BET365 Betting

#1| 0

Bet365 har desværre det en irriterende side af sig selv, hvis man ved det er det selvf. ikke noget problem, men hvis man ikke ved det kan man føle sig snydt:

Fx. hvis man spiller hjørnespark eller kort. Trykker man fx "kort" under kampen City - Barcelona i aften, så kommer dette billede frem:





Tror man så på over 4,5 kort - så snupper man odds 1,90 og tænker ikke videre over det, men trykker man så på Antal kort Asian, så får man pludselig et andet odds, for helt samme "spil"



Her kan man lige pludselig få odds 1,975 for samme væddemål. Det samme kan forekomme under hjørnespark osv. Så man skal lige tjekke efter for ikke at snyde sig selv - hvorfor Bet365 gør som de gør har jeg ikke kunne få et klar svar på fra deres support, men synes det er en klam måde at gøre det på.

Man skal dog være opmærksom på at nogle gange står der fx over 4,5 kort under den normal - og over 5,0 kort ved Asian - og så er betydningen pludselig en anden hvor Asian over 5,0 kort - giver odds 1,00/ugyldig hvis der bliver præcis 5 kort i kampen og over 6 kort eller flere giver det konkrete odds man har spillet.

Selvom der er mange der ved at oddset ofte er højere om Asian - har jeg lavet denne tråd for at gøre de opmærksom, som ikke tænker over det.

Hvad tænker i om måden Bet365 gør det på ??

Redigeret af Razzmussen d. 18-02-2014 15:23
18-02-2014 15:24 #2| 1

Sådan er det jo altid med Asian spil? det er ikke noget nyt.

18-02-2014 15:28 #3| 0
Unreachable skrev:
Sådan er det jo altid med Asian spil? det er ikke noget nyt.


Det jeg skriver er at ofte så giver de et forskelligt odds på samme væddemål ... hvor de så "sjovt nok" skjuler det højeste odds....
18-02-2014 15:31 #4| 0

Asian linjerne er ofte (altid?) højere. De skjuler ikke noget, man kan jo bare kigge lidt inden man spiller.

18-02-2014 15:33 #5| 0
ROI: 102.84% (36)

Synes det er fint og helt iorden. Dem der ikke tjekker begge linjer, er oftest også dem der better mindre seriøst, som feks kun bruger en bookie/ikke tjekker de højeste linjer/etc, hvorimod de mere seriøse bettere har andre bookies odds at gå efter, og derved kan Bet365 matche dem (nogenlunde).

18-02-2014 15:45 #6| 0
ROI: 0% (2)

Intet forkert i det overhovedet.

18-02-2014 15:51 #7| 0
ROI: 15.38% (5)

Sødt nok.

18-02-2014 16:05 #8| 0
ROI: 113.42% (115)

Helt fair, personligt syntes jeg det er fint at du selv skal trykke hvis du vil se en anden fane. Skulle de liste alle bets/faner op, ville det blive mega overskueligt.

Som andre skriver må det være op til den enkelte og tjekke markedets højeste odds, og dem der ikke gør dette i praksis, er nok også ligeglade med den lille forskel i odds.

Derudover er normale spil mest udbredt i forhold til asian, og der hvor flest penge kommer (for hyggebetteren) antager jeg, så det er da mere logisk at det er denne fane man kan se og de så "skjuler" den anden.

18-02-2014 16:14 #9| 0
ROI: 0% (7)

Kan personligt heller ikke helt se det forkerte i det.

18-02-2014 16:33 #10| 0

Det gør alle bookmakers på markedet... Uden undtagelse... Og det er ikke noget, de lige er begyndt på - Vi har tråde fra tid til anden (obv ikke med samme bookie hver gang) med det emne herinde...

Og ja, man segmenterer vel på den måde... Hyggespilleren er ikke den mest grundige og spiller som oftest på det spil, som lige falder først for... Og det er eksempelvis ikke asian... Så de kan risikofrit sætte et lidt lavere odds på de udfald uden at miste kunder...

Det er - uden at fornærme nogen - nok de mere "seriøse" spillere, der spiller asian og mere specificerede spil, samt undersøger odds'ene grundigere. Dermed ved bookmakeren også, at hvis det ikke er konkurrencedygtige odds, så mister de deres kunde på det bet, for så går han til en anden bookmaker (han er jo mere grundig)... Så der er mere konkurrence på de markeder = bedre pris...

18-02-2014 16:34 #11| 0

Det er ikke kun asian/europæisk handicap, at det forekommer på... Det er mange andre markeder også :)

18-02-2014 16:37 #12| 0
ROI: 119.93% (56)

Wow OP, har du boet under en sten? :-)

18-02-2014 17:03 #13| 0
ROI: 70.49% (36)

Hvad er de nyt eller underligt ved det op?

Redigeret af Nimacos d. 18-02-2014 17:04
18-02-2014 17:06 #14| 0

Hvorfor skal "hygge spilleren" snydes... hvorfor ikke bare give det samme odds ... hvis jeg ikke vidste det, ville jeg synes det var rart der var nogle der lavede sådan en tråd så jeg kunne blive informeret om det - men i er jo åbenbart alle pro bettere - så i må bare ignorer tråden...

18-02-2014 17:07 #15| 0
ROI: 70.49% (36)
Razzmussen skrev:
Hvorfor skal "hygge spilleren" snydes... hvorfor ikke bare give det samme odds ... hvis jeg ikke vidste det, ville jeg synes det var rart der var nogle der lavede sådan en tråd så jeg kunne blive informeret om det - men i er jo åbenbart alle pro bettere - så i må bare ignorer tråden...


Det er bare nævnt tons af gange tidligere at du finder bedre odds under asian.
18-02-2014 17:15 #16| 0
Nimacos skrev:
Razzmussen skrev:
Hvorfor skal "hygge spilleren" snydes... hvorfor ikke bare give det samme odds ... hvis jeg ikke vidste det, ville jeg synes det var rart der var nogle der lavede sådan en tråd så jeg kunne blive informeret om det - men i er jo åbenbart alle pro bettere - så i må bare ignorer tråden...


Det er bare nævnt tons af gange tidligere at du finder bedre odds under asian.


og det har jeg så ikke set....
18-02-2014 17:16 #17| 0

Virksomheder vil gerne have den pris, hvor de tjener mest...

Det her er bettingverdenens måde at gøre det på, men det sker i alle brancher. Virksomhederne gør hvad de kan for at segmentere, så folk så vidt muligt betaler op til deres betalingsvillighed. (Producer Surplus vs Consumer Surplus)

Tag en bilhandler som eksempel... Når en kunde kommer ind, så vil han ofte vurdere kundens betalingsvillighed osv inden han giver en pris på en given bil... Der vil der også være forskel på prisen, hvis det er en indenfor branchen, der virker til at vide alt kontra en tilfældig familiefar med penge, der ikke ved noget om biler udover, hvad forhandleren fortæller ham...

I det eksempel lyder det som snyd, men i supermarkeder og andre steder gør de det samme...

Tag studierabat som eksempel. Det lyder som en god ting for forbrugeren? Det er forretningens måde at segmentere på. De ved, at studerende ikke har råd/lyst til at bruge så mange penge som andre, så de skal skilles ud fra mængden, så forretningen kan udbyde højere pris til de andre - uden at miste de studerende som kunder... Så lægger man bare gennemsnittet så det passer og så er det en forretningsstrategi og ikke en fordel for forbrugerne som en helhed, som det ellers udadtil lyder til...

Det samme med kuponhæfter. Du kan få en rabat på vare X... Men hvem gider sidde og kigge kuponhæfter og klippe ud og tage med osv for "små" penge? Det gør dem, der ikke har så meget. Ved at benytte den løsning, så kan forretningen udbyde højere pris til ikke-kuponbrugere UDEN at miste dem, der ikke er villig til at betale den høje pris...

Sådan er der masser af eksempler i dagligdagen og den her er bettingverdenens svar på det... Så det er helt normal forretningsstrategi...

18-02-2014 17:17 #18| 0
ZorroDk skrev:
Virksomheder vil gerne have den pris, hvor de tjener mest...

Det her er bettingverdenens måde at gøre det på, men det sker i alle brancher. Virksomhederne gør hvad de kan for at segmentere, så folk så vidt muligt betaler op til deres betalingsvillighed. (Producer Surplus vs Consumer Surplus)

Tag en bilhandler som eksempel... Når en kunde kommer ind, så vil han ofte vurdere kundens betalingsvillighed osv inden han giver en pris på en given bil... Der vil der også være forskel på prisen, hvis det er en indenfor branchen, der virker til at vide alt kontra en tilfældig familiefar med penge, der ikke ved noget om biler udover, hvad forhandleren fortæller ham...

I det eksempel lyder det som snyd, men i supermarkeder og andre steder gør de det samme...

Tag studierabat som eksempel. Det lyder som en god ting for forbrugeren? Det er forretningens måde at segmentere på. De ved, at studerende ikke har råd/lyst til at bruge så mange penge som andre, så de skal skilles ud fra mængden, så forretningen kan udbyde højere pris til de andre - uden at miste de studerende som kunder... Så lægger man bare gennemsnittet så det passer og så er det en forretningsstrategi og ikke en fordel for forbrugerne som en helhed, som det ellers udadtil lyder til...

Det samme med kuponhæfter. Du kan få en rabat på vare X... Men hvem gider sidde og kigge kuponhæfter og klippe ud og tage med osv for "små" penge? Det gør dem, der ikke har så meget. Ved at benytte den løsning, så kan forretningen udbyde højere pris til ikke-kuponbrugere UDEN at miste dem, der ikke er villig til at betale den høje pris...

Sådan er der masser af eksempler i dagligdagen og den her er bettingverdenens svar på det... Så det er helt normal forretningsstrategi...


Godt så....

jamen så tror jeg at jeg vil bruge mit frie valg - og nappe over 4,5 kort i City - Barcelona og nappe odds 1,95 som den ligger i nu...
Redigeret af Razzmussen d. 18-02-2014 17:19
18-02-2014 17:18 #19| 1
ROI: 85.84% (1487)
Razzmussen skrev:
Nimacos skrev:
Razzmussen skrev:
Hvorfor skal "hygge spilleren" snydes... hvorfor ikke bare give det samme odds ... hvis jeg ikke vidste det, ville jeg synes det var rart der var nogle der lavede sådan en tråd så jeg kunne blive informeret om det - men i er jo åbenbart alle pro bettere - så i må bare ignorer tråden...


Det er bare nævnt tons af gange tidligere at du finder bedre odds under asian.


og det har jeg så ikke set....


Undrer mig også over det kommer bag på dig.....

Nævnte det for dig en dag i en af bettingtrådene, hvor jeg spurgte til, hvorfor du ikke tog de højeste odds hos din favoritbookie, på de spil du lagde op...

hvor du slog det hen med, at det var pga. noget eksamenslæsning el.lign.
18-02-2014 17:21 #20| 0

Det var ikke for at være bedrevidende... Det var blot for at give et indblik i, hvordan prisdifferentiering bruges overalt (og hvorfor, som nok er det væsentlige) - Hvis man ikke tænker over det, så lægger man imo ikke mærke til det... Så det var egentlig ment som uddybende... Ikke som en arrogant udtalelse...

Jeg er ked af, hvis det fremstod sådan :(

Redigeret af ZorroDk d. 18-02-2014 17:22
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar