CC $200 frz: early, polariseret range beslutning

#1| 0

CC $200k $200 frz på Ongame. Første blindlevel.

Modstanderen er den eneste der har raiset mere end 1 hånd indtil videre. Han har været den mest aktive, men har ingen reads derudover og har set ingen showdowns. Der er gået ca. 10 min. kun.

På floppet er mine tanker, at han raiser meget bredt. Jeg kan calle og være foran, men risikere et 2nd barrel. Tror dog han vil være tilbøjelig til at checke turn OOP næsten altid hvis han ikke har Q'en, idet jeg ser ham som tænkende uden at vide andet.

Hans lille raise ligner, at han har en hånd med SD-value eller prøver at ligne at han har en hånd med SD-value og bluffer, eller bluffer uden helt at vide hvorfor.

Det her er et spot hvor jeg tit har lyst til at 3-bette. I mindre tours gør jeg det også altid fordi jeg ved det er stærkt og jeg tit får et fold. Grunden til jeg er mere tilbageholdende i denne turnering er, at jeg forventer modstanderne kan forvente jeg gør det som bluff og det er spew hvis jeg løber ind i én der kan soulreade mig og shove indover, idet jeg repper meget polariseret (for man vil nok ikke 3-bette AA/KK readless her på et flop med mulighed for trips early i en tour for value, man vil nok snarere bluffcatche..) Er det en flawed tankegang når jeg isoleret set mener, at et 3-bet her er +EV?

Mit spørgsmål er om det er jeres erfaring, at man I sådanne spots kan 3-bette til 850-895ish og tage den ned der langt oftest hvis modstanderen ikke har Q eller 77 her så early i touren..? - og som uundgåelig tilføjelse til det spørgsmål - er det så NICE eller SPEW at 2nd barrele hvis han caller mig? Jeg vil mene det er NICE, hvis jeg ikke sætter ham til Q (og her er vi så ude i noget med timingtells osv, som måske er for risikabelt så early.)

Seat 1: HERO (2,460 in chips)
Seat 2: gukeriporu (2,515 in chips)
Seat 3: sharky_uk (1,455 in chips)
Seat 4: PR0ACTIVE (2,450 in chips)
Seat 5: WetKiska (2,450 in chips)
Seat 6: DrN1ck (2,540 in chips)
Seat 7: 11peder11 (1,940 in chips)
Seat 8: costa del_x (2,530 in chips)
Seat 9: S.Crockett78 (3,065 in chips)
Seat 10: winihjul (3,595 in chips)

HERO har AKo

ANTES/BLINDS
PR0ACTIVE posts small blind (10), WetKiska posts big blind (20),

PRE-FLOP
DrN1ck folds, 11peder11 folds, costa del_x folds, S.Crockett78 calls 20, winihjul calls 20, HERO raises to 120, gukeriporu folds, sharky_uk folds, PR0ACTIVE folds, WetKiska folds, S.Crockett78 calls 120, winihjul folds.

FLOP [board cards: 7,Q,Q ]
S.Crockett78 checks, HERO bets 185, S.Crockett78 raises to 415, HERO ?



01-08-2010 19:39 #2| 0

1: Det ville hjælpe ret meget hvis du skrev din egen hånd
2: Farvekoder
3: Lad være med at kald dig selv X når en anden spiller slutter på _x. Hva er der galt med Hero? :)

01-08-2010 19:41 #3| 0
OP

@Razga
Således :)

01-08-2010 19:43 #4| 0

Er det meningen at vi ikke skal kende din hånd?

01-08-2010 19:46 #5| 0
OP

Nej, har skrevet den på efter du spurgte? Har AKo. Det er bare Ongames håndhistorik der ikke tager HEROs hånd med.

01-08-2010 19:48 #6| 0

Ah bare mig der var blind. Overså du havde tilføjet den linje i hh'en :)

Ville du 3bette Qx eller 77? Tror jeg næppe. Du vil gerne holde hans air inde og måske prøve at få det ind på turn.

Så hvis du endelig vil bluffe, så vil jeg meget hellere gøre det på turn, da du imo repper en stærk hånd bedre på den måde.

01-08-2010 19:54 #7| 0

Float>3-bet
Jeg kan ikke se hvordan det kan være anderledes. Du repper meget stærkere og mere troværdigt og det er billigere.
3bet er altid spew uden dynamik imo.

01-08-2010 20:02 #8| 0
OP

Men hvad gør vi imod et 2nd barrel så?

@Razga
Nej, du har ret. Vil sjældent 3-bette for value her, selv med the goods. Dog vil jeg nogen gange gøre det, hvis jeg tror det kan få ham til at bluffe indover.

3-bet virker måske spewy på papiret, men vi bliver nødt til at tage i betragtning hvor ofte vi tror han vil komme over toppen her (ikke ofte imo)... Han bliver nødt til at release en god del af gangene, og han må vel vide, at jeg evt. kan 3-bet+calle thin

01-08-2010 21:41 #9| 0

Fold og kom videre.

Det er trods alt stadig på første blindlevel, der er absolut ingen grund til at gå ud og spille fandango imo.

Din betsize kunne imo også være lidt mindre, men det er vel smag og behag

01-08-2010 21:51 #10| 0

Ville også folde her.

Tror villian har er par eller bedre.

01-08-2010 23:22 #11| 0

Enig med wicked her, ligner et std. fold og kom videre... Folk er så ufattelig blæste i CC, at du nok finder nogle bedre spots.

Ang. 3-bettet, så ja det er spew uagtet at han nok kun betaler(kommer over toppen) med Q,x og set i 7'ere, men uden dynamik og read på villain så(burde han ikke anyway) c/r han altså heller ikke særligt ofte her uden vapperne...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar