All-in eller raise på turn i $109 bounty?

#1| 0

Hej Pokeros

 

Jeg er i tvivl om jeg, på dette ekstremt draw-heavy board, bare skal skubbe stakken til midten med mine turned nuts! Jeg har 700k. Som I kan se raiser jeg et 30k bet op til 150k og får så to callere.

På river lander endnu en 8er og jeg tjek-kalder 175k bet. Modstander har ramt fuldt hus med K8. Modstander II har ramt set i 8ere.

 

Tak for hjælpen

 

vh

Yngwie

 

 

Redigeret af YngwieMalmsteen d. 15-05-2022 22:17
15-05-2022 22:15 #2| 0
Redigeret af YngwieMalmsteen d. 15-05-2022 22:16
15-05-2022 22:17 #3| 0

Hvad er din stak?

15-05-2022 22:18 #4| 0
SineQuaNon skrev:

Hvad er din stak?

 

 700K

15-05-2022 22:28 #5| 0

Jam turn er fint her.

15-05-2022 23:15 #6| 1
KageKongen skrev:

Jam turn er fint her.

 

 What?! Der ligger ca 140.000 derude, og der vil du smække 700.000 ind? Opstil mig lige en realistisk range som gør at det giver mening? 

16-05-2022 00:02 #7| 2

Der ligger en række saftige draws.

Du kan ikke rigtigt spille de mange rivers.

Overbet giver fint mening her og du er okay med bare at tage den ned.


Der er bettet halv pot og callet - i visse spots caller sets og endda AK/2par komboer nogle gange her  = fin value.


Redigeret af KageKongen d. 16-05-2022 00:15
16-05-2022 07:04 #8| 0
KageKongen skrev:

Der ligger en række saftige draws.

Du kan ikke rigtigt spille de mange rivers.

Overbet giver fint mening her og du er okay med bare at tage den ned.


Der er bettet halv pot og callet - i visse spots caller sets og endda AK/2par komboer nogle gange her  = fin value.


 

 Jeg synes, din forklaring giver god mening i særligt en knockout, hvor de to villains også er ude efter min bounty. Mod én modstander var det noget andet. Tak for svaret. 

16-05-2022 10:03 #9| 1

Jeg må erklære mig enig med Nitrrrrram, jeg synes også 700k er for meget at check/mose ind. Chip ev wise kan det obv aldrig være -ev, men jeg tror vi vinder mere i længden ved at raise stort. Du kan godt gå højere end 150k, men 700k virker voldsomt. Jeg ville gå efter at sætte det sådan op, at du har en logisk/symmetrisk sizing på river; fx 200k giver et ca 1:1 spr river shove, hvis du får ét call. Hvis du siger ca. 270k og får et call har du et shove på river for ca. 70% af potten. 

16-05-2022 17:37 #10| 0
SineQuaNon skrev:

Jeg må erklære mig enig med Nitrrrrram, jeg synes også 700k er for meget at check/mose ind. Chip ev wise kan det obv aldrig være -ev, men jeg tror vi vinder mere i længden ved at raise stort. Du kan godt gå højere end 150k, men 700k virker voldsomt. Jeg ville gå efter at sætte det sådan op, at du har en logisk/symmetrisk sizing på river; fx 200k giver et ca 1:1 spr river shove, hvis du får ét call. Hvis du siger ca. 270k og får et call har du et shove på river for ca. 70% af potten. 

 

 

Hvor tit vil du gerne shove river og hvornår blir du callet?

Alle tilfælde hvor flushes eller andre straights draws opstår bliver du calllet meget sjældnere.
Når boardet pairer bliver du callet sjældnere.

I alle 3 tilfælde er der en vis sandsynlighed for at du har tabt hvis du shover.
16-05-2022 17:39 #11| 0

Dvs at du vil bette mindre, for at shove sjældnere og med større risiko?

Hvis AKs fx caller dit flop-shove 25% af tiden, så er der tale om en guldmine.

Redigeret af KageKongen d. 16-05-2022 17:41
18-05-2022 17:09 #12| 0

Overhovedet ikke dårligt at shove her 3 vejs. Afhænger selvfølgelig af hvordan den gik pre og post, og hvor deep vi er i bb’s?  På double flush draw board, shover man nogle stærke combo draws, og derfor giver 10-9o rigtig god mening at jamme her. Vi unblocker alt det der caller os, 2 par, sets, combodraws, combodraws med et par (som aldrig kommer væk) Vi har T i ruder og 9 i klør, som unblucker deres flushdraws. . Samtidig kan der komme rivers der lukker action, hvis en 9er eller 10er kommer, flush completer osv, så får man højst sandsynligt ikke value fra sets 2 par mm på river. Man kan også gøre det rigtig stort i stedet for 175 k, men jeg tror det ser svagere ud at jamme her på et så draw heavy board og fordelen er at man får alle chipsene ind og value fra de stærkeste hænder i deres range. 

Redigeret af Rbh4970 d. 18-05-2022 17:13
19-05-2022 00:32 #13| 0

Hvilke hænder bluff-check/moser I 70 bb’s ind med her over et lead på 3,4 bb’s og et flat? (muligvis mere end 70 bb’s, hvis blinds er <5k/10k. Vi må lige have op på banen med de eksakte blinds) Det giver simpelthen ikke mening. Spr er for stor. Det svarer for mig lidt til bare at reste AA pre, for man kan jo risikere at blive suget, mens det aldrig kan være chip -ev. Vi må altså spille noget poker. Ja, vi risikerer at blive suget, men til gengæld bliver vi betalt af hænder, vi crusher. En tænkende modstander folder altså stort her til så urealistisk stort et shove. Hvis vi skal tillade os selv at have bluffs, så må vi have noget tilsvarende value. En sizing vi aldrig tager I bluffs dur ikke long term. Jeg kan som nævnt ikke få øje på bluffs, der tager linjen med at x/mose så stor en stak. Risk/reward er alt for høj. Det er for ubalanceret. 
For lige at være klar i spyttet: Jeg er helt enig i alle jeres argumenter, og der er rigtig mange hænder at få value fra. Og det skal være dyrt! Men lad os da sikre, at vi får value. Og med et stort nok raise kan vi med høj frekvens komme heads up, hvilket vil halvere villains potentielle outs og dermed gøre river nemmere at navigere. Ved en sizing, der comitter os, kan vi ret roligt stacke af på river.



Dvs at du vil bette mindre, for at shove sjældnere og med større risiko?


Hvis denne kommentar er til mig, så forstår jeg den ikke. Jeg advokerer et større raise end 150k. 

19-05-2022 05:19 #14| 0
SineQuaNon skrev:

Hvilke hænder bluff-check/moser I 70 bb’s ind med her over et lead på 3,4 bb’s og et flat? (muligvis mere end 70 bb’s, hvis blinds er <5k/10k. Vi må lige have op på banen med de eksakte blinds) Det giver simpelthen ikke mening. Spr er for stor. Det svarer for mig lidt til bare at reste AA pre, for man kan jo risikere at blive suget, mens det aldrig kan være chip -ev. Vi må altså spille noget poker. Ja, vi risikerer at blive suget, men til gengæld bliver vi betalt af hænder, vi crusher. En tænkende modstander folder altså stort her til så urealistisk stort et shove. Hvis vi skal tillade os selv at have bluffs, så må vi have noget tilsvarende value. En sizing vi aldrig tager I bluffs dur ikke long term. Jeg kan som nævnt ikke få øje på bluffs, der tager linjen med at x/mose så stor en stak. Risk/reward er alt for høj. Det er for ubalanceret. 
For lige at være klar i spyttet: Jeg er helt enig i alle jeres argumenter, og der er rigtig mange hænder at få value fra. Og det skal være dyrt! Men lad os da sikre, at vi får value. Og med et stort nok raise kan vi med høj frekvens komme heads up, hvilket vil halvere villains potentielle outs og dermed gøre river nemmere at navigere. Ved en sizing, der comitter os, kan vi ret roligt stacke af på river.

 

 

Dvs at du vil bette mindre, for at shove sjældnere og med større risiko?


Hvis denne kommentar er til mig, så forstår jeg den ikke. Jeg advokerer et større raise end 150k. 

 Hvis det er 70bb deep, så er vi klart enige. Troede dog det var mindre spr. Har studeret multiways spots og hvis det er 40bb deep, er det et ok jam. 70bb er klart i overkanten, medmindre vi ved begge er stations og aldrig folder. Ham der kalder 85s er nok en fisk med den hånd han flatter der.

 

19-05-2022 11:18 #15| 0

400k i op’s stak og jeg er helt enig👍

Jeg er fan af x/r her, men af nysgerrighed; kunne hero overbet donk leade denne turn? Det er også svært at balancere plus teksturen gør, at et bet fra en af villains er forventeligt, så jeg kan bedre lide x/r, men en spicy variant at overveje

20-05-2022 18:02 #16| 0

Hey Pokeros

 

Tak for nogle virkelig gode input og betragtninger. Poker er ikke altid rigtigt eller forkert. Jeres analyser gjorde, at jeg har fået forskellige handlemuligheder i en lignende situation fremover. 

Der var én ting, der undrede mig lidt: I var ikke så optaget af bountyen på mit hoved ved et eventuelt turn-shove. Rigtig mange i PKO tours vil gerne gå efter bountyen, hvis de er på et saftigt draw, så alene af den grund vil jeg overveje shovet næste gang, modsat en almindelig MTT, hvor jeg vil raise kraftigere på turn.

 

Spil pænt

Redigeret af YngwieMalmsteen d. 20-05-2022 18:03
20-05-2022 18:53 #17| 0
YngwieMalmsteen skrev:

Hey Pokeros

 

Tak for nogle virkelig gode input og betragtninger. Poker er ikke altid rigtigt eller forkert. Jeres analyser gjorde, at jeg har fået forskellige handlemuligheder i en lignende situation fremover. 

Der var én ting, der undrede mig lidt: I var ikke så optaget af bountyen på mit hoved ved et eventuelt turn-shove. Rigtig mange i PKO tours vil gerne gå efter bountyen, hvis de er på et saftigt draw, så alene af den grund vil jeg overveje shovet næste gang, modsat en almindelig MTT, hvor jeg vil raise kraftigere på turn.

 

Spil pænt


 Bounty’en trækker selvf i retning af shove, men det er godt nok voldsomt stort stadig imho. Hvad var egentlig blinds på det pågældende tidspunkt?


Edit: din op nævner btw intet om bounties, så det var lidt svært at vide;-) 

Redigeret af SineQuaNon d. 20-05-2022 18:54
20-05-2022 19:35 #18| 0

Tvivler på at shove 3-handed giver mening der.
Tror bounties, hvor deep I er og HUD ville være godt at vide i det spot.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar