Bilkøb til 50K, max 100.000Km, 1,4ltr i Kbh. Anbefaling?

#1| 0

Hej gutter. Står og skal have en brugt bil til max 50.000kr. Vedligeholdt, 1,4ltr minimum, max 100.000km, og en masse andre specifikationer.

Jeg kigger på bilbasen og dba(muligvis deler de database), bilgalleri, og bilzonen. Primært Dba.dk. Og kun fra private.

Jeg har kigget på Fiat Punto og Mitsubishi Colt. Jo mere selektiv jeg er jo færre biler er der at vælge imellem, og jeg er ret selektiv.

Men er der nogle bestemte mærker og typer man som mig bør gå efter, hvis man er ret konservativ hvad angår slitage og holdbarhed osv? Jeg ved godt at der er mange brikker der skal falde på plads. Men måske er der visse bilmærker og typer man bare ikke kan gå galt i byen med, og andre man bare skal holde sig LANGT væk fra. Jeg kigger selvfølgelig efter gæld, og i servicebogen, og skal ud og prøve den osv.


Kan i komme med nogle gode bilråd? Feks køb fra ældre personer, køb kun hvis den ikke har været på værksted for meget, fra ikke-rygere osv?

03-02-2015 13:30 #2| 0

Hvis du vil have de såkaldt "sikre" mærker bliver de ret gamle.

Men sæt dine kriterier ind i autouncle.dk - den virker ikke så godt mere da de har mistet adgang til en del sider, men kan give dig en ide om hvilke mærker du kan få i hvilke årgange for dine penge.

Hvad skal bilen lave - køre langt, køre småture? Måske er km-begrænsningen for restriktiv hvis den bare skal rulle 10000 om året. "Alle" biler runder nemt 200000 om end der kan komme noget med en vandpumpe eller andre rep. Men de falder såmænd også ofte kort efter 100000 km.

Sørg for tandrem er skiftet efter bogen - og undgå "gejlede" biler (spoilere, stort anlæg osv. - kan ofte tyde på man også vil lægges mærke til i trafikken ;-))


03-02-2015 14:22 #3| 0
OP

Ja tandremmen ved jeg godt kan komme til at koste kassen hvis den er meget slidt og skal skiftes ud. Jeg får én indover der har lidt forstand på den slags, kigger servicebogen og bilen igennem, og tager den på værksted for at gennemgå den fuldstændigt. Jeg kigger på autouncle.dk

03-02-2015 15:01 #4| 0

Købte min Seat Ibiza(09) for 52000kr, dog havde den gået 182.000km... købte den uden garanti (CVR)


Da jeg købte min var det en dame som havde kørt lange ture.. Bilen var som ny bagved, service bog var ok. Dog skulle jeg lige have den på værksted for at skifte bremser, gennemgang og har lige betalt for en undervognbehandling til den.

Fandt så ud af køleren også var utæt.





Handler vel om hvad du kommer ud til og vil have? Har du en bil som er 5år gammel, men har kørt mange lange km eller vil man hellere have en bil som har kørt 80.000km på 10år?

Stoler man blindt på hvad der er skrevet i servicebogen?
Men tjek hvornår der er skiftet tandrem, og undersøg hvad det koster at skifte? om det kan betale sig at købe en bil med ny skiftet tandrem?
Kør dig en tur, åben motor hjelmen og se om den er behandlet pænt, evt kig nede under den for rust.
Hvor langtid til Syn?
hvis bilen skal på værksted kan du hente tilbud fra flere og evt tag lidt udenfor kbh.


Jeg brugte 1måned på DBA, bilbasen hvor jeg konstant var inde og kigge da de fine billige biler selvfølgelig ryger hurtigt.




God jagt ;)










03-02-2015 16:24 #5| 0

Brugtbilsmarkedet er en jungle. Og en stor en af slagsen.

Når du har begrænset dit felt af biler til en håndfuld så er du velkommen til at sende mig en pm med dem/links. Vil godt give en hurtig vurdering.
Det vil selvf være bedømt ud fra min erfaring med de enkelte biler da jeg ingen intentioner har om at tage turen til djævleøen for at kigge på biler ;)


GL

03-02-2015 21:16 #6| 0
OP

Jeg er gået lidt videre og har fundet et par stykker der ser interessante ud.


Angående gæld i bilen, nu har jeg tjekket nummerplade.net og tinglysning.dk og der er ingen gæld i bilerne ifølge de sider. Kan jeg risikere at der alligevel er noget gæld i bilen som jeg personligt kan komme til at hæfte for?


@Supersafe jeg har kigget på følgende 4 biler:


Mitsubishi Colt 1,5 Insport Coolpack 5d

Pris
49.800 Km 95.000
Årgang
2007

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mitsubishi/colt/1...



Ford Fiesta 1,4 Ambiente 5d

Pris 42.000 Km 89.800
Km/l benzin 15,6
Årgang 2006

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/fiesta/14-am...



Fiat Grande Punto 1,4 Dynamic 3d

Pris 44.000
Km 55.000 Km/l benzin 16,4
Årgang 2006

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fiat/grande-punto...


Suzuki Ignis 1,3 Basic 5d

Pris 42.900
Km 78.000
Km/l benzin 15,4

Årgang 2007

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/ignis/13-b...





03-02-2015 23:34 #7| 0

du har svar på pm

04-02-2015 02:36 #8| 0

Hvorfor skal det være en 1.4 det giver ingen mening

04-02-2015 06:03 #9| 0
OP
roedroed skrev:Hvorfor skal det være en 1.4 det giver ingen mening

Det behøver det heller ikke at være. Men det er minimum ift størrelse og hestekræfter og den slags. 1,2 virker lidt underdimensioneret til min smag.

Men det giver fint mening for mig, når jeg kigger på bilmodellerne. Jeg er bange for at jo højere op jeg går hvad angår størrelse og hk, jo dårligere bil får jeg som udgangspunkt for pengene. Den gyldne middelvej virker til at være 1,4-1,5 pt.

04-02-2015 06:42 #10| 0

Ved godt du ikke vil høre det, men hvis dit mål er holdbarhed, ingen mekaniker og billig drift, burde du måske kigge lidt nedad rent kubikmæssigt.

Jeg ville for 2 år siden nogenlunde det og endte med en Yaris fra 06 der havde kørt 80-85 stk.

Den kører som en drøm, jeg har ikke haft den på værksted endnu og den har ikke gummitandrem (skal aldrig skiftes)

Downside? 1.0 motor...

Jeg elsker min fantastiske Toyota :-)

04-02-2015 06:45 #11| 0

gummitandrem

04-02-2015 06:55 #12| 0
supersafe skrev:gummitandrem

Huh?

Langt de fleste tandremme er da, så vidt jeg ved, lavet af gummi.

På yarisen Er den af metal (en taktkædw) og skal derfor i praksis aldrig skiftes..

04-02-2015 07:48 #13| 2

Ret vildt, hvor mange af jer tag OP seriøst..


Kæmpe troll/Pokernets Riper Holm



04-02-2015 08:13 #14| 0

@ Isaac eller andre med interesse.

Jeg ved det er noget lidt andet end du kigger efter, men jeg står med en blå suzuki swift 1.5 GLX fra november 07, der har gået 150.000. bilen er meget velholdt og har kun en enkelt lille 3*4 cm "bule" på bagklappen. Der er fjernbetjent originalt fyr i bilen (perfekt når det er koldt/der er sne), tonede bagruder samt div. ekstraudstyr. Derudover er der suzuki alu-fælge med sommerdæk, og et par org. fælge med vinterdæk. Bilen er med nøglefri betjening.

Bilen har overholdt alle services, og skal kun sælges fordi den gamle ikke har behov for 2 biler længere.

Prisen er 41.000 kr. (du kan evt. sammenligne priser på nettet - den sælges udelukkende til denne pris fordi jeg har fået taget mig sammen til at oprette den på div. sider endnu).

Hvis du er interesseret i at høre mere om bilen, evt. komme ud og besigtige den og køre en prøvetur kan du PM mig. Bilen befinder sig i nordsjælland/storkøbenhavn.


04-02-2015 09:29 #15| 0
OP
Magneto skrev:Ret vildt, hvor mange af jer tag OP seriøst..


Kæmpe troll/Pokernets Riper Holm




Få dig lige et liv. Hvor er du bare sølle.

04-02-2015 09:48 #16| 1
isaac skrev: Få dig lige et liv. Hvor er du bare sølle.


Roligt jeg forstår, bare ikke, hvorfor du vælger, at skabe et fantasi liv på PN.


Men prove me wrong og vis mig bilen, så fylder jeg tanken med benzin i Kbh.


Du har til slutningen af februar.


Sæt i gang :)



04-02-2015 10:32 #17| 0
OP

Du er på ignore Magneto så kan ikke læse dine sølle og patetiske svar :). Og sikkert også godt det samme, det er sikkert noget gylle du kommer med anyways.

10-02-2015 11:06 #18| 0
OP

Opdaterer/gentager lige her:



Jeg vil sådan set bare gerne høre hvad man på brugtmarkedet hos
private, skal gå efter hvis man er ude i en brugt øse, ikke-ryger, Max
50.000kr, 100.000km, 7-8 år gammel, billig i drift og billig i
reparationer og den slags. Måske lidt ønsketænkning, men hvilke mærker
er de mest stabile, holder LANG tid og er et godt køb hele vejen
igennem. Jeg har kigget på Mitsubishi Colt primært, Kia Ceed lille smule
og så lidt Suzuki Ignis, Fiat Punto, Ford Fiesta, og så nogle af de
lidt mindre 1,2´ere Toyota og Peugeot osv. Synes det er lidt af en
jungle.
Går jeg helt galt i byen med Mitsu Colt 1,3 eller 1,5
insport? Folk har forskellige præferencer, men mest af alt ønsker jeg en
stabil bil der har været vedligeholdt og som holder i mange år
fremover, og som er økonomisk i drift på alle parametre. Jeg har en
masse kriterier, men må også nødvendigvis slække lidt på kriterierne
hvis jeg vil have bil i dette år 2015.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar