Basalt juridisk spørgsmål

#1| 0

Hej kloge jura hoveder.

Jeg fik i marts i år ny skærm på min Iphone. For et par uger siden begyndte skærmen at skille sig fra telefonen, jeg kontaktede reparatøren og modvilligt har han nu sat en ny skærm på under garantien, men han nægtede mig en ny kvittering for reparationen.

Har jeg som forbruger ret til at få fornyet min garanti?
Reparatøren reklamerer med ét års garanti. Uden en kvittering har jeg kun 8 mdr. garanti imens jeg med en kvittering har ét års garanti.

13-06-2015 12:21 #2| 0

ja du har krav på 2 års ny reklamationsret når en del bliver skiftet.

13-06-2015 12:22 #3| 0

Du får 2 år på den DEL som bliver skiftet, var det nu processoren i mobilen. Så skal du selvfølgelig ikke have 2 år yderligere på resten. Så kun på den del der bliver skiftet.

13-06-2015 12:27 #4| 0

Tak for svar. Hvor kan jeg finde det juridiske grundlag? Markedsføringsloven?

13-06-2015 12:44 #5| 0

www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Forbrugerleksikon/reklamationefter2aar?tc=F8AD094C7E3F4E469700CC3A7C4BAA2B

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar