Bundset møder aktion på NL20 200bb

#1| 0

Heya... En kammerat og jeg har diskuteret hvordan denne hånd spilles optimalt på floppet.

Normalt 3-better jeg selvfølgelig preflop, men vælger at flat'e i dette tilfælde.

Villian spiller 36/23 og 3better 29% over 22 hænder, så er forholdsvis readless udover at han er frisk nok. Jeg har 3-bettet ham et par gange, hvor han instantfolder, og de få hænder jeg har på ham er han rimelig aggresiv på floppet.

Vi sidder 5 ved bordet. Villian har 40€ bag sig og jeg har 48€.
Grunden til jeg leader flop er at jeg har læst i Super Systems 2, at det er en fremragende idé at lead'e med set, når man mener der er god ssh for at modstanderen har floppet top par (:D)

Hand #2221615730 begins at 2010/06/12
Dealing down cards
Dealt to HERO [T T]
HERO posts the small blind of $0.10
kenshin85 posts the big blind of $0.20
paona210 folds.
JAxyzZ86 raises to $0.70.
dal99 folds.
HERO calls $0.60.
kenshin85 folds.
Dealing Flop [Q T A]
HERO bets $1.10. (Endelig flame mig for dette move)
JAxyzZ86 raises to $3.60.
HERO raises to $8. (Er det her for lille et 3-bet?)
JAxyzZ86 raises to $21.20.
HERO gør hvad? (Easy fold?)

12-06-2010 19:44 #2| 0

@OP

Jeg kommer nok alrdig væk fra den på NL20. Spilleren på disse takster er gennemsnitligt rigtig dårlige/fiskede og kan derfor i dette spot ha' alt lige fra Ax, AQ, AT, Tx eller endda et nøgent FD som han semi-bluffer.

Når vi er readless kommer jeg derfor aldrig fra den.


Grunden til jeg leader flop er at jeg har læst i Super Systems 2, at det er en fremragende idé at lead'e med set, når man mener der er god ssh for at modstanderen har floppet top par (:D)


- Det er helt fint at leade med sets - bare du også nogle gange mixer det lidt op med et c/r eller endda et c/c i ny og næ for at trappe og så tage villains penge på en turn. Dog ville ovenstående board næppe være det mest optimale til dette, der der ligger 2x samt en mulighed for en masse hulskud (str8-draws). Altså et drawheavy board.

/drain

12-06-2010 19:52 #3| 0

Tror du giver ham en lidt for stor range mr drain men ellers er jeg enig, selvom han ser frisko ud.

@OP - Hvis du har det skidt med at 5bet-skubbe for 200bb´s, så kald hans raise til 3,6 og lad ham skyde 2 tynder mere hvor du selvfølgelig evaluerer. 3bet/fold ser klamt ud imo. Som spillet shipper jeg skidtet ind

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar