ATT: Juraminister !

#1| 0

Hey PN's kloge hoveder.


Vil lige høre om jeg har noget at gøre eller er på spanden.


For 5 måneder siden købte min kammi og jeg et erhvervsabonnement hos webglobe til at hoste vores hjemmeside samt noget support-fis af en art. Det kostede 6k om måneden som skulle betales up front... Fair nok --> Done....

I November vælger vi dog at lukke kiosken og er selvfølgelig ikke længere interesseret i at betale de 6k for en ydelse vi ikke bruger.

Vi bliver dog mødt af en mand fra Webglobe A/S (Daniel Bahl.... Efter sigende skulle han være PN'er?) der siger vi er forpligtiget til at betale for de næste 6 måneder da der står i deres betingelser man skal opsige abonnementet 3 måneder før.... Vores abonnement udløber 1/1 men de har allerede trukket pengene fra vores konto ? Det tænker jeg så mit om.... Men mit spørgsmål går på om det er lovligt ?

At bede sine kunder opsige et abonnement før <50% af skidtet er udløbet ?


Ydermere står der i deres betingelser det er et månedsabonnement som betales 6 måneder ad gangen... Kan man kræve 3 perioders opsigelse ?

Der står også -> "Opsiger WebGlobe et abonnement før en abonnementsperiode er udløbet, refunderes til kunden et beløb svarende til betaling for den resterende abonnementsperiode. WebGlobe kan opsige et abonnement med øjeblikkelig virkning, hvis der er sket overtrædelse af forretningsbetingelserne. I så fald vil der ikke blive ydet refusion af indbetalte beløb" --> Hvordan hænger det sammen når vi ikk engang selv kan opsige lortet? Og skulle nogen eventuelt vide hvordan vi får dem til det? Uden at bryde deres regler

Aner ikk om der er noget at komme efter men hvis der er vil jeg gerne peges lidt i den rigtige retning :)


Link til sidens betingelser: http://www.webglobe.dk/betingelser.php

11-12-2012 12:06 #2| 0

Jeg aner intet specifikt om dit tilfælde, men jeg sidder selv med en række længerevarende kontrakter på forskellige databaser m.m., og der er det helt normalt med 6-12 måneders opsigelsesvarsel samt automatisk forlængelse af kontrakten.

Uden at være ekspert på juridiske smuthuller tror jeg du er skidt inde.

11-12-2012 13:19 #3| 1

Ganske almindelige erhvervs betingelser.
Men da godt nok en dyr hosting hvis det kun var hjemmeside..

11-12-2012 13:25 #4| 0

ekstremt dyrt, så er det vist også betalt.

11-12-2012 14:27 #5| 0
Vi bliver dog mødt af en mand fra Webglobe A/S (Daniel Bahl.... Efter sigende skulle han være PN'er?)


11-12-2012 15:45 #6| 0

Okay... Så må vi sluge den... >Synes bare det lyder lidt mystisk....

Men tak for hjælpen....

Prisen er inklusiv 24/7 support til 600 kroner om måneden.... Derfor prisen er lidt i vejret....

11-12-2012 15:59 #7| 0
hit-med-dem skrev:
Okay... Så må vi sluge den... >Synes bare det lyder lidt mystisk....

Men tak for hjælpen....

Prisen er inklusiv 24/7 support til 600 kroner om måneden.... Derfor prisen er lidt i vejret....


I første besked skriver du det koster 6k om måneden? Det virker da helt sygt dyrt?
11-12-2012 16:04 #8| 0

Det er selvfølgelig en skrivefejl.... Vi giver 6k for for 6 måneder... Så 1k om måneden.... hvoraf de 600 er til 24/7-support... Og så er der noget backup-vært og noget oveni også....

Redigeret af hit-med-dem d. 11-12-2012 16:04
11-12-2012 17:48 #9| 0

Hvis det havde været en forbrugeraftale, så kunne man bruge forbrugeraftalelovens § 25 til at kræve, at aftalen skulle kunne opsiges med 1 mdr. varsel.

Men jeg forstår det sådan, at I ikke var forbrugere i relation til hostingaftalen. Du snakker om at 'lukke kiosken', og at det var en erhvervsaftale.

Og så er der ikke så meget at gøre. Vilkåret er næppe så urimeligt, at det kan tilsidesættes, jf. aftalelovens § 36.

Sidste halmstrå er, hvis vilkåret ikke blev aftalt ved aftaleindgåelsen. Men det har jeg ingen grund til at tro, at det ikke skulle være blevet.

11-12-2012 17:50 #10| 0

Jeg mindes, at både Telenor og Boxer bruger samme regler i erhvervssammenhæng...

11-12-2012 23:19 #11| 0

Henry

Altså vi har ikk skrevet under på noget men tvivler på det hjælper noget i og med tingene står beskrevet i deres betingelser....? Lidt tvetydigt godt nok....

12-12-2012 02:00 #12| 0

Jeg nævnte det mest for fuldstændighedens skyld, ikke fordi jeg vil gætte på, at I har en sag.

Men når der er et problem med en aftale, så er det naturligt at starte med at kigge i selve aftalen, for at se hvad der står. Så det kan du jo prøve. I har sikkert fået tilsendt nogle betingelser, og hvis ikke I har reageret over for disse, vil betingelserne som udgangspunkt være vedtaget uanset underskrift.

12-12-2012 08:46 #13| 0

Desværre meget std. erhvervsvilkår med 3 mdr's varsel samt ½-1 års binding.
I er meget dårligt inde, da I ved oprettelse accepterede disse vilkår. Og det er uanset om I har skrevet under eller købt online.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar