AKo 50bb dybe i danskespils 350k gtd.

#1| 0

Jeg selv har spillet rimelig TAG, stats siger 18/16, fik en tidlig double med KK vs JJ, og derefter taget en del ned uden showdown.
Initial raiser er lige kommet til bordet, og har allerede åbnet et par hænder, men ingen reads.
Legia har jeg siddet til bord med under hele touren, hvilket er omtrendt 100 hænder, og han spiller 12/10, og 3-bet på 5,6. Derudover har jeg åbnet en del knapper hvor han har 3-bettet mig 3gange fra bb, den ene gang folder han til mit 4bet-clickback og de 2 andre gange har han bare taget den ned. Det har virket som om han gerne har villet spille mod mig.

Mit spørgsmål lyder: Hvordan skal jeg spille denne handske optimalt når vi alle 3 er rimelig dybe?
Skal den flattes pre, og hvordan skal den spilles når Legia 3-better så?
Er det ok at raise spilleren fra utg+1 i dette spot, og hvad gør vi så til legia 4-bet? Kan vi nemt folde af da hans formodede range er stærk?

Hand Information
, 400 BB (10 handed).

Table Information
Seat 1: sally_os ($4324)
Seat 2: Hero ($20850)
Seat 3: gortatleva ($6961)
Seat 4: legia89 ($21266)
Seat 5: sarah1000 ($27501)
Seat 6: kayes74 ($9895) Dealer
Seat 7: i_love_72 ($18637) Small Blind
Seat 8: chanalise ($8941) Big Blind
Seat 9: fox888 ($4952)
Seat 10: philgreen1111 ($20195)

Dealt to Hero


Preflop (Pot: $600)
fox888: FOLD
philgreen1111: RAISE $800
sally_os: FOLD
Hero: RAISE $1925
gortatleva: FOLD
legia89: RAISE $4860
sarah1000: FOLD
kayes74: FOLD
i_love_72: FOLD
chanalise: FOLD
philgreen1111: FOLD

[replay]18528[/replay]

14-05-2013 08:59 #2| 0

Puke spot.

Mod en 12/10/5,6 spiller ville en hånd ala AQs normalt ryge i mucken herfra som hånden er spillet. Nu har der så været en smule dynamik mellem jer, og personligt slipper jeg (nok for) sjældent AK preflop i de her tours, så jeg ender nok med at jamme, men det er bestemt ikke ligefrem et spot vi printer $ på.

Så har egentlig ikke noget imod et stramt fold.

Går ud fra du 5 bet jammer hvis original riser 4 better ik? Ellers så flat første gang.

14-05-2013 09:41 #3| 3

Jeg kan egentlig godt lide et flat af det første raise. Især nårvillain er seminy ved bordet. Fint nok han har åbnet et par gange og at du er obv er foran hans range og 3bet er obv ik skidt.
Det bliver bare så irriterende at skulle ind med 50bb med AKo mod en early raiser, hvis han 4better, når vi ik har dynamik med ham.
Call åbner også op for squeezes bagved, som kunne blive lækkert.

Som spillet handler det om om du tror villain har en bandit 4 bet range her. Jeg synes ik hans sizing ser bandit agtig ud. Ville oftere forvente 4200 eller mindre fra en skummer.

Hvor aktiv har du været med 3bets? For det er obv et fint spot at cold4bet skumme i, hvis villain har set dig 3bette lidt før, når en ny aktiv villain nu åbner.

Der kan være for og imod båd ind og væk, men mod en villain der har 3bettet dig nogle gange før og som har foldet af til 4bet, kan jeg ik komme væk nu

Men som sagt vil jeg umiddelbart helst betale lige her i stedet for 3b.

14-05-2013 14:55 #4| 0

Koller said it!

14-05-2013 16:52 #5| 0

Gode inputs, tak!

Jeg har haft en 3-bet procent lidt højere end gutten her, så jeg har været rimelig aktiv. Jeg tror 4-bet-villian har udset mig til at gå tilbage på, da han ikke rigtig har spillet tilbage på andre, så jeg tror helt klart han kunne gøre det med skrald her.

Andet scenarie: Jeg flatter initial raise, villain 3-better, ini folder, jeg caller et bet på vel omtrendt 2500. hvis floppet slår 345, hvordan skal den så spilles derfra?

15-05-2013 11:27 #6| 0
TiltingTeit skrev:
Gode inputs, tak!

Jeg har haft en 3-bet procent lidt højere end gutten her, så jeg har været rimelig aktiv. Jeg tror 4-bet-villian har udset mig til at gå tilbage på, da han ikke rigtig har spillet tilbage på andre, så jeg tror helt klart han kunne gøre det med skrald her.

Andet scenarie: Jeg flatter initial raise, villain 3-better, ini folder, jeg caller et bet på vel omtrendt 2500. hvis floppet slår 345, hvordan skal den så spilles derfra?
c/c flop imho og evaluer turn. Med gutter og 2 overkort kan jeg ikke se mig selv folde nogensinde i det spot. c/r virker spewish og c/f virker dårligt.
15-05-2013 17:35 #7| 0
TiltingTeit skrev:
Gode inputs, tak!

Jeg har haft en 3-bet procent lidt højere end gutten her, så jeg har været rimelig aktiv. Jeg tror 4-bet-villian har udset mig til at gå tilbage på, da han ikke rigtig har spillet tilbage på andre, så jeg tror helt klart han kunne gøre det med skrald her.

Andet scenarie: Jeg flatter initial raise, villain 3-better, ini folder, jeg caller et bet på vel omtrendt 2500. hvis floppet slår 345, hvordan skal den så spilles derfra?


Så spiller du den således, at du tank 4-better pre for at give ham indtryk af, at du har fået nok og han kan spewshove det i fjæset på dig med sin AJs. Det sker nok ikke alt for ofte, men trods alt en vis % af gangene, dynamikken taget i betragtning - når han har været lidt efter dig, kunne han sagtens levelle sig selv til at tro, at du "bukker under for presset". En del af gangene tankshover jeg også bare, fordi han må gå ud fra, at vi aldrig gør dette med toppen af vores range og det efterlader et indtryk af, at vi gerne vil skabe maksimal FE, hvilket bør kunne fremkalde nogle for lighte calls.

Edit: Med dynamikken in mente 5-better jeg helt sikkert lavt her for at induce spas. Dynamikken er helt oplagt til at han skal tage cold 4-bettet og han forstår sandsynligvis også, at du har et godt 5-bet spot. Så jeg clicker den tilbage til ham.

Edit 2: Jeg ved ikke, hvor vild jeg er med at calle her, vores hånds styrke og stack to pot ratio taget i betragtning - vi er left lidt over et potbet. Ja, vores range dominerer hans, men det giver vel mest mening bare at realisere vores hånds equity+FE (selvom vi nok ikke har super meget FE her). 4-better han mindre end aktuelt her har jeg det bedre med at flatte hans 4-bet, selvom der imo er fine argumenter i gameflowet for at 5-bette - enten shove eller CIB-ish, begge dele kan retfærdiggøres og det er næsten mere en smagssag end noget andet imo.
Redigeret af Kagekat d. 16-05-2013 02:16
16-05-2013 00:28 #8| 0

Jeg endte med at shove i spottet, og han caller efter lidt tid med hvad jeg må formode er den laveste del af hans value-range i spottet, nemlig QQ. Jeg taber flippet, men ja sådan er det jo.

Jeg vil rigtig gerne have callet ini raise oprindeligt, men hvis jeg endelig skal 3-bet, vil jeg 5-bette til 7800-ish efter hans 4-bet, for så at kalde af til et shove.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar