Brøndby-tråden 2020/21 version 3

#1| 5

Tillader mig at oprette en ny tråd, med håbet om, at vi snart får gang i fodbolden igen.

Dette er ganske enkelt imponerende: brondby.com/nyhed/2020/04/30/hurtigst-saelgende-broendby-troeje-nogensinde

Jeg tror på 15000 solgte trøjer 🤞

💙💛

30-04-2020 09:55 #2| 0
Allan skrev:

Tillader mig at oprette en ny tråd, med håbet om, at vi snart får gang i fodbolden igen.

Dette er ganske enkelt imponerende: brondby.com/nyhed/2020/04/30/hurtigst-saelgende-broendby-troeje-nogensinde

Jeg tror på 15000 solgte trøjer

FCM har solgt hele 400 af deres. 

30-04-2020 09:57 #3| 0
OP
N-V-M skrev:

Til deres forsvar, så var der vist også kun 400 til salg. Men mon ikke også toppen er nået der? 😄
30-04-2020 10:12 #4| 5

De har nok heller ikke samme behov for at sælge trøjer, med de transfers som de skyder afsted.

30-04-2020 10:47 #5| 0
Mugberg skrev:

De har nok heller ikke samme behov for at sælge trøjer, med de transfers som de skyder afsted.

Jeg tror at selv hold som FCM har røven i vandskorpen PT
30-04-2020 10:47 #6| 0
Mugberg skrev:

Brøndby er nok i større pengenød end andre stor klubber i Danmark.
30-04-2020 10:49 #7| 0
BUMS4 skrev:

Næppe.
30-04-2020 10:52 #8| 4

Alle andre klubber vil altid misunde BIF fans, for selvom der er idioter imellem, så er de vel uden tvivl dem som skaber mest stemning i DK. 

30-04-2020 11:30 #9| 0

Jeg tror alle danske klubber er berørt af det her - og jeg tror det er ret markant. Derudover vil mange klubber have svært ved at få samme priser for deres bedste spillere, som før det her, hvilket igen vil ramme hårdt på en liga, hvor det for de fleste klubbers vedkommende er salg af spillere der er den primære indtægtskilde.

Og hvis sæsonen ikke spilles færdig, tænker jeg også, at der vil være et problem for klubberne i form af færre TV-penge, da jeg forventer, at TV-selskaberne vil stå fast på, at de ikke har fået den fulde pakke, hvis f.eks. slutspil droppes.

Og de her TV-penge er i hvert fald noget klubberne budgetterer med.

30-04-2020 11:40 #10| 0
Torstens skrev:

Jeg tror alle danske klubber er berørt af det her - og jeg tror det er ret markant. Derudover vil mange klubber have svært ved at få samme priser for deres bedste spillere, som før det her, hvilket igen vil ramme hårdt på en liga, hvor det for de fleste klubbers vedkommende er salg af spillere der er den primære indtægtskilde.

Og hvis sæsonen ikke spilles færdig, tænker jeg også, at der vil være et problem for klubberne i form af færre TV-penge, da jeg forventer, at TV-selskaberne vil stå fast på, at de ikke har fået den fulde pakke, hvis f.eks. slutspil droppes.

Og de her TV-penge er i hvert fald noget klubberne budgetterer med.

Mon ikke de spiller færdig herhjemme ? 
Men ja det koster hele vejen rundt, på den anden ende, kan det være deres lønninger kommer lidt ned, for det er jo også stukket af.  Jeg er sikker på BIF FCK FCM i hvert fald nok skal klare sig, det er være for de små klubber, hvor der ikke sidder nogle med en masse millioner. 

Redigeret af bohn d. 30-04-2020 11:40
30-04-2020 11:45 #11| 0
bohn skrev:

Mon ikke de spiller færdig herhjemme ? 
Men ja det koster hele vejen rundt, på den anden ende, kan det være deres lønninger kommer lidt ned, for det er jo også stukket af.  Jeg er sikker på BIF FCK FCM i hvert fald nok skal klare sig, det er være for de små klubber, hvor der ikke sidder nogle med en masse millioner. 

De skal jo snart i gang med at spille, hvis de skal blive færdige. Der mangler 2 runder af grundspillet, hvilket bør kunne løses. Men man snakker om at afslutte sæsonen ved resultatet af grundspil, hvilket kan være en fair løsning. Vi plejer jo ikke at have så lang sommerpause i DK, som i de store ligaer i Europa. Vi er en af de første ligaer til at starte op, så det vil være meget sammenpresset, at skulle færdiggøre slutspil. 

Jeg hælder til, at man vælger at afslutte sæsonen efter grundspil i superligaen i år. Hvilket er muligt, og vil være fair, givet vores ligastruktur.

Redigeret af Torstens d. 30-04-2020 11:45
30-04-2020 11:45 #12| 0
Allan skrev:

Har selv købt to. Tvivler på at vi lander på 15k. Men kan vi runde 10k er det vel også ret flot.

30-04-2020 11:55 #13| 0
Torstens skrev:

De skal jo snart i gang med at spille, hvis de skal blive færdige. Der mangler 2 runder af grundspillet, hvilket bør kunne løses. Men man snakker om at afslutte sæsonen ved resultatet af grundspil, hvilket kan være en fair løsning. Vi plejer jo ikke at have så lang sommerpause i DK, som i de store ligaer i Europa. Vi er en af de første ligaer til at starte op, så det vil være meget sammenpresset, at skulle færdiggøre slutspil. 

Jeg hælder til, at man vælger at afslutte sæsonen efter grundspil i superligaen i år. Hvilket er muligt, og vil være fair, givet vores ligastruktur.

Ved sgu ikke om jeg synes det er fair, men nu har de holdt sommerferie :) så må de bare klø på, i alle andre sportsgren kan de godt finde ud af at spille 2 gange om ugen, i fodbold er de ved at dø - nu er det bare sådan det er, 2 gange om ugen og de er vel færdig starten af juli mdr. 

30-04-2020 11:56 #14| 0
OP
superKrikken skrev:

Har selv købt to. Tvivler på at vi lander på 15k. Men kan vi runde 10k er det vel også ret flot.

Har også selv købt, og kender en del, der lige skulle have lønnen på plads, før der blev købt.
Allerede 600 solgte i dag, så tror på det 🤞😉
30-04-2020 12:15 #15| 10

"lønnen"

30-04-2020 12:22 #16| 1
N-V-M skrev:

FCM havde udsolgt indenfor 24 timer, str Large og op indenfor 12 timer. Flot at du lige skal bruge jeres flotte salg af støttetrøjer, til at forsøge at rakke ned på andre.

Hele omsætningen gik iøvrigt ubeskåret til at støtte hospitalpersonale mv. ikke en krone gik til hverken Nike eller FCM.

Mikkmakk skrev:

Jeg tror at selv hold som FCM har røven i vandskorpen PT

FCM havde likvider på 5x.xxx.xxxx kr, jf sidste regnskab. Alle indtægter fra Alle for én trøjen går ubeskåret til støtte af hospitalpersonale mv. alle penge der ikke kræves retur for sæsonkort går til FCM Samfund og Klubsamarbejdet - jeg tror ikke FCM har røven i vandskorpen, omend krisen naturligvis også rammer dem rigtigt hårdt - og er transfervinduet dødt de næste 1,5 år bliver det også med røven i vandskorpen.

30-04-2020 14:25 #17| 0
Mikkmakk skrev:

Næppe.

Med stor klubber mener jeg FCK, FCM og Brøndby, og af de 3 klubber tør jeg godt vædde en kanelstang på at Brøndby er mest presset økonomisk.
30-04-2020 14:47 #18| 3
BUMS4 skrev:

Med stor klubber mener jeg FCK, FCM og Brøndby, og af de 3 klubber tør jeg godt vædde en kanelstang på at Brøndby er mest presset økonomisk.

Til gengæld er der altid en sugardaddy der popper op, når lokummet brænder.
30-04-2020 15:53 #19| 6
BUMS4 skrev:

FCM er ikke en storklub. 

30-04-2020 16:59 #20| 0
N-V-M skrev:

FCM er ikke en storklub. 

Så det da endnu mere pinligt de leger kispus med storeklubberne :)

30-04-2020 17:56 #21| 0
bohn skrev:

Så det da endnu mere pinligt de leger kispus med storeklubberne :)

Næ det synes jeg ikke, de har et godt hold og en god økonomi, men i min verden gør det dem ikke til en storklub, der skal de bevise sig meget mere. 

30-04-2020 18:01 #22| 2
N-V-M skrev:

Næ det synes jeg ikke, de har et godt hold og en god økonomi, men i min verden gør det dem ikke til en storklub, der skal de bevise sig meget mere. 

Hvornår er man en storklub i danske forhold ? 
Der synes jeg godt vi kan regne FCM for et af de hold, eller meget meget tæt på - i din optik er der vel kun FCK så ? Går ikke ud fra Brøndby kan tillade sig kalde sig selv en storklub mere. 

EDIT
Hvis de vinder i år, så de sidste 10 sæson
3 guld
1 sølv
3 bronze 
Det er vel ok. 

Redigeret af bohn d. 30-04-2020 18:06
30-04-2020 18:35 #23| 0
Torstens skrev:

Mangler der ikke 12 runder ? Det burde de reelt set kunne klare på en måned. Så hvis de kommer igang midt i juni kan de vel fint nå at afvikle turneringen, og blive klar til en ny sæson. 

30-04-2020 18:44 #24| 0
N-V-M skrev:

FCM er ikke en storklub. 

Måske ikke målt på fans,men på budgettet har de sku vist overhalet Brøndby for længst.
30-04-2020 19:47 #25| 0
BUMS4 skrev:
Måske ikke målt på fans,men på budgettet har de sku vist overhalet Brøndby for længst.

Ja men penge gør jo ikke dem til en storklub. 

30-04-2020 20:01 #26| 0
Majaline skrev:

Mangler der ikke 12 runder ? Det burde de reelt set kunne klare på en måned. Så hvis de kommer igang midt i juni kan de vel fint nå at afvikle turneringen, og blive klar til en ny sæson. 

Jo, men det vil jo gå ud over næste sæson, at spillerne ikke får nogen sommerpause. Jeg ved godt de har haft kampfri i snart 2 måneder, men de har jo skulle holde sig i form, og mentalt tror jeg ikke de har haft den pause de plejer at have. Man kan selvfølgelig sige, at man i DK har lang vinterpause, så det måske betyder mindre for næste sæson, at de ikke får deres sommerpause til at lade batterierne op - det bliver langt værre for PL, hvis de ikke får nogen pause.

30-04-2020 20:01 #27| 0

Håber og tror at superligaen bliver færdigspillet med alle kampe. Det er det eneste fair. Det er ikke fair at stoppe ligaen efter grundspillet, når der kun er 2 kampe tilbage (3 for 2 hold), og det bliver med 99% sikkerhed heller ikke tilfældet.

30-04-2020 20:03 #28| 0

Næste sæson bliver selvfølgelig berørt, men der er i øvrigt færre kampe pga ny struktur

30-04-2020 20:06 #29| 0

PL skal snart være ja, men jeg synes det er for pylret hvis man ikke kan spille 12 kampe på en måned i Danmark, og så starte op på ny kort tid efter.

De fleste af spillerne ville elske at komme til PL, så kan de jo passende bruge dette her til at vise hvad de består af :)

30-04-2020 20:18 #30| 4
Torstens skrev:

De eneste der ville drømme om en afslutning nu (AGF), eller om 2 kampe er vel Brøndby, Midtjylland og Hobro! Det gør det vel ikke "fair"!!??

2/3 kampe spillet... Ved godt det kan blive scenariet, men "fair" bliver det vel aldrig? Hvad med 1./2. division?

For FCK, FCN, AAB og Randers kan det være en ren katastrofe.... Pokalen også.

bohn skrev:

Alle andre klubber vil altid misunde BIF fans, for selvom der er idioter imellem, så er de vel uden tvivl dem som skaber mest stemning i DK. 

Ligesom det tog 15-20 år for folk at forstå at BIF ikke er det største hold mere i dansk fodbold, så bør det også snart blive anerkendt at de heller ik er størst på fansiden mere.... Måske et par udekampe i Jylland og når Agger vender hjem, Meeeeennnnn.......

Kig tilskuertal, potentiale og rammer....

Halvdelen af kampene i 19, og et par stykker i 20, har haft mellem 7000-8800 på S12, samtidig med 8000 på nedre C. Sydsiden har plads til 2500!

30-04-2020 20:41 #31| 3

Hvor mange Brøndby-fans tror du, der er interesserede i at se billeder af dit holds fans / tifoer, når der er tale om de største fjender i dansk fodbold? Du skal da have lov til at skrive dine meninger, men hold venligst dine billeder væk tak.

30-04-2020 21:32 #32| 1
Flex_luthor skrev:

De eneste der ville drømme om en afslutning nu (AGF), eller om 2 kampe er vel Brøndby, Midtjylland og Hobro! Det gør det vel ikke "fair"!!??

2/3 kampe spillet... Ved godt det kan blive scenariet, men "fair" bliver det vel aldrig? Hvad med 1./2. division?

Ligesom det tog 15-20 år for folk at forstå at BIF ikke er det største hold mere i dansk fodbold, så bør det også snart blive anerkendt at de heller ik er størst på fansiden mere.... Måske et par udekampe i Jylland og når Agger vender hjem, Meeeeennnnn.......

Halvdelen af kampene i 19, og et par stykker i 20, har haft mellem 7000-8800 på S12, samtidig med 8000 på nedre C. Sydsiden har plads til 2500!

Det er de færreste fc copenhagen fans der er så naive af tro i er forrest på fan scenen.  

30-04-2020 21:35 #33| 0
Flex_luthor skrev:

30-04-2020 22:10 #34| 0
Flex_luthor skrev:

(fixed it)

Det der er fair i det scenarie, er at alle har mødt hinanden 2 gange - altså helt lige. Det jeg godt kan se er unfair, er at mange hold regnede med at der var et slutspil også. Men jeg er ret sikker på, at man ikke bare kalkulerede med at spare kræfter til slutspillet da man spillede de få kampe i foråret, hvorfor det mest fair, ud over at spille sæsonen færdig, ville være at stoppe efter grundspillet, hvor alle har mødt hinanden 2 gange - 1 hjemme og en ude (som i alle andre ligaer, hvor der ikke er slutspil).

Det der lige nu er planen for Holland, Frankrig og Belgien synes jeg er unfair, fordi holdene har ikke spillet lige mange kampe og holdene har ikke mødt alle hold 2 gange. Det er langt mere unfair, end hvis man stoppede DK efter grundspil - især i Holland.

01-05-2020 09:44 #35| 0
Flex_luthor skrev:

Hvor får du fra at der er plads til 2000 på sydsiden? 

01-05-2020 15:39 #36| 1
N-V-M skrev:

Ja men penge gør jo ikke dem til en storklub. 

Nej, men det gør mesterskaber.

01-05-2020 16:30 #37| 3

BIF er da en storklub:

- Flotte resultater, som vi fra slut-70'erne akkurat kan huske.

- Betonkolos som er ganske velbesøgt.

- Altid en rigmand som vil spytte i kassen.

- Masser af strategier og planer og kaos.

- God tænding mod FC, masser af hærværk og pyro.

- Behandlet som storklub af Viaplay osv.

- stort opland, som identificerer sig med klubben.

01-05-2020 17:11 #38| 0
Wadim skrev:

Nej, men det gør mesterskaber.

Jeg vil endda sige ligger man i toppen af en liga år efter år, må man jo blive beteget som en stor klub i denne land. 

01-05-2020 20:53 #39| 3

Fuldstændig åndssvag diskussion om BIF er en storklub... 

DK har to storklubber efter danske forhold; BIF og fck. Den ene åbenlyst mere succesfuld end den anden. De 2 klubber udgør en kæmpe del af fodbolddanmark og pillede man dem ud så stod man tilbage med et “produkt” der var lige røvsygt som dansk håndbold.

01-05-2020 22:06 #40| 0
manonfire skrev:

Fuldstændig åndssvag diskussion om BIF er en storklub... 

DK har to storklubber efter danske forhold; BIF og fck. Den ene åbenlyst mere succesfuld end den anden. De 2 klubber udgør en kæmpe del af fodbolddanmark og pillede man dem ud så stod man tilbage med et “produkt” der var lige røvsygt som dansk håndbold.

Vi er ved at være der, da FCK bare er så meget økonomisk fra de andre, og det næsten kun er i de sæsoner hvor FCK udskifter større dele af truppen, at andre får chancen for at vinde mesterskab.

Jeg tror efterhånden det er umuligt for BIF og FCM at manifestere sig i Europa, som ville være den eneste måde man kunne udligne FCKs økonomiske fordele, medmindre man lige pludselig finder et talent med Laudrup klasse eller tæt på frem fra talentafdelingen, og sælger for op mod 200 mio.

Jeg tror faktisk godt Brøndby og AGF kunne skabe noget af den "rivalisering" (i gåseøjne, fordi Brøndby ikke rigtigt har været med de sidste mange år, bortset fra 1 sæson), som FCK og Brøndby har i dag. Men kvaliteten i spillet hænger også sammen med økonomien, og den ville jo ikke komme, hvis FCK af en eller anden grund ophørte med at eksistere.

02-05-2020 16:28 #41| 1
chrismm skrev:

Ved ikke hvem manden er på billedet, men det ligner noget fra en Europæisk kamp. Hvilket ironisk nok er en del af pointen:-)

Torstens skrev:

Det der er fair i det scenarie, er at alle har mødt hinanden 2 gange - altså helt lige. Det jeg godt kan se er unfair, er at mange hold regnede med at der var et slutspil også. Men jeg er ret sikker på, at man ikke bare kalkulerede med at spare kræfter til slutspillet da man spillede de få kampe i foråret, hvorfor det mest fair, ud over at spille sæsonen færdig, ville være at stoppe efter grundspillet, hvor alle har mødt hinanden 2 gange - 1 hjemme og en ude (som i alle andre ligaer, hvor der ikke er slutspil).

Det der lige nu er planen for Holland, Frankrig og Belgien synes jeg er unfair, fordi holdene har ikke spillet lige mange kampe og holdene har ikke mødt alle hold 2 gange. Det er langt mere unfair, end hvis man stoppede DK efter grundspil - især i Holland.

Kan sagtens se pointen med, at det lige for alle, da alle har mødt hinanden ude/hjemme.  Og tror som sådan heller ikke nogle kalkulerer med at spare kræfter/blive bedre til slutspillet. Men f.eks får alle bundhold "6-points kampe" mod direkte modstandere "på deres niveau", og det samme i toppen. Dette er jo en del af den nye struktur, så det er alt andet lige en del af set-uppet. (in before den joke med 6-points kampe: i et slutspil mod dine direkte modstandere, giver det delvist mening)

N-V-M skrev:

Hvor får du fra at der er plads til 2000 på sydsiden? 

Skrev godt nok 2500.... Men det skriver alle medier og BIF selv.

Bl.a Berlingske:

"Rambøll vurderede, efter Brøndbys indledende tiltag oven på rapporten 28. november, at tiltagene med små afspærringer og siddepladser på Sydsiden, der bringer tilskuerkapaciteten fra 4.000 til 2.700, har været tilstrækkelige."

Det er vist noget med at betonen er ved at falde fra hinanden!

05-05-2020 19:27 #42| 4
OP

Så rundede antallet af solgte støttetrøjer 10000 👏💙💛

05-05-2020 19:33 #43| 0
Allan skrev:

Så rundede antallet af solgte støttetrøjer 10000

Imponerende 💙💛

05-05-2020 20:15 #44| 0

Akiten er også steget 29,3% på 12 dage;)

05-05-2020 20:19 #45| 0
OP
Nimacos skrev:

Akiten er også steget 29,3% på 12 dage;)

Ja, vi nærmer os 50 øre pr. aktie 😄
06-05-2020 07:28 #46| 0
Allan skrev:

15.000 virker pt til at være for lavt. Tror vi kommer tættere på 20.000 end på 15.000. Uanset hvor tallet ender, er det ganske enkelt imponerende, og det er lige præcis sådan en ting, der er med til at gøre Brøndby til en storklub i DK.

06-05-2020 15:05 #47| 0

15,5% oppe idag;)

06-05-2020 18:36 #48| 0

Mon ikke en del fodboldaktier stiger i takt med, at udmeldingerne om en genoptagelse af SL bliver mere og mere seriøse. 

08-05-2020 00:06 #49| 3

Så kom det endelig på plads, at København næste sommer endnu en gang bliver gul og blå. Det kan vi allesammen fejre ved at købe en Aldrig Alene t-shirt, hvis vi ikke allerede har gjort det.

09-05-2020 00:24 #50| 2
OP

Hermed en opfordring til at give et bidrag til indkøb af støttetrøjer til dem, der ikke selv har råd.

mobile.twitter.com/casvalentin?lang=da

10-05-2020 10:04 #51| 0

Så er vi på +15.000

10-05-2020 10:14 #52| 0
OP
kaj666 skrev:

Så er vi på +15.000

Du kommer nok til at få ret i, at salget kommer til at nærme sig 20K.
Indsamlingen, som jeg linkede til i #50, skovler penge ind, og lur mig, om ikke de får indsamlet til mindst 400 trøjer. Derudover har JBA givet tilsagn om køb af 100 trøjer, så 20K virker ikke urealistisk 😊

11-05-2020 15:24 #53| 0
superKrikken skrev:

Heldigvis tog jeg fejl... over 17.000 kr. Dejligt af så mange følelser vores klub. 

jeg tror af et hovedsponsorat er lettere af sælge med sådan en opbakning.

men i øvrigt nok ikke det optimale tidspunkt at skulle finde nye sponsorer. 

11-05-2020 15:42 #54| 0

17.001

11-05-2020 22:48 #55| 0
OP

Jeg begynder at tro på, at vi kan nå op på 25K solgte trøjer. De sælger jo i et helt vanvittigt tempo i øjeblikket.
Vi rammer 18K i løbet af en time...

13-05-2020 09:48 #56| 0
OP

Og det var 1, og det var 2, og det var 3, og det var 4, og det var 5, og det var 6, og det var 7, og det var 8, og det var 9, og det var 10, og det var 11, og det var 12, og det var 13, og det var 14, og det var 15, og det var 16, og det var 17, og det var 18, og det var 19, og det var 20 🙌

13-05-2020 09:59 #57| 0

5k på 2 dage er nok lidt optimistisk, men måske...

13-05-2020 11:20 #58| 0

2 1/2 dage endnu. Jeg gætter på 23.456

13-05-2020 21:02 #59| 0
OP

Så nåede vi minsandten 22000 solgte trøjer. Det er jo fuldstændig vanvittigt 👏👏👏

14-05-2020 16:19 #60| 0
OP
Panter skrev:

5k på 2 dage er nok lidt optimistisk, men måske...

Uden at skulle jinxe, så har jeg svært ved at se, at den ikke skulle komme over 25K inden kl. 13 i morgen 😉
14-05-2020 19:18 #61| 1

True dat. Det ligner at optimismen var helt på sin plads. My bad 🙂

14-05-2020 21:17 #62| 0
OP

Så er der solgt over FEMOGTYVETUSINDE trøjer. Skal vi ikke bare slutte af med et brag og ramme 30K i morgen kl. 13? 👏👏👏💙💛

15-05-2020 07:38 #63| 0

5 timer tilbage tror det kommer til at knibe med 30K. 

15-05-2020 07:44 #64| 0
OP
N-V-M skrev:

5 timer tilbage tror det kommer til at knibe med 30K. 

Jeg er næsten ikke i tvivl. Der er så meget run på, så hvis serveren kan holde til det, så kommer det til at ske 🤞
15-05-2020 08:29 #65| 0

Hvor ser du count?

15-05-2020 08:45 #66| 0
OP
lilleclown skrev:

Hvor ser du count?

Både Brondby.com og 3point.dk har tælleren kørende nede i bunden af siden.
15-05-2020 08:48 #67| 0

Tak. Salget er slut står der, men det er vist fordi jeg er 6 timer foran.

15-05-2020 13:31 #68| 0

30.000 med 5000 siddende i kø.. Wow!! 

15-05-2020 13:54 #69| 0

Sidder i køen. Der er mere end en times ventetid. Vildt!

15-05-2020 14:21 #70| 5

Fuck mesterskaber, når I kan sælge trøjer.

Tillykke med sejren.

15-05-2020 14:30 #71| 1

Så Brøndby mestre
Næsten

15-05-2020 14:36 #72| 0
OP
AceKiller88 skrev:

Fuck mesterskaber, når I kan sælge trøjer.

Tillykke med sejren.

Tak 👍
15-05-2020 17:42 #73| 1

Er sku stolt af vores klub, vores fans og det sammenhold der er.

15-05-2020 18:02 #74| 0
OP

Salget har nu passeret 32K, og det fortsætter...
Kan godt forstå, at man ikke vil lukke, når der stadig er kunder i butikken.

15-05-2020 19:49 #75| 1
superKrikken skrev:

Er sku stolt af vores klub, vores fans og det sammenhold der er.

Jeg må indrømme, at jeg ikke har købt en trøje. 

Men det er ret flot, at der er solgt så mange, og at der er folk der har støttet til den pulje der er lavet for at give til folk der ikke selv har overskudet til at købe selv.

15-05-2020 19:50 #76| 1
OP
Torstens skrev:

Jeg må indrømme, at jeg ikke har købt en trøje. 

Men det er ret flot, at der er solgt så mange, og at der er folk der har støttet til den pulje der er lavet for at give til folk der ikke selv har overskudet til at købe selv.

Du kan lige nå det, Torstens 😉
15-05-2020 22:05 #77| 0
Allan skrev:

Du kan lige nå det, Torstens

Hehe - jeg er lidt ærgerlig over den måde amatørafdelingen har håndteret det her, og vores muligheder som amatører i klubben. 

Men nu nærmer det sig 35.000 - og de 25.000 svarede så vidt jeg kunne forstå til lige over 9 mio. i kassen, så ved 35 må det vel nærme sig de 14 mio. 

Det er da godt - de 9 er sådan ca. hvad man fik for Wilzcek, som man desværre lod gå. 

Jeg kan som sådan godt forstå ræsonnementet, da han havde en høj løn, og var/er oppe i alderen, men han var med længder den vigtigste spiller i truppen, og den skarpeste spiller i suppen, og hvis man kunne have ham 2 sæsoner mere på fuld kraft og eventuelt en mere på nedsat kraft, ville de 10 mio. altså ikke være specielt vigtige. Men jeg tror alligevel man er presset på likviditeten, eller var det, og havde brug for cash, for at have noget frirum og bl.a. have bedre muligheder ved emissionen.

15-05-2020 22:26 #78| 0
OP
15-05-2020 22:27 #79| 0

men jeg kan godt undvære rokokkopuden, hvis jeg skal spise en skovsnegl for at få den :-)

Nu må vi se om den kommer over 35.000 - lige under 33.650 nu, og 2000 i venteliste. Men ventelisten går hurtigere ned, end tælleren går op.

Redigeret af Torstens d. 15-05-2020 22:29
15-05-2020 22:46 #80| 0
OP
Torstens skrev:

men jeg kan godt undvære rokokkopuden, hvis jeg skal spise en skovsnegl for at få den :-)

Nu må vi se om den kommer over 35.000 - lige under 33.650 nu, og 2000 i venteliste. Men ventelisten går hurtigere ned, end tælleren går op.

Der er selvfølgelig en del, der er inde og "lure", men den kunne godt komme op på 35.000. Det spændende er egentlig, hvornår stikket trækkes.

15-05-2020 22:52 #81| 0

Jeg tror de stopper, når køen rammer 0 - og jeg tror ikke den kommer over 35.000 - men det skal da ikke tage noget fra, at det er ret flot, at der er solgt så mange trøjer. 

15-05-2020 22:59 #82| 0
OP
Torstens skrev:

Jeg tror de stopper, når køen rammer 0 - og jeg tror ikke den kommer over 35.000 - men det skal da ikke tage noget fra, at det er ret flot, at der er solgt så mange trøjer. 

De har jo slet ikke lukket ned kl. 13, som de ellers sagde. Det ville også være fjollet, når nu man kan få solgt endnu flere trøjer. Det er stadig muligt at stille sig i kø, og derfor tror jeg, at vi godt kan komme op omkring 35.000, da der hele tiden kommer nye til. 

15-05-2020 23:45 #83| 0

Vi fik et fint tilbud på Wilczek, som jeg har det godt med, at Brøndby accepterede. Manden er ikke ung længere, så f.eks. 15-20 mio ville være urealistisk, når han kun har spillet få landskampe og ingen europæiske gruppekampe. Det handler jo om flere ting. Salgspris, sparet løn, måske en aftale om at sælge på et bestemt tidspunkt, vise ham og andre spillere at med hårdt arbejde og succes står Brøndby ikke i vejen for spilleren. Så kan vi som fans være nok så pladderromantiske og ønske os, at klubben aldrig sælger de bedste spillere, fordi vi ønsker det stærkest mulige hold, men det holder altså ikke i dagens europæiske fodbold, hvor vi er nødt til at være en sælgende klub.

16-05-2020 08:18 #84| 1
OP

Så sluttede festen.

Det endte med, at der blev solgt imponerende 34.369 støttetrøjer.

Jeg vil godt vove den påstand, at intet andet hold i Norden, ville komme bare i nærheden af at kunne gøre Brøndby kunsten efter.

Det bliver fedt at lufte trøjen på et, forhåbentlig udsolgt, stadion, hvor størstedelen vil være iklædt det nye stykke tekstil.

ALDRIG ALENE 💙💛

16-05-2020 08:21 #85| 0

Ja det er i sandhed imponerende. Jeg er stolt af os fans.

16-05-2020 09:42 #86| 0

13 mio i omsætning på 3 uger er enestående. I hele 2019 var omsætningen ca. 18 mio på alt merchandise tilsammen. I 2018 var tallet 20 mio.

Kan man forestille sig, at vi fans til sommer donerer penge øremærket til transfer? F.eks. 200 kr. pr "lod" med mulighed for at donere flere lodder. Sammenholdet og interessen vil uden tvivl være der, og der vil imo komme endnu flere penge end 13 mio i kassen. Jeg kender ikke skattereglerne for gaver til virksomheder.

16-05-2020 21:35 #87| 0
kaj666 skrev:

13 mio i omsætning på 3 uger er enestående. I hele 2019 var omsætningen ca. 18 mio på alt merchandise tilsammen. I 2018 var tallet 20 mio.

Kan man forestille sig, at vi fans til sommer donerer penge øremærket til transfer? F.eks. 200 kr. pr "lod" med mulighed for at donere flere lodder. Sammenholdet og interessen vil uden tvivl være der, og der vil imo komme endnu flere penge end 13 mio i kassen. Jeg kender ikke skattereglerne for gaver til virksomheder.

Fed idé.

Kunne være cool med en støtte forening... hvor man feks fik trukket 100kr hver mdr over PBS..på den måde mærkerne færreste udgiften. Men 1200kr om året gange feks 5000 ville kunne gøre en forskel .

pengene der er gået ind for trøjerne er i øvrigt ikke ren fortjeneste.  Går ud fra Hummel skal have en pæn sjat. Og så snupper moms vel de 20 procent.  Og levering af trøjerne kommer vel også til at koste en del.

16-05-2020 22:30 #88| 1

Nej selvfølgelig er de 13 mio ikke fortjeneste. Der er produktions- og leveringsomkostninger samt moms. Jeg håber egentlig, at de finder på en løsning, så dem der har lyst og mulighed selv kan hente trøjerne f.eks. i shoppen, så klubben kan spare en masse porto.

Også god ide med en løbende indbetaling. Bare der er en tæller på hjemmesiden, så vi alle bliver nysgerrige og kan følge med i det samlede beløb.

17-05-2020 15:47 #89| 0
Flex_luthor skrev:

LOL... BIF har jo stærke tilskuertal, seertal og gode rammer. Desuden har BIF jo netop et kæmpe potentiale når der trods skrantende resultater i 15 år stadig kan leveres så godt her

Redigeret af manonfire d. 17-05-2020 15:47
18-05-2020 04:13 #90| 0

Ka’ vi overhovedet stole på at der kan være 7000-8800 mennesker på den tribune, eller har man også haft en lemfældig omgang med sandheden på de tal? 

18-05-2020 19:39 #91| 0

manonfire skrev: 

LOL... BIF har jo stærke tilskuertal, seertal og gode rammer. Desuden har BIF jo netop et kæmpe potentiale når der trods skrantende resultater i 15 år stadig kan leveres så godt her

God humor (ved ik om det var ironi?), at du linker til et billede fra Parken:-)

Pointen var ikke, at Brøndby IKKE har gode tilskuere, men at ligesom det tog 20 år fra 80'erne og 90'erne for pressen og DK, at finde ud af, at BIF ikke er danmarks flagskib mere, så er det altså det samme på tilskuerfronten... 

Ja, masser af støttetrøjer, og fin opbakning i Jylland etc etc. Men der er jo stadig "kun"13-15k på stadion. Trods i har solgt næsten en million trøjer... 

Hatten af, elsker at se tifos, opbakning og det hele. Men I er bare ikke "flagskibet" mere, sorry:-(

Så pointen er præcis dét du siger...  Potentiale.... Nu på 15. år uden forløsning.

18-05-2020 19:42 #92| 0
Nitrrrrrram skrev:

Ka’ vi overhovedet stole på at der kan være 7000-8800 mennesker på den tribune, eller har man også haft en lemfældig omgang med sandheden på de tal? 

Ved ik om du hentyder til noget??

Men de officielle tal fra Parken, DBU og Uefa er:

B-tribune Parken København:

Unibet (B): ca. 8.800 tilskuere 

(øvre B: ca. 4.100, nedre B: ca. 4.700)

19-05-2020 04:18 #93| 1
Flex_luthor skrev:

Ved ik om du hentyder til noget??

Men de officielle tal fra Parken, DBU og Uefa er:

B-tribune Parken København:

Unibet (B): ca. 8.800 tilskuere 

(øvre B: ca. 4.100, nedre B: ca. 4.700)

Jeg mener at man skal passe lidt på med at tage officielle tal ang. tilskuer i parken for altid at være korrekte. 

19-05-2020 07:29 #94| 1

De har desværre nogle tricks de der fc-fans. Selv i en Brøndbytråd, handler det om deres stadion. SUK

19-05-2020 08:23 #95| 0
Nitrrrrrram skrev:

Jeg mener at man skal passe lidt på med at tage officielle tal ang. tilskuer i parken for altid at være korrekte. 

Nu har jeg ikke gået og talt hver eneste men jeg kan sige at der er totalt fyldt. Der har været flere kampe hvor der ikke har været en eneste sidde plads tilbage og at folk må benytte trapperne, de er også totalt fyldte. Især kampen imod røde stjerne, der var der lukket flere mennesker ind på dobbelt sektionen end der var plads til. 

19-05-2020 22:31 #96| 1
Flex_luthor skrev:

manonfire skrev: 

God humor (ved ik om det var ironi?), at du linker til et billede fra Parken:-)

Pointen var ikke, at Brøndby IKKE har gode tilskuere, men at ligesom det tog 20 år fra 80'erne og 90'erne for pressen og DK, at finde ud af, at BIF ikke er danmarks flagskib mere, så er det altså det samme på tilskuerfronten... 

Ja, masser af støttetrøjer, og fin opbakning i Jylland etc etc. Men der er jo stadig "kun"13-15k på stadion. Trods i har solgt næsten en million trøjer... 

Hatten af, elsker at se tifos, opbakning og det hele. Men I er bare ikke "flagskibet" mere, sorry:-(

Så pointen er præcis dét du siger...  Potentiale.... Nu på 15. år uden forløsning.

Hvad er du ikke forstår?

Nu gør jeg det nemt for dig:

Når en klub i “krise” på 15. År stadig kan samle 13-15k på stadion og stadig er Danmarks mest populære, mest fulgte og mest omtalte klub, hvad kan det så ikke blive til hvis holdet begynder at performe. Det er potentiale!!!!

fansider er din subjektive ligegyldige vurdering.

BIF kan fylde hele parken. Dermed en forklaring billedet, som du heller ikke fatter.

19-05-2020 23:01 #97| 3
manonfire skrev:

Hvad er du ikke forstår?

Nu gør jeg det nemt for dig:

Når en klub i “krise” på 15. År stadig kan samle 13-15k på stadion og stadig er Danmarks mest populære, mest fulgte og mest omtalte klub, hvad kan det så ikke blive til hvis holdet begynder at performe. Det er potentiale!!!!

fansider er din subjektive ligegyldige vurdering.

BIF kan fylde hele parken. Dermed en forklaring billedet, som du heller ikke fatter.

Brøndby kan sgu da ikke fylde parken. De kan ikke engang fylde det lille Brøndby station. 

19-05-2020 23:32 #98| 4

KAOS2300 skrev:

Brøndby kan sgu da ikke fylde parken. De kan ikke engang fylde det lille Brøndby station. 

Åååh please, kan i ikke oprette en ‘min pik er større end din pik’ tråd til den her diskussion???

19-05-2020 23:39 #99| 0
OP

Vi er åbenbart ved at gå konkurs:

https://www.bt.dk/superligaen/rystet-over-regnskab-er-broendby-paa-vej-mod-konkurs

19-05-2020 23:56 #100| 0
Allan skrev:

Vi er åbenbart ved at gå konkurs:

https://www.bt.dk/superligaen/rystet-over-regnskab-er-broendby-paa-vej-mod-konkurs

Nu igen? Det har vi jo prøvet at være lige ved før.

20-05-2020 00:10 #101| 0
Panter skrev:

Nu igen? Det har vi jo prøvet at være lige ved før.

Spørgsmålet har jo altid bare været, hvornår Onkel Jan får nok at smide penge ud af vinduet. Den dag han lukker kassen, så er brøndbyernes idrætsforening A/S et overstået kapitel
20-05-2020 00:35 #102| 0
OP
Evigtung skrev:

Spørgsmålet har jo altid bare været, hvornår Onkel Jan får nok at smide penge ud af vinduet. Den dag han lukker kassen, så er brøndbyernes idrætsforening A/S et overstået kapitel

You wish.

20-05-2020 06:18 #103| 0
Allan skrev:

You wish.

Men Evigtung har jo ret - hvis Brøndbys sugerdaddy trækker stikket, hvor skal pengene så komme fra?

Et støttetrøjesalg (som jeg i øvrigt syntes er godt gået), aktieemission i ny og næ og det faktum at I kan fylde udebaneafsnittet i Horsens med jeres jyske fan delegation opvejer jo ikke den massive dårlige forretning som Brøndby vel er og har været de sidste mange år? 

I kommer aldrig i Europa og får millioner den vej, 

Jeres talentfabrik er gået i stå og blevet overhalet indenom af flere klubber.

I det talentfabrikken er gået i stå, forsøger man at “købe succesen” (for nu at blive i de fraser, nogle Brøndby fans benytter om FCK), som man heller ikke har succes med. Massere af spillere købt med nærmest ingen succes og en begrænset indtjening på dem efterfølgende (naturligvis med undtagelser som alt andet). 

Ingen klar strategi for fremtiden, selvom man naturligvis på papir og i medier fortæller vidt og bredt om sine visioner - så kommer de bare ikke til udtryk i klubben. 

Jeg håber ikke, for dansk fodbold, at Brøndby går konkurs, men alarmklokken har jo ringet i mange år efterhånden IMO. 

20-05-2020 08:01 #104| 0
ktothep skrev:

Men Evigtung har jo ret - hvis Brøndbys sugerdaddy trækker stikket, hvor skal pengene så komme fra?

Et støttetrøjesalg (som jeg i øvrigt syntes er godt gået), aktieemission i ny og næ og det faktum at I kan fylde udebaneafsnittet i Horsens med jeres jyske fan delegation opvejer jo ikke den massive dårlige forretning som Brøndby vel er og har været de sidste mange år? 

I kommer aldrig i Europa og får millioner den vej, 

Jeres talentfabrik er gået i stå og blevet overhalet indenom af flere klubber.

I det talentfabrikken er gået i stå, forsøger man at “købe succesen” (for nu at blive i de fraser, nogle Brøndby fans benytter om FCK), som man heller ikke har succes med. Massere af spillere købt med nærmest ingen succes og en begrænset indtjening på dem efterfølgende (naturligvis med undtagelser som alt andet). 

Ingen klar strategi for fremtiden, selvom man naturligvis på papir og i medier fortæller vidt og bredt om sine visioner - så kommer de bare ikke til udtryk i klubben. 

Jeg håber ikke, for dansk fodbold, at Brøndby går konkurs, men alarmklokken har jo ringet i mange år efterhånden IMO. 

Aktieemisson er jo også Jan Bech der kaster flest penge i, jeg kan vitterlig ikke se brøndby kan overleve uden Jan Bech Andersen/ Oscar
20-05-2020 10:06 #105| 0
BUMS4 skrev:

Altså Hobro var nær konkur stod der i flere medier. De blev reddet på målstregen fordi superligaen genåbnede.

Alle Brønby fans må i øvrigt være stolte over ikke at have tabt i flere måneder.

20-05-2020 10:13 #106| 2

Et par måneders fodboldpause har da ikke kureret folks mindreværdskomplekser, kan man hurtigt konkludere ved gennemlæsning af svarene i denne tråd.

20-05-2020 11:15 #107| 0
RekiB skrev:

Altså Hobro var nær konkur stod der i flere medier. De blev reddet på målstregen fordi superligaen genåbnede.

Alle Brønby fans må i øvrigt være stolte over ikke at have tabt i flere måneder.

Med stor klubber tænkte jeg mest på Fcm og Fck, tror Brøndby af de 3 klubber er dem der er mest presset økonomisk.
20-05-2020 12:43 #108| 0
Allan skrev:

You wish.

Ingen der er tilhænger af dansk fodbold bør ønske det, uanset tilhørsforhold. FCK og FCM og til dels AGF kan ikke holde interessen oppe alene. Selvom Brøndby har været skidt spillende over en lang årrække, har de stadig formået at være det mest interessante produkt for TV stationerne at vise.

Jeg kunne nemt forestille mig, at ligaen som helhed vil blive langt mindre interessant for mange, inklusiv TV stationerne, og derved økonomien for alle klubber, hvis Brøndby går konkurs.

Men skal vi nu ikke lige se tiden an, før vi bare stoler på den første den bedste click bait historie. Der er trods alt flere clicks i en negativ historie, end en positiv. Og Langer spekulerer ret meget i, at Brøndby har valgt at holde en del tal skjulte i udmeldingen, som i øvrigt sagde, at resultat for 1. kvartal var væsentligt forbedret fra 2019. 

Man har lige fået omkring 14 mio. ind på trøjesalg, så mon ikke der er til en del af det tabte fra corona tiden.

20-05-2020 20:18 #109| 0

Nemlig Torstens. Og der bliver udbetalt TV-penge efter runde 26 - vi ved dog ikke, om klubberne modtager det fulde aftalte beløb eller et mindre beløb, men for Brøndbys vedkommende er det i hvert fald et ikke-ubetydeligt beløb.

Uanset hvordan økonomien i øvrigt har det, frygter jeg på ingen måde en konkurs af den simple årsag, at Brøndby har et kæmpe brand med en masse fans. Jan Bech kommer ikke til at eje sine aktier for evigt, og så kommer der andre investorer til klubben.

20-05-2020 20:31 #110| 0
Evigtung skrev:

Der er desværre altid en rigmand klar til at lege med en klub af Brøndbys størrelse.

Ellers har de jo Red Bull ;-)

20-05-2020 20:48 #111| 1
Aurvandil skrev:

Der er desværre altid en rigmand klar til at lege med en klub af Brøndbys størrelse.

Ellers har de jo Red Bull ;-)

Hvorfor desværre?
Jeg må som FCK'er være enig i at Superligaen ikke ville være det samme, hvis ikke FCK og Brøndby havde budt hinanden oo til dans de sidste + 20 år.
20-05-2020 21:46 #112| 1

Red Bull og alle andre skal være så hjerteligt velkomne. Sålænge de ikke rører ved navn, farver eller logo og overholder loven, er jeg fløjtende ligeglad med sponsorens / ejerens navn.

20-05-2020 22:50 #113| 0

Er der virkelig nogen der alvorligt talt tror Brøndby går konkurs lige foreløbig ? 

20-05-2020 22:59 #114| 0
Kokkejoe skrev:

Er der virkelig nogen der alvorligt talt tror Brøndby går konkurs lige foreløbig ? 

Den artikel der var i BT refererede til noget chefreadaktøren fra Økonomisk Ugeblad havde udtalt på baggrund af gætterier fordi udmeldingen fra Brøndby i går var uden specielt mange nøgletal.

Og BT vælger så at kalde en chefreadaktør for økonomisk ekspert.

Jeg tror, som nævnt tidligere i tråden, ikke at ret mange danske klubber har fantastisk økonomi her efter Corona-krisens indtog, og alle vil blive hårdere ramt af, at man ikke må have fans på stadion på ubestemt tid.

Men jeg tror der er meget langt til en mulig konkurs for Brøndby, da det som nævnt ikke er i nogen i fodbold danmarks interesse (altså lige ud over dem som ikke kan se konsekvenserne, og bare synes det er sjovt hvis fjenden/konkurrenten går konkurs)

20-05-2020 23:51 #115| 1
Sealand skrev:

Hvorfor desværre?
Jeg må som FCK'er være enig i at Superligaen ikke ville være det samme, hvis ikke FCK og Brøndby havde budt hinanden oo til dans de sidste + 20 år.

At Superligaen som produkt er mere attraktivt med Brøndby som deltager ved jeg godt, men det faktum overtrumfer ikke de følelser jeg har for den klub.

21-05-2020 00:54 #116| 0
Torstens skrev:

Den artikel der var i BT refererede til noget chefreadaktøren fra Økonomisk Ugeblad havde udtalt på baggrund af gætterier fordi udmeldingen fra Brøndby i går var uden specielt mange nøgletal.

Og BT vælger så at kalde en chefreadaktør for økonomisk ekspert.

Kender ikke Langer personligt, men han har trods alt beskæftiget sig i over 30 år med:

Incentives. Bonus. Dismissals. Redundancies. Transfers. Loyalty. 

Opsigelser. Konkurrenceklausuler.

Indenfor lov og ret.

Økonomisk Ugebrev (ikke ugeblad) er temmelig kendt og anerkendt inden for økonomi/advokat/revisor samfundet. 

- Derudover håber eller tror jeg heller ikke at BIF går konkurs, men 14 mill i støttetrøjer (højt sat, da jeg tror diverse leverandører skal have lidt også)  og 20 mill i forudbetalte sæsonkort gør det altså ikke.... Det er måske 3 måneders drift. Afsked 30% af staben der ikke spiller bold, sats på talenter og håb ved gud som vidne, at CV bliver Jeres frelser! Han var god som spiller, klubmand og så videre i KBH, men håbløs som sportsdirektør og manager eller hvad det var....

21-05-2020 09:46 #117| 0
Flex_luthor skrev:

Kender ikke Langer personligt, men han har trods alt beskæftiget sig i over 30 år med:

Incentives. Bonus. Dismissals. Redundancies. Transfers. Loyalty. 

Opsigelser. Konkurrenceklausuler.

Indenfor lov og ret.

Økonomisk Ugebrev (ikke ugeblad) er temmelig kendt og anerkendt inden for økonomi/advokat/revisor samfundet. 

- Derudover håber eller tror jeg heller ikke at BIF går konkurs, men 14 mill i støttetrøjer (højt sat, da jeg tror diverse leverandører skal have lidt også)  og 20 mill i forudbetalte sæsonkort gør det altså ikke.... Det er måske 3 måneders drift. Afsked 30% af staben der ikke spiller bold, sats på talenter og håb ved gud som vidne, at CV bliver Jeres frelser! Han var god som spiller, klubmand og så videre i KBH, men håbløs som sportsdirektør og manager eller hvad det var....

Der er jo ikke noget af det du lister ovenstående der handler om virksomhedsøkonomi.

Jeg kender ikke Økonomisk Ugebrev, men på deres hjemmeside står der om Morten Langer:
Navn: Morten Langer
Stilling: Chefredaktør, Økonomisk Ugebrev Finans og Ledelse
Uddannelse: Stud.polit., Københavns Universitet, journalist fra Danmarks Journalisthøjskole.
Tidligere erhverv: Børsens Nyhedsmagasin, Ugebrevet Mandag Morgen og Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin
Ansættelsesår: Stifter
Fagspecialer: N/A
E-mail: mwl@ugebrev.dk
Biografi: Morten har gennem de seneste 19 år arbejdet som erhvervsjournalist på Børsens Nyhedsmagasin, Økonomisk Ugebrev, Ugebrevet Mandag Morgen og Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin.

Der er ikke noget her der får mig til at tænke, at han ved mere om økonomi, end en vilkårlig dansker med lidt økonomisk indsigt. Umiddelbart ville jeg nok spørge en med baggrund i virksomhedsøkonomi, hvis jeg ville andet, end at skabe sensationsjournalistik. 
Men BT vil selvfølgelig også hellere sælge aviser, end at prøve at komme tæt på sandheden, og der er flere salg i "Brøndby går konkurs", end i "vi kan ikke rigtigt aflæse noget i den udmelding Brøndby kom med, men man må antage, at deres økonomi er ramt af Corona krisen, som alle fodboldklubber".
21-05-2020 11:18 #118| 0
Torstens skrev:

Der er jo ikke noget af det du lister ovenstående der handler om virksomhedsøkonomi.

Jeg kender ikke Økonomisk Ugebrev, men på deres hjemmeside står der om Morten Langer:
Navn: Morten Langer
Stilling: Chefredaktør, Økonomisk Ugebrev Finans og Ledelse
Uddannelse: Stud.polit., Københavns Universitet, journalist fra Danmarks Journalisthøjskole.
Tidligere erhverv: Børsens Nyhedsmagasin, Ugebrevet Mandag Morgen og Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin
Ansættelsesår: Stifter
Fagspecialer: N/A
E-mail: mwl@ugebrev.dk
Biografi: Morten har gennem de seneste 19 år arbejdet som erhvervsjournalist på Børsens Nyhedsmagasin, Økonomisk Ugebrev, Ugebrevet Mandag Morgen og Berlingske Tidendes Nyhedsmagasin.

Der er ikke noget her der får mig til at tænke, at han ved mere om økonomi, end en vilkårlig dansker med lidt økonomisk indsigt. Umiddelbart ville jeg nok spørge en med baggrund i virksomhedsøkonomi, hvis jeg ville andet, end at skabe sensationsjournalistik. 
Men BT vil selvfølgelig også hellere sælge aviser, end at prøve at komme tæt på sandheden, og der er flere salg i "Brøndby går konkurs", end i "vi kan ikke rigtigt aflæse noget i den udmelding Brøndby kom med, men man må antage, at deres økonomi er ramt af Corona krisen, som alle fodboldklubber".

Han har en kandidatgrad i økonomi.

21-05-2020 16:16 #119| 0
AceKiller88 skrev:

Han har en kandidatgrad i økonomi.

Nu står der kun Stud.Polit - normalt ville man kalde sig cand.polit, hvis han havde graden.

21-05-2020 18:34 #120| 0
Torstens skrev:

Nu står der kun Stud.Polit - normalt ville man kalde sig cand.polit, hvis han havde graden.

Det må være en fejl. Alle andre steder står der, at han er uddannet Cand.polit. 

21-05-2020 21:26 #121| 0
Kokkejoe skrev:

Nej, men håbet kan man trods alt ikke tage fra os...
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar