. 

Volumen er skuffende, men jeg satser på revanche i dag. Først et tandlægebesøg, og så direkte hjem på grinden.

 

Der kommer en større 20 dags update i aften/nat.

05-04-2019 02:30 #72| 4
OP

Dag 20 - Samlet status

 

Så kom min challenge endelig tilbage på sporet. Det samlede $2000 downswing tog lidt på humøret, da det ikke ligefrem sker hver måned. 

Samlet status er +$1600 hvilket er $400 under pace. Det er jeg rigtig godt tilfreds med, taget det swing i betragtning. 


Jeg synes det er tosset, at jeg altid begynder at tvivle så meget på mig selv, når jeg møder lidt modgang. Det er helt sikkert noget jeg skal arbejde på, da det hurtigt ødelægger min produktivitet. Hvis nogle har nogle inputs, er jeg meget lydhør.

 

Selve kvaliteten i mit spil er jeg godt tilfreds med. Jeg analyserede playerpoolen under mit swing, og må erkende at det er en større nitfest end først antaget. Det har resulteret i strammere ranges, som har givet et klart bedre flow i mit spil. 

 

Jeg vil gerne smide nogle hænder herind, men jeg er lidt i tvivl om hvad I gerne vil se?

 

En tiltrængt donation

 

 

Suckout

Poker er nemt når man rammer en 2-outer

10-04-2019 23:34 #73| 5
OP

Dag 21 - Status

 

 

Godt tilfreds med dagens volume, specielt når det har været en noget volatil en af slagsen. 

 

Jeg har håbet på jeg ville få spillet en masse cash-game under Online DM, men det endte med at jeg sad og hyggede mig med turneringerne. Jeg skal da heller ikke afvise at jeg muligvis fik hevet et enkelt trofæ hjem. ;-)

 

De sidste par dage er gået med at få styr på min døgne rytme. Jeg tog en døgner, sov 12 timer, og dagen i dag har været fantastisk. Nu vil jeg skynde mig i seng, så jeg ikke får vendt den på hovedet igen. 

 

Jeg kommer til at spille alle de næstkommende dage, da DS afvikler en clickcard promotion. 

Jeg håber heldet forsætter!

 

 

 

11-04-2019 00:19 #74| 0

Hvad shippede du?

11-04-2019 03:07 #75| 0

Jeg gætter stort på highrolleren!

16-04-2019 21:20 #76| 7
OP

Hej alle,

Jeg må desværre erkende at jeg vælger at kaste håndklædet i ringen.

Målet med at opdatere efter hver eneste grinddag, dræber lidt lysten til at gøre noget ekstra ud af det. Jeg synes generelt mine indlæg har været kedelige, så det øger ikke ligefrem motivationen.

Idéen med denne challenge var at tvinge mig selv til at spille flere hænder pr. Grinddag, i stedet for at ”sjat-grinde”. Der er dog sket nogle ændringer, der gør at det nok kommer til at blive gældende den kommende tid, hvilket gør at min challenge næsten er sikker på at fejle.


Hvis jeg vælger at berette lidt om mit spil en anden gang, bliver det med garanti i stil med Krizju og Grethe, der skriver når tiden og lysten er der - Specielt det sidste er en faktor der har været nedadgående.

 

Jeg vil sige tusind tak til alle der har fulgt med!

16-04-2019 21:38 #77| 0

Tak for en interessant blog. Held og lykke fremadrettet :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar