Cannes 5/10€

#1| 0

Spiller over min normale limit da det er laveste her. Har AK med ca. 1200 foran. Der er to der er vendt tilbage og lagt 10 +5 sidder utg+1 og 8 på bordet. Jeg raiser til 60 og Co som har postet 10 gør det til 220 dealer kalder og bb gør det til 480. Alle har mig dækket og ikke noget specielt read end at det virker de ikke spiller dårligt. Hvad gør man?

18-04-2018 00:54 #2| 0

Obv fold readless imo. Har siddet i live games hvor man aldrig må ligge sig i sådan et spot.
Er du lige ankommet siden du ingen reads har overhovedet?

18-04-2018 01:38 #3| 0

Hvordan sidder vi readless 240bb dybe?? Folder som udgangspunkt...

18-04-2018 02:03 #4| 0
blunder skrev:Spiller over min normale limit da det er laveste her. Har AK med ca. 1200 foran. Der er to der er vendt tilbage og lagt 10 +5 sidder utg+1 og 8 på bordet. Jeg raiser til 60 og Co som har postet 10 gør det til 220 dealer kalder og bb gør det til 480. Alle har mig dækket og ikke noget specielt read end at det virker de ikke spiller dårligt. Hvad gør man?

Du sidder lige og venter lidt og så skubber du, fordi du blocker AA KK og det virker til de ikke spiller dårligt, så med dit lille hollywood er den vundet ez hvis du ikke fucker det op og bliver called af QQ-AA..

18-04-2018 02:06 #5| 0

jeg lærte engang en lession.. Fucking aldrig fold AK preflop i live CG
.... og har fået den confirmed flere gange..

18-04-2018 02:28 #6| 3
djoffer skrev:Hvordan sidder vi readless 240bb dybe?? Folder som udgangspunkt...

Hvordan er det du sidder med 240bb i et 5/10 game med 1200 skejs foran dig? xD


Folder også bare readless her, du spiller over dit limit, og med den action du beskriver er du aldrig godt inde. Kan slet ikke se hvordan du kan være i tvivl? Tænker du han lige vågner op med en 10'er investeret i bb og beslutter sig for bare at click nakke den med AQs?



@Dankfinger


hvad er det for en range du sætter bb på som du gerne vil ind mod ?


"Fucking aldrig fold AK preflop i live CG" Så hvis du sidder med 1000 big blind kommer du bare ind for det hele fordi du spiller jo live? Arhhhhhh sku vi nu ikk liiiiiiige..

18-04-2018 02:53 #7| 0
jannik_pro skrev:
@Dankfinger

hvad er det for en range du sætter bb på som du gerne vil ind mod ?

"Fucking aldrig fold AK preflop i live CG" Så hvis du sidder med 1000 big blind kommer du bare ind for det hele fordi du spiller jo live? Arhhhhhh sku vi nu ikk liiiiiiige..

der teknisk set ikke nogen range han kan kalde med jeg godt vil ind imod, udover flips som self. er profitable coz deadmoney hvis der ikke er andre callers med blockers osv. ofc.... men håber på et hero fold.
jaja man skal aldrig sige aldrig

Redigeret af Dankfinger d. 18-04-2018 02:54
18-04-2018 03:13 #8| 0

hov, håber faktisk mest de allesammen går all in eller sådan noget crazy og så vinde 3-4 way pot vs 77 JJ AQ eller sådan noget crap..

18-04-2018 03:36 #9| 0
OP

Nu sidder vi kun med 120 bb og valgte at folde og det gjorde alle andre også til sidste raiser. Så om det var et fornuftigt fold ved jeg stadig ikke.

Har været på bordet i en ½ time så derfor ikke de vilde reads. Dog vurderede jeg at ham der lavede rereraiset som en af de mere habile...

Redigeret af blunder d. 18-04-2018 03:36
18-04-2018 03:37 #10| 0
OP

Hvis vi havde 240 bb synes jeg faktisk fold var mere oplagt...

18-04-2018 07:59 #11| 0

Altså hvis du spiller over dit limit, og dermed også tager anderledes beslutninger og er bevidst om det - så fold.
Hvis du nu sad med 240€ i et 1/2€ game, havde du så tænkt på samme måde?

Som jeg ser det, så ligger der 78bb i potten, og du har selv lagt 6bb
Du har 114bb stack og AK
Spilleren i CO kan du forvente at squeeze ud af potten ret ofte, og BB kan du forvente kalder ret ofte med en range du spiller flip+ mod, og måske også folder ind imellem!
Altså kan du ved at trykke på knappen (114bb), spille en pot om 270bb
Nogen gange kalder CO også og så er potten større, nogen gange tager du bare ned.

Jeg tænker at med kun 114bb stack, er det et shove.
Sad du feks 250bb+ dyb kunne jeg bedre finde et fold frem

18-04-2018 09:23 #12| 0

hvis de er ligeså løse som for en sommer siden hvor jeg spillede der nogle dage på 2/4 og 5/10 så det bare ind med stakken. aldrig set så mange pots over 2-3-4 k euro med random hænder som i det spil, der blev kastet flere tusinde euro ind med rags. Tænker de har råd til det dem som er med hvis de er regs.

18-04-2018 09:49 #13| 0
OP
Brunen skrev:Altså hvis du spiller over dit limit, og dermed også tager anderledes beslutninger og er bevidst om det - så fold.
Hvis du nu sad med 240€ i et 1/2€ game, havde du så tænkt på samme måde?

Som jeg ser det, så ligger der 78bb i potten, og du har selv lagt 6bb
Du har 114bb stack og AK
Spilleren i CO kan du forvente at squeeze ud af potten ret ofte, og BB kan du forvente kalder ret ofte med en range du spiller flip+ mod, og måske også folder ind imellem!
Altså kan du ved at trykke på knappen (114bb), spille en pot om 270bb
Nogen gange kalder CO også og så er potten større, nogen gange tager du bare ned.

Jeg tænker at med kun 114bb stack, er det et shove.
Sad du feks 250bb+ dyb kunne jeg bedre finde et fold frem

Kommentaren med at det var noget over min limit var fordi jeg var bange for at det var for moneyscared at folde. Mener dog at vi ofte er oppe mod KK eller AA i den her situation og at der ikke er nogen chance for at bb folder. Kan selvfølgelig være folk bare er elendige...

18-04-2018 12:11 #14| 0
Brunen skrev:Altså hvis du spiller over dit limit, og dermed også tager anderledes beslutninger og er bevidst om det - så fold.
Hvis du nu sad med 240€ i et 1/2€ game, havde du så tænkt på samme måde?

Som jeg ser det, så ligger der 78bb i potten, og du har selv lagt 6bb
Du har 114bb stack og AK
Spilleren i CO kan du forvente at squeeze ud af potten ret ofte, og BB kan du forvente kalder ret ofte med en range du spiller flip+ mod, og måske også folder ind imellem!
Altså kan du ved at trykke på knappen (114bb), spille en pot om 270bb
Nogen gange kalder CO også og så er potten større, nogen gange tager du bare ned.

Jeg tænker at med kun 114bb stack, er det et shove.
Sad du feks 250bb+ dyb kunne jeg bedre finde et fold frem

Antagelserne om at vi flipper mod cold 4 betterens range, og har fold equity virker for mig meget optimistiske. Hvilken range tildeler du som standard en villain i sådan et spot? Hvis vi satser de 114bb for at spille om om potten på 270bb skal vi have 42% og det har AKs lige præcis mod QQ+,AKs,AKo. Så som jeg ser det har vi i best case et yderst marginalt spot, og det er uden overhovedet at medregne de gange 3 betteren har KK+, hvor vi er virkelig skidt inde. Men alt det her er self under min antagelse om at villain ikke har nogle bluffs i sin 4 bet range.


Jeg synes der mangler noget info i OP, som potentielt kan ændre vores beslutning. Har vi AKo eller AKs? Hvor dybe er de andre? Jeg kunne godt forestille mig deres ranges er anderledes afhængig af om de er €1500 eller €5K dybe?


Jeg har begrænset erfaring fra live cashgames, men det virker som et fold for mig, medmindre der er noget dynamik/reads der indikerer at villain er i stand til at 4bette light. Ellers tror jeg min range vil være KK+ i det her spot.

18-04-2018 12:48 #15| 0

@Oliu3:
Jeg har spillet nok live cashgame til at jeg har set cold 4-bets fra blinds, afgængigt af spilleren, med en noget bredere range end QQ+ og AK.
Desuden er der bluffs med X% af tiden

Hvis vi antager at BB f.eks tænker at OP er en type som kan folde exploitable, og måske kender CO og ved han KUN spiller videre her med KK+ (Når han bliver 4-bettet), så kan han profitabelt have bluffs med her!
Jeg kan ikke sætte en range op uden selv at have været i gamet, men mener den er bredere en QQ+ Og AK.
Stacksizes på CO og BB er samtidig vigtig info, for at danne et indtryk af om der kan blive en sidepot?

18-04-2018 13:27 #16| 0
Brunen skrev:@Oliu3:
Jeg har spillet nok live cashgame til at jeg har set cold 4-bets fra blinds, afgængigt af spilleren, med en noget bredere range end QQ+ og AK.
Desuden er der bluffs med X% af tiden

Hvis vi antager at BB f.eks tænker at OP er en type som kan folde exploitable, og måske kender CO og ved han KUN spiller videre her med KK+ (Når han bliver 4-bettet), så kan han profitabelt have bluffs med her!
Jeg kan ikke sætte en range op uden selv at have været i gamet, men mener den er bredere en QQ+ Og AK.
Stacksizes på CO og BB er samtidig vigtig info, for at danne et indtryk af om der kan blive en sidepot?

Når vi ikke har været med ved bordet, er det som du selv siger svært at give et ordentligt bud på ranges, da der er så meget info vi ikke har. Det var også derfor jeg spurgte om en standard range, for sådan et spot?

Da det er min erfaring(dog kun fra de billige borde i malmø/vegas/prag) at folk, medmindre de er store fisk, som standard hælder til den callish/passive side preflop i live cashgames, og derfor ville jeg som standard tildele villain en yderst stærk range her. Jeg er med på vi er exploitable, hvis vi kun fortsætter med KK+ her, men som udgangspunkt ville jeg ikke være bekymret for at blive exploited her. Jeg vil stadig mene at vi har et spot, som best case er et lille +EV/ worst case stort -EV, så derfor ville jeg folde. Men mine antagelser er baseret på begrænset erfaring, så jeg er åben for at jeg er gal på den.

18-04-2018 14:07 #17| 0

@Oliu3: jeg synes skam du gør dig gode tanker
Jeg hælder såmen bare til at tro hans range er bredere og han har bluffs, og med behov for 42% for et call, hvor jeg mener vi har 50%+ er det IMO et shove.

18-04-2018 14:14 #18| 0
OP

Fedt med en brugbar diskussion :) Til oplysning kan jeg fortælle det var AKo og jeg mener at CO, dealer og BB har omkring 2000€. Er vi slet ikke bange for dealer der cold caller? Kan godt se 4 bet bluffet er en mulighed men mod et raiser der starter ved UTG+1 mener jeg ikke at det er et spot hvor han vil gøre det medmindre han kender CO godt og vurdere at han er ude og skumme hvilket selvfølgelig kan være en mulighed. Hvis table talk havde været på engelsk og ikke fransk havde jeg sikkert en bedre ide af det...

18-04-2018 15:48 #19| 0
Big_Ass skrev:hvis de er ligeså løse som for en sommer siden hvor jeg spillede der nogle dage på 2/4 og 5/10 så det bare ind med stakken. aldrig set så mange pots over 2-3-4 k euro med random hænder som i det spil, der blev kastet flere tusinde euro ind med rags. Tænker de har råd til det dem som er med hvis de er regs.

Ok, godt nok, godt med info, så er min antagelse også korrekt, den skal nærmest aldrig foldes, måske med 240bb..

18-04-2018 15:49 #20| 0

Du render ind i AA KK engang imellem, men frekvensen er ikke høj nok til den skal foldes (er jeg rimelig sikker på)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar