Aktier- hvilke skal man købe- snakker for mellem 10-20.000?

#1| 0

Pnets aktieeksperter ?

Hva skal man investere i?

SAS- aktien synes super lav ( selvom den stiger voldsomt idag), bliver de ikke snart opkøbt, og på den konto kunne man score en gevinst ?

Har ikke så meget forstand på det ?

hjælp;)

30-10-2012 14:59 #2| 0

Kortsigtet eller langsigtet?

30-10-2012 15:00 #3| 0

Begge dele ?

30-10-2012 15:05 #4| 1

Køb Facebook. Den kan kun stige nu. True story

30-10-2012 15:05 #5| 0

Jeg kan fortælle dig at jeg har en stor forventning til Topotarget, men hvis du ikke har is i maven så kan denne være meget farlig at følge. I øjeblikket går der opkøbsrygter, så den stiger lidt og falder igen. Læs lidt om den og så evt køb for et lille beløb. Langsigtet(10 år +) så er det Chr. Hansen og GN.

30-10-2012 15:09 #6| 0

Novo Nordisk er at anbefale!

Kvartalsregnskab bliver fremlagt i morgen, 8. november bliver Tresiba sandsynligvis godkendt i USA og der er et par meget interessante produkter i pipelinien.

Jeg vil tro et kursmål på 1050 er realistisk inden nytår...

30-10-2012 15:11 #7| 0

Novo er altid at anbefale så derfor nævnte jeg den ikke :)

30-10-2012 15:20 #8| 0

+1 krabbefar

Facebook! Der er så mange uanede muligheder i facebook. Når de først får øjnene op for deres potentiale kan det kun gå en vej.
De har over 1 millard brugere, og det kommer ikke lige foreløbig til at gå den modsatte vej.
Den markedsføring de kan tilbyde til selskaber er unik, og det er et spørgsmål om tid før de får øjnene op for det!

Hvis du vil satse - Vestas. Den værdi aktien har pt viser ikke dens reelle værdi. De er langt mere værd. Der er pt ryger om opkøb som påvirker aktien rigtig meget, både op og ned.
Derudover har de i de seneste år haft nogle fradrag i USA, som Obama indførte, dengang han kom til.
Romney vil gerne afskaffe dem, mens Obama gerne ser at de fortsætter. Hvis Obama vinder valget vil de fortsat stå stærkt i USA hvor de har vækstet rigtig meget de seneste år.

30-10-2012 15:23 #9| 8

Sorry OP, men du spørger henholdsvis efter aktietips der har payoff på både kort og lang sigt og søger insiderinformation omkring et opkøb.

Altså, du kan ligeså godt spørge om der er nogen der ligger inde med Børsen fra December 2012 - og det er kun en smule sarkastisk ment; det er stort set ligeså optimistisk.

Med dit vidensniveau omkring dette, så vil jeg stærkt fraråde dig at købe enkeltaktier. Så kan du ligeså godt køre roulette; same shit.

Glem kortsigtede gevinster, find dig en investeringsforening hvor du kan investere i et indeks eller to og tænk minimum fem år og snarere ti.

ELLER: brug meget mere tid på det, læs årsregnskaber, spørg ikke kun PNettere til råds.

30-10-2012 15:23 #10| 0

Kommer også an på om du vil gamble, eller går efter et godt udbytte?

30-10-2012 15:27 #11| 0

Jeg vil fraåde vestas, de har en stor mulig ordre i fare pga manglende tilladelser i et land( lan ikk huske hvilket), men hvis den ordre glipper, så ser det ikk så godt ud for dem

30-10-2012 15:28 #12| 0

@Sponge... well said.... tak for dit input ! ( skjult ironi)

Som historien viser, skal man sku ikke regne med at ALT hvad de såkaldte "eksperter" siger- derfor kan pnets input sku være lige så godt som en der arbejder i en bank etc ?

Redigeret af dillerflush d. 30-10-2012 15:28
30-10-2012 15:31 #13| 4

Køb AGF aktier.
De kan kun stige fra nu af :-)

30-10-2012 15:36 #14| 0
dillerflush skrev:
@Sponge... well said.... tak for dit input ! ( skjult ironi)

Som historien viser, skal man sku ikke regne med at ALT hvad de såkaldte "eksperter" siger- derfor kan pnets input sku være lige så godt som en der arbejder i en bank etc ?


Tja, de forskellige "investeringseksperter" ved sjældent meget selv - aktive fund managers slår historisk kun markedet 10% af tiden.

Hvis du er klar på kæmpe risiko, så køb nogle få aktier på baggrund af nogle halvhjertede aktietips. Og fint nok, det er gratis at få nogle ideer, intet galt i det - så længe du ved hvad du giver dig i kast med.

Men hvis du ikke vil gamble, så er det eneste gode råd du får her dette: diversificér dine investeringer og tænk lang sigt. Og ved det investeringsniveau, så hedder det investeringsforening.

Edit: eller en ETF. Hvis man er ok med diverse FX-risici så er det en fin måde for menigmand at diversificere sin portefølje.
Redigeret af SpongeJoes d. 30-10-2012 15:39
30-10-2012 15:46 #15| 0

Brøndby aktier

30-10-2012 15:47 #16| 0
leandroo skrev:
Køb AGF aktier.
De kan kun stige fra nu af :-)

Eftersom der ikke findes nogle "AGF Aktier" har du nok ret.
30-10-2012 15:52 #17| 0

Kunne sagtens forestille mig, at SAS ender med at blive opkøbt af Lufthansa. Hvornår er dog det store spørgsmål ;-)?

30-10-2012 16:21 #18| 0
liderdider skrev:
leandroo skrev:
Køb AGF aktier.
De kan kun stige fra nu af :-)

Eftersom der ikke findes nogle "AGF Aktier" har du nok ret.


Elite aktier så :)

Har dem selv, købte dog da de stod i 1,2
30-10-2012 16:49 #19| 0

du skal ihvertfald passe på med at købe forskellige, da det beløb du har er meget lille og hurtigt bliver ædt op a kurtage.

30-10-2012 17:16 #20| 1

@OP
Ved ikke om folk troller, eller virkelig mener deres tips.
Hvis det bare er for sjov så køb noget du kan forholde dig til og se det som en lodseddel.
Dem de mener de ved noget, de ved ikke noget som markedet ikke ved, og derfor afspejler det sig allerede i aktiens pris.
Good luck

30-10-2012 18:03 #21| 7
nephew76 skrev:
@OP
Ved ikke om folk troller, eller virkelig mener deres tips.
Hvis det bare er for sjov så køb noget du kan forholde dig til og se det som en lodseddel.
Dem de mener de ved noget, de ved ikke noget som markedet ikke ved, og derfor afspejler det sig allerede i aktiens pris.
Good luck


Det mest fornuftige indlæg i denne tråd.

Der findes ingen sikre tips om aktier som ikke allerede er indiskonteret i kursen.

Der er argumenter for og imod for alle aktier - men faktum er at hvis en PN'er uden insiderviden ved noget som markedet ikke ved og han ikke bare gætter/tillægger noget information mere værdi end andet eller udelader information i sin analyse, så er der en millionær in spe gemt der.

Tag argumenterne i denne tråd:
Vestas er undervurderet, kursen viser ikke den reelle værdi - længere nede kommer et argument om at de måske mister en licens i et land som ikke lige huskes. OMG.

Vestas er gået fra en kurs over 800 til nu omkring 30 - er enig i den er billig set ifht tidlgiere - men er et selskab som sælger et produkt der ikke er rentabelt uden politisk støtte værd at investere i ? Er der nogen der kan spå om de politiske tiltag i de kommende år og de subsidier de giver til selskaber der investerer i vindenergi ? Er vindenergi bedre end solenergi eller bølgekraft for den sags skyld?

Facebook - er enig i der er en kæmpe kundebase, men uden et indtjeningsgrundlag ( som er en meget stor del af forventningen i prisen så er den vel ikke så meget værd? ) Kan de realisere nogen tiltag der skaber værdi ? Måske!

Topotarget - et biotekselskab, som indtil videre ikke har været så kendt for at belønne deres aktionærer ( i stil med alle andre biotek selskaber) brænder de penge af indtil de får godkendt et produkt eller solgt nogle licenser eller lignende - sker dette? - Måske - hvornår ? meget svært at sige - kommer de til at tjene penge på det - ja ? hvor meget ? difficult igen.

AGF - Dont get me started.

Novo Nordisk - et selskab med en super indtjening, solidt cash flow - men også en aktiekurs der de seneste er steget pænt, så er dette ikke med i forventningen ? Alle forventer Novo gør det godt og fortsætter deres store vækst - Kan de det ?

SAS - Overtagelse af Lufthansa - Lufthansa har selv været ude og kommentere på dette for over et år siden med en kommentar om " hvorfor købe noget man bare kan tage " med henvisning til at de bare kan udkonkurrere SAS på fair vilkår og lade SAS gå konkurs. Kan SAS skabe en turnaround effekt ? Måske - de forsøger på det men et svært marked i øjeblikket. Forbrugere bliver serviceret med nettjenester der hjælper til at finde de bedste priser og luftfartsselskaberne har enorme faste omkostninger. Holdbart? - nope!

Overvej om det er en lodseddel du går efter og overvej om du har råd til at tabe.
Redigeret af Allfen d. 30-10-2012 18:08
30-10-2012 18:06 #22| 0

Hvis man nu gerne vil investere lidt i nogle risikable aktier med potentiale for store udsving (i begge retninger), er der så nogle sjove forslag?

30-10-2012 18:08 #23| 0

så er vestas oplagt hvis du kan lide sådan noget

30-10-2012 19:22 #24| 5
henry skrev:
Hvis man nu gerne vil investere lidt i nogle risikable aktier med potentiale for store udsving (i begge retninger), er der så nogle sjove forslag?


Jeg kan da gode lave en 200/400 raket for dine skillinger mod 20% freeroll...
30-10-2012 19:35 #25| 0

#6,

:-/
There is a 70 percent chance that Tresiba will be approved in the U.S. with the obligation for Novo to conduct a cardiovascular study once the medicine is on the market, Jeffrey Holford, an analyst with Jefferies & Co., wrote in a note yesterday.
washpost.bloomberg.com/Story?docId=1376-MCGMEJ1A1I4H01-6A5PM05J7CAGAO8MH7K4LQQH65

Pipelinen.. tja har lidt svært ved at se en blockbuster.
Måske Victoza som slankemiddel?
Denne tvivler jeg lidt på: www.business.dk/medico/nyt-novo-middel-lille-blockbuster-kandidat
Måske liraglutide :-D hehe
www.novonordisk.com/press/rd_pipeline/rd_pipeline.asp


30-10-2012 20:34 #26| 2
Push4Jay skrev:
+1 krabbefar

Facebook! Der er så mange uanede muligheder i facebook. Når de først får øjnene op for deres potentiale kan det kun gå en vej.
De har over 1 millard brugere, og det kommer ikke lige foreløbig til at gå den modsatte vej.
Den markedsføring de kan tilbyde til selskaber er unik, og det er et spørgsmål om tid før de får øjnene op for det!



Har fulgt og skrevet en del om Facebook-aktien, og jeg må sige, jeg aldrig helt har fattet hypen omkring den:

- Facebook Inc. havde sidste år 'kun' et overskud på en milliard dollar, hvilket overhovedet ikke harmonerer med en egenkapital på 100 (!!!) gange så meget ved aktieemissionen.
- Zuckerberg har som CEO og bestyrelsesformand mere eller mindre eneret på at træffe strategiske beslutninger - hvilket det mærkelige køb af Instagram til overpris er en meget god illustration af konsekvenserne ved. Det spiller sgu ikke med så ung og uerfaren en fyr ved roret i en gigavirksomhed - slet ikke, når han virker til at være langt mere interesseret i at udvikle Facebook end i at skabe værdi for aktionærerne.
- Hvad er det, tilhængerne af aktien forventer, Facebook lige pludselig skal begynde at tjene markant flere penge på? Brugerbetaling, tror jeg de fleste af åbenlyse grunde er enige om, vil være sitets død. Flere reklamer? Tjaah, men hvor skal de efterhånden være? Salg af personoplysning? Det har Kongressen i USA mindsket muligheden markant for.

Har med andre ord svært ved at forestille mig Facebook blive den nye Google-aktie, som mange forventede...
30-10-2012 20:50 #27| 0

Skal ikke misfortolkes . sikkert mange dygtige folk her , men ville nok rådfører mig et andet sted end her på pokernet ,om sådanne investeringer, bare min mening , ellers GL med dine nye aktier :-)

31-10-2012 00:33 #28| 0

Ang. Facebook, så burde folk nok ha' gjort sig et større hjemmearbejde inden. Det er ikke ligefrem fordi Zuckerberg har skjult, at Facebook ikke var til for at tjene penge - men for at supportere produktudvikling.

www.businessinsider.com/facebook-stock-letter-shareholders

Det passer ikke helt, at al viden er medregnet i en akties pris. Markedet har det med at overreagere på major events (f.eks. Sandy, som nok koster utility companies for stor en værdi i det korte løb - men mon ikke de bouncer back ret hurtigt?)

31-10-2012 08:08 #29| 0

@henry
På kort sigt må Vestas vel være et godt bud. Evt SAS.

Langsigtet er bavarian spændende. Hvis deres fase3-studie går igennem, så stiger aktien vildt. Failer det, ja så falder den meget.

Edit: Alfen nailer den ret godt btw. Hvis du fjerner Novo.

Redigeret af hermod d. 31-10-2012 08:14
31-10-2012 08:17 #30| 0

@push4jay
"Hvis du vil satse - Vestas. Den værdi aktien har pt viser ikke dens reelle værdi. De er langt mere værd"

In that case. Jeg tror de fleste mindre banker bliver handlet til under den indre værdi af selskabet. Kan du se hvorfor dit argument ikke er så godt.

31-10-2012 09:07 #31| 0

@Hermod

Kan godt se, hvad du mener, men er stadig af den overbevisning at chancen for at vestas aktien stiger eksplosivt indenfor de næste 1,5-2 år er langt større end hvis man valgte at investere i en mindre bank.
Dog er jeg også udmærket klar over risikoen ved at invistere i en aktie som vestas, men som jeg også skriver, "hvis du vil satse" Det kan næsten kun gå 2 veje. Enten er det slut eller også bliver aktiens værdi 2-3 doblet indenfor en kort tidsperiode.
Så må man jo selv gå ind og vurdere om det er det værd.

Jeg vil på ingen måde gå ind og gøre mig selv til ekspert, det var blot de tanker jeg selv går rundt med.. :-)


31-10-2012 13:23 #32| 0

Skulle måske give Vestas et skud. Helt sikkert en bedre ev-beslutning end kp's forslag.

31-10-2012 14:59 #33| 0
Push4Jay skrev:
@Hermod

Det kan næsten kun gå 2 veje.

Jeg vil på ingen måde gå ind og gøre mig selv til ekspert, det var blot de tanker jeg selv går rundt med.. :-)


Det er en påstand på grænsen til et sure bet, det kan næsten kun gå to veje for aktiekursen... jeg kan ikke mange flere end op eller ned. :-)

Næsten ligeså godt som da Henrik Drusebjerg udtalte at han havde et positivt syn på aktier og at han vurderede at der var ca. 50% sandsynlighed for en stigning. :-)

Aktier kan ligge status quo - meeeeen.
Redigeret af Allfen d. 31-10-2012 15:00
31-10-2012 15:08 #34| 0
Allfen skrev:
Push4Jay skrev:
@Hermod

Det kan næsten kun gå 2 veje.

Jeg vil på ingen måde gå ind og gøre mig selv til ekspert, det var blot de tanker jeg selv går rundt med.. :-)


Det er en påstand på grænsen til et sure bet, det kan næsten kun gå to veje for aktiekursen... jeg kan ikke mange flere end op eller ned. :-)

Næsten ligeså godt som da Henrik Drusebjerg udtalte at han havde et positivt syn på aktier og at han vurderede at der var ca. 50% sandsynlighed for en stigning. :-)

Aktier kan ligge status quo - meeeeen.


Korrekt, men det er jo ikke essensen af hvad jeg skriver..
Så ærlig talt forstår jeg ikke hvor du vil hen??
31-10-2012 18:35 #35| 0

@ Henry, jeg har ret store forventninger til de nye lumia telefoner, hvis andre også har kunne nokia være et godt bud. De kan også ende i konkurs selvfølgelig!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar