AJ mod LAG 4-handed, 200BB dyb

#1| 0

Fiskene har forladt bordet og jeg sidder tilbage med 2 tags og en meget LAG spiller til venstre (villain).

Villain (Dexxter23) spiller ca. 40/30/7 - 15% 3bet over lidt mere end 100 hænder (dog kun ca. halvdelen fra denne session)

Jeg selv har spillet pænt nittet 16/15/2.8/ - 5,5% 3bet på dette bord

Vi har begge opbygget vores stacks uden at komme til showdown i store pots. Jeg har kun clashet med villain en enkelt gang:

Dexxter23 ($209) (Villain)
hossa88 ($179)
the_czar ($105)
Hero ($239)

Dexxter23 posts (SB) $0.50
hossa88 posts (BB) $1

Dealt to Hero Q Q
fold,
Hero raises to $2.50
dexxter23 calls $2
fold,
FLOP ($6) 2 8 2
dexxter23 bets $3
Hero calls $3
TURN ($12) 2 8 2 4
dexxter23 bets $7
Hero calls $7
RIVER ($26) 2 8 2 4 A
dexxter23 checks
Hero checks
Hero shows Q Q
(Pre 84%, Flop 96.2%, Turn 100.0%)

dexxter23 shows 9 T
(Pre 16%, Flop 3.8%, Turn 0.0%)

Hero wins $24.70


Alt i alt en meget LAG og bluffy modstander der leger Isildur og vil vinde alle pots, men dog uden nogen særlig dynamik med mig.

Og nu til hånden:

hossa88 ($177)
the_czar ($97.13)
Hero ($253)
dexxter23 ($204)

hossa88 posts (SB) $0.50
the_czar posts (BB) $1

Dealt to Hero J A
Hero raises to $3.50
dexxter23 raises to $12
fold, fold,
Hero raises to $26
dexxter23 calls $14
FLOP ($53.50) A Q 4
Hero?


Kommentarer til preflop og forslag til senere streets?

15-02-2010 00:14 #2| 0

4bet større. Du vil gerne have ham til at folde, og han folder jo intet når han får så gode odds 200BB dybe i position.

Begrænset hvor meget value du kan hente, så det er bedre at gå efter at få ham til at bluffe. Derfor c/c flop, reevaluer turn.

15-02-2010 00:25 #3| 0
OP

Enig i større 4bet dyb, var en fejl.

15-02-2010 00:33 #4| 0
OP

I får lige et street mere inden jeg hopper i seng...:

** Dealing Flop ** [ A, Q[, 4 ]
Hero checks
dexxter23 bets [$33.00 USD]
Hero calls [$33.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 9 ] (pot 120$)
Hero checks
dexxter23 bets [$56.00 USD]

15-02-2010 10:30 #5| 0

Jeg vil hellere folde end 4 bette en sådan type oop 200 BB dybe med AJ off. Det er godt illustreret af at du flopper jinx og stadig ikke ved hvordan du skal spille den.
Når du C/C hans udstik på flop, kan han spille dig perfekt resten af hånden.
Dette kan han da du ligner præcis hvad du sidder med.
Hvad er din plan for resten af hånden ? Jeg formoder at du vil check kalde ned på turn og river ?
Som spillet leader jeg ALTID dette flop ca. 25-30 med plan på at skyde turn og evt. river.

lors


15-02-2010 10:39 #6| 0

4-bet større PF 200 bbs dyb. Jeg går ud fra at det er for pure value du 4-better?
Hvad er planen preflop? At gå broke på J/A high boards?

Hvis jeg better er det for at gå broke, hvilket egentlig også lyder fornuftigt mod sådan en type.

Dog tror jeg, at jeg c/c'er for at få ham til at spasse ud, hvilket jeg tror der er større sandsynlighed for at han gør, end hvis du better.

Den eneste bagside til det er, at du har givet ham så gode odds preflop at han aldrig folder noget til dit 4-bet, så han kan have et hav af forskellige draws.

15-02-2010 12:23 #7| 0
Pokernets ME vinder !

Elsker C/C samtlige streets her.. Han virker bluffy og voll tyret, giv ham chancen for at lave gris..

15-02-2010 12:38 #8| 0

Som walth

Jeg har dog ikke noget i mod et 1/3 pot c-bet på floppet.

Fold er selvfølgelig udelukket postflop med top par.

Jørn

15-02-2010 14:18 #9| 0

Enig med store Walth. Synes lead er dårligt i det spot her. Vi folder ikke, så vi kan ligeså godt makse vores value ved at lade ham bluffe værre.
Synes det er noget vrøvl at sige, at han kan spille hånden perfekt, hvis vi C/C flop.. Det er lige omvendt. Han kan fortsætte med at spille hånden dårligt, hvis vi C/C.

Jeg valuebetter i øvrigt river i hånd 1:)

15-02-2010 14:45 #10| 0

@Dimensiom

Ligefrem vrøvl ved jeg nu ikke. Hvis villain bare er lidt tænkende ved han godt at hero primært har AK, AJ.
Kan bedst lide at have initiativet (lille flop lead a la Thyssen) og synes at hero står med en klam beslutning når villain rester river.

15-02-2010 14:56 #11| 0

Hvorfor i alverden skulle han vide vi primært har Ax når vi check caller floppet? Det er skuda noget vrøvl :)

Jeg ccer også alle streets som han spiller her.

15-02-2010 15:07 #12| 0
Pokernets ME vinder !

@lors

Ax er da overhovedet ikke den primære del af rangen..

15-02-2010 16:46 #13| 0

Mega skidt at 4better AJo 200bbs dybe, nu kan du selv se hvorfor.

Betal hans RR eller fold.

15-02-2010 17:20 #14| 0

4bettet preflop er som bluff og selvfølgelig ikke for value. AJo er skidt at spille postflop OOP, så derfor er det bedre at folde end at calle. Men AJ har rigtig gode blokkere, og derfor har vi meget fold equity preflop. Derudover vil vi stadig kunne ramme nogle flops vi kan spille videre på hvis vores 4bet bliver kaldt, men det er altså ikke noget med at vi kan value bette 3 streets hvis vi rammer top par. Det er nærmere at vi kan ramme nogle hænder vi kan bruge til at bluff catche med eller pot controlle og bette for value hvis vi ser svaghed.

15-02-2010 22:19 #15| 0

AJo som bluff preflop=superbad! AJo for value=godt i det her spot! Hvis jeg skal forklare det, så bare sig til, men der er klart value at have i at 4bette her.

Hånden er essensielt det samme som AK i det her spot, så vi kan nemt 4bette for value og kan relativt nemt stacke af på Axx el Jxx flops. 4bet sizing er ok, normalt vil jeg gøre det lidt større, fordi hans call range stort set = hans 3 bet range.

Når vi rammer et flop som dette, er der mange linjer jeg kan li, jeg er lidt som walth, at c/c*3 kan være ret lækkert, men villain vil formentlig kun give os 2 streets value på den facon og så indse at vi trapper m AK (der er ingen forskel på de to hænder i dette spot), omvendt er det alligevel meget sjældent at vi får 3 valuebets ind her, med mindre vi kan få lov at overbette marginalt på river, når vi checker enten flop el turn, hvad ca vil svare til 3 streets.

15-02-2010 22:41 #16| 0

@pow9199
Jeg kunne godt tænke mig at høre tankerne bag value i at 4bette AJo her

15-02-2010 22:43 #17| 0

Det må du meget gerne uddybe.

AJ for value kan jeg måske godt følge, pga vi er så dybe og villain kalder med en relativ stor del af hans 3Bet-range. Men folder villain ikke oftest de hænder vi dominerer og kalder med mere spekulative hænder?

Og så forstår jeg ikke helt hvordan vi relativ let kan stacke af på Axx og Jxx-flops - Det vil vi vel aldrig være synderligt tilfredse med? Med mindre villain spewer max postflop? Eller mener du stacke af ved f.eks. at c/c 3 str?

Når du så skriver du at AK = AJ, er det fordi vi formoder at villain potcontroller i position hvis han har f.eks. AK/Q på Axx? Og hvad med QQ+ på Jxx?

15-02-2010 23:38 #18| 0

4bet AJo for value. Helt sikkert. LOL!

Hånden er essensielt det samme som AK i det her spot

OMG!

16-02-2010 00:18 #19| 0

Ok, fordi at denne type spiller, er så stor en vildbasse som han er, er det self aldrig en stor fejl at 4bette AJo for value, fordi hans call range som sagt er stort set det samme som hans 3bet range (formodet, jo længere der er imellem hans 3bet og call4bet-range, jo mindre profitabelt er 4bet). Jeg hører normalt til dem, der mener AJ er en dårlig hånd at 3bette preflop i 6max (el 4vejs) fordi vi folder så mange hænder ud vi dominerer, og kan have svært v at klare et evt 5bet, men jeg mener faktisk der er mange ting der taler for at v-4bette AJo her. De spots opstår self, om end ikke ofte, så kunne dette meget vel være et af dem.

Fordi vi er dybe, kan vi forvente villain spiller ret ærligt mod os både preflop og postflop, selvom han er en kæmpe tyr, vil vi med stor sikkerhed høre fra QQ+ og AK preflop. Derfor vil det også være ligeså safe at stacke af på Axx boards, som havde vi haft AK, igen, ud fra ideen at villain spiller sin hånd ret ærligt (med mindre vi giver han en grund til andet). Eneste problem, kan være at villain vil flatte en del af sine AQ/QQ mod os, og det kan gøre hånden sværere at spille.

Uanset af hvor svær AK el AJ kan være at spille her, har de stort set samme equity mod villains range i dette spot, eneste hånd AK gør en forskel mod, er AQ, fordi vi har 3 outs. Ellers er vi altid way ahead-way behind. AK og AJ er self ikke den samme hånd preflop, og AK har langt bedre equity i de spots hvor vi laver den til et bluff. Det dikterer dette flop dog ikke vi behøver.

Jeg håber i fangede min tanke bag 4bet her...

@Yarx

Tak for den seriøse kommentar, wp

16-02-2010 21:05 #20| 0

@ pow9199

Det er fint at du laver lange indlæg der kommer vidt omkring. Det er der mange der kunne lære noget af. Det er bare ærgeligt at du når frem til en helt forkert konklusion.

Fejlen ligger stort set i denne sætning: "Eneste problem, kan være at villain vil flatte en del af sine AQ/QQ mod os, og det kan gøre hånden sværere at spille."

Come on, det er jo det der er altafgørende. Det er ikke bare noget vi trækker på skuldrene af og lader som det ikke har den store betydning.

Både AK, AQ, JJ og QQ er det meget sandsynligt at villain flatter til et 4bet. Det er trods alt meget sjældent at man ser folk lave light stack offs preflop for 200 BB uanset hvor løse de er. Det bliver meget svært at få value mod hænder vi slår på Axx og Jxx flops. Når vi får action vil det stort set altid være når vi er domineret.

16-02-2010 22:24 #21| 0

Lad mig lige starte, jeg er faktisk enig i det du skriver, det er ikke et totalt std 4bet spot, men alt er bare så situations betinget og det her er imo faktisk et af de spots hvor vi kan v4bette AJo.

Vi har dog ikke stat el afgørende read på villain, der giver et v4bet m AJ helt den merit jeg giver den her, men som sagt, jo oftere han caller vores 4bets, jo mere profit er der i det. Vi er faktisk 52% mod en 15% range, vel at mærke hvis hans value hænder altid 5better. Dvs han har en call range ca på QQ-55, AQs-A6s, KTs+, Q9s+, J8s+, T8s+, 97s+, 86s+, 75s+, 65s, AJo+ og selvom det ikke er et drømmespot, kan vi self godt spille det profitabelt.

Jeg mener heller ikke vi skal ud og fyre 200BB af med AJ på Axx. Jeg mener at de gange vi flopper Axx, vil vi være i samme spot som med AK (som på dette flop). Jeg mener JJ-QQ og AQ-AK er så lille del af hans call-range, at disse vil 5bette, når vi er så short og dynamikken er som den er.

16-02-2010 23:05 #22| 0
OP

Mine egne tanker i spottet var egentlig ganske simple.

Vi er 4-vejs og manden er mega tyr. De 15% er fra 6-max, og nu sidder han på knappen 4-vejs, så hans 3bet range er sikkert mindst 20 % lige pt, vurderer jeg.

Jeg kigger ned på min AJo og synes den ser for god ud imod hans range til at jeg vil folde, og jeg gider heller ikke kalde oop, så jeg vælger 4bettet for at beholde initiativet.

Folder han vil jeg være tilfreds, jeg vil med god smag i munden cbettet gode boards hvor jeg misser, og planen er ellers så at lade ham skyde et par streets, hvis jeg rammer. For han vil ALTID skyde, når jeg checker.

Jeg bliver først i tvivl på river, da han skyder igen på en blank 3'er.
Men jeg får gode odds, og han har nok air ift QQ/AQ til at jeg efter lidt til kalder, tænker jeg...

Jeg får obv en sviner i chatten, da han viser 67o op.

Var det så et godt play? Don't know...

17-02-2010 01:25 #23| 0

Du spiller den perfekt imo og dine tanker på river er lige i skabet (og vigtigst af alt, fortæller at mit read var spot on ;)

17-02-2010 12:03 #24| 0

@pow9199
Tak for uddybningen, det giver (til dels) mening nu hvad du mente :)

17-02-2010 12:46 #25| 0

He he, så kan villain sgu lære det!
Nice call.

17-02-2010 17:21 #26| 0

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvorfor du kun raiser til 2.5 med QQ i den øverste hånd?

17-02-2010 17:55 #27| 0
OP

Jeg sætter nogle gange mit åbningsraise på knappen ned, hvis SB og BB 3-better rigtig meget, og det gjorde de på det her bord. Det har selvfølgelig ikke noget med håndens styrke at gøre.

Dels fordi det er billigere for mig at stjæle og folde til 3bets, og dels fordi modstanderne ofte justerer skidt til det lille raise og laver nogle lidt dårlige reraise-sizes, som kan udnyttes.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar