ændring af opgørelse 2010

#1| 0

hey gutter.
jeg er jo ikke en ørn til det her skat, så lige et spørgsmål.

hvis jeg ikke kan se mine indbetalte børnepenge/børnebidrag
skal de så indsættes i rubrik 56 på årsopgørelsen 2010
hvis feltet er blankt.

lokeboy

06-03-2011 19:34 #2| 0

SKAT har modtaget oplysninger om underholdsbidrag og børnebidrag, som du har betalt via kommunen.

Beløbet står i rubrik 56 på årsopgørelsen. Du kan finde oplysningerne i din skattemappe i TastSelv Borger på skat.dk under "Personlige skatteoplysninger - Fradragsberettiget ydelse".



Hvad du selv skal oplyse
Hvis du har betalt bidrag ud over dem, som er betalt via kommunen, skal du oplyse hele det fradragsberettigede beløb i rubrikken.

Hvis du ikke betaler underholdsbidrag og børnebidrag via kommunen, skal du oplyse det fradragsberettigede beløb, du har betalt, i rubrik 56.

Du kan få fradrag for udgifter til underholdsbidrag til tidligere ægtefælle eller børn (børnebidrag), der på grund af skilsmisse eller separation ikke opholder sig hos dig. Det samme gælder, hvis du betaler bidrag til børn uden for ægteskab. Det fradragsberettigede beløb skal også oplyses i rubrik 56.



06-03-2011 19:43 #3| 0
OP

er med på den del :)
men jeg blev lidt i tvivl når jeg syntes jeg havde opgiver dem.
men kunne ikke se dem på opgørelsen, så jeg var inde i ændring af opgørelse og kunne se feltet var blankt.

så ville bare være sikker på, at hvis de var opgivet så ville de stå i felt 56

07-03-2011 10:29 #4| 0

se eventuelt din forskudsopgørelse - står der her noget om børnebidraget?..

samt se fradraget på dine lønseddeler - passer det med hvad der står på forskudsopgørelsen?

Så skulle der helst danne sig et billede af om du har benyttet fradraget for børnebidraget eller om det skal efterreguleres..

Go fornøjelse..

07-03-2011 15:23 #5| 0

@ Lokeboy

De skal stå i rubrik 56, og det er ikke altid at SKAT får dem med, selvom du betaler via kommunen! De to første år skulle jeg selv ind og taste beløbet ind efterfølgende, i år var de der så automatisk, men fik at vide af SKAT at jeg skulle tjekke fremover da de ikke altid for dem med selvom de nu var der i år.

Så hvert år tjek om de står i rubrik 56, ellers så skal du bare selv skrive beløbet efterfølgende.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar