Brev fra Bet365 med en postverifikationskode

#1| 0

Hej Pokernet,

 

I ved som bekendt alt... Der lå i dag et brev fra Bet365 i postkassen til min kærestes navn og vores adresse. Det starter sådan her:

"Hej xxxxx,

Bekræftelse - Din postverifikationskode er XXXXX"

 

Og senere i brevet står der "Dit brugernavn er xxxxxxx"

 

Hun har aldrig haft en konto hos Bet365 og aldrig forsøgt at oprette en. Jeg har kontaktet Bet365 som ikke rigtig kan oplyse noget pga. databeskyttelsesregler, men oplyser at de nu har spærret kontoen.

 

Og så tænker jeg bare om der er noget jer bør være nervøs for og om der evt. er nogle forholdsregler jeg bør tage??

 

Nogen der ved hvad det kræver af personlige oplysninger at kunne oprette en konto i en andens navn?

 

PFT.

 

 

12-06-2022 15:43 #2| 0
ROI: 119.93% (56)

Hvis du trykker på afsendermailen, ser den så legit ud eller er det hav af tal og bogstaver? “Postverifikationskode” lyder noget gebrokkent.

Jeg vil tro det er phishing, hvor afsender har taget udgangspunkt i hendes navn og ip.


Under alle omstændigheder ville jeg ikke gøre noget ved det, udover lige at tænke om der kunne være “venner”, der kunne driste sig til den slags, for at jagte bonusser. Virker usandsynligt med tanke på nem/mitID og verificering.

Redigeret af Buub d. 12-06-2022 15:45
12-06-2022 15:46 #3| 0
ROI: 0% (3)
Buub skrev:

Hvis du trykker på afsendermailen, ser den så legit ud eller er det hav af tal og bogstaver? “Postverifikationskode” lyder noget gebrokkent.

Jeg vil tro det er phishing, hvor afsender har taget udgangspunkt i hendes navn og ip.


Under alle omstændigheder ville jeg ikke gøre noget ved det, udover lige at tænke om der kunne være “venner”, der kunne driste sig til den slags, for at jagte bonusser. Virker usandsynligt med tanke på nem/mitID og verificering.

 

 Bare sådan for en god ordens skyld så er det fysisk brev der er tale om her. 😁

12-06-2022 16:15 #4| 0
ROI: 85.84% (1487)
Pasta skrev:

Hej Pokernet,

 

I ved som bekendt alt... Der lå i dag et brev fra Bet365 i postkassen til min kærestes navn og vores adresse. Det starter sådan her:

"Hej xxxxx,

Bekræftelse - Din postverifikationskode er XXXXX"

 

Og senere i brevet står der "Dit brugernavn er xxxxxxx"

 

Hun har aldrig haft en konto hos Bet365 og aldrig forsøgt at oprette en. Jeg har kontaktet Bet365 som ikke rigtig kan oplyse noget pga. databeskyttelsesregler, men oplyser at de nu har spærret kontoen.

 

Og så tænker jeg bare om der er noget jer bør være nervøs for og om der evt. er nogle forholdsregler jeg bør tage??

 

Nogen der ved hvad det kræver af personlige oplysninger at kunne oprette en konto i en andens navn?

 

PFT.

 

 

 

 https://help.bet365.dk/da/my-account/account-verification

 

Ved ikke om du kan finde noget brugbart der.

Som jeg læser det, kan der forekomme noget med konto/adresseverificering inden der kan udbetales i visse tilfælde.

 

Men et eller andet er der galt, hvis hverken er dig eller kæresten, der har oprettet kontoen.

12-06-2022 17:17 #5| 0

Har også fået den og indtastede den 6 cifre kode der var med kom en uge efter min konto blev åben.. 

Redigeret af mepagirl d. 12-06-2022 17:21
12-06-2022 18:48 #6| 0
ROI: 119.93% (56)
nikzz skrev:

 

 Bare sådan for en god ordens skyld så er det fysisk brev der er tale om her.

 

 Shit 😂

12-06-2022 20:34 #7| 0
OP
ROI: 0% (1)
nikzz skrev:

 

 Bare sådan for en god ordens skyld så er det fysisk brev der er tale om her.

 

 Præcis - det var et fysisk brev hvilket jeg også undrede mig lidt over.

Men kontaktede livechat og der var tilsyneladende en konto i det navn som de nu har lukket ned. Ved bare ikke om man bør frygt noget.....


12-06-2022 20:36 #8| 0
OP
ROI: 0% (1)
Hawkeye skrev:

 

 https://help.bet365.dk/da/my-account/account-verification

 

Ved ikke om du kan finde noget brugbart der.

Som jeg læser det, kan der forekomme noget med konto/adresseverificering inden der kan udbetales i visse tilfælde.

 

Men et eller andet er der galt, hvis hverken er dig eller kæresten, der har oprettet kontoen.

 

 Synes ikke jeg bliver meget klogere af det men helt sikkert er det at ingen af os har oprettet den konto.

12-06-2022 20:37 #9| 0
OP
ROI: 0% (1)
Hawkeye skrev:

 

 https://help.bet365.dk/da/my-account/account-verification

 

Ved ikke om du kan finde noget brugbart der.

Som jeg læser det, kan der forekomme noget med konto/adresseverificering inden der kan udbetales i visse tilfælde.

 

Men et eller andet er der galt, hvis hverken er dig eller kæresten, der har oprettet kontoen.

 

 Synes ikke jeg bliver meget klogere af det men helt sikkert er det at ingen af os har oprettet den konto.

mepagirl skrev:

Har også fået den og indtastede den 6 cifre kode der var med kom en uge efter min konto blev åben.. 

 

 Ud fra Hawks indlæg ser det også ud til det er normal procedure at de sender det ved oprettelse af en ny konto.

12-06-2022 20:38 #10| 0
OP
ROI: 0% (1)
Buub skrev:

 

 Shit

 

 Ja - crazy shit 😁

13-06-2022 00:28 #11| 0
Pasta skrev:

 

 Synes ikke jeg bliver meget klogere af det men helt sikkert er det at ingen af os har oprettet den konto.

 

 Ud fra Hawks indlæg ser det også ud til det er normal procedure at de sender det ved oprettelse af en ny konto.

 

 Det er helt normal procedure, og ja, det kalder det præcis det. Underligt udansk ord.

Jeg ville nok også være lidt urolig.

17-07-2022 10:09 #12| 0
ROI: 0% (2)

Nogen der fandt ud af mere på denne? Min kæreste har også modtaget sådan et brev i dag.

17-07-2022 21:20 #13| 0
OP
ROI: 0% (1)
Slclausen skrev:

Nogen der fandt ud af mere på denne? Min kæreste har også modtaget sådan et brev i dag.

 

 Jeg kontaktede Bet365 via chatten og de kunne ikke sige noget som helst pga. persondata. Men de lovede at de havde fået kontoen lukket igen.

Umiddelbart tænker jeg ikke der er det store at være nervøs for, så længe de ikke har nogle kortoplysninger og der er trukket penge. Men hvad ved jeg :-)

17-07-2022 23:24 #14| 0
ROI: 0% (2)
Pasta skrev:

 


 Jeg kontaktede Bet365 via chatten og de kunne ikke sige noget som helst pga. persondata. Men de lovede at de havde fået kontoen lukket igen.

Umiddelbart tænker jeg ikke der er det store at være nervøs for, så længe de ikke har nogle kortoplysninger og der er trukket penge. Men hvad ved jeg :-)




Super, også lidt hvad vi regnede med. Hun har også skrevet til support og sagt det ikke er hendes bruger, så mon ikke det bare bliver ved det. :-)
22-07-2022 22:28 #15| 1
ROI: 125.13% (7)

Er jeres koner/kærester bioanalytikere?

Så har de nok fået nedenstående mail - konen har fået den fra fagforeningen Dbio.

 

Emne: Forsøg på identitetstyveri
Kære ...
På baggrund af henvendelser samt debat på Facebook, sender vi denne mail til orientering.Flere bioanalytikere har oplevet at deres CPR-nr., er blevet forsøgt misbrugt til at oprette spilkonti ved BET365.Vi ved ikke om lignede er gældende for andre faggrupper, men vi tager naturligvis henvendelserne dybt seriøst, og vi gør alt hvad vi kan for at komme til bunds i sagen.

Det ved vi
Vi ved, at flere har oplevet at modtage enten en mail eller et fysisk brev fra BET365, hvor I bedes bekræfte, at der bliver oprettet en spillekonto på jeres cpr.nr.Så vidt vi ved, har ingen fået trukket penge fra deres konti, da dette vil kræve, at man bekræfter mailen eller brevet fra BET365. Det tyder således på, at misbrugerne ikke har haft held i deres forsøg på at oprette falske spillekonti.dbios sekretariat har været i kontakt med vores to IT-udbydere. Meldingen fra begge parter er, at der ikke har været hacker-angreb på deres systemer. Det tyder på, at oplysningerne ikke er kommet fra dbio, men vi undersøger fortsat sagen.Vi er ligeledes i kontakt med både BET365 og Datatilsynet, og følger deres vejledning.For at øge sikkerheden på www.dbio.dk vil vi i nær fremtid indfører to faktor log in. Det vil gøre det mere besværligt at logge på for jer medlemmer, men vil øge sikkerheden på www.dbio.dk.

Vi anbefaler
Først og fremmest anbefaler vi, at du anmelder et eventuelt misbrug af dine data til politiet.dbio har som sagt ikke haft nogle hacker angreb på vores systemer. Hvis identitetstyverierne mod forventning skulle vise sig at have noget med dbio at gøre, ønsker vi have et så godt overblik som muligt af sagens omfang. Derfor opfordres du til at orientere din regionsformand via mail. I overskriften skal du blot skrive ”Identitetstyveri”, og i mailen beder vi om dit navn og gerne et ca. tidspunkt for, hvornår du modtog mailen/brevet.Hvis du har yderligere bekymringer, kan du få vejledning via digitaliseringsstyrelsens hotline på 33980098.

Vi vender naturligvis tilbage, når vi ved mere i sagen.
Med venlig hilsen

Martina Jürs, formand Danske Bioanalytikere

22-07-2022 23:08 #16| 2
ROI: 103.44% (285)


Jeg har aldrig haft sex/været sammen med en bioanalytiker, og jeg har ikke modtaget nogen mail fra B365.

 

 

22-07-2022 23:52 #17| 0
ROI: 0% (2)
relojoto skrev:

Er jeres koner/kærester bioanalytikere?

Så har de nok fået nedenstående mail - konen har fået den fra fagforeningen Dbio 

Jep, min kæreste studerede sidste år til bioanalytiker, så nok der et sted de har fået info fra.  


Hun skrev til Bet365 og de lukkede kontoen og sørger for at der ikke kan oprettes konto i hendes CPR fremover, medmindre hun indsender ID og bliver verificeret. 

23-07-2022 22:46 #18| 0
OP
ROI: 0% (1)

Tjek 😁 det samme her og hun har også netop modtaget den mail 😁

25-07-2022 14:00 #19| 0

Så det her på eb


https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mystisk-svindelsag/9351900

25-07-2022 15:06 #20| 0
nyheder.tv2.dk/lokalt/2022-07-25-svindlere-forsoeger-at-oprette-spilkonti-med-bioanalytikeres-cpr-numre

Lyder som et cpr læk, måske kombineret med klassisk tyveri fra tredjeparts kreditkort, typisk udlændinge, eller hvidvask.

Er de medlemmer af fagforeningen Danske Bioanalytikere (dbios)?
Få evt oprettet en kreditadvarsel på borger.dk.

Læk kan jo stamme fra mangt og meget, f.eks keylogger på en medarbejders tastatur hos fagforening eller skole, rengøringsfolk, klienter, papirsjusk mm.

Uetisk hvis bet365 ikke selv anmelder det. Lyder iøvrigt som en dum amatør, med så mange udbetalinger, som ikke kender spilselskabers procedurer.
Redigeret af ninjaskills d. 25-07-2022 16:23
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar