Bitcoin Poker Chip Satori Coin (0.001 BTC) - post fork

#1| 1

5 styk single


Rulle med 25 styk


Indeholder privat key under et hologram på bagsiden.


De loadet med 0.001 BTC hver.

500kr pr. chips.


Man skal nok ikke købe dem for bitcoin værdien medmindre man vil vente meget længe.

Bor 3230 Græsted. SMS er 22330667



Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 13:31
02-10-2018 11:08 #2| 0

Hvor store er de? Og hvad bruger man dem til?

02-10-2018 13:00 #3| 2

J.f. kursen svarer det til ca. 43kr. Hvorfor koster de så meget? Hvad er fidusen? :)

02-10-2018 18:06 #4| 0
psylenz skrev:J.f. kursen svarer det til ca. 43kr. Hvorfor koster de så meget? Hvad er fidusen? :)

var os nogen som prøvede at sælgte bitcoins magenter til 200kr stykket ish, da btc var højest, kostede 9-10kr fra ebaby.. folk prøver bare at skumme

03-10-2018 12:40 #5| 0
OP

>Hvor store er de? Og hvad bruger man dem til?

Hvis man er rig nok kan man spille poker med dem. De er lige som en pokerchip. Det var lidt min plan da jeg købte en masse ;-)
Det er meget sjov når gamet er slut tager man bare sine chips med hjem eller sælger dem til huset. Nogle har også nogle som lykkeschips ved bordet i store turneringer. Nok mest dem med høj værdi for showoff effekten.
Har dog skifte mærke til BTCC Poker Chips, da de har en del chips med meget højere værdi.

Nogle samler på dem. Der er et stort samlermarked
https://bitcointalk.org/index.php?board=217.0
Priserne er lidt mere afdæmpede pt da BTC er nede. Dog holder de samme BTC handelspris, men omregnet til cash er det lavere.


>Hvorfor koster de så meget? Hvad er fidusen? :)
Den overordnede ide er at sprede kendskabet til bitcoins. Se evt filmen med skaberen under.

https://satoricoin.jp/en/

Om noget er dyrt eller billigt er altid lidt svært at sige. Dog er jeg ikke blevet kimet ned af interesse. Sælger dog en del BTC samle coins på diverse sites. Som nok vurdere det med BTC højere i stedet for poker.

Vil ikke udelukke jeg kunne sænke min pris lidt ;-)

Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 12:43
03-10-2018 12:50 #6| 0
Administrator

er det korrekt forstået at den fysiske værdi Af en bitcoin er præcis 0 ?

Redigeret af Bridgeking d. 03-10-2018 12:51
03-10-2018 12:52 #7| 0
Bridgeking skrev:er det korrekt forstået at den fysiske værdi Af en bitcoin er præcis 0 ?

Jeg sætter lige popcorn over 😂

03-10-2018 12:55 #8| 0
Administrator
Allan skrev:Jeg sætter lige popcorn over

Hvorfor ?


Jeg spørger fordi jeg synes det er det jeg kan læse mig til andre steder. Og hvis det er tilfældet synes jeg bare OP skulle omformuleres


Jeg ved intet om crypto valuta

03-10-2018 12:57 #9| 0
OP
Bridgeking skrev:er det korrekt forstået at den fysiske værdi Af en bitcoin er præcis 0 ?

Jeg har nogle coins i guld
https://denarium.com/product/denarium-1-2-btc-gold

De holder nok minimum guld værdien ;-)

Men rent faktisk er det meget almindeligt med fysiske bitcoins loadet med BTC netop for at gøre det mere håndgribeligt.

Om BTC går til nul vil fremtiden vise. Tror det ikke. En del er nok også håb, da det vil se rigtigt godt ud for mig, hvis de igen går til tops.





03-10-2018 13:00 #10| 0
OP

Grafen for kursudviklingen kan ses lidt nede på siden her

https://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/

Om det bare var kortvarigt hype eller noget permanent ved jeg ikke. Tror dog personligt det er kommet for at blive.

03-10-2018 13:03 #11| 0
Administrator

så du siger det er ingen forskel i hvad værdien på 1 bitcoin er uanset om jeg ejer den fysisk eller digitalt ?

03-10-2018 13:08 #12| 0
OP

>fysisk eller digitalt?

De der snydebitcoins fra ebay virker ikke helt ;-)


Men har du "rigtige" fysiske bitcoins er privat nøglen under et hologram på bagsiden. Så hvis du en dag vil have fingre i de digitale bitcoins skraber du privatnøgle fri. Loader dem i en wallet og sælger dem.

Har også digitale bitcoins på et stykke papir. Det er bare "sjove" måder at gemme sin privat key på.

Lidt som et sparegris man skal smadre for at få pengene.

Samlecoins, papir wallets osv er dog blevet et stort samle objekt. Så ofte skal man betale meget mere end BTC værdien. Selvfølgelig kun ved limited editions som har et gort ry.

Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 21:07
03-10-2018 13:08 #13| 0
Administrator
JanEmil skrev:>fysisk eller digitalt?
De der snydebitcoins fra ebay virker ikke helt ;-)

Men har du "rigtige" fysiske bitcoins er privat nøglen under et hologram på bagsiden. Så hvis du en del vil have fingre i de digitale bitcoins skraber du privatnøgle fri. Loader dem i en wallet og sælger dem.

Har også digitale bitcoins på et stykke papir. Det er bare "sjove" måder at gemme sin privat key på.

Lidt som et sparegris man skal smadre for at få pengene.



Ahh ok :)

03-10-2018 13:12 #14| 0
OP

For de meget store coins med 1000BTC, 100BTC, 10BTC osv betaler man måske kun 20% extra værdien.
For de små coins er det meget mere, da mange har råd til dem og produktionsværdien selvfølgelig betyder lidt mere.

Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 13:13
03-10-2018 13:22 #15| 0
OP

For de ældre coins har man også alle bitcoins forks
Bitcoins cash, Bitcoin Gold, Bitcoin Private og hvad de ellers hedder.
Det er nok kun Bitcoin cash man rigtig kan få noget for. Men den giver trods alt også 10% extra værdi. Nogle gange op til 20% mere.

Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 21:09
03-10-2018 13:56 #16| 0

Man kan vel ikke vide sig sikker på at der ikke er nogen der har kopieret koden eller om den i det hele taget virker? :-)

03-10-2018 14:25 #17| 0
OP
psylenz skrev:Man kan vel ikke vide sig sikker på at der ikke er nogen der har kopieret koden eller om den i det hele taget virker? :-)

Man kan ikke kopiere koden uden at bryde Hologrammet.
De fleste coins med større beløb på har en liste med public keys, som passer til serienummeret på sin coin. Så kan man altid se på blockchain om beløbet er der endnu.

Alle Satori Coin coins har også et løbenummer. Man kan slå løbenummeret op her og se public key. Som man så kan se på blockchain

https://satoricoin.jp/en/bitcoin.php

Det er jo trods alt det blockchain kan. Transparens.

Der har dog været eksempler på coin makers som har snydt. Satori Coins har ingen issues haft. De producere dog ikke mere, da ejeren blev lidt bange for om det var lovligt at sælge dem i Japan. Så han stoppede. Måske vender han tilbage.







Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 21:10
03-10-2018 14:29 #18| 0
OP

Jeg samler på disse

https://store.btccmint.com/

De bliver dog revet væk hver gang der kommer nye. Den sidste mønt fik lidt kritik dog. Ejeren solgte firmaet til nogle andre, som ikke helt har samme kvalitets tjek. Men de "gamle" er stadig nogle folk er vilde for at få fingre i.

Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 14:29
03-10-2018 14:35 #19| 0
OP

Har spillet homegame med alle slags
500K Bits
100K Bits
25K Bits
10K Bits
5K Bits
1K Bits
Det rykker godt i kroppen når man smider en ½ BTC ud på midten.

Redigeret af JanEmil d. 03-10-2018 14:35
03-10-2018 17:31 #20| 0

Så når man skraber sin mønt og indtaster koden så er den død?


Forstår saiøst intet.. Så kan de vel ikke være andet end samlerobjekt, og hvordan ved man der reelt er en kode under det der skal skrabes væk?

Og bliver det ikke slidt væk hvis man, som du foreslår bruger dem som poker hips?

03-10-2018 18:30 #21| 0
OP

>Så når man skraber sin mønt og indtaster koden så er den død?
Ja det kan man sige. Dog sælger nogle af de sjældne stadig for en hel del selvom de er redeemed. Faktisk er nogle af de meget dyre svære at sælge med BTC på. Det skal svært at skabe trust nok til +10BTC.

>hvordan ved man der reelt er en kode under det der skal skrabes væk?
Det er tillid opbygget over lang tid. Nogle skraber mønterne og siger god for det. Har 1000 virket gør de næste 10 nok også.
Men det er lige som konen. Eksistere hun når man ikke kigger? Du kan købe en og skrabe den ;-)

>Og bliver det ikke slidt væk hvis man, som du foreslår bruger dem som poker chips?
De slides ikke mere end andre chips. Dog vil få en lavere grading selvfølgelig, hvis man er til den slags.














← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar