CES 2013 - Shut up and take my money!

#1| 2

Ville lige dele lidt af alle godterne vi kan glæde os til

Nok den fedeste laptop/tablet:





29" IPS multi input moniter




40 point multi touch TV




Andre der har set noget awesome ?

11-01-2013 10:23 #2| 0

"Andre der har set noget awesome ?"

Nej Apple har vidst ikke produkter med der, vel?

11-01-2013 10:27 #3| 14
hermod skrev:
"Andre der har set noget awesome ?"

Nej Apple har vidst ikke produkter med der, vel?

lol

en.wikipedia.org/wiki/Stockholm_syndrome
11-01-2013 10:51 #4| 0

Jeg har aldrig forstået hvordan man kan være fan af et firma.
Eksempelvis blev IPhone 5 forudbestilt i 50 millioner eksemplarer før nogen vidste hvad produktet kom til at indeholde.

11-01-2013 10:59 #5| 0

Samsungs nyeste ting er som regel gode.

www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=8390&zoneid=5

11-01-2013 11:01 #6| 0

Sorry for derail af tråden.
Jeg skrev det mest for at drille TT.

Jeg ser mest af alt frem til de nye standarder for fjernsyn. OLED og 4K (Ultra HD), men det er svært at se kvaliteten af en fjernsyn på en video der kører et lavere format..

11-01-2013 11:07 #7| 0

21:9 monitors er på ingen måde fedt. Der er mindre pixels i forhold til en 16:9 eller 16:10 skærm. Jeg tror producenterne gør det for at presse så mange monitors som muligt ud af produktionen. Skærmpaneler bliver lavet på kæmpe plader, der så bagefter bliver skåret ud til selve skærmen. Hvis man går fra 16:10 til 16:9 som producenterne gjorde for nogle år siden, svare det til at tage den samme skærm og så bare gøre den knap så høj. Det kan man så markedsføre som FullHD og folk kigger efter det i stedet for effektive pixels. 21:9 er så bare endnu mere af højden skåret af skærmen :/

Så vidt jeg lige kan huske har de samme opløsning horizontalt som en normalt 30" skærm (2560), men kun 1080 pixel vertikalt (imod 1600 som en 30" normalt har), som er det samme som normale FullHD skærme har. Det er selvfølgelig bedre end 1920, men stadig meget man mister i forhold til en 16:10 30" skærm :)

Redigeret af schnd d. 11-01-2013 11:09
11-01-2013 12:33 #8| 0

Der har været nogle cool produkter, men...

TiltThis skrev:
Nok den fedeste laptop/tablet:


Har da sjældent set et større designmæssigt ripoff af en MacBook Pro.

Primuzzzz skrev:
Jeg har aldrig forstået hvordan man kan være fan af et firma.
Eksempelvis blev IPhone 5 forudbestilt i 50 millioner eksemplarer før nogen vidste hvad produktet kom til at indeholde.


Kilde?
11-01-2013 12:47 #9| 0
dingdongdynamo skrev:
Der har været nogle cool produkter, men...

TiltThis skrev:
Nok den fedeste laptop/tablet:


Har da sjældent set et større designmæssigt ripoff af en MacBook Pro.



lol ok, jeg gider ikke fanboy krig mere, men hvis du mener ripoff i forhold til de begge 2 er bærbare enheder, så ok da...
Redigeret af TiltThis d. 11-01-2013 12:48
11-01-2013 12:54 #10| 0
Moderator

Lenovos Thinkpad Helix ER allerede mentalt købt.

Jeg ser den, som noget nær optimalt...

Core i7 processor
op til 256GB SSD disk
11,6"
10 timers batteri
1920*1080

fungerer som tablet og/eller laptop

whats not to like? :)


www.theverge.com/2013/1/6/3844010/lenovo-thinkpad-helix-convertible

(hmmm... Lenovo har åbenbart problemer med deres website lige nu, så jeg kan ikke komme på deres egen præsentation af maskinen)

11-01-2013 13:00 #11| 3
TiltThis skrev:
lol ok, jeg gider ikke fanboy krig mere, men hvis du mener ripoff i forhold til de begge 2 er bærbare enheder, så ok da...


Nej, jeg mener ripoff i forhold til designet. Som jeg også skrev. Og hvis du ikke kan se en ret markant designmæssig lighed, er jeg ikke mere forarget, end at jeg sagtens kan overskue at starte en indsamlingstråd, så du kan få dig et par briller ;)

Men please...

11-01-2013 13:14 #12| 0
dingdongdynamo skrev:
TiltThis skrev:
lol ok, jeg gider ikke fanboy krig mere, men hvis du mener ripoff i forhold til de begge 2 er bærbare enheder, så ok da...


Nej, jeg mener ripoff i forhold til designet. Som jeg også skrev. Og hvis du ikke kan se en ret markant designmæssig lighed, er jeg ikke mere forarget, end at jeg sagtens kan overskue at starte en indsamlingstråd, så du kan få dig et par briller ;)

Men please...



Fair enough, men så burde vi have haft denne diskussion for små et par år siden da designet først så sit lys fra andre producenter.

Design og marketing har apple altid været geniale til, men nytænkning og R&D har de ikke brugt mange mønter på igennem årene.

Men jeg tager sgu gerne stadig i mod $ til nye briller, skal faktisk til at have nogen nye.
11-01-2013 13:22 #13| 0

ikke noget nyt i designet fra Asus.. det har eksisteret i et stykke tid.. dog er jeg samtidig enig i at designet er et ripoff... bare synd at der er windows på deres tablet/bærbar imo :)

11-01-2013 13:31 #14| 0
dingdongdynamo skrev:
TiltThis skrev:
lol ok, jeg gider ikke fanboy krig mere, men hvis du mener ripoff i forhold til de begge 2 er bærbare enheder, så ok da...


Nej, jeg mener ripoff i forhold til designet. Som jeg også skrev. Og hvis du ikke kan se en ret markant designmæssig lighed, er jeg ikke mere forarget, end at jeg sagtens kan overskue at starte en indsamlingstråd, så du kan få dig et par briller ;)


Arghhh, google "apple braun rip off". TTs pointe skinner fint igennem. Oh wait, Apple kalder det bare inspiration/hommage, og folk klapper i stedet.
11-01-2013 13:39 #15| 0
hermod skrev:
Sorry for derail af tråden.
Jeg skrev det mest for at drille TT.

Jeg ser mest af alt frem til de nye standarder for fjernsyn. OLED og 4K (Ultra HD), men det er svært at se kvaliteten af en fjernsyn på en video der kører et lavere format..


Jeg så dem i Berlin, både 4k og Oled. Trust me, det er top kvali vare ;)
11-01-2013 13:55 #16| 0
Pneets skrev:
Arghhh, google "apple braun rip off". TTs pointe skinner fint igennem. Oh wait, Apple kalder det bare inspiration/hommage, og folk klapper i stedet.


Jeg skal lige være med her. Så fordi Apple har fået lige rigeligt inspiration, så må jeg ikke komme med min mening? Makes sense.
11-01-2013 14:05 #17| 0
TiltThis skrev:
Fair enough, men så burde vi have haft denne diskussion for små et par år siden da designet først så sit lys fra andre producenter.

Design og marketing har apple altid været geniale til, men nytænkning og R&D har de ikke brugt mange mønter på igennem årene.

Men jeg tager sgu gerne stadig i mod $ til nye briller, skal faktisk til at have nogen nye.


Jeg ved ikke helt, hvad du mener med, at vi skulle have haft diskussionen tidligere. Er det fordi andre har ladet sig inspirere af designet tidligere? I så fald er det da en mærkværdig argumentation. "Jamen hr. Dommer. Du kan sgu da ikke idømme mig fængsel for voldtægt, når der går ustraffede voldtægtsforbrydere rundt derude. Hvad med lige at starte med dem før du dømmer mig?!"

Jeg tager slet ikke stilling til Apples nytænkning og R&D. Det er komplet ligegyldigt for min pointe. Det er typisk. Folk der enten er anti-Apple eller bare ikke bryder sig om Apple-fanboys; de er som regel meget aggressive i deres argumentation. Jeg konstaterede bare stille og roligt at designet var lige rigeligt inspireret fra Apples MacBook Pro. Nu handler det pludselig om Braun, nytænkning og research and development. Altså wtf :D
11-01-2013 14:11 #18| 0

Flot derail...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar