Bankroll management 200$

#1| 0

Hej guys.


Jeg har forsøgt at sidde og læse lidt her på siden omkring dette emne, men syntes ikke rigtigt at jeg kan finde svar på lige netop den situation jeg er i.


Jeg vil gerne i gang med noget seriøs grinding her i den nære fremtid. Jeg regner med en start bankroll på 200$ og planen er at spille 45-mands SNG på Stars, da jeg selv syntes jeg har rimelig godt styr på disse.


Jeg har længe bare spillet et par stykker af gangen til 7$, men som sagt vil jeg gerne i gang med nogle længere og mere seriøse sessions.


Mit spørgsmål går på hvilket level jeg starte på ? Jeg tænker selv 3,5$, så jeg har godt og vel 50 BI. Er det nok eller skal jeg længere ned ?


På forhånd tak for svar.

18-06-2015 13:40 #2| 0

Det er umuligt at svare på. For at give et korrekt svar skal vi kende din ROI, vilje til at rykke ned, mulighed for at supplere til rullen og et par andre parametre.

Min anbefaling er at 3.50 lyder som et fint niveau for dig, hvis du er villig til at supplere senere. Hvis $200 er de eneste midler du har til rådighed ville jeg nok overveje at starte lavere, da swings er ret seriøse på de her turneringer. Ikke at du "nemt" kan tabe ca 50 buyins (selvom du sagtens kan) men mere at dit spil vil nok blive påvirket hvis du lige har et swing der fjerner halvdelen af rullen.


Good luck

18-06-2015 13:59 #3| 4
PN MESTER 2019

Man kan meget nemt tabe 50 buyins på de spil.

Redigeret af BassCheck d. 18-06-2015 13:59
18-06-2015 15:09 #4| 0

Hej begge.


Tak for Jeres svar.


Jeg hører Jer begge sige, at 200$ er for lidt.


Hvad vil i så sige jeg skal op på i start roll for at kunne starte ud med 3,50$, hvor jeg helt sikkert regner med at blive en forholdsvis vindende spiller, da jeg som sagt slår 7$ niveauet ret ofte ?

18-06-2015 15:28 #5| 1

Det er jo ikke så vigtigt. Hvis $3.50 er det mindste level du har lyst til at spille, og du har mulighed for at supplere til rullen løbende kan du jo bare starte med $200 og sætte ind efter behov :-)

18-06-2015 15:50 #6| 0

Hvordan er din privatøkonomi? SU eller fuldtidslønnet fx?

18-06-2015 17:10 #7| 0

Hej Hatten91.
Det kommer fuldstændigt an på om du slår niveauet og hvad din True-ROI er. Derudover kommer det også an på, om du har tænkt dig at reloade ved downswings.
Hvis du har en idé om du slår spillet, kan du se din sandsynlighed for downswings af forskellige størrelser her

http://www.deucescracked.com/blogs/basemetal/92141-45-Seat-Calculated-Downswing-Probability-Graphs
Læg mærke til at selv om har en true ROI på 20% i 3,5$ har du en 50% sandsynlighed for at få et downswing på 60 buyins i løbet af dine første 2k sngs (hvilket er størrelsen på din initiale rulle).
Mvh/
J

18-06-2015 17:27 #8| 1
PN MESTER 2019
hatten91 skrev:Hej begge.

Tak for Jeres svar.

Jeg hører Jer begge sige, at 200$ er for lidt.

Hvad vil i så sige jeg skal op på i start roll for at kunne starte ud med 3,50$, hvor jeg helt sikkert regner med at blive en forholdsvis vindende spiller, da jeg som sagt slår 7$ niveauet ret ofte ?

Ja. $200 er for lidt, hvis idéen er at føre solid bankroll management.


Som de andre skriver kommer det lidt an på hvad målet, og baggrunden er. Hvis det er fordi du bare gerne vil praktisere disciplinen bankroll management, og du ikke har lyst til at spille lavere end $3.5, så ville jeg starte med minimum $700, og være forberedt på at der er en rimelig sandsynlighed for at gå broke. Fremadrettet ville jeg hele tiden have 200 buyins som minimum, og jeg ville rykke ned i stake, så snart når rullen blev presset. Og ja, det risikerer man at gøre utallige gange :-) de fleste fejler på det område, på disciplinen og tålmodigheden. Og ja, det tager en krig at bygge en rulle op fra bunden, specielt hvis man ikke multitabler og ligger en kæmpe volume for dagen.


Men som de andre skriver, hvis du har fast job, og solid økonomi, så kan du jo fint bare starte med $200, og reloade når rullen buster, og så primært have fokus på at du skal have x-buyins for at rykke op/ned. Som hobbyspiller kan man være en del mere loose, f.eks. 100 buyins.


Hvis man ikke spiller ret mange spil dagligt/månedligt, så kan 100-200 buyins holde meget længe, men også virke håbløst at spille sig op i de højere stakes, da man igen og igen kan rende hovedet ind i en mur.

18-06-2015 19:01 #9| 1

Hej drengene.


Sgu fedt med så gode og så mange svar, det sætter jeg pris på.

Økonomien tillader et reload i ny og næ, så jeg tror jeg starter med de 200$ jeg har stående pt. og forsøger mig med nogle 3,50$ 45-mands SNG og så må vi se hvordan det går.

Kan være jeg smider en status op hvis det stikker af :)


Tak for svar alle sammen.

18-06-2015 19:38 #10| 0

Du kan jo starte en:
Nu-laver-jeg-et-poker-projekt tråd


Rykker du ned, eller reloader, hvis du taber fx $100?


Jeg er enig i at 50 buyins slet ikke er nok i den lange bane til 45-mands, men hvis du har penge bag, som du er villig til at smække ind, så er den reele BR også større. Jeg ville så vente med at rykke op til $7-niveauet til du har 100 eller 150 BIs. Så kan du rykke ned igen ved 70 eller 120. Det kan du selvfølgelig selv beslutte.

Good luck, have fun.

18-06-2015 21:21 #11| 6

Argyle - du spiller vel med 1000 x buy ins? ;-))

23-06-2015 13:00 #12| 0

Hej drengene.


Endnu engang mange tak for alle Jeres svar. Det er bare super i gider at hjælpe.


Efter at have taget Jeres svar op til overvejelse samt mere research bl.a. her på siden, må jeg jo nok regne med en lidt støre roll en 200$ kan jeg godt se.


Jeg har dog lige et tillægsspørgsmål:


Hvilke hjælpeprogrammer vil i anbefale til en spiller som mig ? Jeg har absolut ingen erfaring med sådanne programmer, men syntes lidt at jeg kan læse mig frem til, at jeg næsten bliver nødt til at investere i et program eller to ?


Jeg kommer som sagt til at spille nogle 45 mands SNG, samt måske et par tours i ny og næ.


Håber i vil hjælpe og komme med ligeså uddybende og behjælpelige svar som tidligere.


På forhånd tak.

23-06-2015 13:06 #13| 0

Start med en pokertracker som PT4 eller HEM2, så du har stats på dine modstandere :)..

23-06-2015 13:11 #14| 0
msm89dk skrev:Start med en pokertracker som PT4 eller HEM2, så du har stats på dine modstandere :)..

Hej msm89dk.


HEM2 har jeg helt sikkert også læst meget godt om, men hvilke information er det man får på modstanderen og hvorfra ?


Og er det "pengene værd" ? Forstå mig ret... det er jo en forholdsvis stor udskrivning, hvor man skal shippe et par SNG's før de penge er hjemme. Altså skal forskellen fra uden HEM2 til med HEM2 være forholdsvis stor ?


Håber du forstår mig ?


Og sorry alle spørgsmålene, vil bare gerne have undersøgt alle muligheder inden jeg starter mit projekt :)

23-06-2015 13:27 #15| 0

Ja det er 100 % pengene værd hvis du vil tage poker seriøst. Det er et forholdsvis billigt software, især ifht dens værdi for individet.


"men hvilke information er det man får på modstanderen og hvorfra ?", skriver du.

F. eks. er det en stor forskel på om din modstander åbner 20% eller 30%, 3-better 5% eller 10%, ifht hvordan du kan bedømme din modstanders range og tilpasse din egen derefter. Men det er ikke noget du kan huske på egen hånd i et 9-handed game hvor der endda skiftes borde og seats, derfor har du brug for sådanne hjælpeprogrammer til at holde øje med det for dig. Så kan du fokusere din energi på at spille hver enkelt hånd bedst muligt i stedet for.

23-06-2015 14:06 #16| 0

Fedt man ! Det må jeg se at få investeret i.


Inden jeg bomber dig videre, vil jeg lige takke dig for at du gider at svare på mine konstante spørgsmål :)


Jeg har læst noget om, at man selv skal opsætte HEM2 så man får de stats frem som man ønsker, er det korrekt ? Og er det en større videnskab eller hvordan ?

23-06-2015 14:10 #17| 0

Ja det skal man og det kan godt tage lidt tid, men du kan helt sikkert google dig frem til nogle standard HUD-opsætninger :)

23-06-2015 14:15 #18| 0

Nu fandt jeg lige dette tilbud, er det legit ? Så er det vel en meget god måde at få HEM2 på ?


http://www.holdemmanager.com/store/jetbull_popup.html

23-06-2015 14:19 #19| 0

Kender ikke pågældende network og det har højst sandsynligt ikke dansk licens. Kan ikke udtale mig om diverse tilbud :)..


23-06-2015 14:34 #20| 0

Forståeligt nok.


Ved du om der er nogen herinde på pokernet som kunne være behjælpelig med opsætningen når jeg engang har købt ?

23-06-2015 14:35 #21| 0

Lav et nyt topic når du når dertil så tror jeg nok du skal få den fornødne hjælp :)

23-06-2015 14:46 #22| 0
Granaten11 skrev:Argyle - du spiller vel med 1000 x buy ins? ;-))

Det kommer sgu an på hvad jeg spiller mate. Jeg spiller ikke 45-mands

23-06-2015 15:18 #23| 0

@hatten91


Tilbuddet du har fundet er desværre udløbet den 12. maj :)

04-07-2015 19:53 #24| 0

Er det ikke muligt at installere HEM2 på mac ??? :O

04-07-2015 20:28 #25| 0

Desværre ikke

04-07-2015 20:28 #26| 0

Ikke uden at installere et nyt styresystem

07-07-2015 09:09 #27| 1

Hej

Spiller MTTSNG 45 -180 man som maingame...

Jeg er ikke pro men har haft en fin sideindtægt på pokeren igennem nogle år .

Ang opsætning af HUD så ligger der et par fine videoer af MCkrogh herinde, ligesom lallezor kommer ind på det i sin 180 man serie ...

Ang BR så har jeg lige nu et downswing på +250 BI og jeg har ellers været stabilt vindende i 45 man formatet gennem næsten 2 år .... Har så for nylig koblet 90 man KO og 180 man på for at kunne stige i stakes .... den mission failede ...

Downswing på 40-50-60 BI sker på jævnlig basis - selv for de bedste spillere i verden ....

Som Basscheck er inde på vil det dog tage dig en milliard år at grinde dig op på et fornuftigt niveau hvis du starter med 200 og vil køre solid BRM ..... Jeg ville i dit sted gøre forsøget med 200 BI - velvidende at det har en realistisk chance for at gå galt... dvs du bør have råd til at tabe de 200 BI ....


07-07-2015 10:06 #28| 0

Hej

Prøv evt at se på 18 m sng, variansen vil være mindre ved mindre deltagerantal, på 3,5$ vil 200$ være en god rulle

Redigeret af FrankA d. 07-07-2015 10:07
07-07-2015 12:48 #29| 0

Øv, så må jeg ud og investere i noget Windows.


@SVPE, tak for svar. jeg må lige få kigget på de videoer.


@FrankA, så faktisk er det en god måde at "starte" på ved at spille 18 mands ? Også måske når man får bygget rullen lidt op, skifte til 45 mands ? Kan godt se når jeg regner %-delen ud af dem som får gevinst i 18 mands, er den jo væsentlig større end 45 mands. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg kan bare bedre lide 45 mands, jeg er egentlig bedst til sidst i endgame så derfor giver det vel ingen mening ?

07-07-2015 16:00 #30| 0

Ja i 18 mands får du langt flere endgames, jeg spiller selv en del 15-30$, dog er der langt mindre aktion her efter spin and go startede

07-07-2015 18:04 #31| 0
msm89dk skrev:Ja det er 100 % pengene værd hvis du vil tage poker seriøst. Det er et forholdsvis billigt software, især ifht dens værdi for individet.

"men hvilke information er det man får på modstanderen og hvorfra ?", skriver du.
F. eks. er det en stor forskel på om din modstander åbner 20% eller 30%, 3-better 5% eller 10%, ifht hvordan du kan bedømme din modstanders range og tilpasse din egen derefter. Men det er ikke noget du kan huske på egen hånd i et 9-handed game hvor der endda skiftes borde og seats, derfor har du brug for sådanne hjælpeprogrammer til at holde øje med det for dig. Så kan du fokusere din energi på at spille hver enkelt hånd bedst muligt i stedet for.

Man er lost uden hjælpeprogrammer? I længden, that is :)

16-07-2015 22:14 #32| 0

Hey guys !!!


Nu er jeg jo blevet rådet en del i denne tråd, til at skulle bruge HEM2. Jeg har nu skaffet noget Windows og har indtil videre hentet den 30 dages trial, men jeg fatter virkelig hat af hvordan jeg kommer i gang ?


Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig i gang og fortælle mig hvor jeg starter ?


Jeg har fundet Diebs video med opsætning af HUD, men han har sit navn stående oppe i højre hjørne (hvilket jeg ikke har) så føler helt sikkert jeg mangler noget. Hvordan opsætter man så den selv henter hænder fra Stars, det er mig simpelthen en gåde ?


På forhånd tak.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar