Bet365 ændre odds 4 timer efter endt kamp!!!!!

#1| 0

Hej.

Er der nogen af Jer gutter der sportbetter hos Bet365, der har prøvet at de ændre oddset efter endt kamp??

Havde den her double til odds 3.21 som gik hjem. Men pengene gik ikke ind og bettet stod som ikke afgjordt i 4 timer efter.

Så blev bettet udbetalt til lidt over odds 2 istedet?? Har selvfølgelig snakket med supporten men de bliver jo full retard li med det samme.

syns det rimelig lame selvom det kun er småpenge

Redigeret af danf d. 03-04-2015 22:36
03-04-2015 22:48 #2| 1

Hvad er deres begrundelse?

03-04-2015 22:57 #3| 0
OP

Oddset er blevet ændret i henhold til vores regler og vilkår omkring et forkert odds. Du skulle meget gerne have modtaget en webbesked omkring dette.


Forkert odds - Hvis en åbenlys fejl opdages før, under eller efter en begivenhed, vil alle væddemål gælde og blive afgjort til det reviderede odds, som fastsættes af Bet365. Hvis det reviderede odds fastsættes til mindre end 1,001, bliver væddemålene annulleret.


det er li to af de sætninger supporten skrev til mig.


Men det jo fuldstændigt zenzyg at justere oddset fra 1.83 til 1.18!! jeg har bagefter kigget tidligere indbyrdes opgørs statestikker igennem og syns sgu oddset passede meget godt, måske kunne de ha hakket 0,2 af, men sgu da ikk 0.65. At holdet så endte med at score 34 i 1Q er os zenzygt, men det heller aldrig sket for dem før, så det holder sgu ikk helt stik det de siger.

03-04-2015 23:01 #4| 0
OP

Kan man gå videre med denne sag??

03-04-2015 23:04 #5| 0
ROI: 189.48% (4)

Tjek evt. hvad de andre bookies havde oddset i ved kampstart.

03-04-2015 23:10 #6| 1
ROI: 0% (0)

Om jeg så kun havde spillet een krone på den var jeg flippet fuldstændig ud.


Fuldstændig ligegyldigt for mig hvad der står med småt et sted, har de sat et forkert odds er det sgu DERES problem, det er jo selve essensen i det at drive odds-virksomhed i min optik.


At de så oveni tror den går er mig uforståeligt. Det er jo så ufattelig dårlig reklame, og så endda for peanuts.


sidenote: iøvrigt sjovt, at denne tråd kun er er et lille klik væk fra en wsop reklame for samme firma..

03-04-2015 23:13 #7| 0
OP

Kan ikk finde det samme marked.

03-04-2015 23:19 #8| 0

Har sendt dit en PM - hvis du nu ikke skulle kunne få øje på det ud fra PN's nye layout ;=)

03-04-2015 23:33 #9| 0

Det linje skifte giver ikke rigtig mening. Som regel ligger odds på mellem 1.7 - 2.0 når de laver linjer på over/under. Så de må mene at selve antal baskets skulle være en del højere, hvilket er en ret mærkelig fejl. Det værste ved disse odds skift, som de foretager er, at der aldrig tages hensyn til sandsynligheden for hvorvidt en spiller vil have indgået bettet med det lavere odds - hvilket en spiller næppe vil have gjort. Så tvivlen kommer altid Bet365 til gode.


Men ellers tror jeg det er spild af tid. Har haft flere sager med dem, for relative små beløb, og Bet365 rokker sig ikke. Det har blot medført at jeg spiller andre steder og har lukket min konto hos dem.

03-04-2015 23:41 #10| 0
OP

Det linje skifte giver ikke rigtig mening. Som regel ligger odds på mellem 1.7 - 2.0 når de laver linjer på over/under. Så de må mene at selve antal baskets skulle være en del højere, hvilket er en ret mærkelig fejl.


Nej det fatter jeg heller ik. Og kunne løbende i 1Q tag cash out men det lod jeg jo være med fordi det gik den rigtige vej. Og jeg kan se på deres 1Q total point linie at den var på 39.5 til 1.80ish før kampstart og så må 18.5 sgu da forhelvede os passe meget godt på det ene holds total i 1Q til 1.8

03-04-2015 23:54 #11| 0

Hvis du ser forummet igennem vil du finde tonsvis af disse håbløse sager med Bet365. Fuldstændigt skandaløst de på den måde kan ændrer på oddset efter væddemålet er sat og accepteret. Ligeledes er der næppe nogen chance for de kunne finde på at ændrer oddset den modsatte vej. Mindes ihvertfald ikke at have hørt eller prøvet det.


Tror ikke beløbet er stort nok til det ville kunne betale sig, at gå videre med som ene mand. Men det kunne da være rart, hvis der blev kørt en sag, der kunne fastslå om det var lovligt eller ej.

04-04-2015 00:33 #12| 0
danf skrev:Det linje skifte giver ikke rigtig mening. Som regel ligger odds på mellem 1.7 - 2.0 når de laver linjer på over/under. Så de må mene at selve antal baskets skulle være en del højere, hvilket er en ret mærkelig fejl.

Nej det fatter jeg heller ik. Og kunne løbende i 1Q tag cash out men det lod jeg jo være med fordi det gik den rigtige vej. Og jeg kan se på deres 1Q total point linie at den var på 39.5 til 1.80ish før kampstart og så må 18.5 sgu da forhelvede os passe meget godt på det ene holds total i 1Q til 1.8

Over 17.5 mener du vel. Kan se at Rosa stor favorit i kampen.Så mon ikke deres antal basket linje på dem var forkert og skulle lige mere omkring de 21-22.


Uanset er det deres fejl og de har accepteret bettet. De burde ikke udbyde liveodds, hvis de ikke kan håndtere at fastlægge oddsene korrekt. Og deres fejl, burde slet ikke sætte spilleren i en dårligere situation, end da man indgik bettet.



04-04-2015 03:08 #13| 0

Har self haft en sag med dem, hvor de har ændret mit odds (til noget lavere) flere timer efter oddset og har bedt mig "forespørge" i livechatten , om det jeg har mulighed for at annullere bettet

I henhold til aftalelovens første paragraffer synes jeg det er helt uhørt, men har desværre ikke fået nogen form for medhold af forbrugerombudsmanden .....

Redigeret af Donkeyboy d. 04-04-2015 03:14
04-04-2015 11:00 #14| 1

Hvorfor klager i ikke til spillemyndighederne ?


Tror Bet365 nok vil blive træt hvis i alle klager med alle jeres sager på en gang, jeg vil mene der er en 2-3 års forældelsesfrist heraf..


Så bare igang og kalg til spillemyndighederne, hvis de tirsdag når de møder ind ser 30 klager over Bet365 så vil de nok tænke lidt over hvad der sker

04-04-2015 11:50 #19| 0

@pantherdk
Jeg har taget kontakt til spillemyndighederne, som blot henviser til forbrugerombudsmanden som fører tilsyn med markedsføringsloven og aftaleloven.
Dog uden held ^^





04-04-2015 12:00 #20| 0

er overbevist om at hvis nok klager så vil spillemyndigheden skulle tage sig af det, det er dem der udsteder licenser så de kan ikke gemme sig bag forbrugerombudsmanden

04-04-2015 12:28 #21| 0
OP

Jeg gider ik engang klage over det.. Har udbetalt de resterende penge og lukket min konto derinde, spiller aldrig der igen

04-04-2015 15:15 #22| 0
ROI: 15.38% (5)
danf skrev:Jeg gider ik engang klage over det.. Har udbetalt de resterende penge og lukket min konto derinde, spiller aldrig der igen

Okay, nice nok.

04-04-2015 15:24 #23| 0

Du har jo accepteret regler og vilkår.

Ofte når folk spiller et fejlodds, så ændres det. Du har så spillet et fejlodds uden at vide det... Uheldigt..

Men hvorfor skulle 365 snyde dig for et par hundrede kroner.. Self har de ikke det...

04-04-2015 15:30 #24| 0

@valuehunters At ændre et odds efter kampen er færdig er at snyde kunden ligegyldigt hvad der står i deres TOA.

Redigeret af briedel d. 04-04-2015 15:30
04-04-2015 19:03 #25| 0
ROI: 0% (11)
Donkeyboy skrev:Har self haft en sag med dem, hvor de har ændret mit odds (til noget lavere) flere timer efter oddset og har bedt mig "forespørge" i livechatten , om det jeg har mulighed for at annullere bettet

I henhold til aftalelovens første paragraffer synes jeg det er helt uhørt, men har desværre ikke fået nogen form for medhold af forbrugerombudsmanden .....

Aftalelovens første paragraffer er desværre ikke det afgørende her.

Redigeret af k0ngen1 d. 04-04-2015 19:03
04-04-2015 20:43 #26| 0
Valuehunters-2 skrev:Du har jo accepteret regler og vilkår.
Ofte når folk spiller et fejlodds, så ændres det. Du har så spillet et fejlodds uden at vide det... Uheldigt..
Men hvorfor skulle 365 snyde dig for et par hundrede kroner.. Self har de ikke det...

Fed tilgang- bookmaker kan ændre odds efter ønske, flere timer efter de har fastsat oddset. Hvad kan du gøre? Ingenting. Fordi de har skrevet at man har accepteret at de kan gøre hvad de vil.


Der er mange sager med Bet365, herunder sager hvor beløbene er en del større end de 200 kr.

04-04-2015 21:03 #27| 0
ROI: 0% (11)
Villaen skrev: Fed tilgang- bookmaker kan ændre odds efter ønske, flere timer efter de har fastsat oddset. Hvad kan du gøre? Ingenting. Fordi de har skrevet at man har accepteret at de kan gøre hvad de vil.

Der er mange sager med Bet365, herunder sager hvor beløbene er en del større end de 200 kr.

Bookmakerne må ikke gøre noget ulovligt. Det gælder uanset hvad der står i det man accepter.

Spørgsmålet er så om at ændre oddset er ulovligt? Det behøver det ikke være. Det er som oftest nok lovligt. Dårlig kundeservice ja.

Redigeret af k0ngen1 d. 04-04-2015 21:06
04-04-2015 21:18 #28| 1

En eller anden dag i fremtiden, så vil vi forhåbentligt kigge tilbage og trække på skuldrene over bookiesne, og at der var nogle der accepterede at en bookmaker dybest set kan agere som det passer denne ift odds, og vi praktisk taget INTET kan gøre. Det er sørgeligt, at man ikke har en myndighed der kan gribe ind, men at det i stedet er helt op til bookiesne hvad de vil gøre med kunderne og væddemålene.


Man kan vel lave et civilt søgsmål. De danske myndigheder gør intet som helst, når det kommer til stykket. Det er da en uendeligt ringe kundesikkerhed vi har. Hvordan kan nogen synes det er ok at en bookie kan tillade sig at ændre odds som det falder dem ind, blot fordi de har indskrevet det i deres regler?

Det minder da om alle dem der bliver hustlet og fuppet, men som selv har godkendt det. Det er ALDRIG ok at udnytte andre på den måde. En ting er at man selv signer op og godkender t&c, en anden ting er at ingen virksomhed bør have denne ret til at forvalte kundernes væddemål som det passer dem.

Jeg kunne da godt tænke mig i fremtiden at alle væddemål ikke foregår hos bookiesne selv men bliver placeret hos en øvre myndighed/system. Du kan ikke give en virksomhed så meget frihed uden videre. Det mener jeg ikke. Jeg synes det er skræmmende, hvordan vi som forbrugere INTET absolut intet, kun i den yderste teori, kan stille noget op ift betting-firmaerne. Det er sgu ikke forbrugersikkerhed, snarere et carte blanche til en virksomhed til at gøre som det passer dem.


04-04-2015 21:21 #29| 0
k0ngen1 skrev:Bookmakerne må ikke gøre noget ulovligt. Det gælder uanset hvad der står i det man accepter.
Spørgsmålet er så om at ændre oddset er ulovligt? Det behøver det ikke være. Det er som oftest nok lovligt. Dårlig kundeservice ja.

Om det er ulovlig eller ikke følger god markedsføringsskik er vist uvist.Det er ihvertfald dårlig service og kun til deres fordel. Som en tidligere skrev, så oplever man jo aldrig at de ændrer oddset (ved en fejl) til spillerens fordel. Det er utroligt at oddset altid kan være fejlagtigt mod dem og ikke spilleren.


Problemet er blot at nogen angiver at hvis det står skrevet i regler og vilkår, så har man accepteret, hvad som helst de gør, uden at man har mulighed for, at gøre noget, hvis man er uenig. Ud fra den præmis kunne en masse virksomheder blot skrive småt i deres vilkår, at når du køber deres produkt, så acceptere du nærmest hvad som helst.


Problemet med denne situation er jo, hvad skal du gøre hvis du er uenig? Det er jo fuldstændig uklar i OP's situation om det odds de efterfølgende har fastsat det til er korrekt eller hvorvidt de overhovedet må ændre oddset. Begge parter har jo accepteret oddset ved spilindgåelse og efterfølgende ændrer den ene part blot oddset til deres klare fordel. Hvad kan du gøre? Ingenting. Lyder dette som en fornuftig måde en spilleudbyder kan agere ift. dig som spiller?

04-04-2015 22:08 #30| 0
ROI: 0% (11)
Villaen skrev: Om det er ulovlig eller ikke følger god markedsføringsskik er vist uvist.Det er ihvertfald dårlig service og kun til deres fordel. Som en tidligere skrev, så oplever man jo aldrig at de ændrer oddset (ved en fejl) til spillerens fordel. Det er utroligt at oddset altid kan være fejlagtigt mod dem og ikke spilleren.

Problemet er blot at nogen angiver at hvis det står skrevet i regler og vilkår, så har man accepteret, hvad som helst de gør, uden at man har mulighed for, at gøre noget, hvis man er uenig. Ud fra den præmis kunne en masse virksomheder blot skrive småt i deres vilkår, at når du køber deres produkt, så acceptere du nærmest hvad som helst.

Problemet med denne situation er jo, hvad skal du gøre hvis du er uenig? Det er jo fuldstændig uklar i OP's situation om det odds de efterfølgende har fastsat det til er korrekt eller hvorvidt de overhovedet må ændre oddset. Begge parter har jo accepteret oddset ved spilindgåelse og efterfølgende ændrer den ene part blot oddset til deres klare fordel. Hvad kan du gøre? Ingenting. Lyder dette som en fornuftig måde en spilleudbyder kan agere ift. dig som spiller?

Så vidt jeg ved så kan du da klage til spillemyndighederne? Burde kunne gøres online og uden det store besvær. Hvis du er utilfreds med spillemyndighederne så kan du tage den til domstolene.

Jeg siger bare at Bet365 ikke ændre oddset fordi de synes det er sjovt. Der lægger helt sikkert noget bagved som er en helt legitim grund. Kunne være det var en fejl at oddset var sat der. Så er de i deres gode ret til at annullere spillet, hvis spilleren var i ond tro. Ligesom de må i netto hvis de sætter et prisskilt forkert. Siger på ingen måde OP er i ond tro.

Hvis resten af markedet havde oddset omkring 1.70 og Bet365 som de eneste ændret det ned til 1.10 så ligner det en god sag. Men hvis markedet havde oddset til 1.1 og 365 som de eneste havde det til 1.7 så er det vel en fejl og fair nok de ændre det?


Virksomheder kan ikke skrive alt med småt og så er det gældende, det er noget vrøvl. Bl.a. kan de ikke skrive du kan har 6 måneders reklamationsret. Du har 2 år uanset hvad.

Redigeret af k0ngen1 d. 04-04-2015 22:19
04-04-2015 22:16 #31| 0

Er der nogensinde nogen der har oplevet at de har spillet noget til 1,80 og så er det efter kampen blevet sat op til 3,50 fordi de havde lavet et fejlodds, har i hørt om det? Nu hører man normalt ikke om bookmakere der gør det "godt" fordi det er uinteressant, men er det rent faktisk sket eller er det et utænkeligt scenarie?

04-04-2015 22:28 #32| 0
ROI: 0% (11)
Pokerface Jr. skrev:Er der nogensinde nogen der har oplevet at de har spillet noget til 1,80 og så er det efter kampen blevet sat op til 3,50 fordi de havde lavet et fejlodds, har i hørt om det? Nu hører man normalt ikke om bookmakere der gør det "godt" fordi det er uinteressant, men er det rent faktisk sket eller er det et utænkeligt scenarie?

Det kunne vel godt ske? Men hvorfor skulle de gøre det. Udover det ville være god service, hvis de har lavet en fejl.

04-04-2015 22:39 #33| 0
k0ngen1 skrev:Så vidt jeg ved så kan du da klage til spillemyndighederne? Burde kunne gøres online og uden det store besvær. Hvis du er utilfreds med spillemyndighederne så kan du tage den til domstolene.
Jeg siger bare at Bet365 ikke ændre oddset fordi de synes det er sjovt. Der lægger helt sikkert noget bagved som er en helt legitim grund. Kunne være det var en fejl at oddset var sat der. Så er de i deres gode ret til at annullere spillet, hvis spilleren var i ond tro. Ligesom de må i netto hvis de sætter et prisskilt forkert. Siger på ingen måde OP er i ond tro.
Hvis resten af markedet havde oddset omkring 1.70 og Bet365 som de eneste ændret det ned til 1.10 så ligner det en god sag. Men hvis markedet havde oddset til 1.1 og 365 som de eneste havde det til 1.7 så er det vel en fejl og fair nok de ændre det?

Virksomheder kan ikke skrive alt med småt og så er det gældende, det er noget vrøvl. Bl.a. kan de ikke skrive du kan har 6 måneders reklamationsret. Du har 2 år uanset hvad.

De har nu ikke annulleret spillet, blot ændret oddset til deres fordel. Dog har man ikke oplevet odds ikke blevet ændret til spillerens fordel.


Hvis de sætter et prisskilt forkert i netto, får du varen til den prisen. Derefter ændrer de prisskiltet, så det fremgår korrekt. Det er kun i sager hvor man er i ond tro, at prisen ikke sælges til det udbudte, eks. et fjernsyn til 250 kr. i stedet for 2500 kr. I disse sager er det klart prisen er forkert.


Det med småt hos virksomheder er netop min pointe. Der er flere der skriver, at så længe en bookmaker skriver med småt i deres vilkår, så er det sådan det er. Min point er at hvis man overførte det andre virksomheder, så kunne de også blot skrive med småt i deres vilkår.

04-04-2015 22:40 #34| 0
k0ngen1 skrev:Det kunne vel godt ske? Men hvorfor skulle de gøre det. Udover det ville være god service, hvis de har lavet en fejl.

De skulle vel gøre det fordi det var forkert. En fejl skal jo rettes uanset om det er til udbyderens eller spillerens fordel.

04-04-2015 23:00 #35| 0
k0ngen1 skrev:Det kunne vel godt ske? Men hvorfor skulle de gøre det. Udover det ville være god service, hvis de har lavet en fejl.

Hvorfor de skulle gøre det? Hvorfor skulle de gøre det her?

04-04-2015 23:03 #36| 0
ROI: 0% (11)
Villaen skrev: De har nu ikke annulleret spillet, blot ændret oddset til deres fordel. Dog har man ikke oplevet odds ikke blevet ændret til spillerens fordel.

Hvis de sætter et prisskilt forkert i netto, får du varen til den prisen. Derefter ændrer de prisskiltet, så det fremgår korrekt. Det er kun i sager hvor man er i ond tro, at prisen ikke sælges til det udbudte, eks. et fjernsyn til 250 kr. i stedet for 2500 kr. I disse sager er det klart prisen er forkert.

Det med småt hos virksomheder er netop min pointe. Der er flere der skriver, at så længe en bookmaker skriver med småt i deres vilkår, så er det sådan det er. Min point er at hvis man overførte det andre virksomheder, så kunne de også blot skrive med småt i deres vilkår.

De har ikke annulleret spillet fordi det må de ikke. Det må de heller ikke i en netto. Du har krav på varen til den oprindelig pris. Ligesom du hsr krav på oddset til det oprindelige odds. Som jo må have været 1.1 eller hvad det nu var.

Sådan er det oftest i netto, men det er udelukkende god service. Differencen behøver slet ikke at være så stor. Den skal dog være der. Tænker det er lidt det samme som gør sig gældende her, det er den de bruger som ''undskyldning'' for at sætte oddsrt ned. Om den går ved jeg ikke, er ikke dommer, så har jeg ingen ide om.


Man kan ikke skrive alt med småt og så Er det sådan det er. Pointen er dog de ikke gør det for sjov. Ville også bare frem til at selvom de ændre oddset så behøver det ikke være ulovligt også selvom de ikke havde skrevet det i deres regler.

Redigeret af k0ngen1 d. 04-04-2015 23:09
04-04-2015 23:06 #37| 0
ROI: 0% (11)
Villaen skrev: De skulle vel gøre det fordi det var forkert. En fejl skal jo rettes uanset om det er til udbyderens eller spillerens fordel.

Nej behøver det ikke. Du har jo selv indgået aftalen? Så er det sådan det er. Så er det op til dem selv om de ville være flinke imod dig.

04-04-2015 23:10 #38| 0

Nej, det behøver de ikke. Hele pointen er at de kun gør det til deres fordel og ikke omvendt.

04-04-2015 23:20 #39| 1
k0ngen1 skrev:De har ikke annulleret spillet fordi det må de ikke. Det må de heller ikke i en netto. Du har krav på varen til den oprindelig pris. Ligesom du hsr krav på oddset til det oprindelige odds. Som jo må have været 1.1 eller hvad det nu var.
Sådan er det oftest i netto, men det er udelukkende god service. Differencen behøver slet ikke at være så stor. Den skal dog være der. Tænker det er lidt det samme som gør sig gældende her, det er den de bruger som ''undskyldning'' for at sætte oddsrt ned. Om den går ved jeg ikke, er ikke dommer, så har jeg ingen ide om.

Man kan ikke skrive alt med småt og så Er det sådan det er. Pointen er dog de ikke gør det for sjov. Ville også bare frem til at selvom de ændre oddset så behøver det ikke være ulovligt også selvom de ikke havde skrevet det i deres regler.

I netto får du varen til den fastsatte pris. Hvis de mener prisen er forkert og ændre det, får du mulighed for at købe det til den pris. De kan ikke efter du har købt varen gør krav på at prisen er højere end det du har købt varen til. Sådan er det hos Bet365.


Har du oplevede at købe en vare som Netto efterfølgende mener er til en højere pris og dermed kan gøre krav på et yderligere beløb hos dig? Nej.


Du kan derfor ikke sammenlign de to situationer.


Bet365 agere i en helt fordelagtig situation. De kan tilsidesætte en accepteret pris hos begge parter og post-køb ændre prisen på varen.

04-04-2015 23:31 #40| 0

@k0ngen1

Jeg tænker på tilbud og accept.
I min sag køber jeg et væddemål de tilbyder mig til odds 1.80 (tilbud/accept)
Efterfølgende giver de mig pr mail besked om at de har ændret mit odds til 1,58. - et nyt tilbud af væddemålet som jeg IKKE har accepteret.

Uden at ha´nær-læst aftalelovens paragraffer, er jeg ret overbevist om at det strider imod?






04-04-2015 23:32 #41| 0
ROI: 0% (11)
Villaen skrev:I netto får du varen til den fastsatte pris. Hvis de mener prisen er forkert og ændre det, får du mulighed for at købe det til den pris. De kan ikke efter du har købt varen gør krav på at prisen er højere end det du har købt varen til. Sådan er det hos Bet365.

Har du oplevede at købe en vare som Netto efterfølgende mener er til en højere pris og dermed kan gøre krav på et yderligere beløb hos dig? Nej.

Du kan derfor ikke sammenlign de to situationer.

Bet365 agere i en helt fordelagtig situation. De kan tilsidesætte en accepteret pris hos begge parter og post-køb ændre prisen på varen.

Nu er det ikke accepten som er afgørende her ej eller hvis vi bruger netto eksemplet. I netto kan de også sagtens sige at prisen skulle være højere også selvom du har købt varen. Dette sker selvfølgelig ikke i praksis, da de er meget service orienteret, og oftest er fejlen kun på en 40-50kr og nok oftest meget lavere. Om du har købt varen eller ej er ligemeget.

04-04-2015 23:41 #42| 1
ROI: 0% (11)
Donkeyboy skrev:@k0ngen1

Jeg tænker på tilbud og accept.
I min sag køber jeg et væddemål de tilbyder mig til odds 1.80 (tilbud/accept)
Efterfølgende giver de mig pr mail besked om at de har ændret mit odds til 1,58. - et nyt tilbud af væddemålet som jeg IKKE har accepteret.

Uden at ha´nær-læst aftalelovens paragraffer, er jeg ret overbevist om at det strider imod?

Der er visse undtagelser som kan gøre tilbud og accept ugyldigt. Tvang, svig og fejlskrift. Dette tager paragraf 1-9 ikke højde for. Her er der nok tale om paragraf 32 i aftaleloven som de gør brug af.


De kan dog ikke gøre det ugyldigt i dette tilfælde. de må give oddset til det oprindelige tiltænkt odds, hvis de bare kunne annullere det havde det været helt galt..

Redigeret af k0ngen1 d. 04-04-2015 23:43
04-04-2015 23:44 #43| 1
ROI: 161.78% (14)

Aftalelovens § 32, stk. 1:

"Den, der har afgivet en viljeserklæring, som ved fejlskrift eller anden fejltagelse fra hans side har fået et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er afgivet, indså eller burde indse, at der forelå en fejltagelse."


Det er denne bestemmelse, I skal kigge på.


Det er min overbevisning, at det er et større problem mht. bookmakere. De kan slippe afsted med at annullere eller rette en del fejlodds, som forbrugeren ikke indså eller burde have indset var et fejlodds.


Det ville være gavnligt, hvis Spillemyndigheden ville oprette et klagesystem med kvalificerede personer. Forbrugeren er pt. henvist til Forbrugerklagenævnet, som næppe er særligt egnet til at håndtere disse klager.

Redigeret af Ludomaniac d. 04-04-2015 23:45
04-04-2015 23:44 #44| 0

Nej, netto kan ikke efterfølgende sige at prisen er højere og du burde betale mere. Du må gerne vise mig hvor I købeloven det fremgår.


Desuden kan du ved en fejl ved varen får dit køb retur - dvs. hvis du tabte dit bet og oddset var lavere end det fastsatte, burde du i princippet kunne ophør købet.


Vi kan blive ved og køre i ring omkring det her, vi må bare være uenig.

04-04-2015 23:49 #45| 0

Hæfter mig ved Bet365 regler/vilkår under punkt 6,2

Forkert odds - Hvis en åbenlys fejl opdages før, under eller efter en begivenhed, vil alle væddemål gælde og blive afgjort til det reviderede odds, som fastsættes af Bet365. Hvis det reviderede odds fastsættes til mindre end 1,001, bliver væddemålene annulleret"
Hvis der er tid nok inden begivenheden starter, vil Bet365 forsøge at kontakte kunden og (?)KAN(?) tillade, at væddemålet annulleres. Bet365 forbeholder sig suverænt retten til at træffe en sådan beslutning.



Som nævnt i tidligere eksempler kan ekspedienten fra netto vel ikke tvinge mig til at betale 10 kr. for en liter mælk, hvis de ved en fejl har prissat den til 4 kr , og jeg så ikke er interesseret i den nye pris?


Redigeret af Donkeyboy d. 05-04-2015 00:03
05-04-2015 00:16 #46| 0
ROI: 0% (11)

.

Redigeret af k0ngen1 d. 05-04-2015 00:16
05-04-2015 11:13 #47| 0

Fra en kammerat som læser jura:


Hvis vi kigger bort fra de vilkår og andet der accepteres i forb. m. oprettelse af bruger på Bet365 er aftaleloven et udemærket bud.


Angående ugyldighedsgrundene, så er det vigtigt at sondre imellem stærke og svage ugyldighedsgrunde. De stærke ugyldighedsgrunde tilsidesætter ALTID en aftale, og de svage tilsidesætter kun i forbindelse med løftemodtagers onde tro.


De stærke ugyldighedsgrunde er falsk, umyndighed og tvang.


De svage er: svig, simpel tvang, åger, erklæringsfejl, altså i dette tilfælde 32.
Men da vi antager at løftemodtager er i god tro er løftet bindende

05-04-2015 12:30 #48| 0
OP

De sagde til mig i supporten at de havde givet mig besked på at oddset var blevet ændret! Men det passer ik, har ik fået nogen mail eller besked på Bet365. Og desuden så kan jeg overhovedet ik se at det skulle være et fejlodds!! Og hvad nu hvis jeg havde taget cashout i løbet af 1Q?? Havde de så efterfølgende trukket beløbeet på min konto

05-04-2015 13:55 #49| 0
ROI: 15.38% (5)
Villaen skrev:Nej, det behøver de ikke. Hele pointen er at de kun gør det til deres fordel og ikke omvendt.

De sætter også oddset op nogle gange.

05-04-2015 14:14 #50| 0
MorfarFraAlbertslund skrev: De sætter også oddset op nogle gange.

Hvornår har de gjort dette?

05-04-2015 14:37 #51| 0

De burde vel have sat oddset op på den modsatte side i dette tilfælde, ellers er der jo ingen logik i noget som helst.

Redigeret af Majaline d. 05-04-2015 14:40
05-04-2015 14:41 #52| 0

Nej, fordi under bettet tabte jo, så det er ligegyldigt hvad oddset er. Så enten vinder de på bettet og det bet de taber på er oddset fastsat meget lavt af dem efterfølgende.

05-04-2015 14:43 #53| 0

Ja, men hvis de påstår der er sendt info ud inden kampstart skulle begge sider være justeret, og folk der spillede på begge sider informeret ?

05-04-2015 17:37 #54| 0

Hvordan skulle man dog vide om det er korrekt. Der er ikke engang dokumentation på at de informeret OP.

05-04-2015 20:17 #55| 0
ROI: 0% (11)

Reglen beskytter fejl. Den beskytter ikke folk som indgår dårlige aftaler. Det ville jo ikke give mening. Det ville helt sikkert være fantastisk service af Bet365 Hvis de gjorde Og de burde nok også gøre det, men er helt op til dem selv.

Redigeret af k0ngen1 d. 05-04-2015 20:18
05-04-2015 23:49 #56| 0
ROI: 15.38% (5)

Blandt andet en eller anden basketkamp fra Østen på et tidspunkt.

Konkret eksempel kan jeg ikke give, men jeg ved det er sket før.

06-04-2015 00:41 #57| 0
ROI: 210% (1)

@k0ngen1


Arbejder du hos Bet365?

06-04-2015 00:46 #58| 0
ROI: 0% (11)
dunas skrev:@k0ngen1

Arbejder du hos Bet365?

Bestemt ikke ;-)

06-04-2015 00:52 #59| 0
ROI: 0% (0)
k0ngen1 skrev:Reglen beskytter fejl. Den beskytter ikke folk som indgår dårlige aftaler. Det ville jo ikke give mening. Det ville helt sikkert være fantastisk service af Bet365 Hvis de gjorde Og de burde nok også gøre det, men er helt op til dem selv.

Problemet er jo bare mit bet kan blive dårligt efter de har ændre på mine odds.
Er det fair som forbruger, på ingen måde, jeg er helt med på Barcelona giver 16 x igen er en fejl, men om odds hedder 1,9 kontra 1,7 hvordan skal jeg nogensinde se det som forbruger ?
At de har ret til at ændre det er svinsk, at de endda gør det endnu mere svinsk.
Desværre er det en voldsom kamp med Bet365, jeg har flere sager med dem, som jeg skriver om ind imellem, når jeg lige har overskud, ende altid med de vil giv mig mine odds hvis jeg lover jeg aldrig vil brokke mig igen, siger nej hvergang.

06-04-2015 01:01 #60| 0
ROI: 0% (11)
bohn skrev: Problemet er jo bare mit bet kan blive dårligt efter de har ændre på mine odds.
Er det fair som forbruger, på ingen måde, jeg er helt med på Barcelona giver 16 x igen er en fejl, men om odds hedder 1,9 kontra 1,7 hvordan skal jeg nogensinde se det som forbruger ?
At de har ret til at ændre det er svinsk, at de endda gør det endnu mere svinsk.
Desværre er det en voldsom kamp med Bet365, jeg har flere sager med dem, som jeg skriver om ind imellem, når jeg lige har overskud, ende altid med de vil giv mig mine odds hvis jeg lover jeg aldrig vil brokke mig igen, siger nej hvergang.


Er enig med dig på alle punkter. Om de har ret til det ved jeg ikke. Forklar bare at det kan være lovligt i visse tilfælde.

06-04-2015 01:21 #61| 0

Kan man forestille sig at Bet365 ændrer ud fra væddemålets størrelse?
De få gange jeg har bøvlet med dem, har det været kampe hvor jeg har smidt flere tusinde kr af sted.
Har tilfældigvis en kamp imorgen som jeg "købte" til 1,60 for et par hundrede kr, som de nu har helt nede i 1,28 uden ændringer??

Min tanke skyldes at jeg umiddelbart har svært ved at se hvordan de vil "straffe" alle over en kam - her et tænkt eksempel:

Jeg finder en god kamp til 1,60 og køber
Giver min ven tippet og han køber til 1,42
Random spiller C køber til 1,32
Random spiller D køber til 1,29

Her ville det da virke fuldstændig tosset, hvis Bet365 straffer ALLE væddemål, når det kun er en minimal regulering for de fleste af spillerne?

Redigeret af Donkeyboy d. 06-04-2015 01:23
06-04-2015 08:55 #62| 0
ROI: 161.78% (14)

@Donkeyboy


Dit eksempel er næppe en ændring som følge af en fejl men som følge af, at oddset ændrer sig (formentlig fordi der bliver spillet på det modsatte resultat).


Til gengæld viser dit eksempel meget godt, at den alm. forbruger har svært ved at se, hvornår der er tale om en fejl.


Forbrugere står efter min mening godt, når de tager kampen op mod bookmakerne, fordi det ofte er umuligt for forbrugeren at se fejlen. Der bør dog være en nemmere måde for forbrugeren at klage.

06-04-2015 12:50 #63| 0

Angående justering af oddset, den der med om de nogensinde har justeret opad efter kampen, den fik mig til at tænke over at det ikke er helt rent. Det går mig bekendt kun 1 vej. Nemlig til bookienes fordel. Men jeg kan tage fejl. Hvis de i de væddemål har justeret ned på et af udfaldene også har justeret op på det andet udfald konsekvent tager jeg mine ord igen.

Jeg har dem bare mistænkt for kun at justere odds til deres fordel, og kun HVIS man henvender sig til dem har man en chance for at få et odds justeret op, efter tonsvis af email og dokumentation og tilfældige supportmedarbejdere.


For hvorfor skulle de? Deres prioritet er overskud og tjene penge, det gør de ikke umiddelbart ved at give penge "væk" så at sige.

Men skal så også siges at jeg selv uendeligt lidt er blevet ramt af fejl på den måde. Sidste fejl gik min vej, det var boosted odds hos unibet, hvor jeg havde spillet på man city vs Fc Barcelona og spillet 1tal, den blev 2tal, og fik ved en fejl hele boosted odds bonussen udbetalt.

Vi kan trøste os med at justeringer sker meget sjældent.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar