Under Construction - Closed temporarily

#1| 1

Jeg har været med på sidelinien den seneste tid, og tænkte jeg ville byde lidt ind.

Det fik mig til at tænke en smule - Som flere har bemærket, så er der kommet liv i staking, og det er jo altid en god start. Jeg kunne så godt tænke mig, at heste herinde udfordrede sig selv en smule mere. Endvidere kunne jeg godt tænke mig, at vi fik oparbejdet en ordentlig tone i forhold til konstruktiv feedback på hestes spil.

Så aftalen vil være som følger:

Du melder op, hvis du er frisk på dette stake. Jeg er fløjtende ligeglad hvor mange tours du spiller imens, men det vil være et ufravigeligt krav, at du for hver hånd du spiller, som går længere end raise pre, inden du poster den, nedfælder dine tanker om hånden, hvilken plan du havde for hånden, hvorfor du valgte den specifikke linie og så videre. Her må også gerne forklares om evt. tvivl forbundet med hånden.

Som folk vil have bemærket, så er det bagudrettet, så det er ikke fordi hestene skal have folk på sidelinien, men alle hænder der involverer mere end preflop-spil, hvor vi er IR og tager hånden ned skal postes.

Herudover, så vil den railtråd der skal oprettes være åben for alle. Det vil sige, såfremt du spiller staket, så vil du indvillige i, at alle der følger med i tråden kommer med feedback. Alt vil foregå i en ordentlig tone, og jeg vil anmode alle der vil "være med" om at tænke over det konstruktive i hvad de byder ind med i tråden.

På den vis, kan vi forhåbentligt trække lidt på den pokerviden folk der frekventerer PN staking ligger inde med, og hvem ved. Måske kunne vi alle sammen få en smule indsigt i hvorledes vi opfatter spillet.

Jeg vil selvfølgelig stille mine ringe kundskaber til rådighed, og kommer hjertens gerne med feedback, hvis jeg føler jeg har noget at byde ind med, i forhold til en hånd postet i railtråden.

Der vil kunne søges til tours mellem 0-5$ BI og hvorvidt du er vindende på niveauet er i denne henseende ligegyldigt. Derudover må der ikke søges til turbo tours, da det vil være langt mere gavnligt at der er rum for spil. Dette gør også, at der kan søges til deep-stack tours der ligger over ovenstående BI, men du må gerne argumentere herfor.

Håber både heste, og almenvældet, herinde vil tage godt imod dette oplæg, samt at vi alle får noget ud af dette.

Der vælges i morgen efter klokken 17, så alle tours der søges til skal starte efter dette tidspunkt, da jeg lige skal nå hjem fra jobbet og kunne sende.

Søg løs, godtfolk :)

EDIT: Kan så lige tilføje, at cut vil være 60/40 efter stakeback. Ved cash over 50$ vil den hedde 50/50 ren.

Redigeret af EatMe d. 19-10-2011 02:56
18-10-2011 23:12 #2| 0

Hey mate.

Det lyder rigtig fornuftigt det du har gang i. :)
Jeg synes lige du skal skrive hvad dealen skal være i dit indlæg. :-)
Gl til dig og dine heste!

18-10-2011 23:14 #3| 0

Fremragende ide..... Utrolig lærerigt at være tvunget til at sætte ord på sit spil.

Så alverdens gl herfra :)

18-10-2011 23:16 #4| 0
OP

Måske det ville være en ide med cut i OP. Jeg retter lidt til, og så håber vi, at folk fatter interesse for dette :)

18-10-2011 23:20 #5| 0
Super idé! Er helt sikker klar på at deltage i sådan et "projekt".
18-10-2011 23:21 #6| 0

lækkert at du stiller tid og kræfter til rådighed

Var jeg i dine sko ville jeg dog ikke udbyde stake til 0-5$ på disse betingelser

1) Sorry - jeg tror at udvalget af kvalificerede heste er småt
2) Jeg tror at projektet med vurderinger og analyse fungerer bedre med double og deep stack tours i 5-22$ buyin klassen fx daily big tours og især cap tours samt 2r1a tours / 1r1a tours.

18-10-2011 23:29 #7| 4

øhhh undskyld for at være en lysesslukker, MEN at skulle skrive ALLE sine tanker ned, mens man spiller er da bare super ødelæggende for ens spil! mega forstyrrende...

men et GL skal du da ha.. :)

18-10-2011 23:30 #8| 0
OP

Hmm, kan jo godt se, at Doc har en pointe. Tænkte faktisk, inden jeg postede tråden, at det måske var overkill at overanalysere i tours med for småt BI, da det mange gange er en smule blæst hvad der foregår på det niveau fra modspillere.

Synes dog altid blot, at vi kan optimere spillet, uanset hvorledes modstanden så ellers er. Derudover, så nytter det selvfølgelig ikke noget, at gå alt for meget i dybden med perceived ranges, handreading, leveltænkning, balancering og så videre, hvis folk man spiller mod alene kan se de 2 kort de er blevet tildelt.

Måske jeg skal genoverveje konceptet - Idet analyse og vurdering jo vil kunne hjælpe de heste mest, som besidder den mindste erfaring og indsigt, men måske netop på grund af dette, og det forhåbentligt medfølgende lave BI niveau, ikke vil få så meget ud af det.

Hmmm, jeg overvejer lige og ser. Meld ENDELIG op, hvis I har ideer. Så kan vi tage den derfra.

18-10-2011 23:33 #9| 0
OP

Prøv at vende den om, granat - Med mindre du multitabler og har gang i 20 6-max tours samt lidt cash på siden og CL bold, så burde det være en mulighed.

Jeg forventer ingenlunde, at folk sætter sig ned og forfatter en bog om, hvorfor de better 3 streets med AA på hånde mod aggro abe der ikke kan folde. Hvis noget er simpelt, kan det beskrives meget simpelt.

Der hvor det kunne tage en smule tid, er der hvor vi kommer i tvivl. Men så er det jo bare at skrive det. Omvendt, vil folk være tvunget til at tage stilling til hvorfor de spiller J9s fra CO mod de spillere som skal acte senere, og ikke mindst, hvorfor de spiller den som de gør.

Det tror jeg godt vi kan få tid til at skrive en smule om, mens vi folder en orbit. Men måske jeg er for optimistisk!

18-10-2011 23:44 #10| 0
OP

En strøtanke, mens jeg stadig overvejer - Der ligger jo en deepstack tour på stars hver dag klokken 18.15. 11$ BI, 5K gtd, 5K startstack og 30 min levels.

Problemet med denne er, at den virkelig kræver stamina fra hestens side :)

18-10-2011 23:59 #11| 0

forslag til tours:
16:30 THE BIG 8.80$
17:00 8.80$1r1a
17:15 5.50$2r1a - super soft felt og forholdsvis dyb.
18:00 THE BIG 22$
18:15 8.80$ 500 cap
19:00 5.50$ 15k
20:00 THE BIG 11$

19-10-2011 00:05 #12| 1

jeg vil godt tage en tørn på den, dog vil jeg først poste hænder bagefter. og bruge et HH review program til det så alle hænder kan ses igennem, også dem der foldes, de er mindst ligeså vigtige som dem der spilles.

mine stars stats for low buy ins



evt gevinst kan bruges på at smide en afsted til det samme ved et højere buy in, klonkes der mere kan det gå til julehjælp, der kommer vel en indsamling herinde snart.

Redigeret af Live d. 19-10-2011 00:08
19-10-2011 00:07 #13| 0

en alternativ ide var at oprette en daily stake tråd a la addicts sidste søndag hvor en spiller melder sig til at spille 4-5 tours for backers mod forpligtelse til at kommentere på sine tanker bag og åbne op for diskussioner i tråden undervejs og efterfølgende

19-10-2011 00:12 #14| 0

Det er en glimrende idé. Humlen er bare, hvór meget man skal skrive midt i en tour..
Har selv haft i tankerne at det kunne være sjovt at lave noget herinde som lagde op til at folk railede "hesten".
Da dette både ville være staking lir, samt mulighed for at folk kunne lære af hinanden!
OP@
syntes du er godt på vej :-)

PS: Vælg Live :-)

19-10-2011 00:37 #15| 2

Jeg synes når jeg bliver staket, at jeg spiller ABC poker. Det vil sige jeg involverer mig sjældent i potter selvom, at jeg har en god mavefornemmelse tidligt i ture. Tankerne og spots bliver først interessante i mid-game og i end-game i mine øjne! Men er da frisk på et skud på the big 11$ imorgen, hvis du vil have mig på som hest. Mine stats afspejler slet ikke det spil jeg spiller, når jeg er staket da det tages meget mere seriøst end mit eget.

Nick: Ulykkesfugl

19-10-2011 02:58 #16| 0
OP

Som overskriften siger, så lukker jeg denne ned midlertidigt, mens jeg overvejer, hvorledes man bedst fører den bagvedliggende intention ud i livet.

Hovedformålet var, at vi skulle se, om vi kunne få konstruktiv debat om tilgang til spillet, og evt. hvis vi var heldige, kunne finde mulighed for, sammen at højne pokerniveauet til gavn for heste og stakere. Det kræver måske en lidt anden tilgang, men det må jeg jo se på.

For at vi kan få en smule ud af det, så smider jeg Live afsted til den deepstack tour. Du kan jo lige melde op om du er klar, Live. Og så smide mig et nick, jeg kan kaste dollars efter!

Cut er 50/50 rent efter stakeback. Hvis det bliver til håndører, så ser vi hvad vi kan finde ud af. Hvis det bliver til et klonk, så ser vi endnu mere hvad vi kan finde ud af :)

Redigeret af EatMe d. 19-10-2011 03:00
19-10-2011 09:17 #17| 0

vi kan tage den igen når du har fået sat det hele op : O)

19-10-2011 09:41 #18| 0

Håber det er ok at komme med inputs....Håber, hvis det bliver lirket godt sammen, det kunne være noget man gjorde ofte i staking:
Hvad med om man valgte tre heste:
De skal have et godt cut, da de stiller sig selv og deres spil til skue..
Så dealen hedder 50-50(efter stakeback)..
Men hestene siger så ja til:
De SKAL raile hinanden.
De SKAL fremvise 4 interessante hænder fra early game, 5 interessante hænder fra midgame, samt bare generalt interessante hænder fra endgame...
De SKAL spørge ind til medhestes spil.
Heste skal være villige til at svare på spørgsmål fra evt. railere.
Det skal selvf. foregå i en god tone, men vejledning, konstruk kritik skal hestene kunne klare.

For at hestene oplever at være nogen der vil hinanden det bedste, er det vigtigt at de deler deres 50% så de evt. smider 5 el. 10% af deres cut til hver af deres medheste...

Vigtigt at det bliver deepstack tours, da mange andre tours er hovedet under armen og jamme.
Tænker tours buy in, skal være 10 rebuy-op til 50$ freez(der bliver spillet bedre poker).(så det bliver måske en dyr stake, men har set folk samle ind, for at give gode stakes, dette tror jeg ville være en fordel, da "hele" pn staking ville finde det sjovt at raile)
Det der for mig at se bliver hurdlen:
Er at skaffe tre heste der "slår" niveauet(tror der er mest læring i hvis det er en kompetent hest), som "gider" bruge så meget energi på én tour(det bliver svært at spille 5 tours på siden, ved denne deal.
Ellers kan man selvf. bare sætte buy in ned, for at prøve projektet af!

19-10-2011 10:28 #19| 0

ower all en rigtig fedt projekt thumps up.

Som udgangs punkt når jeg bliver stacket håber /forventer jeg at backer(s) skriver hvis der er hænder der bliver spillet lidt alternativt, da jeg gerne vil blive bedre til poker. Jeg er bare ikke skide hurtig på tasterne så ikke altid jeg får skrevet kommentare til en given hånd der er blevet spillet.

Man kan vel også lave en video til den enkelte mtt hvor backers kan se spillet og man virkelig kan få et indblik i hestens spil.

Ps vil ikke have noget i mod at spille på disse vilkår som du nævner eatme

19-10-2011 16:40 #21| 0
OP

Super med input, siny. Synes det lyder som noget, vi ville kunne finde rigtigt interessant i Staking, om man smed det op på din måde.

Det eneste jeg tænker er "learning curves". Det der kunne være rigtigt fedt var, om man kunne finde nogle projekter, hvor man gennem staking og inputs fra hele staking afdelingen medvirkede til at højne hestes spilforståelse og generelle pokerskills.

Og på den baggrund, så kan jeg ikke lade være med at tænke på, om man ved at sende 3 well-founded heste afsted, som så analyserer hinandens og eget spil, måske kommer til at "tale lidt hen over hovedet" på low-BI hestene. Og det var jo gerne deres niveau vi skulle have raiset lidt :)

Men lad os endelig sætte noget op, og jeg vil fortsat brygge på ideen fremadrettet. Og er også mere end villig til at smide nogle dollars efter et projekt bygget op over din skabelon :)

Redigeret af EatMe d. 19-10-2011 16:41
19-10-2011 17:01 #22| 0

Nu siger du low limet hestene, men synes du selv der er meget forskel på en 5$ MTT eller 20$ jeg synes nemlig ikk. synes der jeg kan se og mærke folk er bedre er fra 50$ og op efter.

synes det lyder spændende, men kræver virkelig meget arb fra hesten, hvis han selv skal skrive sine tanker og spørge de andre heste hvorfor han raised der, osv.

Men man kunne jo finde en til 5 -10$, 10 -30$, 30 - 50$, 50 - 100$ jo ingen der siger de skal spille på samme plan.
Og hvis du stag vil ha de skal ha lidt i hinanden er det jo fair nok, så vil cuttet jo nok skulle hedde 20% i den man selv spiller, 10% i de andres, og 50% til backers.
eller sådan ca. :)

19-10-2011 17:06 #23| 0

bohn - Det er da noget vollapyk, at der ikke er forskel fra en 5$ til 22$ fx? :-)
Det synes jeg da godt nok der er, og jeg har spillet en del høje limits. Og kan da sagtens mærke forskel fra dem på 5$ og til 22$..

19-10-2011 17:06 #24| 0
OP

Jeg vil nu mene, at der er forskel på eksempelvis 5 og 30$ niveauet. Der er selvfølgelig blødninger på alle niveuaer.

Og jeps, det kræver hårdt arbejde af hestene, men jeg mindes heller ikke, at der var nogen der på et tidspunkt fortalte mig, at det at forbedre sit spil, og det at få mulighed for at forbedre sit spil ved andres hjælp, skulle være en dans på roser :)

19-10-2011 17:17 #25| 0

nicowo er det dit nick på stars? for så er det jo ikke der du har spille en del. hvordan det er på andre sites aner jeg intet om, skynder jeg mig at sige, men på stars, fra 0 til 20$ er det meget det samme, det er i hvert fald mine oplevelser, og selvfølelig jo mere du bevæger dig op jo bedre blir de.

selvom når du når 109$ blir de nok ikke bedre..

19-10-2011 17:20 #26| 0

IMO er det først i endgamet at man tydeligt mærker forskellen i buyin. I en 5$ tours kan du være heldig at sidde de sidste to borde med stort set kun moneyscared tightasses eller overaggro gamblers. Som regel er der lidt mere balanceret modstand når vi snakker 22$+

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar