AK nl400

#1| 0

Ingen reads. Jeg har aldrig spillet med villain.

Effektive stacks er ~400$

Foldet til mig på knappen, der laver det til 15 med
A K. SB caller, og bb folder

Flop: A 5 8 , pot = 34

SB skyder 27, og jeg vælger at calle.

Turn: T, pot = 88.

SB checker, og jeg skyder 66. Han går instantly all-in for ~290 mere.
Jeg skal calle 290 for ~510-515.

Hvad gør jeg, og hvad har villain?

26-01-2006 18:08 #2| 0

Han har vel oftest A10, 555, 888, TTT?
Jeg kan ikke se ham have AJ, AQ, 6/7 eller x,x. Uden reads må det være et fold.

26-01-2006 18:42 #3| 0

Jeg raiser floppet og folder til et raise, du får for lidt information fra dit call.

Anyway, som spillet er det et klart fold imo. Det er WA/WB og langt oftest vil du være WB. Enten er det et stone cold bluff eller også er du slået, AQ spiller ikke sådan der imo.

26-01-2006 18:51 #4| 0

Du er aldrig i fantastisk form her. Kun på meget gode dag har Villain AQ-J. Ellers har han et set, AK, AT, 67, QJ, Ax. Du er favorit mod de tre sidste, men det opvejer ikke de gange Villain har dig crushed med de andre hænder.

Peter

26-01-2006 19:01 #5| 0
OP

Eftersom Hardgrove har gjort det til sin specialitet at poste fra villains synspunkt, valgte jeg at gøre det samme.

I de fleste tilfælde har jeg med dette spil: set, AT, JQs. Som I alle siger, er han aldrig pokkers langt foran. Jeg tænkte, at han ville gennemgå noglelunde de samme tanker som jer og folde sit ene par. Han var dog ikke af samme mening og callede.

Jeg flasher T9s og rammer min 14-outer på river - og bliver ikke godt modtaget i chatten :). I denne hånd lavede han isoleret set et godt call, men i mange tilfælde trækker han dødt til næsten dødt.

Kan I lide mit spil mod en ukendt nl400-spiller?

26-01-2006 19:15 #6| 0

Grunden til at jeg ikke mente at han var på var at jeg syntes det virkede for dumt at pushe når han næsten fik odds til at kalde :)
Derfor kan jeg ikke li" det. Han giver dig næsten odds - inkl. implied odds er det fint call. Hvis du godt kan li" varians, så skub løs - ellers kald.

26-01-2006 19:16 #7| 0

du har bare gjordt det til en vane at trække mirakel kort ud på river vs. AK lol :)

26-01-2006 19:28 #8| 0

Jeg kan godt lide dit spil; jeg laver ofte tilsvarende spil. De fungerer super godt når man rammer! ;) Ej, selv hvis Villain caller hver eneste gang er det ikke meget -EV isoleret set, og så har det gode meta-game fordele.

Desuden er mange standart NL400/NL600-spillere på Party meget tighte og kan ofte presses af marginale hænder (der er dog også de andre, som jeg aldrig kan få til at smide uanset hvor meget jeg så end høvler i midten). Det tager dog ikke lang tid at spotte de stramme.

Peter

26-01-2006 19:42 #9| 0
OP

@Lius

Jeg behøver ikke en super river mod dig - jeg caller dig bare ned med bottom pair hver gang :)

Jeg fandt senere ud af, at min modstander er en 4-tablende svensker, så i løbet af den næste tid viser jeg kun monsters, når jeg er i en pot med ham :). Han mente i hvert fald, at jeg var verdens største fisk.

Takker for kommentarerne.

26-01-2006 19:44 #10| 0
OP

@sasuke

Jeg kan ikke lide at calle ned med en drawing hand oop. Jeg vil hellere bette løs, så jeg kan få ham til at folde hen ad vejen.

Jeg har det fint med lidt varians, det giver noget ekstra spænding i den daglige grind! ;)

26-01-2006 19:45 #11| 0

Hvad havde du gjort med 9Ts hvis han havde givet på nakken på floppet som jeg foreslog?

26-01-2006 19:50 #12| 0
OP

Jeg havde foldet, medmindre han lavede et raise, som jeg med god samvittighed kunne calle mht. implied odds. Det er den kedelige bagside af at lede ud med en drawing hand.

EDIT: Og implied odds er selvfølgelig ikke så store, når man trækker til en flush.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar