BLOG: PN/DS $200 Tour Rulle - Projektblog - Jonasbk93

#1| 5

Hej PN


Jeg var så heldig at være en af de to PN'ere der blev valgt til dette skønne projekt: http://www.pokernet.dk/forum/faa-en-200-tour-rulle-af-pokernet-og-behold-alt-overskud.html

Lidt om mig:

22 årig gut fra Odense, studerer til daglig og har spillet poker i knap 4 år. Har altid spillet på ≤ Hobby niveau, men vil gerne til at gøre mere ud af pokeren.
Og hvilken enestående mulighed dette projekt er for mig! :)

Til alle de Rail-birds og skrubugler der måtte være spiller jeg på DS med nicket: JBKDK

Kort om mit pokerspil:


Har altid været en tour-spiller og begår mig 99,9% kun på tours.

Lidt graf-"lir":


Har haft et enkelt stort cash i år (Pokerstars) og eller er det bare dødt lidt hen :(
Det skulle vi gerne få lavet om på!




Projektets fokus:


Mine primære fokus med dette projekt bliver at udvikle min forståelse HVORFOR man gør de ting man gør og bare at gøre det.
Vi better af en grund! Hvor meget better vi? C-better vi her? Folde han bedre end os? Caller han dårligere end os? osv.
Desuden skal jeg være MEGET bedre i mit end-game, da der er her jeg kommer til kort og ikke får de store resultater.


Til dette skal jeg bruge PN's hjælp!
Derfor ligger jeg (forhåbentlig) en 7-8 hænder op fra hver session, hvor nogle af de ting jeg vil arbejde med kommer i spil.

Nogle gange kan der være lidt flere hænder, hvis jeg oplever nogle sjove spots.


Resultater:

Jeg har lavet nogle excel-ark som jeg vil opdatere efter hver session og ligge ind som screenshot i kommentarerne nedenunder.

Desuden bliver følgende billede opdateret en gang om ugen: (med start i morgen den 15/3)

Håber på en masse hjælp fra alle jer skrappe chefer!


Til sidst er der kun at sige:

SHUFFLE UP AND DEAL! :D

/Jonasbk93

Redigeret af jonasbk93 d. 28-03-2016 23:33
14-03-2016 17:09 #2| 0

Løbende rulle:

Redigeret af jonasbk93 d. 28-03-2016 23:34
14-03-2016 17:10 #3| 0

Sessionevaluering:


Redigeret af jonasbk93 d. 28-03-2016 23:35
14-03-2016 17:11 #4| 1

TTD:

Redigeret af jonasbk93 d. 19-03-2016 04:18
14-03-2016 17:23 #5| 0

GL

14-03-2016 17:39 #6| 1

Du er fandme hurtig ;) Så må jeg i gang! GL med det.

14-03-2016 17:41 #7| 0
poker prince skrev:Du er fandme hurtig ;) Så må jeg i gang! GL med det.

Always! eller..... :P
Jo tak i lige måde! :D


kris_rem skrev:GL

Takker :)

14-03-2016 18:30 #8| 1

Tillykke og gl :)


Bliver spændende at følge :)

14-03-2016 20:00 #9| 1

Super projekt. GL med det :).


Spiller du idag?

14-03-2016 20:25 #10| 1
cascas73 skrev:Super projekt. GL med det :).

Spiller du idag?

Takker :) Nej, starter op i morgen :)


gregisme skrev:Tillykke og gl :)

Bliver spændende at følge :)

Thx mate :) Bliver fedt!

15-03-2016 08:54 #11| 1

Bliver fedt at følge dig og Poker Prince :) Må vi håbe på et godt resultat på vejen af alle fra PN :)

15-03-2016 09:46 #12| 1

Gl Jonas :)

Redigeret af Burnz d. 15-03-2016 09:47
15-03-2016 12:07 #13| 0
Burnz skrev:Gl Jonas :)

Tak Bjørn :D


Helten57 skrev:Bliver fedt at følge dig og Poker Prince :) Må vi håbe på et godt resultat på vejen af alle fra PN :)

Det håber jeg da :)

15-03-2016 16:02 #14| 0

SPILLER NU! :)

http://www.pokernet.dk/forum/railtrd-dspn-200-tour-rulle-jonasbk93.html

15-03-2016 21:21 #15| 0

Første session stopper for i dag.

RIGTIG dårlig session.
Lange periode med at være kortdød og med så få borde ad gangen bliver jeg for utålmodig.
Jeg begynder at kalde let, bluffe for meget og prøve for mange moves af.
Det begyndte dog at gå bedre mod enden, men efter et mislykkedes 3-bet steal efterfulgt af en tønde der også fejler, mister jeg 1/3 af min stack og et par hænder efter mener jeg at kan få villain til at folde ved at pushe min draw, men villain kan danse en glad dans og kalde med sit set.


I alt tror jeg session går så dårligt som den gør, mest på grund af disse aspekter:
- Tilt/utålmodighed over at være kortdød

- Tilt over at tabe MANGE flips

- Ufokuseret efter at have mislykkedes med mine bluffs


Til næste session vil jeg arbejde med min tilt-kontrol og mit endgame.


Hænder til analyse senere eller i morgen...

Redigeret af jonasbk93 d. 15-03-2016 21:23
15-03-2016 21:59 #16| 0

Regner du med at være vindende på dit limit fra dag 1?
Måske der skulle laves lidt off table arbejde inden du kaster dig ud i længere sessions?

15-03-2016 22:03 #17| 0
MoPe skrev:Regner du med at være vindende på dit limit fra dag 1?
Måske der skulle laves lidt off table arbejde inden du kaster dig ud i længere sessions?

Nej, men havde håbet på lidt bedre spil, da jeg VED at jeg er bedre end, hvad jeg præsterede i dag.
Jeg regner med kun at lave off-table arbejde i morgen, da tiden ikke er til ret meget spil i morgen.

Hvad vil du anbefale jeg kigger på, når jeg kigger mine hænder igennem? :)

15-03-2016 22:18 #18| 0
jonasbk93 skrev:

Nej, men havde håbet på lidt bedre spil, da jeg VED at jeg er bedre end, hvad jeg præsterede i dag.
Jeg regner med kun at lave off-table arbejde i morgen, da tiden ikke er til ret meget spil i morgen.

Hvad vil du anbefale jeg kigger på, når jeg kigger mine hænder igennem? :)




Pas på ikke at konkluder noget ud fra de stats du har indsamlet so far, det var ikke hensigten med min post.

Men du bør se nogle videoer fra chefer som renser low limits, da de bedst kan forklare hvordan der bliver spillet.
Det må være den mest optimale måde at bruge din off table tid på, på nuværende tidspunkt.
15-03-2016 23:34 #19| 3
MoPe skrev:

Pas på ikke at konkluder noget ud fra de stats du har indsamlet so far, det var ikke hensigten med min post.

Men du bør se nogle videoer fra chefer som renser low limits, da de bedst kan forklare hvordan der bliver spillet.
Det må være den mest optimale måde at bruge din off table tid på, på nuværende tidspunkt.

Uenig..


Ofte giver de videoer dig blik for andres spil uden du kommer helt i dybden med hvorfor de agerer som de gør og de springer ofte over mange standard spots (for dem). Det kan være fint nok, men det optimale i min optik er at du bygger dig en solid baseline du kan spille ud fra og derefter begynde at kigge på inspiration fra andre steder efterfølgende.


Det bedste sted at starte imo er at definere nogle standard ranges preflop fra de forskellige positioner og tænke igennem hvordan du spiller de forskellige hænder mod en given action. F.eks. Hvilken range 3b du fra SB mod co åben osv. Det tager tid men er enormt vigtig.

17-03-2016 08:49 #20| 0

Dagen i går (16/3-16) blev brugt på en masse off-table arbejde. Fik kigget hænderne fra 1. session igennem, læst alle de mange råd og kommentare til mine hænder herinde (DEJLIGT!!) og fulgte @Burnz råd om at opstille nogle faste ranges:

Jeg startede med at opstille nogle faste opening ranges fra de forskellige positioner og kunne godt tænke mig at høre hvad folk syntes om disse.

Jeg er til den mere TAG side af poker, med et par gear-skifte en gang imellem.


UTG: 6,49% VPIP - 88+, ATs+, KQs, AQo+
UTG+1: 8,3% VPIP - 88+, ATs+, KTs+ QJs, AJo+
UTG+2: 10,26% VPIP - 77+, A9s+ KTs+, QTs+ AJo+, KQo

MP1: 13,88 VPIP - 77+ A8s+, KTs+ QTs+, JTs, ATo+, KJo+, QJo

MP2: 16,14% VPIP - 55+, A5s, A7s+, KTs, QTs+, JTs, A9o+, KTo+, QJo

CO: 19,16% VPIP - 44+, A4s+, K9s+, Q9s+, J9s+, T9s, A9o+, KTo+, QTo+

BTN: 25,19% VPIP - 33+, A2s+, K8s+, Q9s+, J9s+, T8s+, A7o+, K9o+, ATo+, JTo


BB Defend: 18,55% VPIP - 22+, A5s+, KTs+, QJs, JTs, A9o+, KTo+, QTo+ JTo


Jeg har lidt svært ved at sætte en opening range for SB. Mine tanker går meget på at det afhænger af spilleren i BB. Folder han ofte til raise, defender han meget osv. Afhængig af det mener jeg at opening range fra SB skal justeres. Det samme gælder vel også for de andre positioner, men i høj grad fra SB, mener jeg.

Er det helt hen i skoven?


Er der noget der skal justeres?

/Jonas

17-03-2016 10:14 #21| 1

BB defend skal vel justeres efter raise pos

17-03-2016 10:30 #22| 0
Farre skrev:BB defend skal vel justeres efter raise pos

Helt sikkert!
Den range jeg har sat er hvad jeg tænker er "gennemsnit" defend. Lidt strammere fra EP raise og lidt brede fra LP raise.
Jeg har tænkt 18,5% +/- 5% afhængig af rasiers position virker meget godt.

17-03-2016 11:25 #23| 1

Det er vel atid ok at forstå ranges og div. charts, og hvad der ellers findes for "optimal" poker.


Men jeg synes det bliver for mekanisk, når man tænker på dynamikken i tours.


Stacksizes, tour format (turbo/rebuy/bounty), spillere du evt. er oppe imod = du skal hele tiden justere, så det vil være svært at spille så mekanisk, at du kan lave deciderede ranges og push/fold charts. Push/fold charts er jo kun korrekte såfremt din modstander også spiller efter dem.


Du kan i mange tilfælde defende BB meget meget løsere når minraises er standard, men nogle gange meget meget strammere, så jeg tror sgu ikke det er optimalt med en forud defineret range for det. Jeg smider i hvert fald min 22 eller A5 mod spiller der har ventet 30-40 hænder på, at shove sine 9,5 bb til midten, hvis det vil gøre ondt på min stack. Du kan i øvrigt også shove meget bredt fra SB mod LP åbner af den standard type, som er en god måde at chippe op sammen med 3bet i position (selvf. med øje for stacksizes)


Ligesom du sagten kan smide en 98s, K9o eller lign. ind i din MP open range i en bounty afhængig af stacksizes.


Det der fungerer absolut bedst for mig er, at konstant have fokus på stacksizes på hele bordet, så du kan udnytte en større stack, og basic spiller tendenser selvf. Jeg behøver kun at vide, om en spiller er en nit eller om han er løs, så er det nogenlunde simpelt at navigere rundt pre- og postflop. Jeg går ikke så meget dybere med hud stats end det, da det sjældent er samme spot, eller det er for lille en sample på stats.


Og hav en plan for din action. Raiser du f.eks. QJs fra MP, så sig til dig selv: jeg caller ham og ham, men folder til ham der, og hold dig til din første plan.


Det giver en god "gut feeling", som jeg altid går med, og en sjovere tour generelt :)


Måske du bare skulle prøve, at få spillet en masse tours af samme format, og så få udviklet dig en god fornemmelse for div. stacksizes og spillertyper du er oppe imod.

17-03-2016 11:46 #24| 0

@Crespo

Super fedt bidrag!! :)

Ang. bounty-format. Jeg mener at have hørt/set/læst et sted at man kan tælle den bounty en spiller har, med i sin EQ beregning på en måde.
Det er vel denne højere EQ der gør vi kan åbne lidt bredere, hvis vi fx. dækker en spiller med høj bounty (prog KO).
I så fald dette er rigtigt, hvordan regner man det ud? (Jeg elsker matematik forresten)


Tusind tak for dit bidrag, det er værdsat :D

/Jonas

17-03-2016 11:59 #25| 1

Der findes sikkert en formel på det, men det tænker jeg ikke så meget over i en bounty.


Hvis jeg åbner fra midt med QJs og 30'ish bb i stacken (med en plan i forvejen om, at kalde BB's 7 bb shove, og folde til resten f.eks.), så tænker jeg ikke så meget over procenterne, da man i spottet altid har nok + bounty. Jeg kan godt li' at få lidt af prizepool inden vi har ramt pengene, og i de fleste bounty tours har du en freeroll tour efter 2,3,4 bounties, så jeg spiller ret løst i dem.


Får du fanget lidt af fiskene i starten, så kan du slå en kæmpe kæmpe stack op, som kan nappe de fleste bounties, og det er ret lækkert i en builder/progressiv bounty tour. Kommer du dybt i dem, så er det en ret lækker gevinst du kan få alene på bounties.


Jeg iso shover i øvrigt ret light mod short stack shoves i bounties.


Men som jeg nævnte før, så tror jeg du skal prøve, at holde dig til et bestemt format af tours, til du ligesom har noget på rygraden, når dynamikken er så forskellig som den er.

17-03-2016 12:32 #26| 1

En ting mere vedr. ranges.


Hvis du er short i en tour, og der ikke umiddelbart er ICM at overveje, så skal du også gøre dig lidt tanker, om det ikke er bedre at shove 12bb's med J9s fra tidlig position istedet for, at ryge igennem blinds/anter, og ikke kan få et shove spot, fordi der bliver åbnet foran dig konstant, indtil du er utg igen med endnu mindre FE og har samlet 92o op. Bare sådan lidt tanker generelt om, at udfordre ideen om faste ranges.


17-03-2016 23:18 #27| 0

UPDATE:

Har været på studie og så arbejde hele dagen, så ikke fået spillet :(
Jeg har brugt aftenen på at læse ALLE kommentarer herinde igennem og nærstudere nogle af de aspekter der kommer frem.

Jeg rammer bordene i morgen aften og fortsætte ud i nattetimerne og så igen lørdag middag og hele dagen :)

/Jonas

18-03-2016 21:20 #28| 0

Så er vi igang! :)
Late-regger til The Jab 10K Gtd, en 1K Gtd og 1K Gtd 6-max Turbo :)
Senere 2K Gtd :)


Har i dag valgt at jeg vil Screen-capture min session :)

Så kan jeg se den igennem i morgen med "friske" øjne :)

SEND SKRUB :)

18-03-2016 22:18 #29| 1

GL med session. Jeg napper en i morgen i stedet og har lavet off-table work i dag :)

19-03-2016 00:23 #30| 0

ITM The Jab - 10K GTD!! :D

9BB

SEND SKRUB!!!! :D :D

19-03-2016 00:27 #31| 0
jonasbk93 skrev:ITM The Jab - 10K GTD!! :D
9BB
SEND SKRUB!!!! :D :D

Oh Well, buster to hænder efter 77 vs AK, K på flop og ingen hjælp på turn eller river. Casher $10 :)

19-03-2016 03:22 #32| 0

ITM FW 500 Gtd 168 på toppen :)

14BB

SEND SKRUB!!

19-03-2016 03:25 #33| 0
jonasbk93 skrev:ITM FW 500 Gtd 168 på toppen :)
14BB
SEND SKRUB!!

Bust til $13,5 A6 ind i 99 med 12 BB

19-03-2016 03:57 #34| 0

ITM i en $1,1 - $250 Gtd - $56 på toppen

Lækker afslutning på dagen at tage den ned.


20BB - SEND SKRUB!!

Redigeret af jonasbk93 d. 19-03-2016 04:01
19-03-2016 04:07 #35| 0

BUST - A10 ind i KK for 16BB - Cash $1,88 :/

19-03-2016 08:34 #36| 0
poker prince skrev:GL med session. Jeg napper en i morgen i stedet og har lavet off-table work i dag :)

Hvilke ting tager du fat i på sådan en off-table work dag?

19-03-2016 08:39 #37| 2

Prøv at fokuser på dine beslutninger og tanker om hvad du gjorde godt/skidt i stedet for dit resultat og busthånd :)

19-03-2016 10:55 #38| 0
Dape08 skrev:Hvilke ting tager du fat i på sådan en off-table work dag?

Her i starten af projektet er det blot at se på egne stats, justere min HUD, lære PT4 bedre at kende og at gennemgå store hænder (både tabte og vundne).

Redigeret af poker prince d. 19-03-2016 10:56
19-03-2016 12:29 #39| 0

Føler ikke helt pokerguderne var vildt meget på min side i går :/

MEN, op på hesten og spil videre. Kan kun være glad far at tage de rigtige beslutninger og ikke blive tiltet over at få AA knækket af JJ konstant :P

Grinden går videre i dag fra kl 14! :)


19-03-2016 22:25 #40| 0

Dagens session slutter i for i dag, da jeg skal TIDLIGT op i morgen og er væk det meste af dagen :/
Der kommer hænder op i morgen aften eller mandag morgen.

Dagens session har været forholdsvis god. Et par spots, hvor jeg nok stadig mangler noget ICM-forståelse og noget push/fold eqt.
Jeg smider en opdatering for ugen i morgen aften!


Let's hit the sack now......

21-03-2016 16:41 #41| 0

WEEKLY UPDATE:

Efter godt en uge i dette projekt er det tid til en lille status-update. Jeg ville have lavet den i går aftes, men sattede ind til SM, hvor jeg cashede første gang jeg spiller den! :D Let's hope it's a trend! #HappyFace

Projektet startede lidt sløjt med en dag (15/3), hvor jeg lige skulle mærke feltet efter og afprøve mit eget spil i feltet.
Jeg startede med ikke at cashe i en eneste tour #SadFace
Dog fik jeg kørt en masse hænder igennem og lagt op til analyse. Jeg har fået en masse gode input fra en masse dejlige PN'ere, der vil hjælpe mig med at udvikle mit spil. Jeg fik opstillet nogle standard opening ranges og tænkt over, hvilke af disse jeg åbner for at folde, kalde eller 4-better, hvis jeg får et 3-bet i hovedet.

Anden og tredje session (18+19/3) gik dog noget bedre. Jeg havde fået styr på mine ranges og fået fixet HUD'en. Jeg fandt ud af at DS-software er ret tiltende, hvis ikke man slår animationer af kort og chips fra. Så det gjorde vi og så var vi ellers flyvende. Sessions slutter begge i minus, men betydeligt mindre end første session. Kigger vi ikke på det direkte resultat, var det dog to FANTASTISKE sessions for mig! Følte mig meget mere confident i mit spil og følte jeg fik max værdi når jeg kunne, læste mine opponents korrekt og foldede de fleste af de steder jeg burde.


RESULTATER:


Efter første uge ser det nu således ud:


Som det ses på grafen er det altså ikke fordi vi løber super... Men hey, det vender jo nok! #HappyFace #Varians #That'sPokerFolks

Nu er det i dag tid til at få lagt hænder op til analyse herinde og så går vi ellers på grinden i morgen aften igen :)

Tak for hjælpen indtil videre, jeg håber at folk vil fortsætte med at følge projektet og analysere med mig!
Det er fantastisk allerede at mærke mit spil er blevet væsentligt bedre! :D

TAK!!! :D


/Jonas

22-03-2016 19:48 #42| 0

GRIND I GANG! :D

Jeg blev lidt tidligere færdig med opgaver end først antaget og da jeg først skal møde kl 11 i morgen, går grinden i gang :)


Dagens, foreløbige, program:

LET'S GOOOOOO! :D

25-03-2016 12:03 #43| 0

Dagen i går blev brugt på at spille DAPT Mesterskab i Vandel, så der var ingen spil.

Det maker vi op for i dag med spil HELE dagen med start NU (kl 12) :D

25-03-2016 12:06 #44| 1

Hvad var status for den 22

25-03-2016 13:17 #45| 0
chmpen85 skrev:Hvad var status for den 22

Tak for at reminde mig, var lidt for steamet og skulle lidt væk, så jeg glemte at smide status her :)

Den 22. var en SUPER dårlig dag personligt med mange gamle tendenser og dårlige sider... Jeg kommer ind med den bedste hånd og bliver suget, flere gange.... Tilter og spiller dårligere, tage dumme beslutninger, steamer og tilter lidt mere..... Jeg tager en times pause, slapper af, køler ned og læser i "The Mental Game of Poker" og får sat mig ved et enkelt bord igen og spiller fornuftigt og casher i den ene tour til sidst.

Rigtig mange af mine gamle vaner kom frem igen og mit spil blev tydeligt dårligere. Er dog meget godt tilfreds med at jeg på trods var i stand til at spille en fornuftig tour efter. Det ville jeg ikke være for bare 2 mdr. siden. Dette er, i mit hoved, en bedrift i sig selv. Dog skal jeg stadig finde ud af at gøre det, INDEN jeg mister hele stacken på dårligt spil.


Grafer og status for 22/3:




Håber at jeg kan kontrollerer det lidt bedre i dag.
Kan være at jeg skal til at undgå spots med høj varians.


/Jonas

Redigeret af jonasbk93 d. 25-03-2016 13:18
25-03-2016 13:31 #46| 1

Gl i dag det er interessant at følge.

26-03-2016 02:55 #47| 0

Dagens session i ét billede:

All-In pre for 14BB, samler på turn både farve og hul-skud op og mine overkort er stadig gode = 16 outs.

River er så stor en brick som K..................

Ét bord tilbage i aften og det er vidst meget godt..... De sidste par dage har været skod, variansmæssigt og jeg tror det er tid til nogle dages analyse og spil-teori....


/Jonas

28-03-2016 14:54 #48| 0

Grinden i gang igen :)
Lad os se om vi kan vende den :D

28-03-2016 19:03 #49| 2

hey jonasbk93- kæmpe GL med projektet.


PS! Lad være med at bruge energi på nobrainers såsom den AQ vs JJ -handske. At du samler ekstra outs op på turn er sådan ikke værd at bruge krudt på hverken undervejs eller bagefter. I værste fald føles det som "missed opportunities" hvilket i længden måske leder til "injustice tilt"



28-03-2016 19:55 #50| 0

Nu vender det!!

FT i en $1,1 tour. $112 på toppen :)

Send Skrub :D


EDIT: Ude som nr 7 til $19

Redigeret af jonasbk93 d. 28-03-2016 20:07
28-03-2016 22:07 #51| 0

GLGLGL! Hvad lyder rullen på nu?

28-03-2016 23:38 #52| 0

Dagens session slutter i et af de større minus, på trods af FT cash :(
Vi spiller ikke optimalt i dag, IGEN.... Jeg rammer det jeg vil, men bare ikke så hårdt som villain :(


Til gengæld har session i dag bragt ikke mindre end 36± hænder til ananlyse, så forvent at jeg kommer til at være AKTIV i analyse-delen de næste par dage! Der bliver nemlig ikke den store tid til spil i næste uge, så vi bruger tiden på analyse og læser feedback igennem :D

Ugestatus og hænder kommer op i morgen :D



/Jonas

28-03-2016 23:41 #53| 0

Held og lykke med projektet! Spændende at følge.


29-03-2016 20:51 #54| 1

WEEKLY UPDATE 2: (29/3-15)


Efter to uger med dette projekt er jeg begyndt at forstå nogle af de essentielle ting meget bedre. Min forståelse for bl.a ranges og sætte modstanderens range er blevet bedre. Min forståelse for min egen range (eller hvad jeg tror villain tror jeg har) er blevet bedre. Ikke alt for mange brain-damage bluffs. Bedre forståelse for fold equity. Skal blive bedre til at se, hvornår min hånd har showdown value og hvornår den fungere bedre som bluff-catcher end som en hånd der kan value-bettes. Jeg skal lære at kontrollere tilt MEGET bedre, da mine gamle vaner er begyndt at vise sig igen efter en tung uge under EV :(

Cash-mæssigt står det lidt sløvt til. Vi casher et par tours men ikke deroppe, hvor det bliver sjovt :( En masse min-cashes med dog et enkelt FT i blandt! :)


Resultater:


Vi har nu følgende status:





Vi havde en lille periode, hvor vi flippede godt og leverede nogle af de klamme suck-outs. Men det er desværre vendt igen :/
Variansen er en kælling og den skal bare kneppes for sygt i weekenden!!


Jeg håber folk stadig vil følge projektet, selvom det nok ikke har de vildeste udsigter lige pt :(


Jeg gør mit bedste for at få spillet til at køre og jeg læser ihærdigt alle kommentarer der kommer på indlæg både her og i analyserne.


De næste par dage (indtil fredag) står på noget off-table arbejde.


Jeg vil bruge dagene på at gå ALLE mine markerede hænder igennem (145) i DYBDEN.
Jeg vil fokusere på bet-sizing, realisering af value og brain-damage bluffs skal fjernes.

Jeg læser desuden "The Mental Game of Poker" igen og finder de gamle værktøjer frem, for at kontrollere tilten, når jeg spiller.


/Jonas

29-03-2016 23:34 #55| 0

Er du på tilt, siden din net expected EV max er dalet så meget på så kort tid? Det ser unægteligt MEGET voldsomt ud, og medmindre du kun har spillet få dyre turneringer virker det lidt urealistisk kun at bebrejde variansen

02-04-2016 17:59 #56| 0

BACK ON THE GRIND!!


Efter et par dage med noget off-table work, en dag med tilt-kontrol og en halv dag (i dag) med meditation og motion er vi nu klar til at ryge på grinden igen!

Vi har regget 5 tours indtil videre og vi håber at gå dybt i det hele!
Vi skal have vendt skuden og i dag er DAGEN!! :D


Dagens foreløbige program:


Let's GOOOOOO! :D

Redigeret af jonasbk93 d. 02-04-2016 18:01
02-04-2016 18:40 #57| 0

glglgl. Husk at have El Clasico på siden ;)

02-04-2016 18:42 #58| 0
poker prince skrev:glglgl. Husk at have El Clasico på siden ;)

Må skuffe og sige at fodbold ikke lige er mig :P
Hører lidt god musik i stedet :)

02-04-2016 23:16 #59| 0

Stopper session tidligt i dag.........

spiller ikke i nærheden af A-game og ser ingen grund til at fortsætte :(

Håber på lidt bedre i morgen......

08-04-2016 18:05 #60| 0

ET PROJEKT I STILSTAND??

Korte svar er.... NEJ!! :)
Jeg har brugt den sidste uges tid på analyse over mit spil og hvad der får mig til at tilte især.
Jeg har fundet frem til nogle leaks som jeg skal fikse og har fundet hovedårsagen til mit tilt.

Triggeren er faktisk når jeg selv føler jeg har spillet en hånd dårligt og ikke så meget suck-outs.
Suck-outs og løben under EV FORSTÆRKER kun den basis-tilt jeg får, når jeg føler jeg har spillet en hånd ringe.

Det er altså Mistake-tilt der ligger grundlag for min tilt og det forstærkes af Hate loosing og Running bad tilt.
Det prøver vi nu at lave om på!!

Vi injecter den logic at: If you realise you made a mistake, you've learned. Now fix it!

Det gør vi i dag!!

Vi fixer vores mistakes og får ikke mistake-tilt. Uden en trigger er der ikke noget at forstærke og Hate loosing og running bad tilten er nu synlig i mindre grad.


Lad os få gang i det igen!!

Vi starter nu (kl. 18) med følgende start-program.
Skulle vi ikke tage The Jab ned? JO DA!! :D


Dagens bedste companions bliver Mental Game of Poker og Skrub-Skilpadden som jeg har fået af min mindste bror :D


THIS IS THE TURNING POINT!

/Jonas

09-04-2016 00:45 #61| 0

Status på grind...?

Redigeret af poker prince d. 09-04-2016 00:46
09-04-2016 00:48 #62| 0

Bust i alt undtagen FW 5,5 2K Gtd.
Her er vi 21/192 med penge til 63. 78BB stack, så vi ligger godt med :)

17-04-2016 11:48 #63| 0

Update?


Skal du spille i aften eller bust?


Skal du spille storm?

Redigeret af gregisme d. 17-04-2016 11:49
18-04-2016 08:46 #64| 0
gregisme skrev:Update?

Skal du spille i aften eller bust?

Skal du spille storm?

Jeg har været halv sløj i sidste uge og var til 2 kampe i weekenden :(
Der kommer KÆMPE Update i aften :)

Stay tuned :)

18-04-2016 19:20 #65| 0

MÅNEDSUPDATE:


Der er nu gået et par uger med "inaktivitet" fra mig på PN :(
Jeg er formand for en softball klub i Odense og vores sæson er lige startet.
Da jeg også træner vores dame-hold og selv spiller på vores 1. divisions herrehold har det været to travle uger.
Jeg var i sidste uge også ramt af nogle voldsomme hovedpine-anfald, så det har ikke gjort det nemmere :/


Jeg har dog fået spillet lidt! Har haft 2 sessions siden sidste update:

Session 8/4:


Denne session spiller vi faktisk udmærket poker. Vi vælger nogle gode spots early i tours og chipper forholdsvis hurtigt op til en god stack. Dette skulle også vise sig at være det eneste gode i de tours vi spiller. Vi går desværre kortdøde da vi når mid-game (tæt på boblen) og formår kun at cashe en tour. Vi er tæt på boblen, da vi vælger at blowe vores stack til CL i et spot jeg har tænkt meget over efterfølgende. (analyse kommer senere i aften).




Session 14/4:

Denne session er den absolut bedste session jeg har spillet under dette projekt!
Inden jeg sætter mig ved bordet løber jeg en lille tur (1,5 km) for første gang i 5-6 år. (Jeg er en kraftig gut (120 kg+) og har lidt af en knæ-skade i de sidste mange år.

Jeg har ikke følt mig så frisk (underligt nok) i lang tid. Min hjerne og min krop var helt klar!

Vi spiller god poker, men da vi ikke helt får hænderne og får valgt et par dårlige spots en-to gange, må vi tage høj-varians spots og vi flipper ikke super.
Vi går til gengæld dybt i The Jab (den største gtd prizepool tour på niveauet) og ligger 13/41. DS har dog lavet strukturen af den om og blind levels er totalt fucked IMO. Vi bliver meget hurtigere rimelig shallow og vi kommer ind for 16BB mod andenstørste stack i touren med AK mog AJ og med en J på flop må vi buste som 35'er og casher $20,4.

Dette er dog nok til at redde vores session og for første gang have en session i +!!!! :)


I dag står den på ren analyse og forvent derfor MANGE hænder fra min side (jeg har lidt at indhente :P)

STATUS:

Rullen ser ikke super ud, men vi er stadig i live og med de tiltag jeg har gjort mig selv, skal vi nok kunne nå at vende det :)



Vores sessionoverblik vidner dog over, sammen med graf, at vi stadig ikke løber helt super, men vi gør IMHO helt sikkert fremskridt.

Jeg føler i hvert fald mit game og forståelse for ICM, fold-equity og push/fold range (som har været mine tre største fokuspunkter) er blevet MEGET bedre!


Nu står den som sagt på ananlyse og med 99 markerede hænder, er der rigeligt at vælge imellem!

Til dem der stadig følger med og vil hjælpe videre med analyse, TAK! :D

/Jonas

18-04-2016 19:38 #66| 1

Looking good! Vi skal lige have gang i nogle seriøse heaters her til sidst :D

18-04-2016 22:54 #67| 3

Du skal til at omtale dig selv i ental 😊


GL

19-04-2016 08:37 #68| 0
kris_rem skrev:Du skal til at omtale dig selv i ental

Pluralis Majestatis. Sådan er det, når man læser med, når kongen skriver :P

Spøg til side. Det lyder mærkeligt, men jeg skriver "vi" fordi jeg føler at projektet ikke kun drejer sig om mig.
Jeg vil gerne inkludere dem der har været med til at bidrage og det føler jeg at jeg opnår, når jeg skriver "vi" :)

19-04-2016 08:59 #69| 1
jonasbk93 skrev:Pluralis Majestatis. Sådan er det, når man læser med, når kongen skriver :P


Spøg til side. Det lyder mærkeligt, men jeg skriver "vi" fordi jeg føler at projektet ikke kun drejer sig om mig.
Jeg vil gerne inkludere dem der har været med til at bidrage og det føler jeg at jeg opnår, når jeg skriver "vi" :)

Hvor mange %'er har jeg i dig når du klonker stort så? ;) GL. Du får nok brug for det her til sidst, hvis det skal nå at ændre sig :)

19-04-2016 09:14 #70| 0

Hvis du kan levere setups til min side nede på kassen, kan du få 10% i alle mine tours dernede :P
Thx, der er en virkelig stejl vej op, men jeg må bare træde lidt hårdere i pedalerne til sidst :)

30-04-2016 17:36 #71| 0

PROJEKTETS SIDSTE AFTEN:

Så er det tid til projektets sidste spil-aften!

Vi har $40 tilbage i rullen ($39,22 helt præcist) og de SKAL til at finde sig nogle flere venner!

Vi er regget i følgende program indtil videre:


Lad os så finde A+-game frem i dag og få nogle cashes! :)


/Jonas

30-04-2016 18:45 #72| 0

Spiller du powerfest?


Jeg ved at projektet slutter idag, men alligevel:)


GL med idag.

30-04-2016 19:35 #73| 0

GL.


Jeg rammer sidstedagen med det her program:


Apr-30 18.00 Featherweight: $3,000 Gtd $5.50
Apr-30 19.00 Featherweight: $1,000 Gtd 6-Max Turbo $5.50
Apr-30 19.30 Flyweight: $1,000 Gtd 6-Max Rebuy $1.10
Apr-30 20.00 Flyweight: $1,000 Gtd 6-Max $1.10
Apr-30 20.00 Featherweight: The Jab - $10,000 Gtd $5.50
Apr-30 21.00 Flyweight: $1,000 Gtd Turbo Rebuy $1.10
Apr-30 21.00 Featherweight: $1,500 Gtd 6-Max Turbo $5.50
Apr-30 22.00 Featherweight: $2,500 Gtd $5.50

01-05-2016 00:13 #74| 0

Kun the Jab tilbage, hvor jeg ligger godt til som 48/172 med 34BB :)
Lad os lige tage den ned! :D

Har allerede et enkelt min-cash også :)

Send SKRUB! :D

01-05-2016 10:41 #75| 0

Cashede du i den?

Redigeret af poker prince d. 01-05-2016 11:50
01-05-2016 12:51 #76| 0

Ja... Fik lige blæst hele stacken af med overpar til floppet set :/
Cashede $13 :/

01-05-2016 18:21 #77| 0

Damn :/ Spiller du videre på DS nu?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar