Bil sagkyndig til tjek af bil - indre kbh

#1| 0

Hey PN

jeg har set mig varm på en ældre bil, men da jeg intet ved om biler har jeg brug for noget hurtig hjælp. Bilen starter ikke, men det lyder som et flat batteri nãr jeg prøver. Jeg overfører nogle $$ på mobilepay som tak for hjælpen:)!. Smid en PM eller skriv i trãden.

Redigeret af ET_FoldHome d. 14-02-2017 11:26
14-02-2017 21:20 #2| 0

bump

Redigeret af ET_FoldHome d. 14-02-2017 21:38
14-02-2017 23:03 #3| 1

hvilken bil har du kig på ET?

Kunne være der sad nogle kloge hoveder med viden om hvad man skal kigge efter på den specifikke model.

Kan ikke hjælpe med at kigge den efter, da jeg ikke har den fornødne ekspertise.

Ifht batteri, om det "bare" er problemet, så lyt efter klik-lyde. Klikker den så virker start-relæet men så kan det være startermotoren der har sat sig. Giv den er slag med en hammer (uden at ramme kabler).

Er der lys på? Kan du tænde for ventilation etc, så er det højst sandsynligt ikke batteriet.

Det eneste jeg kan byde ind med er at jeg har en oplader du kan låne og se om du kan få gang i skidtet.

Håber det lykkedes.

Mande Lone

15-02-2017 01:03 #4| 0
2018 Champ

Man må vel gå ud fra at der er en sælger, der ønsker at få solgt køretøjet. Hvis det er en realitet, bør han vel nærmest sørge for at der som udgangspunkt kommer noget strøm på dyret :-) Ellers, hvis du har muligheden, så lån en booster du kan koble til batteriet for at få øjeblikkelig power.


Med det sagt, så banker mit hjerte for gamle biler. Så jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvad du mener med "ældre", og ikke mindst hvad det er for en bil vi taler om her :-)

15-02-2017 08:36 #5| 0
LoneRangR skrev:Man må vel gå ud fra at der er en sælger, der ønsker at få solgt køretøjet. Hvis det er en realitet, bør han vel nærmest sørge for at der som udgangspunkt kommer noget strøm på dyret :-) Ellers, hvis du har muligheden, så lån en booster du kan koble til batteriet for at få øjeblikkelig power.

Med det sagt, så banker mit hjerte for gamle biler. Så jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvad du mener med "ældre", og ikke mindst hvad det er for en bil vi taler om her :-)

Jeg stjæler lige tråden lidt. Har du ekspertise indenfor ældre biler? Jeg er på jagt efter en bil, som kan fragte fruen 2x130 km 2-3 gange om ugen i et halvt års tid. Hun skal i praktik langt væk og det vil kræve en bil. Jeg havde tænkt at købe en, som bagefter enten kunne sælges billigt igen eller skrottes. Dvs. kun kasko. Den må dog gerne være behagelig, men fremfor alt blot sikker. Budgettet er lidt varierende, men gerne så billigt som muligt (max 7.000). Er det overhovedet realistisk?

Har kigget lidt på Bilbasen og fundet en Peugoet 106 fra 1998, der "kun" har gået 175.000 og som burde have 20-30.000km mere i sig.

15-02-2017 09:33 #6| 0

Qured.. en Peugeot 106 kan være en fin bil men de er tit kørt i stykker og mener at man skal være lidt OBS på elsystemet og rust.

I dit tilfælde ville jeg gå efter en Japaner/tysker fra samme årgang eller lidt ældre. Toyota corolla, Toyota starlet, vw polo, vw golf, Ford Ka etc.

Men skal det bare være billigt så er Peugeoten sikkert et fint bud men en indbygget forståelse for at du sikkert ikke for den solgt igen men i stedet køre den på skrotpladsen.

Under alle omstændigheder så sørg for at den er synet indenfor det sidste år. Så skal den ikke synes ved ejerskifte.

Happy hunting..

Mande Lone

15-02-2017 10:17 #7| 0
2018 Champ
Qured skrev:
Jeg stjæler lige tråden lidt. Har du ekspertise indenfor ældre biler? Jeg er på jagt efter en bil, som kan fragte fruen 2x130 km 2-3 gange om ugen i et halvt års tid. Hun skal i praktik langt væk og det vil kræve en bil. Jeg havde tænkt at købe en, som bagefter enten kunne sælges billigt igen eller skrottes. Dvs. kun kasko. Den må dog gerne være behagelig, men fremfor alt blot sikker. Budgettet er lidt varierende, men gerne så billigt som muligt (max 7.000). Er det overhovedet realistisk?

Har kigget lidt på Bilbasen og fundet en Peugoet 106 fra 1998, der "kun" har gået 175.000 og som burde have 20-30.000km mere i sig.

Langt fra ekspert, men jeg har skruet i gamle biler lige siden jeg fik min første tilbage først i firserne. At kunne skrue selv, er så klart en kæmpe fordel når man skal rode i sådan noget.


Jeg ville til enhver tid gå efter noget VW Golf eller måske Polo. Oftest driftssikre selvom de har mange år på bagen, og billige at reparere på hvis uheldet skulle være ude.


http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-ii/16-cl-3d/3089453 - Lidt over prislejet, men tog også bare lige et hurtigt kik.


Edit: Endnu en http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-iii/18-joker-3d/3124861

Redigeret af LoneRangR d. 15-02-2017 10:18
15-02-2017 11:17 #8| 0
LoneRangR skrev:Langt fra ekspert, men jeg har skruet i gamle biler lige siden jeg fik min første tilbage først i firserne. At kunne skrue selv, er så klart en kæmpe fordel når man skal rode i sådan noget.

Jeg ville til enhver tid gå efter noget VW Golf eller måske Polo. Oftest driftssikre selvom de har mange år på bagen, og billige at reparere på hvis uheldet skulle være ude.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-ii/16-cl-3d/3089453 - Lidt over prislejet, men tog også bare lige et hurtigt kik.

Edit: Endnu en http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-iii/18-joker-3d/3124861

Tak for svar! :) Det var også mine umiddelbare tanker omkring køb. Grundlæggende skal den få hende fra a til b, og samtidig være driftsikker.

15-02-2017 11:22 #9| 0
Mande Lone skrev:Qured.. en Peugeot 106 kan være en fin bil men de er tit kørt i stykker og mener at man skal være lidt OBS på elsystemet og rust.
I dit tilfælde ville jeg gå efter en Japaner/tysker fra samme årgang eller lidt ældre. Toyota corolla, Toyota starlet, vw polo, vw golf, Ford Ka etc.
Men skal det bare være billigt så er Peugeoten sikkert et fint bud men en indbygget forståelse for at du sikkert ikke for den solgt igen men i stedet køre den på skrotpladsen.
Under alle omstændigheder så sørg for at den er synet indenfor det sidste år. Så skal den ikke synes ved ejerskifte.
Happy hunting..
Mande Lone

WTF? Det er vel den bil i markedet, med flest fejl, med flest rustfejl etc.. fra de årgange? Ligesom bilen på ingen måde er tysk, men derimod produceret og udviklet i Spanien, ligesom de fra 1997-2013 blev produceret i Brasilien.. :O Derudover er jeg ikke enig med jer, kun mht at det kan være noget billigere at holde en gammel Golf kørende, da man ikke løber ind i problemer med mangel på billige reservedele fra ophuggere osv. Men, ligefrem at udelukke det ene mærke fremfor det andet i den her prisklasse og segment, er sådan lidt meh.. -Det må være standen på den enkelte bil, der er afgørende for om det er et godt eller dårligt køb. Og ja, for lægmand er det lidt et lotterispil, som jeg egentlig ikke vil anbefale. Har du derimod adgang til at tage en fagmand med ud og kigge på bil, det kan godt svare sig, også selvom du betaler vedkommendes timeløn. Husk i øvrigt på, at pris og stand, meget meget sjældent hænger sammen. Du kan let finde biler ved forhandlere til 29.900 kroner, der aldrig har kostet forhandleren en dag over 10.000 i indkøb, service, syn og klargøring. -Det er dyrt, at skulle sælge med 2 års reklamationsret og 6 måneders garanti. Med andre ord, har man ikke nogen forstand på biler eller adgang til nogen der har, og som kan skrue på bilerne for en, til en yderst billig pris efterfølgende og løbende, og man har råd til en bil i 30k klassen, ville man være meget meget bedre tjent med at bruge de 30k i udbetaling på en væsentlig nyere og driftsikker bil.

Redigeret af GrimGladGris d. 15-02-2017 11:27
15-02-2017 12:42 #10| 1

Ggg godt du kommer på banen så novicer som jeg bliver sat på plads.

Bare stryg Ford Ka fra listen😎....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar