Bedste Android mobil p.t. til max 2000 kr.

#1| 0

Hej PN

 

Som overskriften lyder, hvad er den bedste Android mobil p.t. til max 2000 kr. uden abonnement? Sønnike har fødselsdag lige om lidt og han har smadret sin telefon og har brug for en ny, men den skal ikke være alt for dyr (eller omvendt alt for billig). Jeg har skimmet markedet, men synes ikke, at jeg falder over noget oplagt.

15-08-2022 16:46 #2| 1

Xiaomi Redmi Note 11 Pro til 2.2K er et godt bud. Umiddelbart langt ned til nummer to - jeg har ikke undersøgt markedet helt i bund, men den går du hvert fald ikke galt i byen med. 

 

Hvem har I jeres teleabonnement hos?

15-08-2022 17:05 #3| 1

For ca 3-4 år siden købte jeg en motorola for første gang

Motorola Moto E6 Play smartphone 2/32 GB (steel black)


jeg var (og er) fattig og jeg gav 666.-  (uden abo. og incl cover) og den har virket perfekt lige siden (jeg slog selv. alt fra som jeg ikke havde brug for) 

og har kun Mit ID, subway surfers, M.P  og andre småaps. osv. MEN det kører bare fint. MEN  den går nu nok ikke til sønnemand. 

MEN når Motorola kan lave en fed mobil til kun 666.- hvad kan de så lave til 2000 ?

kig på det.. det var bare en ide herfra!! 

 

ps sidst de solgte den model i elgiganten stod den til 527.- det er virkelig latterlig lavt. for en ganske fin mobil. som kan det mest basale og lidt mere til.

  

/nuller

 

15-08-2022 17:52 #4| 1

https://www.goboo.com/goods/121088

https://www.goboo.com/goods/121091.144464?nfl=144464_1_ES_572

 

Er to gode bud, dog sendt fra Spanien.

Redigeret af mathias1 d. 15-08-2022 17:53
15-08-2022 18:33 #5| 1

Jeg har en måned gammel OnePlus Nord CE 2 5G 128GB/8GB - Grey Mirror, som vi kan finde ud af noget med.

Der er åbenbart et bug med at forbinde til carplay, så jeg bruger stadigvæk min gamle telefon. 

Jeg har original emballage osv.

15-08-2022 20:12 #6| 1
Moderator

Hvad er behovet og prioriteter?

 

5G?

Dualsim?

Lang batteritid?

Hurtig ladning?

Gaming?

Størrelse?

Lagerplads?

Android build?

Support?

Kamera?

...

 

Man kan ikke få det hele for et par tudser. Men forskellige telefoner gør det godt i forskellige kategorier.

16-08-2022 02:44 #7| 0
OP
LokeNees skrev:

Xiaomi Redmi Note 11 Pro til 2.2K er et godt bud. Umiddelbart langt ned til nummer to - jeg har ikke undersøgt markedet helt i bund, men den går du hvert fald ikke galt i byen med. 

 

Hvem har I jeres teleabonnement hos?

 

 Ja, har også øje på den. Kender ikke så meget til den, men den ser lækker nok ud. Xiaomi har dog ikke det bedste ry, da de er blevet snuppet med fingrene i kagedåsen et par gange, bla. med brug af censurfunktion. De ting skal man kunne se bort fra. Den er dog også lige i den dyre ende, men omvendt, hvis det nu bare ubetinget er best value for money, så kan jeg sagtens strække mig.

 

Har abonnement hos Eesy.

16-08-2022 02:45 #8| 0
OP
NesleiN skrev:

Jeg har en måned gammel OnePlus Nord CE 2 5G 128GB/8GB - Grey Mirror, som vi kan finde ud af noget med.

Der er åbenbart et bug med at forbinde til carplay, så jeg bruger stadigvæk min gamle telefon. 

Jeg har original emballage osv.

 

 PM sendt :-)

16-08-2022 02:48 #9| 0
OP
NanoQ skrev:

Hvad er behovet og prioriteter?

 

5G?

Dualsim?

Lang batteritid?

Hurtig ladning?

Gaming?

Størrelse?

Lagerplads?

Android build?

Support?

Kamera?

...

 

Man kan ikke få det hele for et par tudser. Men forskellige telefoner gør det godt i forskellige kategorier.

 

 Det er mest gaming (både light, men sikkert også mere hardcore, hvis telefonen ellers kan) og lang batterilevetid, der betyder noget. Det og så at telefonen ikke er alt for sløv i normal brug. Minimum Android 11. 5G/Dualsim er uden betydning.

 


16-08-2022 05:53 #10| 0

sørg for at det er et 5000 mah batteri, men ok der har selv samsung 1200 kroners telefoner sådan et batteri

16-08-2022 08:26 #11| 0
Moderator
LokeNees skrev:

Xiaomi Redmi Note 11 Pro til 2.2K er et godt bud. Umiddelbart langt ned til nummer to - jeg har ikke undersøgt markedet helt i bund, men den går du hvert fald ikke galt i byen med. 

 

Hvem har I jeres teleabonnement hos?

 

 Enig...

 

https://www.elgiganten.dk/product/mobil-tablet-smartwatch/mobiltelefon/xiaomi-redmi-note-11-pro-5g-smartphone-6128gb-graphite-gray/424133

 

16-08-2022 08:38 #12| 0
Eskeman skrev:

 

 PM sendt :-)

 

 https://meremobil.dk/2022/02/oneplus-nord-ce-2-test/

Bare fyi

16-08-2022 08:43 #13| 0
NanoQ skrev:

 

 Enig...

 

https://www.elgiganten.dk/product/mobil-tablet-smartwatch/mobiltelefon/xiaomi-redmi-note-11-pro-5g-smartphone-6128gb-graphite-gray/424133

 

 

 Jeg ville give 80 kr. ekstra for Xiaomi Poco X4 Pro 5g

16-08-2022 09:13 #14| 0
Moderator
mathias1 skrev:

 

 Jeg ville give 80 kr. ekstra for Xiaomi Poco X4 Pro 5g

 

 Hvofor?

 

Det er basically samme telefon :)

 



Compare Xiaomi Poco X4 Pro 5G vs. Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G - GSMArena.com

16-08-2022 09:16 #15| 0
NanoQ skrev:

 

 Hvofor?

 

Det er basically samme telefon :)

 



Compare Xiaomi Poco X4 Pro 5G vs. Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G - GSMArena.com

 

 80 kr. for et bedre sekundært kamera ville for mig være det værd. 

 

- Jeg trækker det i mig igen, jeg havde set Indiens 64MP Main kamera udgave til at være den globale udgaves ultra-wide kamera. Selv kameradelen er identisk, så ingen grund til at bruge de ekstra kr. på Poco.



Redigeret af mathias1 d. 16-08-2022 09:20
16-08-2022 09:21 #16| 0
Moderator
mathias1 skrev:

 

 80 kr. for et bedre sekundært kamera ville for mig være det værd. 

 

- Jeg trækker det i mig igen, jeg havde set Indiens 64MP Main kamera udgave til at være den globale udgaves ultra-wide kamera. Selv kameradelen er identisk, så ingen grund til at bruge de ekstra kr. på Poco.

 

 

 

 Du har ret. Den havde jeg overset.

 

Jeg har også lige læst mig frem til, at Poco kommer med knap så meget bloatware. Det er også et plus.

 

Så jeg er enig. Poco er det bedste bud.

16-08-2022 11:28 #17| 0
Eskeman skrev:

 

 Ja, har også øje på den. Kender ikke så meget til den, men den ser lækker nok ud. Xiaomi har dog ikke det bedste ry, da de er blevet snuppet med fingrene i kagedåsen et par gange, bla. med brug af censurfunktion. De ting skal man kunne se bort fra. Den er dog også lige i den dyre ende, men omvendt, hvis det nu bare ubetinget er best value for money, så kan jeg sagtens strække mig.

 

Har abonnement hos Eesy.

 

I kan overveje at tage i en Telenor butik. Der kan I få den til 799, hvis man skifter til deres abonnement til 209 kr/md. 

Mener også Elgiganten kan lave samme tilbud, da de har samarbejde med Telenor.

Efter 6 mdr. kan I skifte tilbage til Eesy. Så har I fået telefonen lidt billigere inklusiv abonnement i 6 mdr.

 

Men tjek lige dækningskortet hos Telenor inden. I bruger et teleselskab nu, der benytter sig af YouSees master, så der kan være forskel på dækningen afhængig af område. 

16-08-2022 11:30 #18| 0
NanoQ skrev:

 

 Du har ret. Den havde jeg overset.

 

Jeg har også lige læst mig frem til, at Poco kommer med knap så meget bloatware. Det er også et plus.

 

Så jeg er enig. Poco er det bedste bud.

 

Har du læst/set anmeldelser fra Europa eller mere specifikt Danmark? Jeg ved ikke, om de har forskellig software afhængig af hvilken region, man køber telefonen i. På de Xiaomi modeller, jeg har tjekket, er der ingen forskel på, hvad der er preinstalleret. 

16-08-2022 11:57 #19| 0
Moderator
LokeNees skrev:

 

Har du læst/set anmeldelser fra Europa eller mere specifikt Danmark? Jeg ved ikke, om de har forskellig software afhængig af hvilken region, man køber telefonen i. På de Xiaomi modeller, jeg har tjekket, er der ingen forskel på, hvad der er preinstalleret. 

 

 Som jeg læser det, er Poco serien præinstalleret med en særskilt variant af Android.

 

Det var så en tysk test jeg læste, men jeg vi da tro det er det samme for telefoner solgt i DK.

16-08-2022 12:07 #20| 0
NanoQ skrev:

 

 Som jeg læser det, er Poco serien præinstalleret med en særskilt variant af Android.

 

Det var så en tysk test jeg læste, men jeg vi da tro det er det samme for telefoner solgt i DK.

 

Det tror jeg, du har ret i, at det er det samme for telefonerne i Danmark. Jeg har bare ikke oplevet det, når vi har sat Xiaomi telefoner op. Det vil jeg lige være opmærksom på næste gang. Tak for info :)

22-08-2022 17:36 #21| 0
OP

Nå, det blev til en Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G som anbefalet, så må vi se om den er pengene værd.

 

Tak for hjælpen PN!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar