BRM i forhold til BB/100

#1| 0

jeg har anskaffet mig PT og går lidt og "undre" mig over hvad en god winrate er og over hvor mange hænder det skal være før man kan bruge det til noget?

bla. kunne jeg godt tænke mig nogle basale regler for at rykke op altså hvor vindende skal man feks. være på NL25 før man rykker op på NL50 og over hvor mange hænder?

kan nævne at jeg lige er rykket op fra NL25 til NL50, winrate på NL25 var 9.50BB/100 over 12k hænder, fik et boost på grund af en tour sejr og tog så et skud med rimelig rulle (ca. 27 BI) på NL50, her har jeg indtil videre 5.58BB/100 over ca. 3600 hænder.

er klar over at man ikke kan sige at du skal min. lave 6bb/100 for at rykke op på NL100... men da jeg slet ikke er klar over hvad en "normal" winrate er kunne jeg godt tænke mig at få nogle input.

19-06-2008 14:27 #2| 0

5-6 lyder fint.

du kan jo rykke op når du føler du har rullen til det, og se om du kan slå det givne niveau. selvfølgelig er det ikke smart hvis din winrate mere end halveres, (ift. dobbelt blinds), da din indtjening vil være højere på det lavere niveau, men giv dig selv lidt tid til at vænne dig til spillet.

personligt mener jeg ikke der er så stor forskel på NL50 og NL100.

19-06-2008 14:32 #3| 0

9.50 ptBB/100 er en god winrate på NL25, men du kan ikke sige med sikkerhed, at du overhovedet er vindende på NL25 over en sample-size på 12k hænder. Variansen er ikke udlignet nok endnu til at jeg ville rykke et level op. Men altså, det er da højst sandsynligt at du slår NL25. At du har positiv BB/100 på NL50 med sample på 3600 hænder vil jeg påstå INTET siger om hvor god du er på det level. Det er simpelthen en for lille sample. Hvis jeg var dig, ville jeg spille til jeg havde 30k hænder på NL25, og hvis du har den samme ptBB/100h, så ryk op til NL50. Så har du også en større rulle at gribe det nye level an på.

19-06-2008 14:34 #4| 0
OP

@creative
tak for dit svar :)

for lige at konkretisere et af mine spørgsmål :
hvor mange hænder skal man have spillet på det givne limit før winrate reelt siger noget om dit spil?

std. BRM ca. 30 BI's og så tage et skud for eks. 4-5 BI på det nye limit? selvf. rykke ned igen hvis man taber dem? er det hen i skoven eller?

19-06-2008 14:42 #5| 0

@msm89dk

Alt for forsigtigt IMO... Vi snakker jo ikke om at manden hopper fra nl25 til nl1K... Ingen grund til at blive hængende på NL25 bare for at "udjævne" variansen.

@aimf

Snakker vi 6 Big-blinds pr. 100 eller 6 Big-bets (12 big-blinds), det gør alt andet lige en forskel?

Mit forslag til dig er:
Afsæt x antal buy-in, f.eks 5 eller 10, som du er villig til at spille op på det nye level. Hvis du synes at det kører, så fortsætter du bare, ellers rykker du ned, vinder det tabte tilbage og gir det et nyt skud...

19-06-2008 15:01 #6| 0
OP

@msm89dk
Synes også det lyder meget forsigtigt, men tror det har meget at gøre med hvilken type person man er, hvis man foretrækker en solid rulle og en slags garanti for man er vindende, så tror jeg dine retningslinjer sidder lige i skabet.

@Rasseren
det er PTBB5.58/100 hvis det er mine stats på NL50 du mener?

Lyder som en fornuftig måde, for mig, at gøre det på! :)

hvad er stats på en som er normalt vindende på feks NL25/NL50/NL100/NL200 synes jeg kunne være meget interessant at vide, nogen der vil ud med deres winrate?

19-06-2008 17:00 #7| 0

din ptbb er misvisende når det er så få hænder, 3600 hænder er ikke mere end 2-3 mellemlange sessions i min bog og man kan sagtens være running 20+ptbb over ens forventede over sådan et sample...

Det hele handler om at være klar til at møde noget varians og ikke gå i stykker af det og så være realistisk omkring sin edge.
Fx er det rimelig normalt for mid/high stakes spillere at breake even/tabe over 50-100k hænder. Det er nok mindre udtalt på de små limits, men der vil utvivlsomt komme 10-30k hænder hvor du går i solidt minus ligemeget hvor du spiller.

Nu kører det godt på 50nl med 27 buyins, så bliv der men vær klar til at det gør nas på et tidspunkt og vær ærlig med dig selv når det sker..

19-06-2008 17:06 #8| 0

Ysk frisk på en Omaha HU dyst?

Er i mit livs største downswing. Så det kunne være rart at spille mod en NIT som dig.

19-06-2008 17:20 #9| 0

k

19-06-2008 17:21 #10| 0
OP

@Ysk

ye det er helt korrekt, ved godt at 3600 hænder er ingen ting og ja det er vist nok 3-4 sessions på 8 borde. Kan sagtens følge dig og jeg gruer også for evt. downswings hehe, men tror jeg er nogenlunde mentalt forberedt. Planen er at rykke ned i limit hvis jeg smider 4 BI's på det limit jeg spiller, ved ik om det er for forsigtigt, men tror det er bedst for mig sådan, arbejder på kun at spille når jeg spiller mit a-game hvilket jeg har haft lidt problemer med at indrømme over for mig selv. Bruger som regel også 30-45 min. efter en session for at kigge hænder igennem og poster nogle af dem herinde eller diskutere dem med venner.



19-06-2008 18:30 #11| 0

Usikkerheden (udtrykt som 95% konf. interval) på winrate efter 3600 hænder er +/- 15 ptbb/100 hænder, så du er ikke i nærheden af at kunne afgøre om du er vindende eller ej.

Det sagt, så synes jeg det er fint at rykke hurtigt i limits når man spiller lowstakes, men vær klar til at rykke ned hurtigt hvis man begynder at tabe.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar