Brøndby-tråden 2022/23

#1| 2

På høflig opfordring opretter jeg hermed en ny Brøndby-tråd.

Var selv på stadion til kampen mod AGF, og blev positivt overrasket over holdet og flere af spillerne.

Hermansen er KLASSE! Han bør med til VM som 3. keeper!

Sebulonsen virker som et rigtig godt køb. Tænk sig i sin første kamp at spille så godt. Virkede som om, han havde spillet sammen med de andre i 2 år. Selvfølgelig svært at konkludere noget allerede nu, men virker som et SUPER indkøb, så hvis det holder stik med 11 mio. for Bruus, så har vi reelt fået en meget bedre spiller på den position "gratis".

Blas var god og udfordrende, Rado spillede som en rigtig styrmand, Schwartau spillede med en modenhed, der gør, at vi godt kan tillade os at have meget store forventninger til ham på den lange bane.

Slimane gjorde det også godt, og så glemte jeg helt at nævne Tshiembe, der var min MoM. Hold kæft, hvor spillede han med et overblik og overskud. Jeg savnede ikke Maxsø på et eneste tidspunkt, så det var virkelig lækkert at se på.

Jeg er dog ikke blind for, at vi, i den grad, mangler en til angrebet. Kvistgaarden har jeg store forventninger til, men han kan ikke gøre det alene, og derfor skal der købes ind til den plads. Hedlund og Divković vil så gerne, men har nærmest ikke ramt målet i et år nu.

Håber, at CV snart åbner pungen en lille smule og får købt noget, der er bedre end det, vi har i forvejen.

19-07-2022 10:34 #2| 0

Kom nu bare med Wass så man kan få købt den nye trøje!

19-07-2022 21:05 #3| 0

Nu er vi endelig sluppet af med Pavlovic. Det koster vel et engangsbeløb til ham for at ophæve kontrakten. Det frigiver mange lønkroner. Så nu er der plads til at hente en offensiv forstærkning. Ikke nødvendigvis en angriber. Det kan også være en 10'er.

 

Er meget imponeret af Schwartau, som havde flere gode aktioner og var tæt på 2 assists. Minus at han ikke hakker på kassen i 2. halvleg i stedet for at spille en mand, der er offside.

 

Nu var der så ikke straffe ved Rosted / Anderson-duellen, men det er fandme stadig skidt af Rosted. Der er ingen grund til at gå i den duel og risikere et straffe. Skærm manden af ud af feltet.

 

Positivt at vi skaber så mange chancer i første kamp.

20-07-2022 11:47 #4| 0
OP

Jeg kalder BS på denne:
www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/pavlovic-broendby-ville-meget-gerne-beholde-mig

20-07-2022 11:57 #5| 0

Schwartau - det var var mest imponeret af, var at han traf det rette valg næsten hver gang han var i nærheden af bolden. Og fodboldintelligens synes jeg efterhånden er en mangelvare for mange teknisk dygtige spillere. Og med høj fodboldintelligens kommer man langt - det er jo ikke noget man kan træne i lige så høj grad som så mange andre facetter af spillet, hvor han som 16-årig også er ret langt. 

 

Jeg synes Slimane var holdets ringeste. Det virkede som om han ville vise sig frem, fordi han i sit hoved er på vej videre - han prøvede hele tiden den svære løsning, og lykkedes ikke med den ret mange gange.

 

Jeg var også imponeret over Sebulonsen. Jeg synes det er sjældent Brøndby henter spillere der bare fungerer fra første kamp. Og nu er sample size godt nok også kun 1 kamp, men det så godt ud. Bedre end Brus var i størstedelen af sine kampe, omend han voksede i sidste sæson.

21-07-2022 11:22 #6| 0

Er der nogen der ved hvor kampen i dag kan ses?

21-07-2022 11:25 #7| 0
Torstens skrev:

Er der nogen der ved hvor kampen i dag kan ses?

 

 TV2 Sport X

28-07-2022 14:11 #8| 0

Grim kamp mod Nordsjælland, hvor jeg ikke rigtig kunne se nogle visioner i vores spil.

 

Tror I andre på videre avancement i aften?

Redigeret af poker prince d. 28-07-2022 14:11
28-07-2022 14:17 #9| 0
OP

Vi går videre. Kampen bliver uafgjort, men vi hiver den hjem på straffe, da Hermansen napper 2 spark 😊

28-07-2022 15:10 #10| 0

 

Det kunne da også være fedt at vi bare tager den sikkert hjem. 2-0 ved halvleg 😁
28-07-2022 15:47 #11| 0

Wass nærmer sig angiveligt! Jeg glæder mig!

28-07-2022 18:16 #12| 0

Tror på sejr i aften. Har Atletico andre højrebacks end den nye + Wass? Hvis ikke forstår jeg ikke, hvis de slipper ham, medmindre de er på jagt efter en substitut for den nye. Det vil være svært at forestille sig en storklub kun have én højreback til sæsonen.

28-07-2022 21:45 #13| 0

Dejligt med en stor-sejr i dag, og 4 mål fra vores angribere. Kan ikke huske hvor længe siden det sidst er sket. Vi skal nok ikke helt tilbage til '99 hvor Sand scorede 4 mod Lyngby, men det føltes godt nok som længe siden. :)

28-07-2022 21:57 #14| 0
kaj666 skrev:

Tror på sejr i aften. Har Atletico andre højrebacks end den nye + Wass? Hvis ikke forstår jeg ikke, hvis de slipper ham, medmindre de er på jagt efter en substitut for den nye. Det vil være svært at forestille sig en storklub kun have én højreback til sæsonen.

 

 

Vrsaljko er røget til Olympiacos, så har de fået Arias tilbage fra udlån til Granada og købt Nahuel Molina fra Udinese for 20 mill euro. Saul er vist også kommet tilbage fra Chelsea og han har også spillet kampe som højre back for dem tidligere, selvom han er bedst på midten.
28-07-2022 22:26 #15| 0
DanDietz skrev:

 

Det kunne da også være fedt at vi bare tager den sikkert hjem. 2-0 ved halvleg

 

 Det skulle man jo have spillet på 😁

28-07-2022 23:01 #16| 1

Tror på Wass i gult på torsdag, hvis han ellers er i god nok form

29-07-2022 05:56 #17| 0
kaj666 skrev:

Tror på Wass i gult på torsdag, hvis han ellers er i god nok form

 

 Det ville være lækkert. Hvor ser du ham spille? Tror ikke han bliver købt ind til højre back pladsen.

29-07-2022 07:08 #18| 0

Nej ikke som højre back. Det ville være synd at skulle nøjes med at bruge ham som back, når han har så gode offensive kvaliteter, og i øvrigt har vi jo lige købt en ny back.


Wass bliver brugt på midtbanen. I forhold til gårsdagens start 11'er, må det være Cappis, der ryger på bænken, så vi har Wass og Slimane som 8'ere.

29-07-2022 07:47 #19| 0
kaj666 skrev:

Nej ikke som højre back. Det ville være synd at skulle nøjes med at bruge ham som back, når han har så gode offensive kvaliteter, og i øvrigt har vi jo lige købt en ny back.

 

Wass bliver brugt på midtbanen. I forhold til gårsdagens start 11'er, må det være Cappis, der ryger på bænken, så vi har Wass og Slimane som 8'ere.

 

 Ja enig. Selvom Slimane har været tæt på elendig i sæsonen indtil videre.

03-08-2022 14:51 #20| 0

En lille afvigelse fra strategien, kunne dette vindue godt ligne, men jeg er nu ok med, hvis man kan nøjes med at betale 10mio for en spiller, som for 2 år siden blev handlet for 50. Han ser spændene ud, og ligner i den grad noget som godt kan bruges i Brøndby!

Wass må gerne blive præsenteret snarest også! Det vil pynte med de to på holdet!

03-08-2022 15:52 #21| 1

 

På papiret ligner det en ok case, med ham Andersson. Der er dog noget skriveri om at han har døjet med knæskader. 

Og Lindstrøm er jo slået igennem i Frankfurt, så ham kan vi desværre ikke lige leje tilbage 😁
05-08-2022 07:51 #22| 1

Fin præstation i går imo.

 

Lad det gerne fortsætte i weekenden.. ;)

05-08-2022 12:29 #23| 0
Mikkmakk skrev:

Fin præstation i går imo.

 

Lad det gerne fortsætte i weekenden.. ;)

Rigtigt godt. Synes det var noget af det bedste vi har set fra forsvaret, der dog blev sat under pres af omstillinger et par gange. 

Ville godt være gået mere direkte efter 2-0 målet, men fint udgangspunkt inden returen.

05-08-2022 12:30 #24| 0
lilleclown skrev:

Rigtigt godt. Synes det var noget af det bedste vi har set fra forsvaret, der dog blev sat under pres af omstillinger et par gange. 

Ville godt være gået mere direkte efter 2-0 målet, men fint udgangspunkt inden returen.

 

 *fandt først et stream efter 37 minutter, så kan kun kommentere på den sidste time. 

05-08-2022 16:48 #25| 0

Brøndby bliver kørt over søndag, men kunne være mega nice at få 4 danske hold i et europæiske gruppespil, tror desværre ikke Viborg kommer forbi West Ham, men Brøndby må sku godt nappe Basel og så HJK i den afgørende.

05-08-2022 16:51 #26| 0

Underligt forløb med Svenskeren, hvis det passer st det er lønnen som er et problem. Måske der var problemer med lægetjekket som der tidligere hsr været med ham

05-08-2022 17:30 #27| 0
BUMS4 skrev:

Brøndby bliver kørt over søndag, men kunne være mega nice at få 4 danske hold i et europæiske gruppespil, tror desværre ikke Viborg kommer forbi West Ham, men Brøndby må sku godt nappe Basel og så HJK i den afgørende.

 

 HJK skal møde Silkeborg. Brøndby er mod CSKA Sofia eller et irsk hold.

05-08-2022 17:52 #28| 0
StonieN skrev:

 

 HJK skal møde Silkeborg. Brøndby er mod CSKA Sofia eller et irsk hold.

 My bad men dem kan de også nappe, de har en fin chance hvis bare de overlever retur kampen i Schweiz.

 

05-08-2022 19:14 #29| 0

Godt resultat men rystende så dårlige vi er teknisk. Mange dårlige tæmninger og fejlafleveringer. Silkeborg straffede det i søndags ved 1-0 målet - heldigvis gjorde Basel det ikke i går. Det var nervepirrende, når vi havde bolden og kunne miste den, og det var også nervepirrende, når Basel havde bolden, idet de bestemt ikke var ufarlige. Jeg forventer et massivt pres fra Basel på torsdag. Håber vi spiller årtiets bedste udekamp og får et brugbart resultat.

05-08-2022 20:37 #30| 0
kaj666 skrev:

Godt resultat men rystende så dårlige vi er teknisk. Mange dårlige tæmninger og fejlafleveringer. Silkeborg straffede det i søndags ved 1-0 målet - heldigvis gjorde Basel det ikke i går. Det var nervepirrende, når vi havde bolden og kunne miste den, og det var også nervepirrende, når Basel havde bolden, idet de bestemt ikke var ufarlige. Jeg forventer et massivt pres fra Basel på torsdag. Håber vi spiller årtiets bedste udekamp og får et brugbart resultat.

 

Jeg syntes også at Divkovic afslutning var semidårlig. 


En verdensklasseangriber havde i hvert fald ikke afsluttet på den måde, men når den går ind så taler man jo så meget om det, som hvis den var blevet brændt.

12-08-2022 14:33 #31| 0

 

Så kom Wass endelig.
Man kunne have ønsket sig at han var landet inden Basel kampene. 
13-08-2022 07:01 #32| 1
DanDietz skrev:

 

Så kom Wass endelig.
Man kunne have ønsket sig at han var landet inden Basel kampene. 

 

 Jeg tænker også de kunne have lavet en hurtigere aftale med Atl. Mardrid: hvis vi kvalificerer os, får I 5 mio. ekstra

14-08-2022 20:17 #33| 0

Det bedste jeg har set dem spille i længe, selvom det var på en billig OB-baggrund. Wass så godt ud, og han fik Greve og Divkovic til at vise noget af det bedste, vi har set fra dem.

14-08-2022 20:25 #34| 2

Ja, fin kamp i dag - og nu er vi på omgangshøjde med FC-clubberne. Ikke at det er voldsomt stærkt med 6 points af 15 mulige. 


Og der er stadig behov for forstærkninger.

 

15-08-2022 09:55 #35| 0

Maxsø tilbage, Blas tilbage og en ny angriber med mål i støvlerne - så ligner det noget.

15-08-2022 13:27 #36| 0

Synes det var tydeligt i går, at der mangler en boksangriber. Wass havde flere gange mulighed for at slå et indlæg, hvor han fravalgte det.

 

En kamp mod et dårligt hold, hvor vi dominerer 1. halvleg og cruiser den hjem i 2. halvleg uden at tage de store chancer.  Rosted lavede en blunder ved deres friløber i 1. halvleg, og Rado tabte bolden et farligt sted. Ellers så det godt ud. Rado i øvrigt med 3. sidste fod på Oscars mål med en god kort aflevering til Divko og spillede nærmest som Beckenbauer ved at styre spillet helt nede fra forsvaret. 

19-09-2022 18:53 #37| 0

Han er velkommen for mit vedkommende. :)


https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/det-er-et-jordskaev-broendby-og-klubbens-fans

19-09-2022 21:08 #38| 1
OP

Ja, umiddelbart er jeg også tilhænger af en investor. Og hvis det bliver David Blitzer, så er det jo en mand, der (udover penge) har noget know-how omkring det at drive en sportsklub, som vi kan drage nytte af.

Der er selvfølgelig historier om udenlandske investorer, der har ødelagt danske fodboldklubber, men jeg stoler på, at Jan Bech Andersen - som den store Brøndby-fan, han er - gør sit hjemmearbejde ordentligt og får den rigtige pengemand ind i klubben.

Vi må se i øjnene, at der er minimum 2 klubber herhjemme, der er løbet fra os, så hvis vi skal gøre os forhåbninger om, igen, at blive en magtfaktor i dansk fodbold, så kræver det en del mere end vi er i stand til i dag.

19-09-2022 21:37 #39| 0

Personligt har jeg heller ikke noget imod at der kommer en ejer ind, der kan bringe noget kapital. Jeg ved dog ikke hvad potentielle købere ser i dansk fodbold. Der kan da ikke være voldsomt mange penge i det.

 

Så må vi bare håbe på det bliver tættere på FSG i Liverpool, end Glazers i United. 

Eller det bliver noget lig det der sker for RB klubberne, uden at man bliver overtaget og klubbens identitet og farver mm. bliver glemt i processen. Men deres sportslige setup ser ud til at fungere ret godt.

20-09-2022 08:51 #40| 1

Jeg ser heller ikke anden vej end at sige ja tak til en eller flere medinvestorer. JB har jo flere gange sagt, at vi ikke kommer til at give afkald på vores værdier, farver mv, så forstår ikke protesterne. Forstår heller ikke, hvis fans er tilfredse med vores nuværende position i dansk fodbold. Og hvis de ikke er tilfredse med vores position, gad vide hvad de så mener, der skal ske for at ændre på dette.

20-09-2022 13:06 #41| 1
kaj666 skrev:

Jeg ser heller ikke anden vej end at sige ja tak til en eller flere medinvestorer. JB har jo flere gange sagt, at vi ikke kommer til at give afkald på vores værdier, farver mv, så forstår ikke protesterne. Forstår heller ikke, hvis fans er tilfredse med vores nuværende position i dansk fodbold. Og hvis de ikke er tilfredse med vores position, gad vide hvad de så mener, der skal ske for at ændre på dette.

 

 Det er ikke alle der er lige gode til at sætte sig ind i det større billede. Se bare på hvilke politikere der bliver valgt ind i dag. Du kan da ikke fortælle mig, at de 10% af de adspurgte der vil stemme på Støjberg reelt set stemmer fordi de gerne vil have hendes politik igennem. 

Og hvis nogle af dem er uenige i hendes politik, og hun får indflydelse, vil selvsamme mennesker sidde i 4 år og have politikerlede over hvad der sker på borgen, og glemme alt om, at de rent faktisk stemte på et parti, hvis vigtigste budskab indtil videre er at man ikke kan lide salonerne i københavn.

20-09-2022 13:30 #42| 0
Torstens skrev:

 

 Det er ikke alle der er lige gode til at sætte sig ind i det større billede. Se bare på hvilke politikere der bliver valgt ind i dag. Du kan da ikke fortælle mig, at de 10% af de adspurgte der vil stemme på Støjberg reelt set stemmer fordi de gerne vil have hendes politik igennem. 

Og hvis nogle af dem er uenige i hendes politik, og hun får indflydelse, vil selvsamme mennesker sidde i 4 år og have politikerlede over hvad der sker på borgen, og glemme alt om, at de rent faktisk stemte på et parti, hvis vigtigste budskab indtil videre er at man ikke kan lide salonerne i københavn.

 

 "Folk ved godt, hvad jeg står for!" ... så er der jo ikke behov for at annoncere politikken :)

20-09-2022 15:47 #43| 0
lilleclown skrev:

 

 "Folk ved godt, hvad jeg står for!" ... så er der jo ikke behov for at annoncere politikken :)

 

Hehe - ja, det er også en af de ting hun siger. Hun lever af "pape-effekten" - hvis man bare lader være med at snakke politik, kan man stige ret meget i troværdighed blandt danskerne.

Lige så snart Pape fortalte han stillede op som statsminister, gik jagten ind på ham, og man angriber hans politik, og han er faldet i troværdighed, selvom mange af de ting der nu bliver skrevet om, er noget alle vidste i forvejen.

 

Anyway, nu er det jo en Brøndby tråd, og personligt mener jeg, at dem der står og kritiserer CV nu, men samtidig vil bevare Brøndby som forening (hvilket den jo ikke rigtigt er mere), kan jo ikke forklare hvad det er de ønsker. Nogle siger højt, at de hellere vil se Brøndby være middelvare, fremfor at blive overtaget af noget de ikke er forenelige med. Men alligevel kritiserer de Brøndbys ageren på markedet.

 

De må indse at det er enten/eller. Personligt synes jeg Frederiksen har bedrevet over forventning. Det lå aldrig i kortene at Brøndby skulle vinde mesterskabet efter at have solgt alle tyskerne.

Men jeg synes samtidig spillet er blevet dødsygt. 


Jeg så gerne at en potentiel ny ejer gik efter en træner med en sjovere spillestil. Gerne en tysker igen. 

20-09-2022 16:10 #44| 0
Torstens skrev:

 

Hehe - ja, det er også en af de ting hun siger. Hun lever af "pape-effekten" - hvis man bare lader være med at snakke politik, kan man stige ret meget i troværdighed blandt danskerne.

Lige så snart Pape fortalte han stillede op som statsminister, gik jagten ind på ham, og man angriber hans politik, og han er faldet i troværdighed, selvom mange af de ting der nu bliver skrevet om, er noget alle vidste i forvejen.

 

Anyway, nu er det jo en Brøndby tråd, og personligt mener jeg, at dem der står og kritiserer CV nu, men samtidig vil bevare Brøndby som forening (hvilket den jo ikke rigtigt er mere), kan jo ikke forklare hvad det er de ønsker. Nogle siger højt, at de hellere vil se Brøndby være middelvare, fremfor at blive overtaget af noget de ikke er forenelige med. Men alligevel kritiserer de Brøndbys ageren på markedet.

 

De må indse at det er enten/eller. Personligt synes jeg Frederiksen har bedrevet over forventning. Det lå aldrig i kortene at Brøndby skulle vinde mesterskabet efter at have solgt alle tyskerne.

Men jeg synes samtidig spillet er blevet dødsygt. 

 

Jeg så gerne at en potentiel ny ejer gik efter en træner med en sjovere spillestil. Gerne en tysker igen. 

 

Jeg er enig i meget, af hvad du skriver. Helt fantastisk at NF kunne føre mesterskabet hjem.

Ny træner... Zorninger er ledig igen. Det var da en sjov tid :-D 

19-10-2022 16:34 #45| 0

Så ikke kampen i dag, men 4-0 nederlag til Aarhus Fremad i dag. Det er godt nok ringe. Jeg tror NF sidder meget løst i sædet. Ja, han vandt et uventet mesterskab med en smal trup. Men spillet er ofte kedeligt, og resultaterne udebliver lige nu. 

I sidste sæson var der 2 perioder, hvor resultaterne udeblev, men som blev reddet af 2 gode stimer med mange sejre i træk.

I denne sæson fik han først sine spillere meget sent i vinduet, og det kan selvfølgelig give ham lidt credit. Men hvor mange fra sidste sæson manglede ved sæsonstart?

Holdet har selvfølgelig manglet en angriber siden Uhre skiftede til MLS. Men lige nu er jeg ikke sikker på om NF er den rette til at føre det her videre.

19-10-2022 20:00 #46| 0

#Brøndby@købeklub 🤣

19-10-2022 20:03 #47| 0

Mon ikke det er ved at være tid til et bye bye til NF?

19-10-2022 20:59 #48| 0

Jeg tror også det har var dråben …

Det er selvfølgelig hårdt, for hvis man nu ikke havde smidt 3 sejre i de døende minutter havde man ligget lunt i svinget på en delt 2. plads med 22 point … på trods af en katastrofal start.


Men spillerne virker ikke komfortable og NF har ikke fundet en stabil formation - selv om 4-3-2-1 formationen måske ser ud til at fungere.


Jeg synes NF har Superligaens klart 3. bedste start 11’er med:


Hermannsson
Wass - Maxø - Tchiembe - Blas

Greve - Rado - Slimane
Vallys - Hedlund
Ohi


Og læg dertil en “rimelig” bænk med acceptable indskiftnings muligheder på stort set alle pladser.


Det bør i min optik resultere i et sikkert slutspil - men lige nu ligner det 50/50 - måske endda 40/60 🙁

19-10-2022 21:19 #49| 1
Inkog92 skrev:

Mon ikke det er ved at være tid til et bye bye til NF?




Håber det bye bye til rocker miljøet og de andre hang around før NF .

Det en klub i forfald og når man begynder at slås indbyrdes og fan kulturen "som altid har været det ypperste i Danmark står forfald så siger det alt.
20-10-2022 08:38 #50| 1

Det skal være et farvel til NF. Vi kan ikke bare stå model til det her.

20-10-2022 09:06 #51| 0

Jeg tror det vil være en fejl at skille os af med NF, når vi netop har haft 6 kampe uden nederlag i ligaen, som alt andet lige er noget vigtigere end pokalturneringen. Selvom jeg selvfølgelig gerne havde set en finale i forsommeren.

Og ja, vi har kun fået 10 point i de 6 kampe, men med en smule held havde vi haft 16.

Der er selvfølgelig frygt for, at det kun er blevet bedre fordi vi har fået bedre kvalitet på holdet - og ikke fordi taktikken er på plads. 

20-10-2022 09:07 #52| 0

Forstår ikke dem der vil af med NF jo jo bevares resultatet igår var elendigt.. men de seneste 6 kampe i Superligaen=ubesejrede og ligger i top 3 over point snit inden kampen mod FCK.

 

Det villle være utrolig dumt at fyre NF nu hvis du spørger mig og en anelse desperat.

 

Synes nærmere sigtekornet skal rettes mod CV. Af dem han har hentet som har været en succes som man ikke kendte i forvejen har vel kun været Blas og Oji.

 

Wass, Vallys, Maksø vidste man næsten med sikkerhed hvad man ville få.

 

Greve, Thiembe, Sebulson, Heigheim, og mange andre flops.

 

Synes han har skudt langt forbi skiven alt for tit på trods af det "lave budget"

Redigeret af Kongs d. 20-10-2022 09:10
20-10-2022 10:05 #53| 0

Det er svært at vurdere hvor meget sigtekornet skal rettes mod CV. BIF er simpelthen ikke pengestærke nok til at gå ud og hente favoritterne tidligt i transfer vinduerne, hvorfor man desværre må vente til sidste øjeblik.


Kunne man have hentet Wass, Vallys og Oji tidligt i vinduet og forlænget med Maxø havde NF selvfølgelig haft helt andre betingelser, men det er bare total utopi. Det har BIF ikke midlerne til.

 

Jeg er for øvrigt ret uenig af dine vurderinger af flops @Kongs.

- Tchiembe købt super billigt og han har været starter et stykke tid nu og har gjort det ok - og i hvert fald over middel for en spiller “på den hylde”. 

 

- Greve har på mirakuløs vis genfundet spilleglæden og et rimeligt niveau, men jeg kan gå med til, at det har taget alt alt for lang tid - jeg havde afskrevet ham 100%

 

- Heggheim er stadig meget ung, det er svært at vurdere hans reelle niveau, men han spillede trods alt fornuftigt i de Europæiske kampe og så er han er super god “spillende forsvarsspiller”. Jeg synes det er for tidligt at vurdere ham endnu …


- Sebulonsen virker helt fejl castet, enig!


Edit: Bell, Bjørk og Divkovic er i min optik de store fejlskud sammen med Sebulonsen.

Redigeret af rickrick d. 20-10-2022 10:09
20-10-2022 10:12 #54| 0

Jeg er generelt ligeglad med pokalturneringen, men i år med så store spørgsmålstegn på om hvorvidt man kommer i top 6, er det helt håbløst at ryge ud. At det så bliver 4-0 kan jeg sku egentlig kun trække på smilebåndet over. Hold kæft en oplevelse det må have været for de Århus gutter. 

20-10-2022 15:27 #55| 0

Det er super ærgerligt, at være Brøndby-fan for tiden..

 

Jeg forstår godt jer som siger, at "hey, lad os ikke rette pilen mod NF, vi kunne have haft X point", men helt ærligt. Det er jo ikke bare point. Det hele virker usammenhængende, spillerne virker ikke motiveret og holdet føles lidt opgivende og splittet. 

 

Han formår jo (lige pt. i hvert fald) ikke at motivere spillerne og få dem til at give sig 100%. VI møder jo ikke op til mange halvege! 

 

Ud med ham

20-10-2022 20:08 #56| 0

Det kan godt være at jeg, som så mange andre, er desparat, men noget skal der ske, hvis vi skal ligge i top e hvert år. 

28-10-2022 15:05 #57| 6

Tillykke med jeres nye ejere, sidste skridt på vejen (måske endda en overhaling) for at blive det i alle dage har sunget smædesange om  

 

Hvad siger I til det herinde. Fantastisk vej for mere konkurrence i toppen af ligaen, men det strider vel imod alt det Brøndby står (stod) for? 

Redigeret af ktothep d. 28-10-2022 15:06
28-10-2022 20:16 #58| 0

 

Jeg hilser dem Velkommen.  Der skal ekstra midler og knowhow til. Med ham Mclachan i bestyrelsen, for vi netop det. 11 år som head of international scouts i Chelsea, må betyde en del.
28-10-2022 20:39 #59| 0

Jeg tror der er mere oprydningsarbejde end som så i Brøndby. Og det er tidligere bevist hvor svært udenlandske ejere har ved at få det til at fungere i DK på trods af succes i andre lande.

Men nu må vi se, det er da et spændende træk. Og forhåbentlig forsvinder Alpha fuldstændig efter det her. Hvertfald dem der laver ballade.

Redigeret af Kongs d. 28-10-2022 20:41
29-10-2022 10:31 #60| 6
ktothep skrev:

Tillykke med jeres nye ejere, sidste skridt på vejen (måske endda en overhaling) for at blive det i alle dage har sunget smædesange om  

 

Hvad siger I til det herinde. Fantastisk vej for mere konkurrence i toppen af ligaen, men det strider vel imod alt det Brøndby står (stod) for? 


Hvem er “I”?


De “tomme tønder” det sikkert har skreget højest de sidste mange år udgør vel 10%-20% af fan massen. Hvad med os andre 80%-90% lidt mere pragmatiske? Skal vi altid tages til gidsel for holdningerne fra de højest råbende?


Brøndby var de første til at indføre professionel fodbold. I storhedstiden i 90’erne og start 00’erne støvsugede man talenter fra de omkring liggende klubber uden at kompensere en krone. 

Så hele historien fra de højtråbende har været en fabrikation af sandheden.


Fodbold i dag er en underholdnings industri, hvor alle deltagere enten direkte eller indirekte (i tredje eller fjerde led) accepterer, at der kommer milliarder og atter milliarder ind via “lorte penge” fra tvivlsomme stinkende rige personager fra Rusland, Mellemøsten, Kina eller what ever.


Succes og trofæer er stort set proportional med størrelsen på ens pengepung. Så gamet er simpelt, vil du have succes og pokaler skal du finde det størst mulige sugerør ned i en pengekasse.


Det bliver et “hjertelig velkommen” herfra 😉

29-10-2022 10:34 #61| 1
rickrick skrev:

 

Hvem er “I”?

 

De “tomme tønder” det sikkert har skreget højest de sidste mange år udgør vel 10%-20% af fan massen. Hvad med os andre 80%-90% lidt mere pragmatiske? Skal vi altid tages til gidsel for holdningerne fra de højest råbende?

 

Brøndby var de første til at indføre professionel fodbold. I storhedstiden i 90’erne og start 00’erne støvsugede man talenter fra de omkring liggende klubber uden at kompensere en krone. 

Så hele historien fra de højtråbende har været en fabrikation af sandheden.

 

Fodbold i dag er en underholdnings industri, hvor alle deltagere enten direkte eller indirekte (i tredje eller fjerde led) accepterer, at der kommer milliarder og atter milliarder ind via “lorte penge” fra tvivlsomme stinkende rige personager fra Rusland, Mellemøsten, Kina eller what ever.

 

Succes og trofæer er stort set proportional med størrelsen på ens pengepung. Så gamet er simpelt, vil du have succes og pokaler skal du finde det størst mulige sugerør ned i en pengekasse.


Det bliver et “hjertelig velkommen” herfra




Selv som FCK fan må jeg bare sige det verdens klasse indlæg du laver her. Du rammer spot on med dit sugerør.
29-10-2022 12:04 #62| 0
rickrick skrev:

 

Hvem er “I”?

 

De “tomme tønder” det sikkert har skreget højest de sidste mange år udgør vel 10%-20% af fan massen. Hvad med os andre 80%-90% lidt mere pragmatiske? Skal vi altid tages til gidsel for holdningerne fra de højest råbende?

 

Brøndby var de første til at indføre professionel fodbold. I storhedstiden i 90’erne og start 00’erne støvsugede man talenter fra de omkring liggende klubber uden at kompensere en krone. 

Så hele historien fra de højtråbende har været en fabrikation af sandheden.

 

Fodbold i dag er en underholdnings industri, hvor alle deltagere enten direkte eller indirekte (i tredje eller fjerde led) accepterer, at der kommer milliarder og atter milliarder ind via “lorte penge” fra tvivlsomme stinkende rige personager fra Rusland, Mellemøsten, Kina eller what ever.

 

Succes og trofæer er stort set proportional med størrelsen på ens pengepung. Så gamet er simpelt, vil du have succes og pokaler skal du finde det størst mulige sugerør ned i en pengekasse.


Det bliver et “hjertelig velkommen” herfra


Det var nemmere med “I”, end og side og pensle forskellige procentsatser ud, i øvrigt tror jeg at du er en kende lav på dine procenter, ligepræcis på det her punkt ;) 

Jeg tænker også at flere på PN tidligere har udtrykt forskellige begreber om FCK i forhold til deres måde og drive forretning på, omend det nok er blevet en hel del mindre efter vi sagde farvel til GodPreben og Drejer. 
 

Jeg er naturligvis klar over, at der findes pragmatiske fans i Brøndby, som nødvendigvis ikke står og råber og skriger af “os” med diverse ord som købeklub, firma, Lalandia osv. 

Jeg er samtidig også overbevist om, at de førnævnte ord er blevet mindre udbredte, i takt med at Brøndby kom nærmere og nærmere FCK (overgik også kortvarigt?) på blandt andet antallet af udenlandske spillere i truppen.


I øvrigt er jeg helt enig med dig i, at den eneste vej til vedvarende succes er gennem finansielle midler, om det så kommer på den ene eller anden måde. 

 Når det så er sagt, så håber jeg at jeres sugerør er af pap, så det ca. har den samme holdbarhed som når man får en cola på den gyldne måge, det er ganske udemærket i starten med bliver aldrig helt toppen ;) 



29-10-2022 15:56 #63| 0
ktothep skrev:

Tillykke med jeres nye ejere, sidste skridt på vejen (måske endda en overhaling) for at blive det i alle dage har sunget smædesange om  

 

Hvad siger I til det herinde. Fantastisk vej for mere konkurrence i toppen af ligaen, men det strider vel imod alt det Brøndby står (stod) for? 

 

 Nej, det strider ikke imod hvad Brøndby står for. Det var hvad Brøndby stod for under Bjerregaard, som var succesfuld da man var first mover som fuldtidsprofessionalisme og derfor ikke havde reel økonomisk konkurrence. 

Sidste rest af det som Brøndby stod for gik væk med Bjerregaard, som alle fans vel var enige om skulle være stoppet flere år før.

Hvis Brøndby vil kæmpe med i toppen af ligaen kontinuerligt, er det denne slags der skal til.

 

Der er selvfølgelig grupper i Brøndby der har en eller anden romantisk tanke om at man kan vinde mesterskaber kontinuerligt ved at køre videre som forening. Men det er hovedsagligt de samme der kunne stoppe for en stor del af volden på stadion hvis de ville, og de samme der skriger på udskiftninger, når starten af sæsonen har været elendig, og vil have både CV og NFs hoveder.

 

Personligt er jeg glad for, at der nu kommer en gruppe, som selvfølgelig vil lave penge, men som altså ved hvordan man driver fodboldforretning andre steder. Og man beholder Brøndbys farver og logo mv. Red Bull klubberne er jo også på kort tid blevet magtfaktorer i de lande de huserer, og selvom klubbernes omverden hader dem, har de været fantastiske til at fremme fodbolden i de klubber de er i.

Jeg kender ikke nok til Blitzer m.fl. til at vide præcist hvad han vil gøre. Så jeg kan bare håbe det bliver mere FSG end Glazers. Dog er Brøndby jo ikke en klub man bare kan hive penge ud af, som United der før Glazers indtræden var den klub i verden der var mest profileret og havde størst omsætning. 

Der er Brøndby jo ikke, men med fanbasen bør der da være noget potentiale. Det er stadig efter mange magre år den klub i Danmark med næststørst fanbase, og kommer der nogle succesfulde år, vil jeg ikke afvise, at fanbasen igen kan blive større end ved dem fra østerbro.

Redigeret af Torstens d. 29-10-2022 16:02
29-10-2022 17:03 #64| 2
Torstens skrev:

 


 Nej, det strider ikke imod hvad Brøndby står for. Det var hvad Brøndby stod for under Bjerregaard, som var succesfuld da man var first mover som fuldtidsprofessionalisme og derfor ikke havde reel økonomisk konkurrence. 


Sidste rest af det som Brøndby stod for gik væk med Bjerregaard, som alle fans vel var enige om skulle være stoppet flere år før.


Hvis Brøndby vil kæmpe med i toppen af ligaen kontinuerligt, er det denne slags der skal til.


 


Der er selvfølgelig grupper i Brøndby der har en eller anden romantisk tanke om at man kan vinde mesterskaber kontinuerligt ved at køre videre som forening. Men det er hovedsagligt de samme der kunne stoppe for en stor del af volden på stadion hvis de ville, og de samme der skriger på udskiftninger, når starten af sæsonen har været elendig, og vil have både CV og NFs hoveder.

 

Personligt er jeg glad for, at der nu kommer en gruppe, som selvfølgelig vil lave penge, men som altså ved hvordan man driver fodboldforretning andre steder. Og man beholder Brøndbys farver og logo mv. Red Bull klubberne er jo også på kort tid blevet magtfaktorer i de lande de huserer, og selvom klubbernes omverden hader dem, har de været fantastiske til at fremme fodbolden i de klubber de er i.

Jeg kender ikke nok til Blitzer m.fl. til at vide præcist hvad han vil gøre. Så jeg kan bare håbe det bliver mere FSG end Glazers. Dog er Brøndby jo ikke en klub man bare kan hive penge ud af, som United der før Glazers indtræden var den klub i verden der var mest profileret og havde størst omsætning. 

Der er Brøndby jo ikke, men med fanbasen bør der da være noget potentiale. Det er stadig efter mange magre år den klub i Danmark med næststørst fanbase, og kommer der nogle succesfulde år, vil jeg ikke afvise, at fanbasen igen kan blive større end ved dem fra østerbro.




Jeg tror faktisk bif har den største fan base, men den er bare delt ud over hele Danmark. Ihvertifald den med flest interessenter.
Jeg er klar over at FCK har det største tilskuertal til deres hjemmekampe, mens Brøndby har flest TV seere.

29-10-2022 21:28 #65| 0
rickrick skrev:

 

Hvem er “I”?

 

De “tomme tønder” det sikkert har skreget højest de sidste mange år udgør vel 10%-20% af fan massen. Hvad med os andre 80%-90% lidt mere pragmatiske? Skal vi altid tages til gidsel for holdningerne fra de højest råbende?

 

Brøndby var de første til at indføre professionel fodbold. I storhedstiden i 90’erne og start 00’erne støvsugede man talenter fra de omkring liggende klubber uden at kompensere en krone. 

Så hele historien fra de højtråbende har været en fabrikation af sandheden.

 

Fodbold i dag er en underholdnings industri, hvor alle deltagere enten direkte eller indirekte (i tredje eller fjerde led) accepterer, at der kommer milliarder og atter milliarder ind via “lorte penge” fra tvivlsomme stinkende rige personager fra Rusland, Mellemøsten, Kina eller what ever.

 

Succes og trofæer er stort set proportional med størrelsen på ens pengepung. Så gamet er simpelt, vil du have succes og pokaler skal du finde det størst mulige sugerør ned i en pengekasse.


Det bliver et “hjertelig velkommen” herfra

 

 Rørende enig. Det kunne også være sjovt at komme tilbage fast i toppen (mesterskabet i 2021 fraregnet) 🥳

29-10-2022 23:30 #66| 0
Matvic skrev:

Jeg tror faktisk bif har den største fan base, men den er bare delt ud over hele Danmark. Ihvertifald den med flest interessenter.
Jeg er klar over at FCK har det største tilskuertal til deres hjemmekampe, mens Brøndby har flest TV seere.

 

 Du har givet vis ret. Det var/er dog ikke en diskussion jeg har lyst til at tage med FCK fans herinde lige nu, hvorfor jeg forholdt mig rimeligt neutralt i mit indlæg omring netop dette, da jeg ikke kan bevise hverken det ene eller andet. 

Men jeg tror ikke Blitzer ville være gået ind i Brøndby IF, hvis ikke der havde været så stor en fanbase. Om den så er større eller tæt på FCKs er underordnet i den forbindelse.

31-10-2022 09:03 #67| 1

Lækker kasse i overtiden ;)

31-10-2022 10:52 #68| 0
Mikkmakk skrev:

Lækker kasse i overtiden ;)

 

 2 vigtige points og endelig tilsmiler heldet lidt. Forhåbentligt kører bussen nu, men skræmmende som Aab dominerede kampen efter vores 2 mål og nærmest helt til slutfløjt. Det er bekymrende.... 

31-10-2022 11:10 #69| 1
Jarlstrøm skrev:

 

 2 vigtige points og endelig tilsmiler heldet lidt. Forhåbentligt kører bussen nu, men skræmmende som Aab dominerede kampen efter vores 2 mål og nærmest helt til slutfløjt. Det er bekymrende.... 

 Ja det så ikke godt ud.

 

01-11-2022 08:57 #70| 0
Mikkmakk skrev:

 Ja det så ikke godt ud.

 

 

 Helt enig. Utroligt så stort et niveau de faldt.... 

01-11-2022 15:18 #71| 0
Allan skrev:


Sebulonsen virker som et rigtig godt køb. Tænk sig i sin første kamp at spille så godt. Virkede som om, han havde spillet sammen med de andre i 2 år. Selvfølgelig svært at konkludere noget allerede nu, men virker som et SUPER indkøb, så hvis det holder stik med 11 mio. for Bruus, så har vi reelt fået en meget bedre spiller på den position "gratis".

 

Ikke ment som hate - jeg synes også han gjorde det godt i starten - men er der noget fremme om, hvorfor han aldrig spiller? Vi fik Wass hjem, som selvfølgelig står forrest i køen til nærmest hvilken som helst plads. Jens Martin Gammelby fik scoret i weekenden, men har vel aldrig nået sit Silkeborg-niveau siden skiftet til Brøndby.

01-11-2022 18:44 #72| 0

Han blev efter den voldsomme start med mange kampe på kort tid ramt af, at NF gav ham pause og derefter faldt i niveau til træning. NF har et par gange udtalt, at Sebulonsen er på vej tilbage, men uden at jeg så kampen var han åbenbart pivringe i pokalkampen, så han kommer nok ikke til at spille mere i år. Til foråret er Mensah forhåbentlig tilbage i kampen om startpladserne, og så bliver det endnu sværere for Sebulonsen at få spilletid.

 

Gammelby var ikke god defensivt mod aab, men bidrog godt offensivt, og jeg er generelt positivt overrasket over hans comeback til holdet. Tror dog ikke på en forlængelse af hans kontrakt, der udløber til sommer.

01-11-2022 19:38 #73| 0

Jamen det er jo fedt, hvis alle er glade!

 

Jeg har købt stort ind af popcorn, så jeg kan sidde i sofaen og nyde det, når de næste år skal bruges på at finde på nye sandheder; de her nye ejere har knap så meget hjerte/smerte/faxe i kroppen som de to forrige sugardaddies kunne pakkes ind i:)

 

Og ja, jeg ved godt jeg nyder det på lånt tid, om ikke længe er vi selv der, hvor vi på arabiske hænder drømmer os tilbage til de to jyske krejlere, der tror de købte en vandland- og fitnessbutik suppleret af den stangvisne pinlige Sejer.

27-02-2023 22:16 #74| 4

Lækker start

28-02-2023 07:38 #75| 5

Fedt med 3 nye midtbanespillere! De præstere alle på et højt niveau. Tæller naturligvis Bell og Greve med, for hvem havde lige set den udvikling ske? 

28-02-2023 07:45 #76| 1

On fire :)

28-02-2023 08:51 #77| 4

Hold kæft, sådan en sejr kan virkelig ikke overvurderes! Det er farligt at prøve at slå fast, men vi må ikke misse mesterskabsspillet nu.

28-02-2023 18:27 #78| 2

Jeg havde nok solgt denne sæson og ville være glad, hvis vi holdt os langt fra nedrykning, men nu vil jeg have mere😜

28-02-2023 18:50 #79| 2
poker prince skrev:

Hold kæft, sådan en sejr kan virkelig ikke overvurderes! Det er farligt at prøve at slå fast, men vi må ikke misse mesterskabsspillet nu.

 

 Ikke at jeg er uenig. Men det er vel lige før, at en europæisk plads vil være nemmere gennem nedrykningsspil, og afgørende kampe mod enten 3'er eller 4'er fra mesterskabsspillet.

 

Men LFC ude og SIF hjemme må og skal slås nu - så må vi se om FCN er til at tale med i Farum.

02-03-2023 18:39 #80| 1

jeg tror på guld.

 

05-03-2023 17:45 #81| 0
poker prince skrev:

Hold kæft, sådan en sejr kan virkelig ikke overvurderes! Det er farligt at prøve at slå fast, men vi må ikke misse mesterskabsspillet nu.


Nå, det gør vi så alligevel. Skandaløst ringe spil mod Lyngby og helt til grin, at den kamp tabes (lige om lidt). Classic som Brøndby-fan at blive smidt helt ned på gulvet igen efter to flotte kampe :D

Redigeret af poker prince d. 05-03-2023 17:46
05-03-2023 18:32 #82| 0

Skandaløst Ringe  ? Ahh, der var chancer nok til at vinde. Set sker bare en gang imellem at man er uheldig.

05-03-2023 21:15 #83| 0

Mon ikke det var top 6 man smed i dag.

05-03-2023 21:40 #84| 1
Torstens skrev:

Mon ikke det var top 6 man smed i dag.

 Som årelang AGF-fan tør jeg godt love at vi nok skal prøve at fucke vores slutspilsplads op. 

 

05-03-2023 21:41 #85| 0
prangstar skrev:

 Som årelang AGF-fan tør jeg godt love at vi nok skal prøve at fucke vores slutspilsplads op. 

 

 

 Det er da også bedre at blive 7'er end 4-6 ift. Europa.

05-03-2023 21:50 #86| 0
Kongs skrev:

 

 Det er da også bedre at blive 7'er end 4-6 ift. Europa.

 

 Også hvis du tæller Brand-værdi, TV-penge, placeringspenge og sponsor-kontrakter med, i forhold til en tur i conference-league??

05-03-2023 21:54 #87| 2
Flex_luthor skrev:

 

 Også hvis du tæller Brand-værdi, TV-penge, placeringspenge og sponsor-kontrakter med, i forhold til en tur i conference-league??

 

 Ja 100% hvis man har minimal succes i CFL så er der laaangt flere penge at hente der end i "små" danske tv penge.

 

4 plads ift en 7 plads giver ca 700-1000 tkr. Til forskel så fuldstændig ligegyldigt sammenlignet med et gruppespil i Europa, samme gælder sponsor, m.m. som vil være langt større i CFL.

 

Den eneste grund til at ville i top 6 er ren prestige og det sikre kort til ikke at rykke ned og selvom man ligger 7'er i starten af et nedrykningsspil skal man jo hive den hjem i sidste ende og vinde en "Europa finale".

 

Et godt eksempel er Viborg sidste sæson. Det gav dem minimum 30 millioner hvis ikke mere at være i CFL. Svarende til min 3: 3-4 pladser i 3 sæsoner i tv penge.

 

Derudover skal man ikke undervurdere, mulighederne for at hente spillere hvis man spiller Europa.

Redigeret af Kongs d. 05-03-2023 22:03
05-03-2023 23:27 #88| 0
Kongs skrev:

 

 Ja 100% hvis man har minimal succes i CFL så er der laaangt flere penge at hente der end i "små" danske tv penge.

 

4 plads ift en 7 plads giver ca 700-1000 tkr. Til forskel så fuldstændig ligegyldigt sammenlignet med et gruppespil i Europa, samme gælder sponsor, m.m. som vil være langt større i CFL.

 

Den eneste grund til at ville i top 6 er ren prestige og det sikre kort til ikke at rykke ned og selvom man ligger 7'er i starten af et nedrykningsspil skal man jo hive den hjem i sidste ende og vinde en "Europa finale".

 

Et godt eksempel er Viborg sidste sæson. Det gav dem minimum 30 millioner hvis ikke mere at være i CFL. Svarende til min 3: 3-4 pladser i 3 sæsoner i tv penge.

 

Derudover skal man ikke undervurdere, mulighederne for at hente spillere hvis man spiller Europa.

 

 OK, fint med lidt indsigt. Jeg har aldrig selv regnet på det, men har da tænkt og indikeret, at det måske ville være bedre at ende som 7'er, og slå 3'er eller 4'er (alt efter hvem der skal spille om den sidste europæiske plads). 

Det ville sandsynligvis være en nemmere vej, end at skulle kæmpe sig til den samme plads i top 6 spillet og derefter slå 7'eren.

 

Din kalkule kræver dog også at man kvalificerer sig til ECL gruppespil, hvilket kan blive svært nok, hvis man ikke kan slå Lyngby i superligaen. Jeg så ikke kampen i dag, så jeg skal ikke kunne sige om man rent faktisk havde spillet til at kunne have vundet med mere effektivitet.

05-03-2023 23:37 #89| 0
Torstens skrev:

 

 OK, fint med lidt indsigt. Jeg har aldrig selv regnet på det, men har da tænkt og indikeret, at det måske ville være bedre at ende som 7'er, og slå 3'er eller 4'er (alt efter hvem der skal spille om den sidste europæiske plads). 

Det ville sandsynligvis være en nemmere vej, end at skulle kæmpe sig til den samme plads i top 6 spillet og derefter slå 7'eren.

 

Din kalkule kræver dog også at man kvalificerer sig til ECL gruppespil, hvilket kan blive svært nok, hvis man ikke kan slå Lyngby i superligaen. Jeg så ikke kampen i dag, så jeg skal ikke kunne sige om man rent faktisk havde spillet til at kunne have vundet med mere effektivitet.

 

 Er ikke Brøndby fan, faktisk det stik modsatte. Men ser helst Brøndby tage europa pladserne da jeg vil det bedste for dansk fodbold. CL og EL var for stor en mundfuld. Men man møder overkommelige modstandere i CFL. 

 

Brøndbys trup er mere moden og jeg tror de er på rette vej. Selvom jeg kan godt have min tvivl om træneren er den rigtige. Men når det er sagt tror jeg hvis de kan holde på truppen, så kan de være et af de hold der kan gøre en god figur i CFL. 

 

Ift. idag var det en relativ lige kamp dog med flest chancer til BIF, så med lidt mere kynisme havde de vundet.

Redigeret af Kongs d. 05-03-2023 23:38
06-03-2023 02:12 #90| 0

Det var pænt af OB og Man Utd. lige at forsøge at fjerne noget af opmærksomheden fra at vi nu står bag 67% af Lyngbys point i denne sæson 🙈

06-03-2023 08:54 #91| 0
kochman skrev:

Skandaløst Ringe  ? Ahh, der var chancer nok til at vinde. Set sker bare en gang imellem at man er uheldig.


Ja, det synes jeg. Det er for ofte os, der vælter i den bananskrald, bundholdene er. Vi må imo ikke have så lavt et bundniveau (stadigvæk).

 

Som lilleclown skriver, står vi bag 2/3 af Lyngbys point i denne sæson. Det er for latterligt.

Redigeret af poker prince d. 06-03-2023 08:54
06-03-2023 09:43 #92| 0

Jeg skulle så have skrevet 1/3 - 33%, men stadig skræmmende!

06-03-2023 09:55 #93| 4
Kongs skrev:

 

 Ja 100% hvis man har minimal succes i CFL så er der laaangt flere penge at hente der end i "små" danske tv penge.

 

4 plads ift en 7 plads giver ca 700-1000 tkr. Til forskel så fuldstændig ligegyldigt sammenlignet med et gruppespil i Europa, samme gælder sponsor, m.m. som vil være langt større i CFL.

 

Den eneste grund til at ville i top 6 er ren prestige og det sikre kort til ikke at rykke ned og selvom man ligger 7'er i starten af et nedrykningsspil skal man jo hive den hjem i sidste ende og vinde en "Europa finale".

 

Et godt eksempel er Viborg sidste sæson. Det gav dem minimum 30 millioner hvis ikke mere at være i CFL. Svarende til min 3: 3-4 pladser i 3 sæsoner i tv penge.

 

Derudover skal man ikke undervurdere, mulighederne for at hente spillere hvis man spiller Europa.

 
Det er ganske enkelt forkert at forsimple forskellen på en 4. og en 7. plads til 1 million kroner.

For det første er der lidt over en million kroner i forskel i placeringspenge på 4. og 7. pladsen. De penge udbetales tre gange i løbet af sæsonen. Efter 11. , 22. og 32. spillerunde.


Men placeringspenge er jo kun en mindre del af det samlede Top 6 regnestykke.
Brøndby nyder godt af markedspuljen, hvor penge tildeles efter TV-stationernes prioriterede valg af kampe.
Selvom Brøndby fortsat vil være højt på den liste, så er det svært at forestille sig at de per automatik er 1. eller 2. valg i et eventuelt  nedrykningspil.

Kampe om 7. pladsen mod OB og AC Horsens er altså ikke så sexede for TV som dem mod FC Midtjylland og FCK i mesterskabsspillet.

Og det samme gælder medomsætning på stadion. Tilskuertallet og dermed omsætningen på stadion falder markant, når kampene spilles i nedrykningsspillet mod mindre attraktive modstandere. Alene det manglende FCK besøg må være en pæn slat der forsvinder.

Værdien overfor sponsorer tør jeg ikke spekulere i, men mon ikke der også er noget at miste her..

Og ja, der er fine penge at hente i et Conference League gruppespil, men vejen dertil fra en 7. plads er altså lang.
Først skal den 7. plads rent faktisk vindes.
Randers, AGF, Silkeborg og FC Midtjylland kan ikke alle kvalificere sig til top 6, så en af disse bliver modstander til Brøndby, hvis de også glipper top 6.
Dernæst skal man på udebane kunne slå nr 3 eller 4 i Superligaen i en knald eller fald kamp.
Og til sidst er der så lige 2. kvalrunde, 3. kvalrunde og playoff runden til Conference League.
I 3. kvalrunde er der en stor risiko for at være useedet og ellers er man det i hvert fald i play off runden.

Jeg ved ikke hvorfor du skriver at Viborg har hentet 30 millioner på Conference League.Går næsten ud fra du mener Silkeborg, der jo røg i et gruppespil, som de var sikret på forhånd. (grundet primært FCK og FCMs europaresultater)

Viborg mødte et Litauisk hold, et færørsk hold og så til sidst West Ham i play off hvor de røg ud.
Og ja kampen mod West Ham har sikkert kaste lidt ekstra værdi af sig i form af TV-aftaler, men ikke en formue.

Selv hvis man lægger alle sportslige ambitioner til side og kun betragter tingene økonomisk, så vil det være vanvittigt at foretrække at starte i toppen af nedrykningsspillet fremfor bunden af mesterskabsspillet.

06-03-2023 22:21 #94| 0

Tshiembe karantæne er ikke et godt udgangspunkt for Silkeborg kampen hjemme på søndag, men jeg er stadig optimistisk at vi nok skal få spillet til at sidde langt bedre på hjemmebane og et ordentligt underlag, det var kummerligt i Lyngby.

24-04-2023 09:20 #95| 0

Nå, det går sgu da skide godt, hva'? :D 

24-04-2023 09:39 #96| 1
poker prince skrev:

Nå, det går sgu da skide godt, hva'? :D 

 

Jeg ser dem 6-7 timer "senere" på grund af tidsforskellen, så det var lækkert med en kamp der startede allerede kl. 22. Det blev dog for meget i aftes, og jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har slukket for en Brøndby-kamp.

 

Det var også på et stream med baggrundslyd fra en anden kamp. Det gik meget fint i spænd med kvaliteten fra kampen 🙈 (Kan ikke længere købe abonnement til kampene).

 

Helt vildt så ringe vi er for tiden. Jeg kan ikke se, hvad Jesper Sørensen har bidraget med siden ankomst. Alene det at vi stadigvæk forsøger at spille os ud nede fra feltet på alle målspark osv. er håbløst, når det giver så mange mål til modstanderne.

24-04-2023 11:24 #97| 0

Resultaterne har, bortset fra de første par kampe, været virkeligt ringe. Jeg kan "heldigvis" ikke se de kampe der ikke vises på viasat kanalerne, så jeg har ikke set forbandet meget spil i slutspillet. Det har jeg det egentligt meget fint med.

 

Jeg tror ikke JS er den rette mand til Brøndby. De skal altså snart væk fra tanken om, at DKs u21 træner er den rette vej at gå. Stil efter noget mere.

24-04-2023 11:34 #98| 0

Det er virkelig hårdt at se Brøndby spille som de gør for tiden😔
Jeg var inde og se Brøndby-Viborg, og det var bare trist, håber at de snart får skiftet lidt ud på træner bænken.

Håber så også snart at de Orange snart tager sig sammen, og skaber lidt stemning

24-04-2023 11:54 #99| 0

Det er vel heller ikke den nemmeste situation, at JS er tiltrådt til som træner? 
Naturligvis har han et ansvar for hvad der sker rent taktisk på træningsbanen og i kampene, men både ham selv ligeså vel som spillerne, kan vel ikke lade være med at blive påvirket af den børnehave der udspiller sig uden for grønsværen?

Fans og bestyrelse bekriger hinanden pt, hvilket banneret mod Randers vel også viste, ligeså vel som stemningsboykottet. 


Set udefra, tænker jeg ikke præstationen på banen bliver bedre før man har fundet en løsning på de ydre linjer. Om det er fans der skal acceptere at fodbold er blevet et “pengespil” eller om det er bestyrelse der skal acceptere at fans ikke vil være en del af et “pengespil” er så det store spørgsmål. 
For det er vel det helt store stridspunkt pt, eller tager jeg fejl? :) 




25-04-2023 01:43 #100| 0

Tænk et Brøndby hold. Historisk set og i manges underbevidsthed det største hold I landet, og så har vi mensah som anfører. Vi har hedlund som fast starter,  han kommer aldrig til chancer... det er så uambitiøst med de to. 

 

i øvrigt ufatteligt CV stadigvæk har sit arbejde.  Godt nok ikke mange gode handler han har været involveret i. 

25-04-2023 04:00 #101| 2
superKrikken skrev:

Tænk et Brøndby hold. Historisk set og i manges underbevidsthed det største hold I landet, og så har vi mensah som anfører. Vi har hedlund som fast starter,  han kommer aldrig til chancer... det er så uambitiøst med de to. 

 

i øvrigt ufatteligt CV stadigvæk har sit arbejde.  Godt nok ikke mange gode handler han har været involveret i. 

 

 “I manges underbevidsthed” LOL, det er vel ca 20 år siden i var det. Tror faktisk ikke jeg kan mindes et svagere brøndbyhold end det i har pt. Hold kæft i er ringe. 

25-04-2023 10:52 #102| 2
Granaten11 skrev:

 

 “I manges underbevidsthed” LOL, det er vel ca 20 år siden i var det. Tror faktisk ikke jeg kan mindes et svagere brøndbyhold end det i har pt. Hold kæft i er ringe. 

Der er stor forskel på at være det største og det bedste hold i Danmark.

Det er i øvrigt en falliterklæring både fra ledelsen og de nye ejere, at der ikke er landet en værdiaftale endnu. Jeg ved ikke, hvad de havde regnet med? 

Mit sæsonkort bliver næppe forlænget som situationen er pt. og slet ikke uden, at der er sikring for, at Brøndby IF forbliver Brøndby IF også i fremtiden.

Konkurs havde været et bedre udfald end det her.
  

25-04-2023 10:57 #103| 0
ktothep skrev:

Det er vel heller ikke den nemmeste situation, at JS er tiltrådt til som træner? 
Naturligvis har han et ansvar for hvad der sker rent taktisk på træningsbanen og i kampene, men både ham selv ligeså vel som spillerne, kan vel ikke lade være med at blive påvirket af den børnehave der udspiller sig uden for grønsværen?

Fans og bestyrelse bekriger hinanden pt, hvilket banneret mod Randers vel også viste, ligeså vel som stemningsboykottet. 

 

Set udefra, tænker jeg ikke præstationen på banen bliver bedre før man har fundet en løsning på de ydre linjer. Om det er fans der skal acceptere at fodbold er blevet et “pengespil” eller om det er bestyrelse der skal acceptere at fans ikke vil være en del af et “pengespil” er så det store spørgsmål. 
For det er vel det helt store stridspunkt pt, eller tager jeg fejl? :) 




 

Spillerne skal da kunne levere uanset om der er stemning eller ej. Det gjorde f.eks. FCN da i mange år uden ret mange fans på tribunerne - det er vist blevet bedre med antal af fans i Farum nu.

 

Mht. spillet udenfor banen, synes jeg det er tosset at de selvsamme fans for kort tid siden råbte på bedre spillere og ny træner, når spillet ikke kørte, men stadig vil have klubben drevet som en forening og ikke et A/S - det er jo modstridende i dag, at forvente resultater og pokaler, hvis ikke økonomien følger med. Man kan da fint, som f.eks. FCN opbygge et hold, der uden alt for mange afgange kan være med i en enkelt sæson, hvorefter holdet bliver splittet efter salg.

25-04-2023 17:23 #104| 4
Nilsson skrev:

Det er i øvrigt en falliterklæring både fra ledelsen og de nye ejere, at der ikke er landet en værdiaftale endnu. Jeg ved ikke, hvad de havde regnet med? 

Konkurs havde været et bedre udfald end det her.

  

Hvorfor er det en falliterklæring? I øvrigt skal der jo minimum 2 parter til en aftale, så med hvilken begrundelse synes du, at det er klubbens / ejernes skyld?

Der er uenighed som aldrig før på tribunerne. Jeg er personligt ikke bange for eller nervøs for GFHs ejerskab eller Brøndbys overlevelse / fremtid. Jeg håber på masser af sejre til Brøndby, og det tror jeg sker på sigt med GFHs ejerskab i modsætning til uden deres ejerskab. Jeg har ikke brug for en værdiaftale og håber ikke, at den bliver til noget. Der er pt dejlig roligt til vores kampe (dvs ingen vold og hærværk mv), og det er jo påfaldende, at det sker i den periode, hvor de orange ikke støtter holdet verbalt under kampene. Hvis der ikke kommer en aftale, vil der på sigt komme andre til, som overtager ansvaret for at skabe stemning til kampene (men forhåbentlig hverken pyro, vold eller hærværk).

Hvilken fordel er der i en konkurs i forhold til nuværende situation?

 

25-04-2023 21:40 #105| 1
kaj666 skrev:

Hvorfor er det en falliterklæring? I øvrigt skal der jo minimum 2 parter til en aftale, så med hvilken begrundelse synes du, at det er klubbens / ejernes skyld?

Der er uenighed som aldrig før på tribunerne. Jeg er personligt ikke bange for eller nervøs for GFHs ejerskab eller Brøndbys overlevelse / fremtid. Jeg håber på masser af sejre til Brøndby, og det tror jeg sker på sigt med GFHs ejerskab i modsætning til uden deres ejerskab. Jeg har ikke brug for en værdiaftale og håber ikke, at den bliver til noget. Der er pt dejlig roligt til vores kampe (dvs ingen vold og hærværk mv), og det er jo påfaldende, at det sker i den periode, hvor de orange ikke støtter holdet verbalt under kampene. Hvis der ikke kommer en aftale, vil der på sigt komme andre til, som overtager ansvaret for at skabe stemning til kampene (men forhåbentlig hverken pyro, vold eller hærværk).

Hvilken fordel er der i en konkurs i forhold til nuværende situation? 

1) Har du overhovedet fulgt med både internt og i medierne siden rygterne begyndte i efteråret? Det ser ikke sådan ud.


2) Det er da fint, du ikke er nervøs for Brøndbys fremtid, men det illustrerer måske meget fint, hvorfor vi ikke er så tæt på hinanden. Du er tilhænger af moderne fodbold - det er jeg ikke. 

Og jeg skal ikke være en del af Brøndby, hvis det indbefatter, at Brøndby bliver til en ny version af FCK. Fy for satan. 

 

26-04-2023 06:19 #106| 6

Vi ønsker noget forskelligt for Brøndby, og sådan er det. Uden penge bliver det meget svært at være en del af toppen i superligaen, som jeg ønsker Brøndby skal være en del af.

26-04-2023 16:23 #107| 0

Jeg har altid elsket stemningen på sydsiden, inkl pyro. Bare irriterende med alle de bøder. 

 

At klubben skal have seriøs kapital, for at være med i toppen af dansk fodbold, er jeg ikke i tvivl om. Jeg kan godt se, at det føles som at sælge sin sjæl til djævelen, men der er ingen vej udenom. 

 

I modsat fald, var det sidste mesterskab en "Herfølge" og vi vil stille og roligt forsvinde. 

 

Som det er nu, med stemningsboykot, er vii bare en af mange leverpostej klubber. Som ikke spiller særlig godt. 

 

Måske er der ikke plads til en klub, som er noget særligt udenfor banen

26-04-2023 17:12 #108| 0

Det bedste der kan ske for brøndby lige nu, det er at de Orange tager sig sammen. Og begynder at være der for vores hold❤
Jeg har forstålse for at i gerne vil have noget at sige. Men desværre drenge i bestemmer ikke så meget mere. Og hvis volden forsvinder ved jeres fravær, så syntes jeg at der er noget at bygge på.
Vi skal helst tilbage hvor vi er dks bedste fans.

26-04-2023 17:35 #109| 1
Torstens skrev:

 

Spillerne skal da kunne levere uanset om der er stemning eller ej. Det gjorde f.eks. FCN da i mange år uden ret mange fans på tribunerne - det er vist blevet bedre med antal af fans i Farum nu.

 

Mht. spillet udenfor banen, synes jeg det er tosset at de selvsamme fans for kort tid siden råbte på bedre spillere og ny træner, når spillet ikke kørte, men stadig vil have klubben drevet som en forening og ikke et A/S - det er jo modstridende i dag, at forvente resultater og pokaler, hvis ikke økonomien følger med. Man kan da fint, som f.eks. FCN opbygge et hold, der uden alt for mange afgange kan være med i en enkelt sæson, hvorefter holdet bliver splittet efter salg.

 

 Du kan i min optik ikke sammenligne påvirkningen på både egne spillere og modstanderens spillere, fansene skaber (eller rettere sagt skabte) i Brøndby med FCN.


Det tryk som Syd-Siden kan ligge, gør betingelserne på 

banen meget nemmere for spillerne i min optik, og det gør også de giver sig mere for deres sag. Ligeså vel bliver betingelserne på samme tid sværere for udeholdets spillere. 

 

I øvrigt helt enig med det sidste. Fodbold er blevet et pengespil. Har du penge kan du få, har du ingen må du gå. 

Brøndby er allerede langt fra hvad de var en gang, med massere af talenter og spillere af egen avl (okay, det er måske blevet bedre på det sidste). Eksempelvis så vi jo under AZ, et hold af nærmest købte (udenlandske?) spillere. 

Selv FCK overgår Brøndby på den front pt, og det siger meget ;) 

 

Summa summarum , i er for længst blevet til alt det i hader ved FCK, i mangler bare de sidste 5% så I kan få noget kapital i klubben. 

Jeg håber personligt på at der kommer styr på det i Brøndby, så vi kan få Københavner rivaliseringen igen. 

 





Redigeret af ktothep d. 26-04-2023 18:13
27-04-2023 08:36 #110| 1
ktothep skrev:

Summa summarum , i er for længst blevet til alt det i hader ved FCK, i mangler bare de sidste 5% så I kan få noget kapital i klubben. 


Jeg håber personligt på at der kommer styr på det i Brøndby, så vi kan få Københavner rivaliseringen igen. 

 

Stort set enig i det andet du skriver. Men mht. det vi hader ved FCK, er det jo arrogancen (deraf latte udtrykket). Bedst eksemplificeret ved en spiller som Zanka, der udstrålede den arrogance mange FCK fans har haft i lang tid.

Det med købeklub tror jeg mest var en misundelse af at vi hverken kunne lave store talenter mere, eller havde finansielt råderum til at købe de bedste spillere mere.

Men det var jo Brøndby der købte Allan Nielsen, fordi FCK havde problemer med økonomien. Så det er jo ikke fordi BIF ikke selv har købt konkurrenternes bedste spillere, da de var den rigeste klub i ligaen.


Men jeg skal da være den første til at erkende, at jeg måske selv havde samme slags arrogance omkring Manchester United, som jeg er næsten lige så stor fan af som Brøndby, da de i sin tid tromlede alt ned under Ferguson. 

Og jeg kunne fint joke med, at det var dommerens job, at lægge fergietime til, når United ikke var foran efter 90 minutter.

 

Jeg håber selvfølgelig også BIF kan nærme sig FCK igen finansielt og spillemæssigt. Og jeg er ikke i tvivl om, at af de muligheder der er for det, er det her opkøb nok en af de bedre chancer. 

Red Bull ville nok være den bedste mulighed mht. at køre klubben bedst muligt, men det ville nok ændre navnet på klubben og farverne, hvilket jeg, trods alt, vil være modstander af. Men RB klubberne kører ret strømlinet, og er ret hurtigt blevet blandt de bedste klubber i de lande de huserer i.

27-04-2023 13:14 #111| 0

Forhandlingerne om værdiaftalen er afbrudt. Kan heller ikke se, hvad GFH ville få ud af en aftale 

27-04-2023 18:45 #112| 1
Agrassiv skrev:

Det bedste der kan ske for brøndby lige nu, det er at de Orange tager sig sammen. Og begynder at være der for vores hold❤
Jeg har forstålse for at i gerne vil have noget at sige. Men desværre drenge i bestemmer ikke så meget mere. Og hvis volden forsvinder ved jeres fravær, så syntes jeg at der er noget at bygge på.
Vi skal helst tilbage hvor vi er dks bedste fans.

Være der for vores hold? Holdet er væk om 5 år - det er det mange Brøndby-fans øjensynligt ikke evner at forstå. Fanafdelingen er der for klubben. For traditionerne, fællesskabet, værdierne og lokalsamfundet. Brøndby er mere end en fodboldklub - i hvert fald ude i Brøndby og blandt de aktive fans. Det vigtige er, at man får sikret klubben og de værdier den er grundlagt på mange år frem. 

 

kaj666 skrev:

Forhandlingerne om værdiaftalen er afbrudt. Kan heller ikke se, hvad GFH ville få ud af en aftale 

Så tror jeg, du har misforstået, hvad der foregår. GFH har en ganske stor interesse i at nå frem til en løsning med et af klubbens største aktiver - de aktive, stemningskabende fans. Det er åbenlyst for enhver, som kan sætte to sammenhængende tanker sammen. 

27-04-2023 19:25 #113| 1
OP
Nilsson skrev:

Være der for vores hold? Holdet er væk om 5 år - det er det mange Brøndby-fans øjensynligt ikke evner at forstå. Fanafdelingen er der for klubben. For traditionerne, fællesskabet, værdierne og lokalsamfundet. Brøndby er mere end en fodboldklub - i hvert fald ude i Brøndby og blandt de aktive fans. Det vigtige er, at man får sikret klubben og de værdier den er grundlagt på mange år frem. 

 

Så tror jeg, du har misforstået, hvad der foregår. GFH har en ganske stor interesse i at nå frem til en løsning med et af klubbens største aktiver - de aktive, stemningskabende fans. Det er åbenlyst for enhver, som kan sætte to sammenhængende tanker sammen. 

 Din retorik er som de fleste andre med orange blod i årerne. Hvis ikke man er med på jeres galej, så er man bare en landsbytosse, der ønsker at Brøndby IF skal afgå ved døden.

I tror, at GFH er despoter, på trods af, at de ikke på noget tidspunkt har givet udtryk for, at de ønsker at lave så radikale ændringer, at det ville ødelægge Brøndby IF og dermed deres investering (og hvorfor skulle de også det?)

Os, der ikke frygter GFH, har en anden holdning end jer, men det virker til, at det altid skal besvares nedladende.

Stram op, sømand!

27-04-2023 19:33 #114| 0
Allan skrev:

 Din retorik er som de fleste andre med orange blod i årerne. Hvis ikke man er med på jeres galej, så er man bare en landsbytosse, der ønsker at Brøndby IF skal afgå ved døden.

I tror, at GFH er despoter, på trods af, at de ikke på noget tidspunkt har givet udtryk for, at de ønsker at lave så radikale ændringer, at det ville ødelægge Brøndby IF og dermed deres investering (og hvorfor skulle de også det?)

Os, der ikke frygter GFH, har en anden holdning end jer, men det virker til, at det altid skal besvares nedladende.

Stram op, sømand!

Hvorfor de skulle ændre Brøndby IF som vi kender det? Fordi de er amerikanske kapitalister, som investerer i fodboldklubber med det ene formål at tjene penge. Det er ikke, hvad Brøndby er. Det er ikke de værdier, Brøndby er bygget på.


Og lige nøjagtigt af den grund er deres hensigtserklæringer ingenting værd. Når man udtaler sig tåbeligt uden skyggen af indsigt så fortjener man også at få det at vide.

 

27-04-2023 19:52 #115| 3
OP
Nilsson skrev:

Hvorfor de skulle ændre Brøndby IF som vi kender det? Fordi de er amerikanske kapitalister, som investerer i fodboldklubber med det ene formål at tjene penge. Det er ikke, hvad Brøndby er. Det er ikke de værdier, Brøndby er bygget på.

 

Og lige nøjagtigt af den grund er deres hensigtserklæringer ingenting værd. Når man udtaler sig tåbeligt uden skyggen af indsigt så fortjener man også at få det at vide.

 

 

 Så alle de orange har indsigt, mens vi andre bare er dumme?

27-04-2023 20:21 #116| 2

Jan Bech er godt nok ikke amerikaner (lige som alle i GFH heller ikke er det), men han har jo heller ikke investeret i Brøndby for ikke at tjene penge. Jeps, han har et stort Brøndby-hjerte og har brugt mange private millioner på klubben, men han har så fået mange penge tilbage (måske flere end han har brugt?) ved salget af en stor del af sine aktier til GFH. Kan ikke se, hvad forskellen er på Jan Bech som ejer og GFH, men jeg er heller ikke orange og kan ikke sætte to sammenhængende tanker sammen, så det er min undskyldning.

 

Måske har I orange været sløve i optrækket, idet situationen jo har kunnet opstå i mange år, uden de orange protester. Men I har vel håbet, at Jan Bech eller en lokal rigmand ville videreføre Brøndby for evigt. I øvrigt: hvis I var rige nok, kunne I jo selv have købt Jans aktiebeholdning og bestemt det hele. 

27-04-2023 20:38 #117| 0
Allan skrev:

 Din retorik er som de fleste andre med orange blod i årerne. Hvis ikke man er med på jeres galej, så er man bare en landsbytosse, der ønsker at Brøndby IF skal afgå ved døden.

I tror, at GFH er despoter, på trods af, at de ikke på noget tidspunkt har givet udtryk for, at de ønsker at lave så radikale ændringer, at det ville ødelægge Brøndby IF og dermed deres investering (og hvorfor skulle de også det?)

Os, der ikke frygter GFH, har en anden holdning end jer, men det virker til, at det altid skal besvares nedladende.

Stram op, sømand!




Jamen det er jo din mening, og jeg har min. Du ved ikke hvad der sker om 5 år.

27-04-2023 20:39 #118| 0

Det var ment til nilson

27-04-2023 21:29 #119| 0

Jeg har aktier i Brøndby, Danske Bank og Topdanmark. Hvorfor? Fordi jeg er et kapitalistisk svin, der håber at tjene penge på aktierne.

En stor del af min pensionsordning er også investeret i aktier af samme årsag.

29-05-2023 19:27 #120| 0

Vi siger tak for hjælpen Brøndby, vidste vi kunne regne med jer, så mesterskabet kommer hjem hvor det hører til.

Tusind tak og rigtig god pinse.....

29-05-2023 19:56 #121| 2

Flot kamp af BIF og hvor må folk skamme sig som sagde de ville ligge sig ned.

29-05-2023 20:21 #122| 5
BUMS4 skrev:

Vi siger tak for hjælpen Brøndby, vidste vi kunne regne med jer, så mesterskabet kommer hjem hvor det hører til.

Tusind tak og rigtig god pinse.....

 

 Ret FCK agtigt at fejre mesterskabet hjemme foran internettet.

29-05-2023 20:30 #123| 0
Kongs skrev:

Flot kamp af BIF og hvor må folk skamme sig som sagde de ville ligge sig ned.

 Jeg er enig 

Og det var faktisk fedt at deres fans havde fundet lysten til at lave en god stemning igen på deres station 


04-06-2023 22:36 #124| 0

Det er KUN os, der kan fucke up at være foran 3-0 og en mand oppe. Det er  langt ude (sløj dommer eller ej). Jeg ved simpelthen ikke, om jeg skal grine eller græde 😅


Nu venter en lang sommer, hvor vi vel beholder trænerduoen, og CV gør, hvad han plejer (intet), indtil der hentes på samme hylde som hidtil i sidste uge af august.


Nå, det kan vel kun blive bedre end en 5. plads næste år – eller hvad? 😂

Redigeret af poker prince d. 05-06-2023 10:27
05-06-2023 06:51 #125| 0
poker prince skrev:

Det er KUN os, der kan fucke up at være foran 3-0 og en mand oppe. Det er langt ude (sløj dommer eller ej). Jeg ved simpelthen ikke, om jeg skal grine eller græde

 

 FCM har gjort det 2 gange i denne sæson. :)

05-06-2023 09:44 #126| 0

Man kan nok ikke forvente en varm velkomst i Viborg næste sæson 😅 

05-06-2023 10:31 #127| 0
hartvig skrev:

 

 FCM har gjort det 2 gange i denne sæson. :)

Også med en mand i overtal? I så fald: Godt ord igen :) 

 

Nitrrrrrram skrev:

Man kan nok ikke forvente en varm velkomst i Viborg næste sæson

Ja, jeg har oprigtig talt ondt af dem 😅 

 

05-06-2023 12:20 #128| 0
poker prince skrev:

Også med en mand i overtal? I så fald: Godt ord igen :) 

 

Ja, jeg har oprigtig talt ondt af dem

 

 I var ikke en mand i overtal i hele kampen, Kevin Mensah bliver vist ud ved 3-2 målet.

Superligaen er bare fyldt med dårlige hold.

FCK er måske den dårligste mester siden Herfølge. :)

05-06-2023 14:08 #129| 0
hartvig skrev:

 

 I var ikke en mand i overtal i hele kampen, Kevin Mensah bliver vist ud ved 3-2 målet.

Superligaen er bare fyldt med dårlige hold.

FCK er måske den dårligste mester siden Herfølge. :)

 

 Så sandt egentlig :) Og ja, i en tarvelig liga er Brøndby bare et gråt midterhold. Det er trist. 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar