Bilsælger - Han forslår en hybrid?

#1| 0

Jeg er i dialog med Peugeot omkring køb/leasing af en 3008 SUV.

Jeg har ytret ønske om en benzin eller diesel model med automatgear, men sælgeren anbefaler at jeg køber en hybrid ( da den er billigere) og bare kører  den som normal bil. 

For ham at se var det en no brainer, men der må vel være nogle ulemper.?

 

Ps. Er ny på bilmarkedet og ved ikke så meget om biler. Kører 60 km Motorvej om dagen og forventer 20.000 km om året herunder en del lange ture til Jylland.



10-02-2021 16:43 #2| 0

Den vil ikke køre lige så langt på benzin/diesel som en normal bil vil på benzin/diesel. Så afgænger af hvor godt du kan udnytte el delen.

Dette sagt uden kendskab til prisforskel på biler, installation og lader mm.

10-02-2021 16:55 #3| 1

Jeg har selv en plug-in hybrid. Selv uden opladning kører den længere literen end andre biler jeg ellers har haft. 

Jeg er vildt glad for at køre el og hader når batteriet er tomt. Tror dog aldrig jeg ville købe en hybrid som ikke er plug-in. 

 

Det er en Kia Niro og kan ca kører 35 km på motorvej før batteriet er tomt og selvf. noget længere hvis det er alm. kørsel. 

10-02-2021 17:10 #4| 0

Jeg havde en Opel Grandland X hybrid i mindre end en måned.

 


Rigtig fin bil, men i min optik ubrugelig når batteriet løb tør. Kørte ved blandet kørsel ikke mere end 7-9 km/l. Motorvej helt ned til 5 km/l uden at presse den. Derfor ikke nogen god bil til længere ture. 

 


Jeg kiggede også på E-Niro, super bil, og hvad jeg kan læse frem til, så kører den meget længere på brændstof end Opel. 

 


Prøvekør bilen på en længere tur, og hold øje med forbruget. Virker det fint, så bør der ikke være den store forskel. Jeg var så glad for el-delen i Opel, at jeg skiftede helt over til 100% el. 

10-02-2021 17:28 #5| 2

Har en rav 4 hybrid, ikke plug in. Kører svjv. Et par kilometer længere end benzin varianten

10-02-2021 17:34 #6| 0

Vi har lige købt den nye Rav4 Plug-In hybrid og jeg glæder mig som et lille barn til at den rammer indkørslen!
Den blev prøvekørt 1 gang før der blev forhandlet og skrevet under.
Med den opsætning vi har valgt, kommer vi nok til at regne med en 58-64 km på rent elektrisk, afhængig af kørsel, men det er også rigelig for os.

10-02-2021 17:45 #7| 0
OP

Men hvis hybriden har disse fordele og tilmed er 40.000 kr billigere så virker det jo til det oplagte valg?

11-02-2021 00:00 #8| 0
Rambam skrev:

Men hvis hybriden har disse fordele og tilmed er 40.000 kr billigere så virker det jo til det oplagte valg?

 

Oplagt for sælgeren eller for dig? Det virker helt sikkert som et godt valg, lige indtil garantien er udløbet og du ser værkstedsregningerne ved din første større reparation. 


Var selv ved at købe en RAV-4 Hybrid, og jeg er virkeligt glad for, at jeg ikke dummede mig.


Selv min egen Toyota forhandler indrømmer blankt, at han aldrig selv ville anbefale det lort til nogen han holder af (Kender ham ret godt og har altid handlet hos ham i mange år)

 

Der er åbenbart ikke andet end problemer med den bil så snart de har kørt et par km. 
Ved ikke med andre hybridbiler, men RAV-4 i sig selv er så skræmmende dårligt udført mekanisk, at jeg aldrig vil overveje hybrid igen. Min holdning er nok bare, at hvis ikke Toyota kan lave det ordenligt, så skal jeg bare ikke have det.

 

Har selv en nyere Landcruiser, en RAV-4 fra 2000 og en ældre Hilux, de kører bare. Jeg reparer dog også det meste selv på mine biler og jeg garanterer dig, at mine biler får satme rebekka når jeg kører, så det er utroligt så få mekaniske fejl jeg egentligt oplever. Derfor sværger jeg til Toyota.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en ven eller bekendt med, som er på din side, når nu du ikke ved så meget om biler kan sælgeren jo bilde dig hvad som helst ind. Hvis økonomien er meget vigtig for dig, så er hovedreglen ved bilhandler: hvis du køber nyt, så bliver du snydt. Bilsælgere prøver jo først og fremmest at sælge, enten det de tjener mest på, eller har sværest ved at komme af med. Derfor er det netop oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler. Kan kun anbefale dig ikke at gøre det. Find hellere en der måske har kørt 20.000 km, som du kan få lidt garanti på, så spare du sikkert i omegnen af 30-50k. Og får lidt garanti. 20.000 Km betyder kun noget hvis du kører i et hundehus.

11-02-2021 06:20 #9| 0
maxkorsoer skrev:

 

Oplagt for sælgeren eller for dig? Det virker helt sikkert som et godt valg, lige indtil garantien er udløbet og du ser værkstedsregningerne ved din første større reparation. 

 

Var selv ved at købe en RAV-4 Hybrid, og jeg er virkeligt glad for, at jeg ikke dummede mig.

 

Selv min egen Toyota forhandler indrømmer blankt, at han aldrig selv ville anbefale det lort til nogen han holder af (Kender ham ret godt og har altid handlet hos ham i mange år)

 

Der er åbenbart ikke andet end problemer med den bil så snart de har kørt et par km. 
Ved ikke med andre hybridbiler, men RAV-4 i sig selv er så skræmmende dårligt udført mekanisk, at jeg aldrig vil overveje hybrid igen. Min holdning er nok bare, at hvis ikke Toyota kan lave det ordenligt, så skal jeg bare ikke have det.

 

Har selv en nyere Landcruiser, en RAV-4 fra 2000 og en ældre Hilux, de kører bare. Jeg reparer dog også det meste selv på mine biler og jeg garanterer dig, at mine biler får satme rebekka når jeg kører, så det er utroligt så få mekaniske fejl jeg egentligt oplever. Derfor sværger jeg til Toyota.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en ven eller bekendt med, som er på din side, når nu du ikke ved så meget om biler kan sælgeren jo bilde dig hvad som helst ind. Hvis økonomien er meget vigtig for dig, så er hovedreglen ved bilhandler: hvis du køber nyt, så bliver du snydt. Bilsælgere prøver jo først og fremmest at sælge, enten det de tjener mest på, eller har sværest ved at komme af med. Derfor er det netop oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler. Kan kun anbefale dig ikke at gøre det. Find hellere en der måske har kørt 20.000 km, som du kan få lidt garanti på, så spare du sikkert i omegnen af 30-50k. Og får lidt garanti. 20.000 Km betyder kun noget hvis du kører i et hundehus.

 

 Det er jo nemt for dig at sige når du selv kan lave tingene.  

Ser dog en stor værdi i at købe ny med f.eks 7 års garanti.  
ingen bekymringer de næste mange år.  

11-02-2021 08:28 #10| 1
JinXXX skrev:

 

 Det er jo nemt for dig at sige når du selv kan lave tingene.  

Ser dog en stor værdi i at købe ny med f.eks 7 års garanti.  
ingen bekymringer de næste mange år.  

 

 Selvom man ikke kan lave noget selv, er det dumt at købe en helt ny bil. Køb med 1-2 år på bagen og spar 50-100k.. Hvis vi snakker 300k pris segment 

Redigeret af PkrNwB d. 11-02-2021 08:28
11-02-2021 09:10 #11| 0
JinXXX skrev:

 

 Det er jo nemt for dig at sige når du selv kan lave tingene.  

Ser dog en stor værdi i at købe ny med f.eks 7 års garanti.  
ingen bekymringer de næste mange år.  

 

Vil gerne udtrykke mig mere klart, i forhold til min sætning "oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler"

 

Husk nu at læse det med småt. Der er ikke noget der hedder 7 års garanti. Det hedder f.eks. 7 år eller 150.000 Km. Når man rammer over 200.000 Km på en skod bil, så er den absolut intet værd. Flere billigere biler vil være totalt kørt ud efter 180-200.000 Km. En motor er altid tiltænkt bestemt antal kørertimer (Traktorer og have maskiner) eller Km (automobiler) når den tid eller km antal overskrides kan man forvente, at motoren begynder at få alvorlige mekaniske problemer, derfor er det meget velkendt billigere at skrotte og købe ny end at reparerer på billige biler.

 

På langt de fleste biler opstår alvorlige problemer enten meget tidligt (under 20.000 km) eller meget sent (over 150.000 km). Derfor er du omfattet af almindelig 2 års reklamationsret OGSÅ selvom du selv har skiftet olie, oliefilter og luftfilter af en anden (autoriseret) mekaniker end fabrikantens autoriseret værksteder.

 

Huske også, at se hvad den garanti dækker. F.eks. hvis du kører hybrid er der mange undtagelser omkring batteri der bliver dårligt efter x antal km.

 

Service til 5-10.000 kr skal udføreres årligt på deres (mærke autoriseret) værksted, hvor de flår dig prismæssigt. Hvis du overskrider denne, blot med én dag, bortfalder al garanti.

 

Se nu på, hvad omfatter den årlige service du betaler for?

Den service de udfører er normalt noget man bør eller skal gøre på alle biler årligt (Olie skift, olie filter, luft filter) det kan enhver idiot google sig til, at skifte selv for under 500 kr (hvis du selv indkøber i kvalitet / orginale dele) eller indkøbe delene og få en lokal mekaniker til, at skifte dem for ca 500 kr ekstra. Forhandlerens egne reservedele betaler de max 50 kr for selv. Men de napper lige dig for op til 10.000 kr for at tjekke bunden (lyse på den med en lygte i bunden og sparke til dækket og sige alt er ok)

 

Du betaler altså mellem 5.000x7 + 50.000 kr  (80.000 kr)  og 10.000x7 +100.000kr  (170.000 kr)  for noget du sandsynligvis aldrig får brug for i garanti perioden. Du kan typisk købe en ny (brugt) bil hver 5 år, for differencen.

Redigeret af maxkorsoer d. 11-02-2021 09:16
11-02-2021 09:26 #12| 0
maxkorsoer skrev:

 

Oplagt for sælgeren eller for dig? Det virker helt sikkert som et godt valg, lige indtil garantien er udløbet og du ser værkstedsregningerne ved din første større reparation. 

 

Var selv ved at købe en RAV-4 Hybrid, og jeg er virkeligt glad for, at jeg ikke dummede mig.

 

Selv min egen Toyota forhandler indrømmer blankt, at han aldrig selv ville anbefale det lort til nogen han holder af (Kender ham ret godt og har altid handlet hos ham i mange år)

 

Der er åbenbart ikke andet end problemer med den bil så snart de har kørt et par km. 
Ved ikke med andre hybridbiler, men RAV-4 i sig selv er så skræmmende dårligt udført mekanisk, at jeg aldrig vil overveje hybrid igen. Min holdning er nok bare, at hvis ikke Toyota kan lave det ordenligt, så skal jeg bare ikke have det.

 

Har selv en nyere Landcruiser, en RAV-4 fra 2000 og en ældre Hilux, de kører bare. Jeg reparer dog også det meste selv på mine biler og jeg garanterer dig, at mine biler får satme rebekka når jeg kører, så det er utroligt så få mekaniske fejl jeg egentligt oplever. Derfor sværger jeg til Toyota.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en ven eller bekendt med, som er på din side, når nu du ikke ved så meget om biler kan sælgeren jo bilde dig hvad som helst ind. Hvis økonomien er meget vigtig for dig, så er hovedreglen ved bilhandler: hvis du køber nyt, så bliver du snydt. Bilsælgere prøver jo først og fremmest at sælge, enten det de tjener mest på, eller har sværest ved at komme af med. Derfor er det netop oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler. Kan kun anbefale dig ikke at gøre det. Find hellere en der måske har kørt 20.000 km, som du kan få lidt garanti på, så spare du sikkert i omegnen af 30-50k. Og får lidt garanti. 20.000 Km betyder kun noget hvis du kører i et hundehus.




Kan ingen måde genkende det billede af rav 4’erne, vi købte på anbefaling af konens bror der er autoriserede Toyota mekaniker gennem en del år og som ordret sagde at Toyota havde det suverænt mest stabile og bedste batteri på markedet...

Vi har indtil videre heller ikke haft nogen issues med vores bil og da kørt 23.000 km i den.
11-02-2021 10:17 #13| 0

Kan godt nok heller ikke kende det billede af Rav4 eller den forsikring/service der er med.
Nu er der selvfølgelig også overvejende mulighed for at det skyldes jeg ikke bor i DK og at det er den nye model med fuld pakke.
Vores forhandler sagde nogenlunde det samme omkring batteriet.
Dem og så Hyundai i klassen, havde nogle af de bedste batterier.
Den service pakke vi fik med, gælder stort set alt de næste 5 år. Fra olieskift, til rrep af deciderede uheld, plus lånebil i samme klasse hvis uheldet skulle være ude med bilen er på værksted.
Men nu betaler vi heller ikke de sindsyge afgifter herovre, så der er råd til at bruge ekstra på pakkerne.

 

Men hvis du er i tvivl, så tag en ved med, som ved hvad det handler om og tag ham/hende med på en prøvetur.
Det dummeste du kan gøre, er at købe en bil alene fordi sælgeren kan overbevise dig. Hvis ikke mavefornemmelsen er der, er det ofte galt.
Der er et gammel ordsprog: "Hvis du er i tvivl, er du ikke i tvivl".

11-02-2021 10:25 #14| 0
maxkorsoer skrev:

 

Vil gerne udtrykke mig mere klart, i forhold til min sætning "oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler"

 

Husk nu at læse det med småt. Der er ikke noget der hedder 7 års garanti. Det hedder f.eks. 7 år eller 150.000 Km. Når man rammer over 200.000 Km på en skod bil, så er den absolut intet værd. Flere billigere biler vil være totalt kørt ud efter 180-200.000 Km. En motor er altid tiltænkt bestemt antal kørertimer (Traktorer og have maskiner) eller Km (automobiler) når den tid eller km antal overskrides kan man forvente, at motoren begynder at få alvorlige mekaniske problemer, derfor er det meget velkendt billigere at skrotte og købe ny end at reparerer på billige biler.

 

På langt de fleste biler opstår alvorlige problemer enten meget tidligt (under 20.000 km) eller meget sent (over 150.000 km). Derfor er du omfattet af almindelig 2 års reklamationsret OGSÅ selvom du selv har skiftet olie, oliefilter og luftfilter af en anden (autoriseret) mekaniker end fabrikantens autoriseret værksteder.

 

Huske også, at se hvad den garanti dækker. F.eks. hvis du kører hybrid er der mange undtagelser omkring batteri der bliver dårligt efter x antal km.

 

Service til 5-10.000 kr skal udføreres årligt på deres (mærke autoriseret) værksted, hvor de flår dig prismæssigt. Hvis du overskrider denne, blot med én dag, bortfalder al garanti.

 

Se nu på, hvad omfatter den årlige service du betaler for?

Den service de udfører er normalt noget man bør eller skal gøre på alle biler årligt (Olie skift, olie filter, luft filter) det kan enhver idiot google sig til, at skifte selv for under 500 kr (hvis du selv indkøber i kvalitet / orginale dele) eller indkøbe delene og få en lokal mekaniker til, at skifte dem for ca 500 kr ekstra. Forhandlerens egne reservedele betaler de max 50 kr for selv. Men de napper lige dig for op til 10.000 kr for at tjekke bunden (lyse på den med en lygte i bunden og sparke til dækket og sige alt er ok)

 

Du betaler altså mellem 5.000x7 + 50.000 kr  (80.000 kr)  og 10.000x7 +100.000kr  (170.000 kr)  for noget du sandsynligvis aldrig får brug for i garanti perioden. Du kan typisk købe en ny (brugt) bil hver 5 år, for differencen.

 Ikke korrekt med autoriseret værksted skal bruges for at garantien gælder :-) 

Jeg har benyttet egen mekaniker til service.  
og har gjort brug af garantien. :-) 

 

11-02-2021 10:33 #15| 0
OP

Udgangspunktet var også en nyere brugt bil med 10.000-20.000 km i benene, men de har ingen der pt matcher dette.

Som det er nu, går jeg nok med deres 3 årige leasing på en ny diesel med first selection pakke til 5000 kr per måned

11-02-2021 12:16 #16| 0
Rambam skrev:

Men hvis hybriden har disse fordele og tilmed er 40.000 kr billigere så virker det jo til det oplagte valg?

 

 Hvis det er leasing, tænker jeg ikke der er nogen ulemper. 

Hvis du skal købe, kan vedligehold blive dyrere i længden, da der jo er to motorer i, og der vil være mere slitage på bremser og dæk, da den vejer noget mere, end en dieselhakker.

11-02-2021 12:23 #17| 0
OP
Torstens skrev:

 


 Hvis det er leasing, tænker jeg ikke der er nogen ulemper. 

Hvis du skal købe, kan vedligehold blive dyrere i længden, da der jo er to motorer i, og der vil være mere slitage på bremser og dæk, da den vejer noget mere, end en dieselhakker.




Leasing er ikke på hybrid.


11-02-2021 12:25 #18| 0
Rambam skrev:

Leasing er ikke på hybrid.


 

 OK

11-02-2021 14:02 #19| 1
maxkorsoer skrev:

 


Service til 5-10.000 kr skal udføreres årligt på deres (mærke autoriseret) værksted, hvor de flår dig prismæssigt. Hvis du overskrider denne, blot med én dag, bortfalder al garanti.

 

Se nu på, hvad omfatter den årlige service du betaler for?

Den service de udfører er normalt noget man bør eller skal gøre på alle biler årligt (Olie skift, olie filter, luft filter) det kan enhver idiot google sig til, at skifte selv for under 500 kr (hvis du selv indkøber i kvalitet / orginale dele) eller indkøbe delene og få en lokal mekaniker til, at skifte dem for ca 500 kr ekstra. Forhandlerens egne reservedele betaler de max 50 kr for selv. Men de napper lige dig for op til 10.000 kr for at tjekke bunden (lyse på den med en lygte i bunden og sparke til dækket og sige alt er ok)


Det er vel kun biler i 400-500K og opefter der koster dette?

 

11-02-2021 14:13 #20| 4
maxkorsoer skrev:

 

Vil gerne udtrykke mig mere klart, i forhold til min sætning "oftest kun personer med absolut ingen forstand på biler der køber spritnye biler"

 

Husk nu at læse det med småt. Der er ikke noget der hedder 7 års garanti. Det hedder f.eks. 7 år eller 150.000 Km. Når man rammer over 200.000 Km på en skod bil, så er den absolut intet værd. Flere billigere biler vil være totalt kørt ud efter 180-200.000 Km. En motor er altid tiltænkt bestemt antal kørertimer (Traktorer og have maskiner) eller Km (automobiler) når den tid eller km antal overskrides kan man forvente, at motoren begynder at få alvorlige mekaniske problemer, derfor er det meget velkendt billigere at skrotte og købe ny end at reparerer på billige biler.

 

På langt de fleste biler opstår alvorlige problemer enten meget tidligt (under 20.000 km) eller meget sent (over 150.000 km). Derfor er du omfattet af almindelig 2 års reklamationsret OGSÅ selvom du selv har skiftet olie, oliefilter og luftfilter af en anden (autoriseret) mekaniker end fabrikantens autoriseret værksteder.

 

Huske også, at se hvad den garanti dækker. F.eks. hvis du kører hybrid er der mange undtagelser omkring batteri der bliver dårligt efter x antal km.

 

Service til 5-10.000 kr skal udføreres årligt på deres (mærke autoriseret) værksted, hvor de flår dig prismæssigt. Hvis du overskrider denne, blot med én dag, bortfalder al garanti.

 

Se nu på, hvad omfatter den årlige service du betaler for?

Den service de udfører er normalt noget man bør eller skal gøre på alle biler årligt (Olie skift, olie filter, luft filter) det kan enhver idiot google sig til, at skifte selv for under 500 kr (hvis du selv indkøber i kvalitet / orginale dele) eller indkøbe delene og få en lokal mekaniker til, at skifte dem for ca 500 kr ekstra. Forhandlerens egne reservedele betaler de max 50 kr for selv. Men de napper lige dig for op til 10.000 kr for at tjekke bunden (lyse på den med en lygte i bunden og sparke til dækket og sige alt er ok)

 

Du betaler altså mellem 5.000x7 + 50.000 kr  (80.000 kr)  og 10.000x7 +100.000kr  (170.000 kr)  for noget du sandsynligvis aldrig får brug for i garanti perioden. Du kan typisk købe en ny (brugt) bil hver 5 år, for differencen.

 

 

Det virker som om du ved en masse, men der er godt nok også mange huller i din fortællinger.
Du må virkelig være blevet fucked hårdt analt af en mekaniker på et tidspunkt ;)

 

Som eksempel kan jeg fortælle at jeg giver nøjagtigt det samme for reservedele på et autoriseret værksted, som jeg selv skal give i Thansen eller lignende, så kan jeg sku da være ligeglad hvad mit autoriserede værksted giver for den reservedel.

 

EDIT:

Vi tager lige 2 mere. En gang ringede jeg til autohuset nede i Korsør og fik en pris på et service. Derefter fik jeg pris på mit autoriserede værksted som var 10 % billigere, uden jeg havde nævnt det andet tilbud !!

Sidste gang jeg skulle til service i December skulle jeg teste skorstensgaard, og fik et tilbud der var ca 15 % dyrere end på mit autoriseret værksted. Igen fortalte jeg ikke noget om tilbud fra andre. Kommer aldrig til at sætte mine ben hos det fupfirma. altså skorstensgaard.

 

Min påstand er at der er flere der bliver fucket af de uaftoriserede end de autoriserede mekanikere, blot fordi de er naive og tror det er billigere. Samtidigt er det billige kopi reservedele fremfor originale. !!

 

Redigeret af Mikkmakk d. 11-02-2021 14:26
11-02-2021 16:38 #21| 2
Mikkmakk skrev:

 

 

Det virker som om du ved en masse, men der er godt nok også mange huller i din fortællinger.
Du må virkelig være blevet fucked hårdt analt af en mekaniker på et tidspunkt ;)

 

Som eksempel kan jeg fortælle at jeg giver nøjagtigt det samme for reservedele på et autoriseret værksted, som jeg selv skal give i Thansen eller lignende, så kan jeg sku da være ligeglad hvad mit autoriserede værksted giver for den reservedel.

 

EDIT:

Vi tager lige 2 mere. En gang ringede jeg til autohuset nede i Korsør og fik en pris på et service. Derefter fik jeg pris på mit autoriserede værksted som var 10 % billigere, uden jeg havde nævnt det andet tilbud !!

Sidste gang jeg skulle til service i December skulle jeg teste skorstensgaard, og fik et tilbud der var ca 15 % dyrere end på mit autoriseret værksted. Igen fortalte jeg ikke noget om tilbud fra andre. Kommer aldrig til at sætte mine ben hos det fupfirma. altså skorstensgaard.

 

Min påstand er at der er flere der bliver fucket af de uaftoriserede end de autoriserede mekanikere, blot fordi de er naive og tror det er billigere. Samtidigt er det billige kopi reservedele fremfor originale. !!

 

 

Det er virkeligt svært at tolke, om du ikke læser, eller ikke forstår det jeg skriver...? Kan godt se det kan være rigtigt svært forstå for en person der skal til værkstedet hver gang bilen har problemer.

Noget kan jo tyde på, at det er dig selv der bliver taget ekstra hårdt i den brune hver gang du skal ha lavet bil, hvis du tror, at du får en god, eller samme pris i Thansen og hos værkstedet, især hvis du ikke engang selv, kan finde ud af, at skifte standard reservedele. 

Jeg køber mine biler kontant, og reparere mine biler selv, og køber altid brugte der er i stykker, så spare jeg 100+k på en stor bil. Jeg køber kun reservedele hos forhandler, som jeg ikke kan få andre steder i bedre kvalitet. Nogle reservedele er endda bedre uoriginale end originale, men det ville man ikke kunne forstå, hvis man kun har 7 klasses metalsløjd.

Generelt mistænker jeg med din sidste hypotetiske sætning, at du er en af dem der betaler ekstra for, at være markant dummere end mekanikeren, hvilket er helt fair, de skal jo også ha noget, at leve af.

 

 

Redigeret af maxkorsoer d. 11-02-2021 17:09
11-02-2021 16:48 #22| 0
Onob skrev:

Det er vel kun biler i 400-500K og opefter der koster dette?

 

 

Faktisk ikke mig bekendt kræver nogle fabrikanter årlig undervognsbehandlinger, og såkaldte efter justeringer, og hvad de ellers kan bilde dig ind før deres garanti vil dække. Det er som sagt forskelligt fra fabrikant til fabrikant. Men helt generelt, bliver man snydt ved køb af ny bil, hvilket var min pointe.

11-02-2021 16:50 #23| 0
JinXXX skrev:

 Ikke korrekt med autoriseret værksted skal bruges for at garantien gælder :-) 

Jeg har benyttet egen mekaniker til service.  
og har gjort brug af garantien. :-) 

 

 

 Det kommer helt an på hvad der står i service og garanti aftalen. 

Jeg har hørt om nogle der var meget mindre heldige. De havde misset deres årlige service med 2 døgn. Da motoren så gik et par måneder efter, bortfaldte garantien. Skodforhandler ja, men de fleste er åbenbart iskolde når det kommer til at overholde service og garanti aftaler.

11-02-2021 16:55 #24| 0
djoffer skrev:

Kan ingen måde genkende det billede af rav 4’erne, vi købte på anbefaling af konens bror der er autoriserede Toyota mekaniker gennem en del år og som ordret sagde at Toyota havde det suverænt mest stabile og bedste batteri på markedet...

Vi har indtil videre heller ikke haft nogen issues med vores bil og da kørt 23.000 km i den.

 

 Lad os håbe det bliver ved sådan. Jeg har ikke hørt andet end problemer. Jeg har selv en RAV-4 fra 2000. Jeg gav 35k for den da gearkassen var smadret. Skiftede den, og nu har den har kørt 10+år nu, med kun dækskift, olieskift, luftfilter og oliefilter skift. 

 

Jeg kiggede bare på en brugt RAV-4 med få fejl, indtil jeg opdagede hvor mange der har problemer med stort set alt på den bil, så snart de har kørt et par km.

 

 

E: Og jeg er dedikeret kun til Toyota, så hvis ikke jeg mente det, ville jeg være naturlig fortaler for Toyota :) - Foretrækker dog min Landcruiser fra 2015, det er en hård type, at møde i Bilka. Og så sker der også noget, når man gir den noget rebekka.

Redigeret af maxkorsoer d. 11-02-2021 17:04
11-02-2021 17:16 #25| 0
maxkorsoer skrev:

 

 Det kommer helt an på hvad der står i service og garanti aftalen. 

Jeg har hørt om nogle der var meget mindre heldige. De havde misset deres årlige service med 2 døgn. Da motoren så gik et par måneder efter, bortfaldte garantien. Skodforhandler ja, men de fleste er åbenbart iskolde når det kommer til at overholde service og garanti aftaler.

 

 Det er sq da også for dumt at misse datoen. Sååå? 

Og du nævner tidligere at service koster 5-10000kr. 

Det er da helt væk. Haha

11-02-2021 17:37 #26| 0
JinXXX skrev:

 

 Det er sq da også for dumt at misse datoen. Sååå? 

Og du nævner tidligere at service koster 5-10000kr. 

Det er da helt væk. Haha

 

Hvad betaler du selv i service totalt om året?

 

E: Det var sku heller ikke mig der missede den.

Redigeret af maxkorsoer d. 11-02-2021 17:45
11-02-2021 17:54 #27| 15
maxkorsoer skrev:

 

E: Det var sku heller ikke mig der missede den.

 

 Nej, du laver jo alt selv.

Der er jo ingen grund til at smide om sig med penge, når en rigtig mand der giver bilen "rebekka" selv kan klare det hele.
11-02-2021 18:06 #28| 2
maxkorsoer skrev:

 

Hvad betaler du selv i service totalt om året?

 

E: Det var sku heller ikke mig der missede den.

 

 2600kr for service til stationcar da jeg havde den. 

Ellers har den lagt på max 2000kr pr gang igennem de 7 år vi havde den samme bil.  

De priser du kommer med er da helt urealistiske. 
fjollet at sige man skal bruge autoriseret værksted.  
viser bare du griber ting i luften og skriver dem om for at prøve at gøre dine udsagn mere rigtige ::-) 


11-02-2021 18:07 #29| 1
JohnnyChock skrev:

 

 Nej, du laver jo alt selv.

Der er jo ingen grund til at smide om sig med penge, når en rigtig mand der giver bilen "rebekka" selv kan klare det hele.

 

 Haha.  
ja verdensmand må siges. 

11-02-2021 18:10 #30| 6
Administrator
maxkorsoer skrev:

 

Det er virkeligt svært at tolke, om du ikke læser, eller ikke forstår det jeg skriver...? Kan godt se det kan være rigtigt svært forstå for en person der skal til værkstedet hver gang bilen har problemer.

Noget kan jo tyde på, at det er dig selv der bliver taget ekstra hårdt i den brune hver gang du skal ha lavet bil, hvis du tror, at du får en god, eller samme pris i Thansen og hos værkstedet, især hvis du ikke engang selv, kan finde ud af, at skifte standard reservedele. 

Jeg køber mine biler kontant, og reparere mine biler selv, og køber altid brugte der er i stykker, så spare jeg 100+k på en stor bil. Jeg køber kun reservedele hos forhandler, som jeg ikke kan få andre steder i bedre kvalitet. Nogle reservedele er endda bedre uoriginale end originale, men det ville man ikke kunne forstå, hvis man kun har 7 klasses metalsløjd.

Generelt mistænker jeg med din sidste hypotetiske sætning, at du er en af dem der betaler ekstra for, at være markant dummere end mekanikeren, hvilket er helt fair, de skal jo også ha noget, at leve af.

 

 

 

 Så lykkedes det dig igen


kunne du please ikke prøve at lade være med at være verdensstjerne uanset hvilket emne der tales om - og i fald du rent faktisk er det - så udvise en smule mere overskud 

11-02-2021 18:12 #31| 1
maxkorsoer skrev:

 

Hvad betaler du selv i service totalt om året?

 

E: Det var sku heller ikke mig der missede den.

 

 Det ved du jo alt om, så hvorfor spørger du?

11-02-2021 19:12 #32| 0
Bridgeking skrev:

 

 Så lykkedes det dig igen


kunne du please ikke prøve at lade være med at være verdensstjerne uanset hvilket emne der tales om - og i fald du rent faktisk er det - så udvise en smule mere overskud 

 

Kan da ikke gøre for, at 95% af pokernet aldrig klarede sig længere akademisk. Syntes selv, at jeg udviser rigeligt overskud, ved at skrive gennemført hjælp til dem der rent faktisk beder om hjælp. Om det medfører, at halvdelen af pokernet er uenige, betyder aldrig at pøblen har ret. Det burde de fleste havde lært i sjette klasse i folkeskolen.

 

Pokernet generelt giver bare elendige råd, og det er synd for dem der beder om råd, at de får så mange "jeg føler og jeg tror" råd fra folk der slet ikke aner hvad de snakker om. Lig mærke til, at jeg aldrig anfægter OP.


Det hjælper ikke at sende mig en PB om, at jeg skal opfører mig ordenligt. Du kan altid give mig 24 timer, som Dieb altid gjorde, når jeg nægtede, at underkaste mig dumsmarte kommentarer, fra pøblen. Hvis Dieb stadig var her ville han også kunne fortælle dig, at jeg kun er her for at være kritisk og sarkastisk overfor dårlig rådgivning og dumme spørgsmål (Tro mig, at han hader mig helt ind til knoglerne, men ved at jeg aldrig taler i blinde)

11-02-2021 19:21 #33| 5
Administrator
maxkorsoer skrev:

 

Kan da ikke gøre for, at 95% af pokernet aldrig klarede sig længere akademisk. Syntes selv, at jeg udviser rigeligt overskud, ved at skrive gennemført hjælp til dem der rent faktisk beder om hjælp. Om det medfører, at halvdelen af pokernet er uenige, betyder aldrig at pøblen har ret. Det burde de fleste havde lært i sjette klasse i folkeskolen.

 

Pokernet generelt giver bare elendige råd, og det er synd for dem der beder om råd, at de får så mange "jeg føler og jeg tror" råd fra folk der slet ikke aner hvad de snakker om. Lig mærke til, at jeg aldrig anfægter OP.

 

Det hjælper ikke at sende mig en PB om, at jeg skal opfører mig ordenligt. Du kan altid give mig 24 timer, som Dieb altid gjorde, når jeg nægtede, at underkaste mig dumsmarte kommentarer, fra pøblen. Hvis Dieb stadig var her ville han også kunne fortælle dig, at jeg kun er her for at være kritisk og sarkastisk overfor dårlig rådgivning og dumme spørgsmål (Tro mig, at han hader mig helt ind til knoglerne, men ved at jeg aldrig taler i blinde)

 

 Hvis du selv vælger at henvise til den PB jeg har sendt, synes jeg du skulle gøre det korrekt

Jeg har skrevet den PB i en rigtig god tone, og i en rigtig god mening


vi skal ikke fortsætte diskussionen her i tråden synes jeg, men dit glimrende råd om ban er taget til efterretning

11-02-2021 19:26 #34| 0
maxkorsoer skrev:

 


 Lad os håbe det bliver ved sådan. Jeg har ikke hørt andet end problemer. Jeg har selv en RAV-4 fra 2000. Jeg gav 35k for den da gearkassen var smadret. Skiftede den, og nu har den har kørt 10+år nu, med kun dækskift, olieskift, luftfilter og oliefilter skift. 


 


Jeg kiggede bare på en brugt RAV-4 med få fejl, indtil jeg opdagede hvor mange der har problemer med stort set alt på den bil, så snart de har kørt et par km.

 

 

E: Og jeg er dedikeret kun til Toyota, så hvis ikke jeg mente det, ville jeg være naturlig fortaler for Toyota :) - Foretrækker dog min Landcruiser fra 2015, det er en hård type, at møde i Bilka. Og så sker der også noget, når man gir den noget rebekka.




Kan godt være jeg misforstår dig, men siger du ikke at Toyota/rav 4 er lort og på den anden side at du har haft en rav 4 i ti år uden problemer? Eller mener du det kun er batteriet der driller?
11-02-2021 19:36 #35| 0
djoffer skrev:

Kan godt være jeg misforstår dig, men siger du ikke at Toyota/rav 4 er lort og på den anden side at du har haft en rav 4 i ti år uden problemer? Eller mener du det kun er batteriet der driller?

 

 Min er fra 2000.. En.4x4 frækkert på benzin. Støbet jern i aksel og alt det rigtige (ingen plastik og EL)  Den har intet med hybrid at gøre ;) 


Jeg mente at det er de nyere RAV-4 hybrid, jeg ikke vil eje. Jeg har bare undersøgt grundigt og fået bekræftet fra et par bekendte, at der er problemer med selve støbningen af motoren, kølevæske der lækkede i hele motoren, samt problemer med gear der sidder fast eller ikke vil skifte. Det er det jeg lige kan huske på rygraden. Der var mere end bare det. Det er helt sikker ikke problemer man vil ligge mærke til hvis man ikke kigger under sin motorhjelm, eller har forstand på hvordan transmission skal lyde. 


Lad os nu bare håbe, at din bil ikke lider samme skæbne. Du siger jo din er fin :) 

 

Mekanisk har jeg dog kigget i en RAV-4 fra 2019, det mindede mest om en modificeret riskoger.

11-02-2021 19:59 #36| 0
Bridgeking skrev:

 

 Hvis du selv vælger at henvise til den PB jeg har sendt, synes jeg du skulle gøre det korrekt

Jeg har skrevet den PB i en rigtig god tone, og i en rigtig god mening

 

vi skal ikke fortsætte diskussionen her i tråden synes jeg, men dit glimrende råd om ban er taget til efterretning

 

 Det er jo IMO ikke en diskussion. Enten må man accepterer, at nogle ikke underkaster sig idioti. Ellers må man i bedste diktatoriske og socialdemokratiske stil, straffe dem der forholder sig kritisk overfor pøblen.

Redigeret af maxkorsoer d. 11-02-2021 20:02
11-02-2021 21:12 #37| 6
maxkorsoer skrev:

 

 Det er jo IMO ikke en diskussion. Enten må man accepterer, at nogle ikke underkaster sig idioti. Ellers må man i bedste diktatoriske og socialdemokratiske stil, straffe dem der forholder sig kritisk overfor pøblen.

 

 Måske du rent faktisk ville opleve at folk gad høre på dig, hvis ikke du konstant skulle lege at du var det alvidende orakel og talte ned til folk der spørger efter råd og vejledning.
Du er, IMO, ikke anderledes en de flatearthere der står og råber inde på torvet, de QAnon konspirationsteoretikere der mener at verden er styret af pædofile, blodrikkende, top polititkere, som der ved at de har ret og alle andre ikke aner hvad de snakker om.
Mon ikke du ville opleve at folk var mere interesseret i at lytte til dine råd, hvis du rent faktisk prøvede at tale ordentligt til folk i stedet for belære folk om at du ved alt og at din vej er den rigtige.

Redigeret af JohnnyChock d. 11-02-2021 21:23
11-02-2021 21:20 #38| 0
maxkorsoer skrev:

 

Faktisk ikke mig bekendt kræver nogle fabrikanter årlig undervognsbehandlinger, og såkaldte efter justeringer, og hvad de ellers kan bilde dig ind før deres garanti vil dække. Det er som sagt forskelligt fra fabrikant til fabrikant. Men helt generelt, bliver man snydt ved køb af ny bil, hvilket var min pointe.

 

 Jeg ved bare at jeg betaler mellem 1500-2000 for mine service.

11-02-2021 21:55 #39| 0
JohnnyChock skrev:

 

 Måske du rent faktisk ville opleve at folk gad høre på dig, hvis ikke du konstant skulle lege at du var det alvidende orakel og talte ned til folk der spørger efter råd og vejledning.
Du er, IMO, ikke anderledes en de flatearthere der står og råber inde på torvet, de QAnon konspirationsteoretikere der mener at verden er styret af pædofile, blodrikkende, top polititkere, som der ved at de har ret og alle andre ikke aner hvad de snakker om.
Mon ikke du ville opleve at folk var mere interesseret i at lytte til dine råd, hvis du rent faktisk prøvede at tale ordentligt til folk i stedet for belære folk om at du ved alt og at din vej er den rigtige.

 

 Jeg har intet behov for socialt anerkendelse, specielt ikke af pøblen på pokernet. 

 

Kan ikke rigtigt se hvad du mener med at "tale" (jeg tænker, at du mener "skrive" men det er helt ok hvis du ikke fulgte med i folkeskolen nok til at kende forskellen på "tale" og "skrive") ordenligt?
Skal jeg f.eks. skrive 

"Du er, IMO, ikke anderledes en de flatearthere der står og råber inde på torvet, de QAnon konspirationsteoretikere der mener at verden er styret af pædofile, blodrikkende, top polititkere, som der ved at de har ret og alle andre ikke aner hvad de snakker om." 

som du selv gør? 

 

Er det god inspirerende input du kommer med, som jeg bør få en åbenbaring og anerkende din astronomiske viden for? Det ligner jo lidt, at du har tisset i bukserne for at holde varmen. Og i al elendighed forsøgt, at få lidt anerkendelse af de andre får i flokken.

 

Mon ikke du ville opleve bare lidt succes i dit eget liv, hvis du nu tog dig sammen, og turde gå din egen vej?


Redigeret af maxkorsoer d. 11-02-2021 21:56
11-02-2021 22:03 #40| 1

 Du er nu meget sød 
Tak fordi du beviser min pointe. 

11-02-2021 23:32 #41| 1
maxkorsoer skrev:

 

 Jeg har intet behov for socialt anerkendelse, specielt ikke af pøblen på pokernet. 

 

Kan ikke rigtigt se hvad du mener med at "tale" (jeg tænker, at du mener "skrive" men det er helt ok hvis du ikke fulgte med i folkeskolen nok til at kende forskellen på "tale" og "skrive") ordenligt?
Skal jeg f.eks. skrive 

"Du er, IMO, ikke anderledes en de flatearthere der står og råber inde på torvet, de QAnon konspirationsteoretikere der mener at verden er styret af pædofile, blodrikkende, top polititkere, som der ved at de har ret og alle andre ikke aner hvad de snakker om." 

som du selv gør? 

 

Er det god inspirerende input du kommer med, som jeg bør få en åbenbaring og anerkende din astronomiske viden for? Det ligner jo lidt, at du har tisset i bukserne for at holde varmen. Og i al elendighed forsøgt, at få lidt anerkendelse af de andre får i flokken.

 

Mon ikke du ville opleve bare lidt succes i dit eget liv, hvis du nu tog dig sammen, og turde gå din egen vej?

 Jeg får ondt i øjnene af at læse, hvad du skriver. Du er seriøst en skovl. 

11-02-2021 23:42 #42| 0
Nilsson skrev:

 Jeg får ondt i øjnene af at læse, hvad du skriver. Du er seriøst en skovl. 

 

 Tak for dit saglige input, du inspirerer og beriger hele verden med. Hyg dig med dit CS-GO, er sikker på dit liv er ligeså inspirerende som dine kommentar.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar