Brunello 2016 - Hvad skal man købe?

#1| 1

Givet at 2016 lader til at være et superår flere steder, og jeg tidligere på året loadede godt op i Barolo, så er det ved at være op over at få styr på Brunello. Tanken er at købe noget hjem, som kan hygge sig i kælderen og få nogle år på bagen. Jeg er dog helt off på Brunello efter at have drukket et absolut minimum af den de seneste år. 2016 frigives som jeg forstår det 1. januar. Dog finder jeg kun Primeur salg hos Philipson.

 

Så, nogle der har forstand på det, og har nogle bud på hvad der skal købes, gerne med links. Derudover om der er nogle af Philipsons som er værd at bestille. Eneste der lige umiddelbart trigger mig er Sassetti’en til 400kr, omend det primært er på grund af Sucklings 100 point. Altesino plejer at være et røverkøb hos Philipson ift priserne i Italien, men længe siden jeg har smagt dem også, og ikke styr på hvordan de klarer sig mod andre producenter.


Link til de Brunello som Philipson har En Primeur lige nu.

 

https://philipsonwine.com/produkter?Search=brunello%20primeur

 

Og ja, jeg ville selvfølgelig gerne smage det inden jeg købte, men tænker at jeg også overlever at købe et blandet udvalg, omend jeg gerne vil ramme noget som er mere value for money her og nu, fremfor noget jeg hele tiden kan købe, og hvor prisen nok ikke flytter sig markant.

20-12-2020 19:40 #2| 0

Super interessant emne, og havde jeg viden om Brunello generelt bød jeg ind.


nu må jeg nøjes med at følge anbefalingerne der kommer :)

20-12-2020 20:47 #3| 0

Jeg har tidligere købt Altesino 09/10/11, og det er virkelig et godt køb. Jeg har dog ikke smagt andre årgange end disse.

20-12-2020 22:29 #4| 0

Jeg har tidligere når jeg skulle smage/udforske nye druer, benyttet mig af smags kasser som denne! Syntes det er en let måde til at finde noget man kan lide, og der er ofte en rigtig fin viden/historie omkring vinene!

ottosuenson.dk/da/produkt/molitor-smagekasse-277-rabat-18756?gclid=Cj0KCQiAifz-BRDjARIsAEElyGIVAsJGboSbmBqh-_CbXmIyt_kozjUNDL0uaa7qB_8fTSiwlXiBwesaAgXHEALw_wcB

21-12-2020 09:14 #5| 0

http://www.vinhulen.dk/aargangsskemavin.asp

 

Edit. Der er flere interessante årgange end 2016. Jeg var dernede i 2015 godt nok og oplevede flere gode gårde. Jeg kan lige prøve at grave lidt og se hvilke jeg kan anbefale.

Redigeret af pkr_8r3n03 d. 21-12-2020 09:18
21-12-2020 16:57 #6| 0

Jeg sidder og får en Toscana Sanginovese lige nu, den bider lidt på tungen

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar