Bedste Laptop 15,6" til 4-6k dkk?

#1| 0

Hej!

Min nuværende bærbar er ved at være 6 år gammel - så den er dejlig varm at have plantet i skridtet.
Desuden kan jeg forstå at Windows XP ikke bliver opdateret mere så det bliver også et problem i længden går jeg ud fra.

Undskylder for endnu en tråd om dette emne, men min viden er meget begrænset inden for laptops - samt hvad man skal kigge efter.

Jeg har fundet denne Lenovo som jeg synes ser pæn ud i designet:
www.komplett.dk/lenovo-ideapad-z510-156-full-hd/806987?cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18#!tab:extra

En af hovedårsagerne til jeg har kigget på den er at jeg kan se den kører med 1920 x 1080 (Full HD) i opløsning - men gør den det hele tiden? Eller er det kun når man ser en HD film eller lign?

Grunden til denne tråd er egentligt at spørger om jeg kan få noget der er bedre til samme pris. Skal bruges til lidt små-spil, poker, surfing og andre standard ting. Vil gerne have en computer der holder i en del år - og ikke larmer for meget.

Jeg har desuden fundet denne:
www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-ideapad-z510-id-8308686.aspx

Den hedder det samme med ser ud til den er bedre - hvordan hænger det sammen med prisen?

Mvh IT-n00ben

23-04-2014 16:27 #2| 0

Jeg har for et par uger siden købt den du linker til fra komplett - dog fra dustin.dk og i hvid til et par hundrede kroner mere, da komplett ikke har den på lager.

Jeg synes, at dens specs var de bedste til poker i dette prisleje, men jeg har ikke haft tid til at teste den rigtigt endnu - førstehåndsindtrykket er dog godt. Jeg er især spændt på, hvordan hybridharddisken spiller sammen med HM2/NoteCaddy.

i7-processoren er meget hurtig, 8GB ram er godt og imo et minimumskrav, ligesom Full HD-skærmen også er vigtigt i forhold til poker. Og ja - det er full hd hele tiden selvfølgelig :)

Lenovo er et solidt mærke, designet er fint imo, den er tyndere end jeg forventede, og tastaturet er godt - nemt at holde rent, lys i knapperne og har numpad. Den er støjsvag, og jeg har ikke mærket noget til varme.

23-04-2014 16:30 #3| 0

Den du linker til på edbpriser er da ikke bedre? Det ligner, at det er den samme blot med en i5-processor i stedet for i7 (dvs, at den er langsommere).

23-04-2014 16:58 #4| 0
OP
IstvaN skrev:
Jeg har for et par uger siden købt den du linker til fra komplett - dog fra dustin.dk og i hvid til et par hundrede kroner mere, da komplett ikke har den på lager.

Jeg synes, at dens specs var de bedste til poker i dette prisleje, men jeg har ikke haft tid til at teste den rigtigt endnu - førstehåndsindtrykket er dog godt. Jeg er især spændt på, hvordan hybridharddisken spiller sammen med HM2/NoteCaddy.

i7-processoren er meget hurtig, 8GB ram er godt og imo et minimumskrav, ligesom Full HD-skærmen også er vigtigt i forhold til poker. Og ja - det er full hd hele tiden selvfølgelig :)

Lenovo er et solidt mærke, designet er fint imo, den er tyndere end jeg forventede, og tastaturet er godt - nemt at holde rent, lys i knapperne og har numpad. Den er støjsvag, og jeg har ikke mærket noget til varme.


Tusind tak for et meget fyldestgørende svar!
23-04-2014 20:09 #5| 0
OP

Andre inputs er velkomne.

23-04-2014 22:03 #6| 0

Generelt er bærbare i den kategori nogenlunde det samme. Købte en fin en på proshop de har nogen gange nogle fine tilbud

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar