Bet365 vil ikke betale for teknisk fejl.

#1| 0

Hej PN.

Jeg skal forsøge at gøre det så kort som muligt.

D. 19. maj spiller jeg poker på det dersens internet. Jeg spiller på tre forskellige sites, heriblandt Bet365(iPoker). Der sker så det uheldige at alle iPoker-turneringerne pludselig crasher. De to andre sites kører videre uden problemer. Selvfølgelig forsøger jeg at logge på Bet365(iPoker) igen, men det er desværre ikke muligt. Jeg kontakter hurtigt live chat for at høre hvad der er galt. Ca. samtidigt skriver jeg med et par kollegaer som ligeledes oplever problemer med at logge på Bet365. I live chatten svarer en af Bet365s medarbejdere følgende:
19/05/2014 21:32:40
På nuværende tidspunkt oplever vi en teknisk fejl med vores Poker-software, som vi håber at få ordnet hurtigst mulig. I mellemtiden foreslår vi, at du fortsat prøver at logge ind hvert andet minut, da normalt spil fortsætter, så snart problemerne løses. Vi undskylder enhver ulejlighed dette måtte medføre.

Efterfølgende forsøger jeg gentagne gange at logge ind uden held. De to andre sites kører stadig problemfrit.

Efter at have været disconnected i en times tid lykkes det endelig at komme på igen. Da jeg kommer ind har jeg bustet 6max'en som 5'er. Vi var 12 left da det crashede og jeg var i top4. Herudover er mine to skud i 40r omkring 10bb. Har haft 40bb+ i begge inden crashet. Mit 25r skud i endgame har jeg også omkring 10bb mens jeg i Highrolleren er nede i noget der minder om 20bb. Det giver sig selv at det herfra er op ad bakke og jeg buster da også alt uden at cashe.

Da jeg efterfølgende kontakter Bet365 for at høre hvordan, eller om, jeg kompenseres bedes jeg indsende HHs så de kan finde frem til turneringsID'erne. De skal sendes til iPoker som skal se på evt. connectionproblemer.

Herfra går der lang tid, hvor der sendes mails frem og tilbage. I starten er deres opfattelse at der ingen fejl har været fra deres side (selvom medarbejderen i live chatten har sagt det stik modsatte og jeg har oplevet det stik modsatte). Efter nogle gange, hvor jeg brokker mig over problemet og påpeger at problemet ikke kan ligge hos mig, da jeg så også ville have mistet forbindelsen hos de to andre sites, sker der noget. Jeg bliver tilbudt en 50€ ticket som plaster på såret. Jeg takker åbenlyst nej, da jeg har noget mere til gode hos firmaet.

Nu bliver sagen så sendt til revidering hos nogle managers i firmaet. Efter et par dage er der svar. De vil nu tilbyde mig 500 kr. og en 50€ ticket og gør mig opmærksom på at jeg har nogle meritpoints(mener jeg de hedder på iPoker?) som kan benyttes i deres shop og hvor jeg kan få nogle $ for de point. Jeg takker igen nej og udtrykker min klare frustration med situationen, undskylder samtidigt over for den medarbejder jeg taler med, at denne frustration skal gå ud over ham og pointerer slutteligt at man kunne fristes til at tro, at de godt ved at fejlen ligger hos dem, men håber jeg takker ja til dette tilbud, da de så vil spare en del penge. Han siger han forstår min frustration og sender sagen tilbage til disse managers og lover at ringe mig op med svaret.

Jeg modtager så svaret på mail i går og heri er bl.a. den chatlog der refereres til længere opppe. Udover den svarer Bet365 at de stadig ikke mener at fejlen ligger hos dem, men de vil dog tilbyde mig 1000 kr. og en 50€ ticket som plaster på såret. Jeg ringer dem op igen og udtrykker min utilfredshed med at jeg for det første ikke får svar telefonisk som lovet og derefter at jeg ikke får fuld kompensation. Den rare medarbejder taler med sin supervisor og lover at han ringer mig op 5-15 min senere.

Denne samtale har jeg netop haft. Heri er jeg igen blevet tilbudt 1000 kr og en 50€ ticket som plaster på såret, men også gjort klart at de ikke kan tilbyde mig mere. Vi blev så enige om at jeg må tænke over det og kontakte dem igen, såfremt jeg ønsker de penge de har tilbudt mig.

Spørgsmålet er så om der er mere jeg kan gøre i denne sag eller om jeg frustreret må tage ca. 1/5 af de penge jeg har tabt pga. en teknisk fejl og lade det ligge, eller om der overhovedet er mere jeg kan gøre for at få de penge jeg mener tilhører mig?

På forhånd tak!

09-06-2014 16:55 #2| 3

Nej fortsæt endelig med at presse dem, jo flere gange de har held med det her nummer jo flere gange vil de gøre det. Så skriv til dem at sagen nu er postet på pokernet, så plejer der at komme lidt mere skub i sagerne, da der trods alt er en del brugere herinde. Evt. tag fat i Dieb eller witten og hør om de kan hjælpe dig. Har selv haft lignende sag med Betfair og det tager ualmindeligt lang tid at få dem overbevist men det er bare at blive ved.

09-06-2014 16:56 #3| 0

Det er en håbløs kamp mod dem. Jeg fik en elendig support hos Betfair derimod. Jeg blev intet tilbudt for det, så du er nok heldig med at du kan få lidt i det mindste. Men med de takster du plejer og spille rykker det jo intet i regnskabet.

09-06-2014 17:04 #4| 1
MrNoller skrev:
Det er en håbløs kamp mod dem. Jeg fik en elendig support hos Betfair derimod. Jeg blev intet tilbudt for det, så du er nok heldig med at du kan få lidt i det mindste. Men med de takster du plejer og spille rykker det jo intet i regnskabet.


Efterhånden handler det ikke lige så meget om pengene som det handler om princippet i det. Men jeg er godt klar over at jeg er heldig at de i det mindste tilbyder lidt. Dog har jeg svært ved at se hvorfor de skulle tilbyde det, såfremt problemet vitterligt ikke ligger hos dem? ;)
09-06-2014 17:05 #5| 0

Jeg ville ikke spise mig af med 1/5 i din situation. Du har jo på skrift, fra en af deres supportere, at der er tekniske fejl på deres site. Derfor er det mig en gåde at de ikke betaler ved kasse et!

Kæmpe lorte situation du er havnet i, men håber du har energi til at følge den helt til dørs og holde PN opdateret!

Held og lykke!

09-06-2014 17:21 #6| 0

Har haft samme oplevelse med Unibet, hvor de også forhøjer deres latterlige tilbud uden det er i nærheden af hvad du skal have.

Send en klage til forbrugerklagenævnet, mener det er dem der varetager dette aspekt, orkede det aldrig selv da jeg havde været i kontakt med spillemyndigheden der meldte bord forbi på disse sager.

09-06-2014 17:21 #7| 3

Jeg ville nok skrive noget i retning af (jeg antager her, at dit buy in til de berørte turneringer udmønter sig i et tab på 5.000 kr):

"Hej igen.

Som tidligere korrespondance viser, så er det fastslået, at fejlen lå hos Bet365/iPoker og ikke på min PC eller min internetforbindelse.

Det samlede tab/De samlede buy ins løber op i 5.000 kr.

Da fejlen ligger hos jer, så ser jeg det ikke som fair fordeling, at I vælger at dække 20% af beløbet og jeg selv skal dække 80%, når jeg er uden skyld i situationen. Det burde være omvendt, når det var jeres fejl, og I allerede har medgivet dette.

Bemærk, at en fuld kompensation på 100% ville være på sin plads under normale omstændigheder, men da jeg rent faktisk formåede at logge på, hvor jeg stadig havde en short stack i nogle få turneringer, så er jeg villig til at gå på kompromis og sige 80% og så selv sluge de sidste 20%. Det vil ud fra min bedste opfattelse være den mest fair løsning på problemet. Jeg mener endda, at jeg er ganske large ved at sluge de 20%, når det allerede er indrømmet og fastslået, at det 100% var jeres fejl.

Jeg har rådført mig på mit lokale pokerforum PokerNet.dk, og de giver mig ret i, at jeg ikke bør betale 80% af en fejl, som ligger hos min udbyder. Denne rådføring er ikke ment som et forsøg på at give jer dårlig omtale, men blot et udtryk for frustration over en vanskelig situation, hvor jeg føler mig lidt uretfærdigt behandlet. Jeg ville gerne vide, hvordan jeg skulle gribe det an for at få den mest fair løsning - herunder, hvad den mest fair løsning i andres objektive øjne ville være.

Skulle dette mod forventning ikke være noget, I kan acceptere, så er I naturligvis velkommen til at kontakte mig igen.

Med venlig hilsen
"Hajføde"."

Redigeret af ZorroDk d. 09-06-2014 17:32
09-06-2014 17:24 #8| 0

Da du har re-connected og dermed spillet dine shortstacks har jeg svært ved at se hvordan du skal kunne blive kompenseret 100%

(spørgsmålet er vel her hvorvidt man bør spille disse shortstacks når man har været disconnectet og mistet betydelig equity - min holdning er at hvis ikke man spiller sine shortstacks bør man være berettiget til den equity man havde ved DC)

Når det så er sagt er det naturligvis til grin at de ikke mener at det er deres fejl, samtidig med at de tilbyder kompensation - og endda hæver den flere gange.

Held og lykke med "Kampen"

09-06-2014 17:30 #9| 0

Personligt synes jeg det kunne være fedt, hvis du gad fortsætte kampen. Har selv oplevet det en del gange efterhånden, men altid været for doven til at køre sagen fuldt ud, da jeg har erfaret at det tager noget nær en million år, før der sker noget som helst og firmaerne ofte frasiger sig ansvaret samt kommer med diverse grunde og undskyldninger til hvorfor man ikke som minimum skal have sit BI tilbage.

Held og lykke med sagen! Hold os gerne opdateret hvis du vælger at kæmpe videre :)

09-06-2014 17:58 #10| 0

Har også en kamp kørende med dem, mine tours frøs gentagende gange da jeg skulle acte igår så min hånd blev bare foldet selvom jeg var i pots. Spillede på fem andre klienter i mens uden nogen problemer
Har fået det svar fra dem:
Hej Michael,

Efter at have undersøgt de givne turneringer har vi ikke kunne finde nogle problemer fra vores side af.



Grundet naturen af internet og det faktum at ruten som er brugt til at etablere en forbindelse fra din computer til Multi Player Poker systemet er afhængig af tredjeparts netværk, at vi ikke i stand til at garantere at der altid vil være en god og stabil forbindelse til vores service.



Desværre er vi ikke i stand til at forhindre spillere fra at miste deres forbindelse skulle et internet forbindelses problem opstå en-route eller efter et system lagger. Dog kan du være is tand til at forhindre dine disconnections på en række måder.


09-06-2014 18:30 #11| 0

Er utroligt at pokersider her snart 3 år inde i den nye danske lovgivning der skulle "beskytte" spilleren bedre, stadig kan slippe afsted med connection postulatet uden der er noget hold i det.

Men lyder da som om Ipoker skal ligges på is indtil de får styr på de usynlige problemer

09-06-2014 21:11 #12| 0

Det er netop sådan en smøre som Filurn citerer, som jeg har oplevet igen og igen. Og som Bobby nævner, er det vildt man kan slippe afsted med det gennem så mange år, når de decideret lyver for deres kunder.

02-07-2014 19:05 #13| 0

witten var så rar at gå ind i sagen og trække i de tråde han nu engang kunne. For det skal du have stor tak!

Jeg tog så ZorroDk's forslag til mig og sendte en mail med det indhold, til Bet365. Tak til ZorroDk for en flot formuleret post som gav inspiration og håb om en forståelse hos Bet365.

Jeg kæmpede og gjorde alt hvad der stod i min magt for at jeg kunne få hvad der tilkom mig, men sådan skulle det desværre ikke gå.

Udfaldet er, at jeg ikke kan gøre mere og at Bet365 ikke vil betale mere end de 1000 kr. og en 50€ ticket som "tegn på god vilje"

De penge har jeg valgt at tage imod og samtidig skrive denne mail til dem:

"Ja 1000 kr. + en 50€ turnerings token er jeg blevet tilbudt som "tegn på god vilje" som I kalder det. Det "tilbud" tager jeg imod selvom jeg er MEGET utilfreds med den måde jeg er blevet behandlet på.

Det er en skam at jeres medarbejdere og toppen af virksomheden ikke har samme syn på sagerne - eller en skam for mig. Det er ret dejligt for jer. Det er i hvert fald dejligt for afkastet.

Glæder mig til den dag Bet365 faktisk forsøger at gøre noget for deres kunder og ikke bare holder dem for nar. Problemet er at vi ikke har noget alternativ, og det udnytter I til fulde. Hvis der var mennesker i den øverste top med moralske værdier ville kunderne nok føle sig bedre behandlede. Jeg regner bestemt ikke med det nogensinde sker og regner heller ikke med at jeg får medhold i nogle beslutninger fremover efter denne mail, men kritikken er berettiget omend jeg er klar over, at den rammer papirkurven i samme sekund som mailen er læst færdig. Jeg føler mig nødsaget til at skrive denne kritik og vil gøre alt hvad der står i min magt for ikke at skulle poker hos jer igen. Lad os håbe Betfair yder en noget bedre kundeservice.

Held og lykke fremover - på sigt kunne noget godt tyde på at I fik brug for det.

Dog skal der lyde en stor tak til langt størstedelen af jeres medarbejdere som man ofte er i kontakt med grundet manglende kompetencer længere oppe i systemet. De gør det faktisk godt og virker som om de vil hjælpe kunderne.

Afskedshilsner fra en meget skuffet og utilfreds kunde"


Tak til jer alle for supporten og jeg håber I får held med at løse alle de problemer, I har haft med Bet365.

Nu må vi se om Betfair kan yde en bedre service - jeg krydser fingre!

02-07-2014 19:19 #14| 0

Bet365 yder så ringe service og tager røven på folk gang på gang.. Så meget for at den Danske Spille lov

02-07-2014 23:49 #15| 0
2018 Champ

Jeg undres over hvorfor folk med gang på PN bliver ved med at spille der. Der findes jo et utal af tråde der antyder at man skal lade være.

Hvis folk kollektivt står sammen og fravælger sitet, kunne det jo være dem i ledelsen indser at de måske har et problem.

Redigeret af LoneRangR d. 02-07-2014 23:51
03-07-2014 05:45 #16| 0

Når jeg af og til spiller på Ipoker er det stort set kun på sider uden dansk licens.

Bet365 har i mange år været et problembarn, og som Mrcharming selv er inde på,
så er der ikke noget der tyder på at man er bedre beskyttet af at siderne har dansk licens.
Så absolut ingen grund til at bruge Bet365.

05-07-2014 03:02 #17| 0

Vi burde starte et pokernet boykot på ipoker! ;-) ellers lærer de det aldrig hehe

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar