AQ møder turnlead i 3bp 5/10

#1| 0

Villain er en forholdsvis kompentent modstander. Spiller 28/22/3 over 200 hænder.
Han har dog været forholdsvis tagish postflop, og har generelt ikke været out-of-line.
Har to gange tidligere set ham komme ind med AQ samt 99 ai pf for 100 bbs. Den ene btn vs sb, og den anden gang co vs btn.
Han er omkring 7-8 oplæg nede i den pågældende session, hvis det skulle ha' noget relevans.
Hero har spillet 24/20, men vi har ikke været i nogle større pots hidtil.

Texas Hold'em NL £5/£10

Seat 1: Hero (£1,080.00 in chips)
Seat 5: v2 (£1,925.12 in chips)
Seat 6: v1 (£877.50 in chips) DEALER
Seat 8: Villain (£1,271.50 in chips)
Villain: Post SB £5.00
Hero: Post BB £10.00

*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero [Q A]

v2: Fold
v1: Fold
Villain: Raise (NF) £30.00
Hero: Raise (NF) £100.00
Villain: Call £70.00

*** FLOP *** [4 2 6] 200 £

Villain: Check
Hero: Bet £110.00
Villain: Call £110.00

*** TURN *** [J] 420 £

Villain: Bet £260.00
Hero?

Er meget i tvivl, hvordan jeg spiller den her optimalt imod hans range, og om han b/f'er det her turnkort nok gange til, at det kan blive profitabelt at shove.
Umiddelbart vil jeg antage, at jeg godt afskrive 88+, AQ+.

15-12-2010 21:45 #2| 0

Det er en meget underlig linie villain tager med check call flop og lead paa turn. Vil vaere dejligt at kunne kigge i sine noter med hans tendenser og tage sin beslutning derfra.

Jeg synes det er god spot til bare at kalde. Vores over kort kan vaere gode nok til at vinde potten. Vi kan lave et over par og vinde med det. Vi kan lave vores flush og faa fuld betaling ofte. Jeg kalder, hvis jeg er blank med information. Ogsaa fordi bagdoers flushes ofte faar mere betaling end de flushes der er paa floppet. Og hvis vi ser paa, at villain er nede 8 buy ins. Jeg tror ikke det er helt skaevt, at antage, enten tilter han, eller ogsaa har han en LAG stil. Og i saadanne tilfaelde stacker de altid lettere af. Dette synes jeg er en god grund til at vente til river og se hvad situationen saa er.

Jeg hader ikke et raise AI her. Jeg mener det er EV+ i stor stil. Jeg tror bare det er bedre at kalde og revurdere floden. Med en A Q ville jeg raise all in her.

15-12-2010 21:48 #3| 0

Wat Allwind, du mener der er forskel paa at holde A Q og A Q i dette spot?

15-12-2010 21:52 #4| 0

enig med KBB -- vi har 1/2 pot tilbage after turn, så det må være lige meget om vi har AQ eller AQ

15-12-2010 21:58 #5| 0

Skubber og forventer et fold, men føler mig godt inde hvis der er kaldt.

To over kort og en bagdørs flush - men over mit niveau ;)

15-12-2010 22:06 #6| 0

Naar i skubber saa aggressivt standard med traek. Har i en calling range her? Og i givet fald, hvordan ser den ud?

Og ja, jeg mener, der kan vaere stor forskel paa bagdoers flush draw og flush draw, der er der allerede paa turn. Bagdoers traek blive altid lettere betalt af. Det er fordi modstanderen ofte ikke saetter os paa dem.

15-12-2010 22:12 #7| 0

@allwind

Din betragtning er generelt korrekt, men når potten er 3bettet preflop og der er gået bet ind på flop og turn, så har det i praksis ingen betydning.

Hvad er det for nogle hænder som villain kalder på en river men kalder på en river, når der er 1/2 pot tilbage?

Jørn

15-12-2010 22:58 #8| 0
OP

@Allwind

Enig med de andre. Kan ikke se hvordan AQ ændrer vores turnplay.

Hvilken range tænker i villain leader turn med?

16-12-2010 01:59 #9| 0
Pokernets ME vinder !

Jeg melder nok butik her i mangel på bedre options, hell, vi har fin equity when called og jeg tror også vi har en fin mængde FE givet rangen er så svær at definere. Jeg er lidt pas på villains range, og jeg sidder og overvejer om folk laver et eller andet random stop n' go play med noget ala 88 for at undgå svære spots, og for ikke at blive barrellet, men dno - det ikke rigtigt en linje jeg bruger.

16-12-2010 10:03 #10| 0

Jeg er butikken, ikke bare pga mangel på bedre muligheder, men også fordi jeg virkelig ikke aner om det er teoretisk korrekt at stacke af, hvis vi klonker en af vores overkort.

Villains donkbet virker også lidt som et blockbet, han får sq et svømmeklap herfra hvis han spiller et set således eller har klonket topsettet på turn.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar