AK, prima 200K

#1| 0

Prima 200K, blinds er 1K/2K. Vi har 45K som er ca. avg.

Får AKs UTG og raiser til 5500. UTG+1 reraiser os til 10500. Han efterlader 16K. Foldet til os. Vi folder.

Std tourney spil?

26-02-2007 02:38 #2| 0

Ingen reads btw, mener han var ret ny ved bordet.

26-02-2007 02:50 #3| 0

std. ja

26-02-2007 03:32 #4| 0

Jeg caller og ser floppet.

26-02-2007 03:36 #5| 0

det er også umiddelbart det dårligste valg.... lad være med at call.... push or fold, og fold er et fint valg når du ikke har nogen reads og masser af chips bagefter :)

26-02-2007 07:50 #6| 0

Du kan ikke folde AK, når han sidder med 13bb. Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre.

Alt, alt for weak.

Jeg sætter ham AI.

26-02-2007 11:12 #7| 0

Jeg er AI, men jeg er også en tour-fisk, der har spillet for meget cash.

26-02-2007 14:08 #8| 0

Standard AI.

26-02-2007 14:20 #9| 0

Push eller fold....begge kan forsvares.....men jeg er villig til at gamble med AKs i denne situation så jeg tror også at jeg pusher.

26-02-2007 14:46 #10| 0

Jeg synes under ingen omstændigheder et fold af AK kan forsvares når villian sidder med cirka 13bb. Med mindre man selvfølgelig ikke går efter at vinde. Det er den slags moves, der er stort varians, fordi man ofte vil være ude i et flip, men de skal altså tages hvis man vil opbygge sig en ordentlig stack.

Ja det viser nok styrke at han clickraiser, men jeg har alt for ofte set AQ/AJ gøre det til jeg vil tillægge det for stor værdi.

26-02-2007 18:38 #11| 0

det som i ikke overvejer er, at de eneste hænder i ønsker at se er AQ og meget måske AJ. Resten er dårlige scenarier da jeg går ud fra du mener du er bedre end snittet og ikke ønsker at tage "dårlige coinflips"(push uden FE).

Mit store problem med hånden er at du overhovedet ikke har nogen FE + at det er UTG+1 du er oppe imod.
Dvs den range som han kan raise dig med er: 88(måske enda kun TT)-AA, AQ (jeg tror virkelig ikke at AJ hejser os her) og AK.

Er dette et godt spot at pushe/calle på uden reads?

26-02-2007 18:47 #12| 0

Selvfølgelig overvejer vi det, men vi har allerede investeret 5,5K så vi skal betale 22K for at vinde i alt 55K.

Vi skal altså blot have en equity på 40.

Har du desuden overvejet hvor meget fe et clickraise fra en shortie har, hvis han kan få én til at folde AK?

26-02-2007 18:50 #13| 0

Pusher her ca. hver gang. Mod TT+, AQ+ er vi bedre end et flip, og der er mange døde penge i potten.
Call er ikke en option i dette spot IMO. Vi får ikke betaling af hænder vi slår på floppet, som vi ikke får betaling af PF. Det giver desuden mindre PPs mulighed for at slippe væk på A/K-high flops (medmindre de rammer et set).

Skal have reads for at folde den her.

26-02-2007 19:08 #14| 0

@ rooger, vi er ikke bedre end et flip mod TT-QQ.... der er vi inde til et Frivilligt dårligt coinflip.

Jeg mener jeg kan få mere ud af en stack på 20bbs, end at få skillingerne ind her.
+ vi efterlader os selv til en omgang blinds med 9bbs tilbage, og 7½ når de har rundet....

@ løp

er du klar over hvor store løg han ska ha for at lave det her med andet end the goods? UTG+1 raiser jo ikke UTG med KJ,KQ,AT,AJ medmindre han er helt væk(hvilket vi ikke ved da vi ikke har nogen reads)

please enlighten me if im totally off, for så har jeg et mega leak.....

26-02-2007 22:25 #15| 0

Jungle, Hostrup, butch, kongsgaard mf....?

26-02-2007 22:55 #16| 0

jeg pusher også stort set hver gang....der er sgu ikke noget ved at sidde og fedte rundt......byg en stack og kom videre!

26-02-2007 22:59 #17| 0

Jeg skubber også langt de fleste gange her.

26-02-2007 23:43 #18| 0

Easy Push...

26-02-2007 23:49 #19| 0

@macstarr

Som jeg tidligere har beregnet skal vi højest have 40 % equity for at det er +ev at sende skillingerne til midten.

Med godt 20bb er turbo ved at nå et stadie i touren, hvor han skal tage nogle kalkulerede risikosituationer, for at opbygge en ordentlig stack, der kan sætte maksimalt pres på sine modstandere. Han får tildelt AKs(lad os sige i ), raiser til små 3bb og bliver clicket af en spiller med cirka 13bb i alt.

Jeg forstår godt argumenterne for et fold. Der er ofte følgende scenarier: Enten er vi helt væk mod esserne/skidt inde mod KK, eller også har vi et flip mod QQ-, som hvis det tabes, efterlader os short. Desuden signalerer et click stor styrke, og sandsynligheden for en monster. Et click skriger af et ønske om action.

Et click er dog et underligt play i dette spot, og jeg har virkelig tit set nogle lidt skæve handsker gøre det, fordi dette move ofte signalerer store kort, hvorfor fe er enorm. Således også i dette tilfælde, hvor AK kastes i mucken.

Grunden til det er underligt play, er at en stor handske ofte vil få betaling, når han tilbyder utg-raiser odds 1,5:1, hvis blot han sender stacken til midten.

Det er således ikke indlysende logisk at et click skulle være et bedre play end et skub, og derfor er jeg stor tilhænger af at vi blot opstiller en gruppe af hænder, som villian ville føle er godt inde mod HERO.

AQ+ og TT+ er et godt bud. Det er lidt snævert, men kritikerne vil nok komme farene, så jeg vælger at fjerne tvivlsomme hænder, for at komme dette i møde.

-Af hænderne TT-QQ er der hver 6 kombinationer hvilket giver i alt 18. Mod disse har vi cirka 45%

-KK er der når K er væk tre kombinationer. Mod disse har vi 33%

-AA er der ud fra samme logik tre kombinationer. Mod disse har vi 11%

-AQ er der, når A er væk, 12 kombinationer. Mod disse har vi omkring 70%.

-De 12 AK-kombinationer påvirker ikke vores equity sønderligt.

Vi har altså i alt 18+3+3+12=36 kombinationer.

For at tage hensyn til skeptikere, som mener AQ ikke er voldsomt sandsynlig halverer jeg dens antal, og gør det til 6.

Der er altså i alt=30 kombinationer.

I 18 af tilfældene(TT-QQ)udgør 18/30=60% har vi 45% equity=27

I 3 af tilfældene(KK) som udgør 3/30=10% har vi 33%=3

I 3 af tilfædene(AA) som udgør 3/30=10% har vi 11= 1

I 6 af tilfældene(AQ) som udgør 6/30=20 har vi 70% equity=14

Disse udregninger giver os en equity på i alt 44, og gør det altså isoleret set til +ev.

Nogle vil så indvende(et argument jeg ofte selv bruger), at vi i en tour, hvor vi har edge, ikke har interesse i at få mange skillinger ind i et flip. Dette er som sådan også rigtigt, men dette gælder især hvis HERO har en stack, hvor han er mere end med og har mulighed for virkelig at presse sine modstandere. Dette er ikke tilfældet her.

Turbo befinder sig "kun" på average, hvilket som sådan er fint nok, men for virkelig at kunne komme ud over stepperne og spille et godt endgame kræver det man har en stor stack, fordi man ved at spille aggro kan sætte andres tourliv på spil uden at risikere sit eget. Lidt forenklet sagt.

For at opnå den skal man ud og fange nogle coint flips, og når man her kan finde et, der efter min mening er klart +ev, bør man ikke se sig tilbage.

Ja man vil ofte ryge ud til TT, KK eller bliver suckoutet af AQ, men de gange hvor man ikke gør, er man rigtig godt klædt på til resten af touren.

I en metagamehenseende er det heller ikke uvæsentligt at du signalerer over for bordet, at du ikke er bange for at sætte dit tourliv på spil.

26-02-2007 23:51 #20| 0

Hvis jeg ved, at han er en tørfisk (en dårlig én) kan jeg muligvis smide denne preflop. Dog clicker de rigtige fisk oftere AA end dette reraise, og selvom det måske er at overtænke situationen en smule, tror jeg faktisk det åbner hans range en smule.

Jeg prøver selv i øjeblikket at overveje hvor meget mine chips er værd, da jeg tidligere har kaldt short stacks for tyndt, og undskyldt det med pot odds, som reelt ikke har været fair i forhold til hans range...

Men når vi ingen reads har her, tror jeg også vi er bedst ude ved at smide skillingerne til midten...

27-02-2007 09:46 #21| 0

@Jungle

Mener du ikke AQ er i hans range?

Fjerner vi AQ er vores equity på cirka 40. Altså det krav vores pot odds stiller.

27-02-2007 09:59 #22| 0

Den kan sagtens foldes.... Harrington har et eksempel 99% præcist ligesom det du stiller der og han siger man skal folde.. så du har i det mindste hvis ikke kun mig så en teoretiker bag dig ;)

Som andre siger kan et push også sagtens forsvares. Men jeg folder her 8/10

27-02-2007 10:01 #23| 0

@Johnson hvor står det?

Kunne godt tænke mig at se på det?

27-02-2007 10:26 #24| 0

@løp

sad og læste i den for en uge siden og da jeg så denne hånd kunne jeg huske det... men har ingen erindring om hvor i den det står henne. Mener det var HoH 2... så sry..

27-02-2007 14:19 #25| 0

@ Løp
Når han IKKE klikker, mener jeg faktisk det åbner hans range en smule, så AQs kan godt komme med i vores beregninger, synes jeg :-)

27-02-2007 14:24 #26| 0

@Jungleras

Det er jeg godt klar over. Men du mener altså ikke AQ er i villians range som spillet?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar