Billån 0% i rente. For godt til at være sandt?

#1| 0

Toyota tilbyder lige nu et billån(på en bestemt bil) med 0% i rente over 8 år. Det er godt nok variabelt, så det kan jo stige pludseligt. Det kan jo også stige så meget at de på den måde dækker det de 'taber' i starten. Det er de selvfølgelig ikke interesseret da det vil give en masse utilfredse kunder.

Samtidig tilbyder de samme lån med samme faste 0% rente, men så kun over 6 år.

Er der noget jeg overser, eller er det virkelig bare en god deal, hvor Toyotas gevinst er kunder på deres serviceværksted og min gevinst er et super billigt lån?

01-09-2025 15:25 #2| 0

Det har de tilbudt flere gange, ligesom andre bilmærker har tilbudt finansiering på meget attraktive vilkår.

 

Det er jo bare gynger og karusseller. 

Prisen på bilen er måske en anelse højere, samt de får nogle hjul ud og køre. 

01-09-2025 19:25 #3| 0

Vær opmærksom på omkostninger forbundet med at optage lånet. 
Jeg er før stødt på nogle der fortrød det inderligt, at de tog lånet igennem en forhandler, da omkostningerne var noget højere og at det derfor stadig var en dårligere forretning at tage det ved forhandleren. 

Det skal siges jeg intet ved om Toyota og deres tilbud, men det er værd at undersøge! 

Redigeret af Nitrrrrrram d. 01-09-2025 19:26
01-09-2025 21:37 #4| 0
OP
Nitrrrrrram skrev:

Vær opmærksom på omkostninger forbundet med at optage lånet. 
Jeg er før stødt på nogle der fortrød det inderligt, at de tog lånet igennem en forhandler, da omkostningerne var noget højere og at det derfor stadig var en dårligere forretning at tage det ved forhandleren. 

Det skal siges jeg intet ved om Toyota og deres tilbud, men det er værd at undersøge! 

Tak!

...men der er nærmest ingen omkostninger. Ca. 8000,- over 96 måneder.

02-09-2025 10:56 #5| 0

Det giver vel egentlig perfekt økonomisk mening for Toyota. 

Det er en åbenlys konkurrencefordel til de mange forbrugere, de skal lånefinansiere og formentlig en bedre måde at give "rabat" end en helt klassisk prissænkning, der modsat billig lånefinansiering kan give indtryk af lavere kvalitet. Samtidig et vilkår man nemmere kan fjerne igen uden at skulle øge sit prispunkt på selve bilen, hvis Toyota senere hen skulle ønske at snige en indirekte prisstigning ind igen. Det giver vel også bedre incitament for kunderne til at forblive langsigtede kunder qua det billige lån tilknyttet og flere fordele kunne nok findes i forhold til bare at give et afslag i selve prisen. 

02-09-2025 14:49 #6| 0

Toyota har altid været skarpe på deres lånemuligheder. ihvertfald de sidste 20  år) 

02-09-2025 16:28 #7| 0

Jeg kan se, at Toyota samtidig tilbyder en garanteret tilbagekøbspris. Efter 60 måneder vil Toyota som minimum vil tilbagekøbe for det restbeløb, du skylder på bilen. Jeg er ikke et stort nok matematisk geni til at kunne gennemskue, om det har nogen værdi for køberen. Der er selvfølgelig krav om, at bilen skal serviceres fuldstændig efter bogen. Men så kan man da i hvert fald komme af med bilen uden det store bøvl... 

02-09-2025 16:42 #8| 0

Der er ingen konkurrenter der kommer i nærheden af det tillbud.

04-09-2025 21:11 #9| 0

Afhængig Af ens behov, så er dealbreakeren for mig er batteristørrelsen..

Redigeret af Caidic d. 04-09-2025 21:12
05-09-2025 07:30 #10| 0

Og forfærdeligt navn (dog lidt ligegyldigt) synes faktisk bilen kører godt, vi var ude og prøvekøre den sidste år da samme tilbud kørte.

 

Udfordringen er i min optik kan du få en laaangt bedre bil for pengene i dette prisniveau. Opvejes det så af 0% i rente ikke rigtig synes jeg. Men der er ingen tvivl om det er det mest stabile og fornuftige bilkøb fra ny elbil, hvis man kun tænker på omkostningerne.

 

Kabinen og størrelsen er fornuftig og de har opdateret batteriet med de børnefejl det havde.

05-09-2025 11:08 #11| 0

Der er så lige den med at man max må køre 75.000 km på de 60 måneder for at tilbuddet gælder.

 

Hvis man afskriver de 325.000 bilen står til lineært skal man sælge den for 121.875 til Toyota igen.

 

Det håber jeg da også man kan få i fri handel, for ellers er der da nok nogen af os der brænder os på vores elbiler.

05-09-2025 11:31 #12| 0
ElMalo skrev:

Det giver vel egentlig perfekt økonomisk mening for Toyota. 

Det er en åbenlys konkurrencefordel til de mange forbrugere, de skal lånefinansiere og formentlig en bedre måde at give "rabat" end en helt klassisk prissænkning, der modsat billig lånefinansiering kan give indtryk af lavere kvalitet. Samtidig et vilkår man nemmere kan fjerne igen uden at skulle øge sit prispunkt på selve bilen, hvis Toyota senere hen skulle ønske at snige en indirekte prisstigning ind igen. Det giver vel også bedre incitament for kunderne til at forblive langsigtede kunder qua det billige lån tilknyttet og flere fordele kunne nok findes i forhold til bare at give et afslag i selve prisen. 

 

 Finansierer staten ikke en stor del af en "klassisk" prissænkning i modsætning til at yde en eventuel rabat på finansieringen?

05-09-2025 17:22 #13| 0
Majaline skrev:

Der er så lige den med at man max må køre 75.000 km på de 60 måneder for at tilbuddet gælder.

 

Hvis man afskriver de 325.000 bilen står til lineært skal man sælge den for 121.875 til Toyota igen.

 

Det håber jeg da også man kan få i fri handel, for ellers er der da nok nogen af os der brænder os på vores elbiler.

 

 Du glemmer vist udbetalingen på 20%. 

Ved 20% ud og 8 års løbetid med 0% i rente, er restgælden efter 5 år 30% af den oprindelige pris (=3/8 af 80%).

I forhold til en evt. købsovervejelse af bilen nu ville jeg selv tillægge den tilbagekøbsgaranti en værdi på 0.

05-09-2025 17:55 #14| 0
henry skrev:

 

 Du glemmer vist udbetalingen på 20%. 

Ved 20% ud og 8 års løbetid med 0% i rente, er restgælden efter 5 år 30% af den oprindelige pris (=3/8 af 80%).

I forhold til en evt. købsovervejelse af bilen nu ville jeg selv tillægge den tilbagekøbsgaranti en værdi på 0.

 

 Det har du ret i, så tilbuddet er endnu ringere end det jeg skitserede. Jeg har som du, meget svært ved at se nogen værdi i den garanti.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar