AKo pre 167 BB dyb på NL 25

#1| 0

Hej alle

Der er nok lidt meget tekst, men jeg syntes det hele var vigtigt at få med. Beskrivelse af villain og nok også dynamik kan nok godt springes over, uden at det forhindrer én i at deltage.

Efter en lang pause er jeg begyndt at spille lidt igen, og jeg må sige, at når vi kommer over de 100 BB i stacks, kan jeg godt mærke, at jeg er rusten.

I hånden nedenunder var jeg både i tvivl under hånden og også her bagefter.
Jeg har valgt at poste resultatet, da det mere er spottet jeg er interesseret i (eller i tvivl om) end den præcise hånd og dennes udfald.

Hop evt. her direkte til hånden og bagefter egne tanker, hvis du synes der er for meget at læse. Det er en brist, jeg har helt generelt i tilværelsen :)

Beskrivelse af villain (ikke super vigtigt at læse):
Jeg har kun 90 hænder på villain og ca 45 havde jeg fra før jeg spillede i dag.
Jeg har ingen noter på villain, da jeg nok har spillet mod ham på en anden bruger på Bossmedia (og har en dårlig vane med ikke at tage noter med PT)
Villain spiller 27/23 med en AF på 10. Han stjæler 45,5% på knappen, men har raiset hver gang i denne session OTB og i SB, hvis der er foldet til ham.

Dynamik:
Første hånd ved bordet (100 BB) bliver der foldet til ham i SB og han raiser 3 BB, jeg reraiser 5 6, han 4-better samme størrelse som i hånden nedenunder, og jeg giver bare op.
2 orbits senere reraiser jeg 7 8 i SB vs hans OTB raise, han caller og vi får det ind på et 7 8 10 flop og jeg holder hjem mod hans ukendte hånd på turn Q og river 4

Næste orbit kommer hånden:

BossMedia Game #2684864710: Table Table TH 396 - £0.12/£0.25 - No Limit Hold'em
Seat 1: Villain (£48.24)
Seat 2: HERO (£41.70)
Seat 3: TitoG26 (£6.71)
Seat 4: Kieputtaja (£7.05)
Seat 5: abrojo (£10.27)
HERO posts the small blind of £0.12
TitoG26 posts the big blind of £0.25
Villain is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [A K]
Kieputtaja folds
abrojo folds
Villain raises £0.75
HERO raises £2.50
TitoG26 folds
Villaine raises £6.50
Hero goes all-in with £41.70
Villain folds
*** SUMMARY ***
Total pot £13.25 | Rake £0.00
HERO won (£13.25), mucks


Det centrale spørgsmål må være om hånden i jeres optik er +EV spillet og om der er andre (og bedre) måder at spille den på?

Egne tanker:
Mit problem med hånden er, at jeg lidt synes jeg opnår det optimale udfald ved at han folder (og jeg dermed har lavet AK om til et bluff.)
Samtidig har jeg svært ved at se mig selv spille hånden meget anderledes.
Jeg er foran han OTB raising range, og temmeligt sikkert også hans 4-bet range, da jeg tror den indeholder meget air.
Jeg tror helt generelt ikke, at man er godt inde 167 BB på NL 25 preflop med AK, når ens modspiller på ingen måde er dårlig.

Selvom vi har (lidt) dynamik og han generelt er aggressiv, tvivler jeg på at han nogensinde 6-bet bluffer (det er trods alt NL 25), derfor 5-bet shover jeg for at opnå maksimal FE.
Vi er vel interesserede i at han folder J-J, Q-Q og A-K og evt andre par?
(jeg tvivler stærkt på at han 4-better disse hænder for at folde dem, men man ved jo aldrig).
Han virker ikke som typen, der caller et 5-bet. Hvis jeg f.eks. min 5-better, tror jeg ikke han tænker "gode potodds" og caller med SCs, små par, K-Q og lignende, hvilket også fik mig til at shove fremfor at induce.

Jeg bryder mig ikke om at calle hans 4-bet OOP med AK 167 BB dyb. Der er I forhåbentligt enige?
Jeg kan heller ikke se, at jeg kan undlade at 3-bette AK.


Hvis spottet er 100% trivielt og standard, vil jeg sætte pris på, hvis nogen ville tage sig tid til lige at forklare det alligevel.
Jeg er klar over, at det afhænger af hvor meget han 4-bet bluffer, og naturligvis hvilke hænder han caller mit all in med, men jeg kunne godt tænke mig, at nogle bedre spillere end mig, ville sætte nogle kloge ord på.

Flame away! Venlig hilsen Diplomacy

Redigeret af diplomacy d. 02-09-2011 22:12
02-09-2011 23:13 #2| 1

Enig i næsten alle dine tanker, undtagen at du ikke overvejer at calle hans 4-bet noget mere. Mange afviser tit den mulighed, nok primært fordi de ikke er vant til de postflop situationer der opstår + det er svært at regne sig frem til EV'en ved call da det afhænger af beslutningerne postflop.

Vi er selvfølgelig oppe med AA,KK en del, men vi blocker en del for dem og vi taber ikke så tit stort til KK og mod AA kun på Kxx flops. Og vi skal trods alt kun betale 4$ mere i en pot der er 13$ på floppet.

En anden god ting som folk ikke spotter så tit er at folk tit 4bet bluffer med Ax hænder, som vi typisk stacker på Axx flops da stacks er ca. 3x flop potsize (og vi vinder også nogle gange unimproved hvis folk giver op)

Dermed siger jeg ikke at call nødvendigvis er bedre end 5bet altid, men mener meget ofte det er bedre end fold og som du selv er inde på er 5bet heller ikke nogen speciel lukrativ option medmindre han virkelig er aggressiv med de her stacks.

Mht. 5bet-shove vs småt 5bet er det nok ret close isoleret og afhænger primært af de ting du skriver. Dog kan du med små 5bets bluffe lidt en gang i mellem, så det er rarere for din overall spilleplan.

02-09-2011 23:52 #3| 0

Jeg takker for dit indlæg SteenV. Uden selv at vide det, var det sådan et indlæg jeg efterspurgte, da jeg oprettede tråden.

"Enig i næsten alle dine tanker, undtagen at du ikke overvejer at calle hans 4-bet noget mere. Mange afviser tit den mulighed, nok primært fordi de ikke er vant til de postflop situationer der opstår + det er svært at regne sig frem til EV'en ved call da det afhænger af beslutningerne postflop."

Absolut spot on! Jeg har ingen erfaring med at calle 4-bets OOP med AK (eller med andre hænder for den sags skyld).
Jeg har nok mere eller mindre besluttet, at det er for stærk en hånd til at calle med, for derefter at ch/f de fleste gange hvis der bliver c-bettet.

"Mht. 5bet-shove vs småt 5bet er det nok ret close isoleret og afhænger primært af de ting du skriver. Dog kan du med små 5bets bluffe lidt en gang i mellem, så det er rarere for din overall spilleplan."

God pointe, det havde jeg faktisk ikke tænkt på, men det skyldes nok også at jeg sjældent har en 5-bet bluff range.

Jeg vil helt sikkert overveje begge ting (især det første) næste gang jeg spiller dybere end 100 BB mod én, der er en del mere aggressiv end gennemsnittet.

Redigeret af diplomacy d. 02-09-2011 23:53
07-09-2011 01:30 #4| 0

Alle muligheder, som ikke er fold, er gode her. Med jeres dynamik kan du sagtens gå efter fuld value preflop og få ham til at spazze ud ved at sige noget i nærheden af 11,5-12.

Mht. Call: Det er også fint at kalde, men det kommer selvfølgelig an på, hvor komfortabel du er med at spille et flop ude af pos i en 4-bettet pot med AK. Man må gå ud fra, at hans 4-betting range er mega bred med jeres dynamik, og at han formentlig vil kunne begå nogle fejl post, også i kraft af, at du har underrepped din hånd pre ved bare at kalde.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar