Agresiv preflop 10/20 Limit

#1| 0

Jeg er i øjeblikket i gang med at gå op i limit fra 5/10 til 10/20 - noget af det jeg synes er den største forskel, er preflop spillet hos modstanderne, mange af dem spiller stadig temmelig løst dog nok ikke så vildt på postflop, men de raiser en hel del mere - specielt hvis de er først til at gå med i puljen, limper ingen, istedet raiser de. Dvs. de har en Preflop raise ofte omkring 20% og en VPIP på 40%.

Hvad gør i mod dette - i reraiser vel med hænder som AK for at isolere eller hvad? men hvad med AJo, Kjo A10o, alle de semi gode hænder? og hvad med pocket pairs...

Hvad gør i selv med disse hænder hvis i er først puljen og det er i tidlig position , dvs. før CO - fold? Raise?

29-01-2006 06:00 #2| 0

Jeg går ud fra, at vi taler shorthanded:

Jeg hæver alle disse hænder først ind fra alle positioner. Du går ikke helt fejl, hvis du spiller som et fuldt bord, hvor de første 4-5 stykker har foldet (her hæver jeg også disse hænder).

Om jeg giver ekstra nakke med disse hænder afhænger af modstanderen. Ofte gør jeg, og jeg enten hæver eller folder som regel, medmindre der er en, som har synet foran mig.

Det er værd at lægge mærke til om de er lige så agressive efter flop. Ofte kan en preflop renakke, og et bud på floppet tage potten hjem HU, hvis du iøvrigt spiller forholdsvis tight.

Mht. AK, AA, AQs etc. så syner jeg ofte (20-25%) med dem, da jeg gerne vil have action fra inferiøre hænder, når jeg rammer. Desuden forsøger jeg at skifte gear, når jeg kan mærke at spillere indretter sig på mit aktuelle spil.

29-01-2006 13:22 #3| 0

Jeg er enig med nomanson i at de semigode hænder skal enten foldes eller renakkes efter forhøjelser i shlortlhanded spil, men jeg tror jeg hælder meget mere til fold end han gør. (F. eks. kunne jeg ikke drømme om at spille KJo når der er hævet foran, selv hvis det er fra cutoff og jeg selv har button).

Hvis man er først ind forhøjes.

29-01-2006 14:34 #4| 0

Agrresiviteten på 10/20 er væsentlig højere end på 5/10.

Du kan vælge lidt forskellige strategier med eks. små pp hvor du er HU. En god idé tror jeg er at identificere spillere, som du ved du kan slå og så jagte dem

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar