Cykel - BKOOL Pro Trainer 2015

#1| 0

Er der nogen, som har erfaringer med BKOOL Pro Trainer ?
www.cykelpartner.dk/hometrainer-bkool-pro-trainer-2015_BKOOL12.html

Umiddelbart virker det som en god ide med til kontoret, hvor racercyklen allerede ofte står parkeret.

Redigeret af Cisk d. 22-01-2015 16:29
22-01-2015 16:29 #2| 0

Må du ikke komme ud i den friske luft? ;)

Derudover har min far en stående, men han synes hurtigt det blev trivielt, når man ikke rigtig kom nogle steder. Så han meldte sig ind til Spinning i stedet for, og kom dermed på den måde også i kontakt med andre mennesker.

Redigeret af Dbl_smack d. 22-01-2015 16:31
22-01-2015 16:32 #3| 0
OP

:D
Er ikke så hårdfør, så raceren kommer først ud til foråret.

22-01-2015 16:50 #4| 0

Så lige en video med den, det kunne være så sprødt, hvis man kunne slå den til Pro Cycling Manager og så køre som en rytter! (Cyanide ville dog nok først havde det færdigt efter den næste istid, så lidt deres spiludviklere producerer)

22-01-2015 17:23 #5| 0
mortenkk skrev:
Så lige en video med den, det kunne være så sprødt, hvis man kunne slå den til Pro Cycling Manager og så køre som en rytter! (Cyanide ville dog nok først havde det færdigt efter den næste istid, så lidt deres spiludviklere producerer)


Der findes en del hometrainere hvor du kan kører etaper fra TdF, Giroen osv - tilmeld også kører mod andre, via nettet, på disse etaper :).
22-01-2015 19:10 #6| 0

Jeg har ikke erfaring med den specifikke hometrainer du linker til, men generelt er BKOOL er ganske fint mærke. Jeg har Tacx model af den du linker til (dog uden skærm) og har været rigtig glad for den i snart 6 år nu.
Kan godt se det kan være meget motiverende med en viatuel partner at kører mod osv, men du skal passe på du ikke tager maskinens "hastigheder" og "watt" som sandheden - det er de langt fra. Men som motivation mens man træner, tror jeg du vil blive meget glad for den.

22-01-2015 20:37 #7| 0

Jeg har en bkool (første generation), og den fungerer ganske fint.

Jeg synes dog personligt det er jævnt kedeligt at køre på hometrainer, så jeg kører udenfor medmindre det er helt umuligt.

Jeg kørte en times bakke-intervaller udenfor tidligere i dag :)

22-01-2015 21:01 #8| 0

Hvis man som mig har valgt ikke at have en vinter cykel synes jeg det er et fint alternativ og man kan jo altid smide en film på.

22-01-2015 23:37 #10| 0

Hvis tiden er knap, er en hometrainer klart det bedste valg. Konstant tråd i pedalerne sikre at du får mest ud af tiden - plus du kan lave nogle vilde intervaller, som på normale veje ville være umulige at gennemføre korrekt.
Kører 100% af min cykeltræning på hometraineren de næste måneder. Kedeligt? Sæt en film på og lav nogle motiverende intervaller, så går tiden nogenlunde. Cykler pt 11 - 14timer/ugen inde så det kan lade sig gøre ;-)

23-01-2015 00:38 #11| 0

+1 Wombat.
Jeg får 100% mere ud af min vintertræning på hometrainer, jeg kører med Kurt Kinetic RoadMachine og bruger trainerroad som software, så har man træningsprogram og intervaller at køre efter.
Man bruger også meget energi på at holde kroppen varm når man cykler i kulden, mens du indenfor kan bruge den energi til at presse mere i intervallerne=mere effektiv træning.

23-01-2015 01:13 #12| 0

Jeg har den og er ret glad for den. Abonnementssælgere på softwaren og de 500k+ ruter er god. Det er let at deltage i turneringer osv. Overgange fra fx 0% til 6% er ret god så det virker naturligt.
Hvis du kører med garmin udenfor er det let at synkronisere med den.
God value for money.
Jeg har dog ikke den store erfaring med andre maskiner....

23-01-2015 01:14 #13| 0

Der er BTW alle kendte bjerge i softwaren. Af andre strækninger dominerer de spanske ...

23-01-2015 11:47 #14| 0

Jeg har lige købt den og den virker super fornuftig. Har dog ingen erfaring med andre mærker.

Jeg er totalt rookie cykelrytter og skifter mellem spinning og home trainer. Spinning fordi det er knap så kedeligt og home traineren, fordi det er vigtigt for mig at få nogle timer på egen saddel og skal køre powerman til maj.

23-01-2015 13:51 #15| 0

Hvis man har råd til at give lidt mere så er Wahoo Kickr nuts som hometrainer i øjeblikket.

Uanset hvilken træner i har så skriv jer ASAP op til en invite til Zwift på www.zwift.com

Jeg har været på deres lukkede beta et par måneder og det gør hjemmetræningen ligefrem sjov.

23-01-2015 15:42 #16| 0
Zaphod2000 skrev:
Hvis man har råd til at give lidt mere så er Wahoo Kickr nuts som hometrainer i øjeblikket.

Uanset hvilken træner i har så skriv jer ASAP op til en invite til Zwift på www.zwift.com

Jeg har været på deres lukkede beta et par måneder og det gør hjemmetræningen ligefrem sjov.


Havde godt læst om Zwift, og oprindeligt fravalgt dem, da jeg helst ville kunne afvikle min træningssoftware på iPad, men din entusiasme har smittet mig, så nu er jeg skrevet op!
23-01-2015 15:54 #17| 0

De har lige skrevet at de arbejder på en MacOS version, men jeg tror aldrig det kommer til at køre på iPad, det er spillet for krævende til.

Til gengæld har de en companion app til iOS hvor man kan styre forskellige ting i spillet - som f.eks at hilse på dem man kører forbi:)

23-01-2015 22:01 #18| 0

Jeg har lige måtte returnere en Bkool Pro, da den meget skuffende var ringere end den gamle hvide Bkool (som er rigtig god). Pro'en har indbygget kadencemåler men den er way off! Snakkede med Cykelpartner om det og den er bare ikke bedre, så derfor røg den retur. Watt måleren var også off, men er man ligeglad med de ting, så er det en fin træner. Har også haft 3 Tacx, men der var konstante problemmer.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar