Brøndby-tråden 2022/23

#1| 2

På høflig opfordring opretter jeg hermed en ny Brøndby-tråd.

Var selv på stadion til kampen mod AGF, og blev positivt overrasket over holdet og flere af spillerne.

Hermansen er KLASSE! Han bør med til VM som 3. keeper!

Sebulonsen virker som et rigtig godt køb. Tænk sig i sin første kamp at spille så godt. Virkede som om, han havde spillet sammen med de andre i 2 år. Selvfølgelig svært at konkludere noget allerede nu, men virker som et SUPER indkøb, så hvis det holder stik med 11 mio. for Bruus, så har vi reelt fået en meget bedre spiller på den position "gratis".

Blas var god og udfordrende, Rado spillede som en rigtig styrmand, Schwartau spillede med en modenhed, der gør, at vi godt kan tillade os at have meget store forventninger til ham på den lange bane.

Slimane gjorde det også godt, og så glemte jeg helt at nævne Tshiembe, der var min MoM. Hold kæft, hvor spillede han med et overblik og overskud. Jeg savnede ikke Maxsø på et eneste tidspunkt, så det var virkelig lækkert at se på.

Jeg er dog ikke blind for, at vi, i den grad, mangler en til angrebet. Kvistgaarden har jeg store forventninger til, men han kan ikke gøre det alene, og derfor skal der købes ind til den plads. Hedlund og Divković vil så gerne, men har nærmest ikke ramt målet i et år nu.

Håber, at CV snart åbner pungen en lille smule og får købt noget, der er bedre end det, vi har i forvejen.

19-07-2022 10:34 #2| 0

Kom nu bare med Wass så man kan få købt den nye trøje!

19-07-2022 21:05 #3| 0

Nu er vi endelig sluppet af med Pavlovic. Det koster vel et engangsbeløb til ham for at ophæve kontrakten. Det frigiver mange lønkroner. Så nu er der plads til at hente en offensiv forstærkning. Ikke nødvendigvis en angriber. Det kan også være en 10'er.

Er meget imponeret af Schwartau, som havde flere gode aktioner og var tæt på 2 assists. Minus at han ikke hakker på kassen i 2. halvleg i stedet for at spille en mand, der er offside.

Nu var der så ikke straffe ved Rosted / Anderson-duellen, men det er fandme stadig skidt af Rosted. Der er ingen grund til at gå i den duel og risikere et straffe. Skærm manden af ud af feltet.

Positivt at vi skaber så mange chancer i første kamp.

20-07-2022 11:47 #4| 0
OP

Jeg kalder BS på denne:
www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/pavlovic-broendby-ville-meget-gerne-beholde-mig

20-07-2022 11:57 #5| 0

Schwartau - det var var mest imponeret af, var at han traf det rette valg næsten hver gang han var i nærheden af bolden. Og fodboldintelligens synes jeg efterhånden er en mangelvare for mange teknisk dygtige spillere. Og med høj fodboldintelligens kommer man langt - det er jo ikke noget man kan træne i lige så høj grad som så mange andre facetter af spillet, hvor han som 16-årig også er ret langt. 

Jeg synes Slimane var holdets ringeste. Det virkede som om han ville vise sig frem, fordi han i sit hoved er på vej videre - han prøvede hele tiden den svære løsning, og lykkedes ikke med den ret mange gange.

Jeg var også imponeret over Sebulonsen. Jeg synes det er sjældent Brøndby henter spillere der bare fungerer fra første kamp. Og nu er sample size godt nok også kun 1 kamp, men det så godt ud. Bedre end Brus var i størstedelen af sine kampe, omend han voksede i sidste sæson.

21-07-2022 11:22 #6| 0

Er der nogen der ved hvor kampen i dag kan ses?

21-07-2022 11:25 #7| 0
Torstens skrev:

Er der nogen der ved hvor kampen i dag kan ses?

TV2 Sport X

28-07-2022 14:11 #8| 0

Grim kamp mod Nordsjælland, hvor jeg ikke rigtig kunne se nogle visioner i vores spil.

Tror I andre på videre avancement i aften?

Redigeret af poker prince d. 28-07-2022 14:11
28-07-2022 14:17 #9| 0
OP

Vi går videre. Kampen bliver uafgjort, men vi hiver den hjem på straffe, da Hermansen napper 2 spark 😊

28-07-2022 15:10 #10| 0

Det kunne da også være fedt at vi bare tager den sikkert hjem. 2-0 ved halvleg 😁
28-07-2022 15:47 #11| 0

Wass nærmer sig angiveligt! Jeg glæder mig!

28-07-2022 18:16 #12| 0

Tror på sejr i aften. Har Atletico andre højrebacks end den nye + Wass? Hvis ikke forstår jeg ikke, hvis de slipper ham, medmindre de er på jagt efter en substitut for den nye. Det vil være svært at forestille sig en storklub kun have én højreback til sæsonen.

28-07-2022 21:45 #13| 0

Dejligt med en stor-sejr i dag, og 4 mål fra vores angribere. Kan ikke huske hvor længe siden det sidst er sket. Vi skal nok ikke helt tilbage til '99 hvor Sand scorede 4 mod Lyngby, men det føltes godt nok som længe siden. :)

28-07-2022 21:57 #14| 0
kaj666 skrev:

Tror på sejr i aften. Har Atletico andre højrebacks end den nye + Wass? Hvis ikke forstår jeg ikke, hvis de slipper ham, medmindre de er på jagt efter en substitut for den nye. Det vil være svært at forestille sig en storklub kun have én højreback til sæsonen.

Vrsaljko er røget til Olympiacos, så har de fået Arias tilbage fra udlån til Granada og købt Nahuel Molina fra Udinese for 20 mill euro. Saul er vist også kommet tilbage fra Chelsea og han har også spillet kampe som højre back for dem tidligere, selvom han er bedst på midten.
28-07-2022 22:26 #15| 0
DanDietz skrev:

Det kunne da også være fedt at vi bare tager den sikkert hjem. 2-0 ved halvleg

Det skulle man jo have spillet på 😁

28-07-2022 23:01 #16| 1

Tror på Wass i gult på torsdag, hvis han ellers er i god nok form

29-07-2022 05:56 #17| 0
kaj666 skrev:

Tror på Wass i gult på torsdag, hvis han ellers er i god nok form

Det ville være lækkert. Hvor ser du ham spille? Tror ikke han bliver købt ind til højre back pladsen.

29-07-2022 07:08 #18| 0

Nej ikke som højre back. Det ville være synd at skulle nøjes med at bruge ham som back, når han har så gode offensive kvaliteter, og i øvrigt har vi jo lige købt en ny back.

Wass bliver brugt på midtbanen. I forhold til gårsdagens start 11'er, må det være Cappis, der ryger på bænken, så vi har Wass og Slimane som 8'ere.

29-07-2022 07:47 #19| 0
kaj666 skrev:

Nej ikke som højre back. Det ville være synd at skulle nøjes med at bruge ham som back, når han har så gode offensive kvaliteter, og i øvrigt har vi jo lige købt en ny back.

Wass bliver brugt på midtbanen. I forhold til gårsdagens start 11'er, må det være Cappis, der ryger på bænken, så vi har Wass og Slimane som 8'ere.

Ja enig. Selvom Slimane har været tæt på elendig i sæsonen indtil videre.

03-08-2022 14:51 #20| 0

En lille afvigelse fra strategien, kunne dette vindue godt ligne, men jeg er nu ok med, hvis man kan nøjes med at betale 10mio for en spiller, som for 2 år siden blev handlet for 50. Han ser spændene ud, og ligner i den grad noget som godt kan bruges i Brøndby!

Wass må gerne blive præsenteret snarest også! Det vil pynte med de to på holdet!

03-08-2022 15:52 #21| 1

På papiret ligner det en ok case, med ham Andersson. Der er dog noget skriveri om at han har døjet med knæskader. 

Og Lindstrøm er jo slået igennem i Frankfurt, så ham kan vi desværre ikke lige leje tilbage 😁
05-08-2022 07:51 #22| 1

Fin præstation i går imo.

Lad det gerne fortsætte i weekenden.. ;)

05-08-2022 12:29 #23| 0
Mikkmakk skrev:

Fin præstation i går imo.

Lad det gerne fortsætte i weekenden.. ;)

Rigtigt godt. Synes det var noget af det bedste vi har set fra forsvaret, der dog blev sat under pres af omstillinger et par gange. 

Ville godt være gået mere direkte efter 2-0 målet, men fint udgangspunkt inden returen.

05-08-2022 12:30 #24| 0
lilleclown skrev:

Rigtigt godt. Synes det var noget af det bedste vi har set fra forsvaret, der dog blev sat under pres af omstillinger et par gange. 

Ville godt være gået mere direkte efter 2-0 målet, men fint udgangspunkt inden returen.

*fandt først et stream efter 37 minutter, så kan kun kommentere på den sidste time. 

05-08-2022 16:48 #25| 0

Brøndby bliver kørt over søndag, men kunne være mega nice at få 4 danske hold i et europæiske gruppespil, tror desværre ikke Viborg kommer forbi West Ham, men Brøndby må sku godt nappe Basel og så HJK i den afgørende.

05-08-2022 16:51 #26| 0

Underligt forløb med Svenskeren, hvis det passer st det er lønnen som er et problem. Måske der var problemer med lægetjekket som der tidligere hsr været med ham

05-08-2022 17:30 #27| 0
BUMS4 skrev:

Brøndby bliver kørt over søndag, men kunne være mega nice at få 4 danske hold i et europæiske gruppespil, tror desværre ikke Viborg kommer forbi West Ham, men Brøndby må sku godt nappe Basel og så HJK i den afgørende.

HJK skal møde Silkeborg. Brøndby er mod CSKA Sofia eller et irsk hold.

05-08-2022 17:52 #28| 0
StonieN skrev:

HJK skal møde Silkeborg. Brøndby er mod CSKA Sofia eller et irsk hold.

My bad men dem kan de også nappe, de har en fin chance hvis bare de overlever retur kampen i Schweiz.

05-08-2022 19:14 #29| 0

Godt resultat men rystende så dårlige vi er teknisk. Mange dårlige tæmninger og fejlafleveringer. Silkeborg straffede det i søndags ved 1-0 målet - heldigvis gjorde Basel det ikke i går. Det var nervepirrende, når vi havde bolden og kunne miste den, og det var også nervepirrende, når Basel havde bolden, idet de bestemt ikke var ufarlige. Jeg forventer et massivt pres fra Basel på torsdag. Håber vi spiller årtiets bedste udekamp og får et brugbart resultat.

05-08-2022 20:37 #30| 0
kaj666 skrev:

Godt resultat men rystende så dårlige vi er teknisk. Mange dårlige tæmninger og fejlafleveringer. Silkeborg straffede det i søndags ved 1-0 målet - heldigvis gjorde Basel det ikke i går. Det var nervepirrende, når vi havde bolden og kunne miste den, og det var også nervepirrende, når Basel havde bolden, idet de bestemt ikke var ufarlige. Jeg forventer et massivt pres fra Basel på torsdag. Håber vi spiller årtiets bedste udekamp og får et brugbart resultat.

Jeg syntes også at Divkovic afslutning var semidårlig. 

En verdensklasseangriber havde i hvert fald ikke afsluttet på den måde, men når den går ind så taler man jo så meget om det, som hvis den var blevet brændt.

12-08-2022 14:33 #31| 0

Så kom Wass endelig.
Man kunne have ønsket sig at han var landet inden Basel kampene. 
13-08-2022 07:01 #32| 1
DanDietz skrev:

Så kom Wass endelig.
Man kunne have ønsket sig at han var landet inden Basel kampene. 

Jeg tænker også de kunne have lavet en hurtigere aftale med Atl. Mardrid: hvis vi kvalificerer os, får I 5 mio. ekstra

14-08-2022 20:17 #33| 0

Det bedste jeg har set dem spille i længe, selvom det var på en billig OB-baggrund. Wass så godt ud, og han fik Greve og Divkovic til at vise noget af det bedste, vi har set fra dem.

14-08-2022 20:25 #34| 2

Ja, fin kamp i dag - og nu er vi på omgangshøjde med FC-clubberne. Ikke at det er voldsomt stærkt med 6 points af 15 mulige. 

Og der er stadig behov for forstærkninger.

15-08-2022 09:55 #35| 0

Maxsø tilbage, Blas tilbage og en ny angriber med mål i støvlerne - så ligner det noget.

15-08-2022 13:27 #36| 0

Synes det var tydeligt i går, at der mangler en boksangriber. Wass havde flere gange mulighed for at slå et indlæg, hvor han fravalgte det.

En kamp mod et dårligt hold, hvor vi dominerer 1. halvleg og cruiser den hjem i 2. halvleg uden at tage de store chancer.  Rosted lavede en blunder ved deres friløber i 1. halvleg, og Rado tabte bolden et farligt sted. Ellers så det godt ud. Rado i øvrigt med 3. sidste fod på Oscars mål med en god kort aflevering til Divko og spillede nærmest som Beckenbauer ved at styre spillet helt nede fra forsvaret. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar