AJs turnlinje, NL100€

#1| 0

Hej!

Villian i hånden er en reg, han spiller 20/18/3 og ser hero som 19/15/4 ca.

Jeg har tidligere stacket ham i denne session hvor jeg CR 33 på QJ3tt og han insta 3better KTs og vi får det ind.

Til hånden

***** Hand History for Game 3008960479 ***** (Prima)
$100.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, December 08, 12:02:30 ET 2009
Table La Rochelle (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: Noidea89 ( $106.80 USD ) VILLIAN
Seat 2: MrKlonkAlot ( $118.88 USD )
Seat 3: EvaBraunie ( $100.50 USD )
Seat 4: SethGecko ( $101.00 USD ) HERO
Seat 5: cjjacko ( $116.13 USD )
Seat 6: tritolo82 ( $30.96 USD )
EvaBraunie posts small blind [$0.50 USD].
SethGecko posts big blind [$1.00 USD].
Dealt to SethGecko A J
cjjacko folds
tritolo82 folds
Noidea89 raises [$4.00 USD]
MrKlonkAlot folds
EvaBraunie folds
SethGecko calls [$3.00 USD]

Preflop 3better jeg engang i mellem, men oftest bliver det bare til et flatcall

** Dealing Flop ** A T 4 Pot 8.5
SethGecko checks
Noidea89 bets [$6.00 USD]
SethGecko raises [$21.50 USD]
Noidea89 calls [$15.50 USD]
** Dealing Turn ** 8 Pot 51.5

SethGecko bet/caller? check/caller

Når turn blanker af her synes jeg ofte jeg kommer i tvivl om hvad den optimale linje er.

08-12-2009 12:27 #2| 0

Husk potsize :)

Jeg leader turn, omkring 34-36 stykker og caller et skub

08-12-2009 12:34 #3| 0

Fint bare at flatte preflop. Vi kommer ok ind ved at bet/calle, så det er mit default play. Better nok lavere, da det måske kan induce villain til at shippe suckerflushdraws etc. F.eks. 22 or so.

08-12-2009 12:42 #4| 0

Ingen grund til nogensinde at 3bette AJs pf. Du laver en fin hånd om til et bluff.

Jeg kan bedst lide at check/calle turn, da jeg vil tro villain er foran i de fleste tilfælde her med AK/AQ/AT/TT/44. Af og til er vi selvfølgelig også foran hænder som QQ/JJ/99/ evt. lavere flushdraws, men dem tror jeg han 3better AI.

Reevaluer når river falder :)

08-12-2009 12:43 #5| 0

Jeg skubber på floppet.

Som spillet checker jeg turn, idet villain imo har en meget polariseret range efter reraised flop. Enten har han dig næsten knust med et set/to par/bedre Ax. Ellers har han air/et flush draw.

Better han, kommer pengene selvfølgelig til midten. Men synes klart han skal have muligheden for at bluffe/semibluffe turn.

08-12-2009 12:46 #6| 0
OP

@Tassadar

Skubber på floppet? dvs. 94 ind i en pot på 14.5? =)

08-12-2009 12:53 #7| 0

@ Espeex.

jeg er Styre4vilt på Unibet btw. ;-) Vi clashede lidt for en uges tid siden.

08-12-2009 12:58 #8| 0

Jeg er ret sikker på Tassadar har kommet til at bytte om på hvem der var hvem..

Nåh, til hånden.

Fint nok PF, men du skal ikke lytte til Acecobar når han siger "ingen til grund til nogensinde at 3bette AJs PF", da villain åbner fra CO og spiller 20/18. Han har således en del hænder han åbner med som er svagere end vores og samtidig en masse hænder, som vil respektere et 3-bet OOP fra en spiller som dig.

Personligt foretrækker jeg 3b for at tage kontrollen og generelt holde den aggressive linje. Det eneste minus er selvf. at du er ude af pos., og du skal i øvrigt være lidt påpasselig med A-høje flops hvis han caller dit 3b PF. Jeg ville c-bette alle flops, som IKKE indeholdte A-høj (pånær når vi også har FD..). Og bluffcatche på A-høj de fleste gange.

Anyway, som spillet, synes du skal passe på med at lægge så mange skillinger ind på turn, at du er obv committet, med mindre du da nogle gange bluffer, hvor du repper commit... og folder. Gør de fleste vel ikke, så her ville jeg bette 24-28, så har du også stadig ca. ½stack tilbage, som du evt. kan skyde ind på river, hvis han bare caller. Den samme linje kunne man sagtens lave med et bluff, derfor bliver du nok kaldt lightere. Men med jeres stats, går jeg udfra der ikke er den store dynamik og du er nok ikke en vild bandit? Så check/call på blank river er nok bedre, fordi jeg ikke kan se hvad han caller 2 streets med, som vi har slået. Og så shove når du improver..

08-12-2009 13:10 #9| 0

@ msm

Du siger selv at han vil "respektere et 3bet", og dermed folde, går jeg udfra du mener? Så laver vi jo netop vores hånd om til et bluff, da vi må formode vi ofte er foran, og kun bliver kaldt af hænder der er foran, og i så fald har en sur situation. Jeg vil hellere 3bette TJs end AJs her.

Er jeg helt off?

08-12-2009 13:23 #10| 0

@ Acecobar

Nej, du er ikke helt off. Jeg skriver, at det er fint nok PF, men jeg foretrækker bare at raise.

For det første, hvis jeg kan vinde $5.5 ($4.5 profit..), hver gang jeg sidder i BB med AJs, så er jeg fint tilfreds. Samtidig opbygger det et image om, at vi ikke giver gratis blinds væk/eller forholder os passive i blinds ved bare at calle. Desuden giver det en generel agressionfactor til vores spil, som vi jo alle ved er profitabelt, hvis man udnytter det korrekt.

For det andet, så vil han da helt klart calle lightere end AQ+ og JJ+ IP går jeg ud fra? Ellers så skal han da 3-bettes hver gang... Og hvis han caller lightere, så er der hænder i hans range, som vi har 50% equity imod at least, og med potkontrol er vi dermed favoritter. I like.

08-12-2009 13:45 #11| 0

Ja, byttede rundt på hero og villain. Ignorer min post!

08-12-2009 14:45 #12| 0

PF er fint nok, og 100 % dynamik, read og imagebaseret, om der skal 3bettes eller flattes.

CR'er jeg floppet, har jeg ingen planer om at sløve ned på turn.

08-12-2009 16:38 #13| 0

Til jer der better turn efter CR, hvad vil i opnå med det præcist?

08-12-2009 17:32 #14| 0

@joonas

Fordi at et turnlead er aktuelt for mig, er fordi vil balancere min range.. Da jeg ligeledes ville kunne spille sets, 2pair og andre draws på samme måde..

Desuden better jeg turn for at få value fra andre FD..

08-12-2009 17:58 #15| 0

Jeg kan bare ikke rigtig se særlig mange dårligere hænder i villains range der caller ned. Fair nok at ville merge ranges, men det ændrer bare ikke på at villains sjældent caller dårligere Ax på turn. Vi blocker jo nogle flush kort, så den bliver også svær.

Egentlig tror jeg hellere jeg vil check calle flop, for at have den range endnu stærkere istedet, velvidende han nemmere kan barelle mod en relativt weak range hos os, end at calle det off selv.

08-12-2009 18:06 #16| 0
Pokernets ME vinder !

Forstår heller ikke turnbet når vi har så meget showdown value.. Vi spærrer også for mange combos af flushdraws og villain shipper jo aldrig A9 når vi better her?

Check-call og reevaluer river.. Kunne godt finde på at monkey shove ud i ham hvis vi klonker, fordi vores linje giver nul mening.

Jeg tror faktisk heller ikke jeg C/R flop, medmindre jeg har en eller anden sær dynamik med villain der gør at han kan floate mig med hænder som KQ eller whatever. Der er super meget value i at C/C flushdraws engang i mellem, fordi folk altid forventer en aggressiv gut vil C/R dem, og dette er et perfekt spot at gøre det i, når vi også har showdown valuen.

@Perbaad
Synes helt seriøst at balancing er så overvurderet på NL100. De fleste regs kommer aldrig til at bruge det i nogen sammenhæng, at du sagtens kan have en bred range når du turnbetter efter CR på et flushdraw board.

08-12-2009 20:17 #17| 0

@Joonas/Walth

Egentlig en fin pointe med at CR + bet turn folder det meste vi slår ud, og jeg er egentlig også helt enig mht at balancering er overvurderet på NL100.

Men c/c på flop, turn og river så? og hvis vi klonker turn (2 par eller flush), checkraiser i så eller venter i til river med at leade?

09-12-2009 01:08 #18| 0

Det handler mere om hvad vi har af dynamik og formodning om hvad den enkelte villain kan. Som udgangspunkt check caller jeg nok både flop og turn, og som walth siger vil det være frækt at donkshove river, da toppen af rangen som ninja nits hernede valuebetter alligevel caller shove, og vi så muligvis får et par af de checkende hænder til at køre den helt styre tyrecalle fest.

Med det være sagt, kan både lead turn, CRAI turn, etc være fine linjer, men det er alt sammen afhængigt af hvilken effekt det har på villains ranges.

09-12-2009 04:11 #19| 0

jeg ville c/c flops, all day everyday... især når du er blank på hvad du skal gøre på 8h :-)

09-12-2009 09:18 #20| 0

Når du c/r'er et A high board, repper du ofte ret slim, hvilket betyder der ofte er draws i din range.

Hvis jeg vælger at c/r'e flop her, bet/caller jeg turn fordi jeg ville gøre det med alle hænder jeg c/'er flop med - og fordi jeg kun c/r'er flop hvis det er for value med AJ.

Jeg kan dog bedre lide at c/c'e langt de fleste A high flops med stort set alle holdings.

09-12-2009 14:15 #21| 0

PF:
Fint bare at flatte PF, kan som udgangpunkt ikke li at 3b sådan en hånd uden speciel dynamik eller uden vi er oppe mod en mere LAG´ish villan der kan calle med en range vi er bedre inde mod. Den spiller ikke særlig godt i 3b pots og vi mister alt for meget value hvis vi må drysse til et 4b.

FLOP:
Hvad er ideen med at raise floppet.... don´t like..... Vi får ham vel bare til at:

1. folde alle de hænder vi er foran mod
2. giver ham ikke mulighed for at fortsætte et evt. bluf
3. vi har fin showdown value og vi kan næppe være bange for at give freecards, da villan vel ofte max. har 3 outs

Jeg tror ofte bare jeg caller, med mindre jeg er ret sikker på jeg kan få villan til at drysse evt. AK-AQ.

09-12-2009 15:26 #22| 0

Jeg synes egentlig, at det er svært at spille denne hånd dårligt. Alle linier er imo okay. Når han caller CR på floppet er hans range imo stærkt skewed imod AK,AQ, AJ, hvorfor et check-raise på turn kunne være frækt (hvis der er FE), da dette move ser meget stærkt ud, og vi stadig har outs, hvis han er en nonbeliever.

Check-call flop er også ganske godt, da vi undgår at dårligere esser folder, han kan fortsætte et evt. bluff, og hvis han har et lavt flushdraw får vi stadig value hvis den rammer. Nogle regs folder lave flushdraws til check-raises på floppet, andre skubber dem næsten altid, hvis han er sidstnævnte type vil jeg hellere check-raise end at check-calle.

09-12-2009 18:01 #23| 0
OP

Tak for alle inputsne, vil oftest c/calle sådan et her board fremover.

Jeg bet/callede turn vs Villains AKo

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar