AA NL600

#1| 0

MP ($747.50)
CO ($1040.45)
Button ($401.84)
Hero ($961.35)
BB ($1060.80)
UTG ($600)

Preflop:/ Hero is SB with A, A. Hero posts a blind of $3.
2 folds//, CO raises to $28.32/, 1 fold//, Hero (poster) raises to $83/, 1 fold//, CO calls $57.68.

Flop:/ ($178) 4, 8, K (2 players)/
Hero bets $110/, CO raises to $320/

Hero?

Jeg har ingen reads, og er lige kommet til bordet. Spillet har høj avg pot, og virker generelt meget aggressivt (mange raises og reraises). Jeg har vundet lidt chips i en reraiset pot før hvor jeg raisede med AA og en anden callede med KQ. River board var 6Q2K6.

Jeg føler han er i stand til at forsøge at presse mig af AK her og at boardet er tilpas dødt til at de fleste standard villains bare caller med et set i 8'ere eller konger her (4'ere er vel udelukket I guess). Dog har jeg ikke lyst til at felte AA her for $1000, men er jeg nødt til det?

09-09-2006 04:15 #2| 0

Jeg caller her og c/r en ufarlig turn turn AI eller leader river for value.

09-09-2006 04:59 #3| 0

jeg chk caller ned

vh. Kaptain Calldown

09-09-2006 05:36 #4| 0

Ja... jeg skubber sgu her... Gider ikke spille AA på et farligt board... Pengene mod midten som favorit - det er hvad poker drejer sig om...

09-09-2006 08:46 #5| 0

Farligt board?

09-09-2006 10:30 #6| 0

@ Goofy: Ja, der er jo tre kort, han kan have ramt et set på! ;)

09-09-2006 10:33 #7| 0

@Acesclub

Det der er jeg sgu uenig i. Boardet er ufarligt og HERO er enten WA eller WB. Caller også og håber villian committer sig, når jeg checkraiser all in på turn. Hvis ikke veksler jeg mellem c/c og valuebet på river.

09-09-2006 12:53 #8| 0

@ Aces er det 67 du sætter ham på, så det er en hulstrit og bagdørstræk, der gør det flop er så draw-heftigt, at der bare må skubbes??
Kald og checkraise turn aal in med mindre der falder en konge...

09-09-2006 15:12 #9| 0

@alle

Jeg taler ikke om dette specifikke board, men om, hvordan jeg spiller AA generelt...
Caller man her er potten på 640 og tror de færeste smider på et farligt board, så hvorfor ikke bare få pengene mod midten preflop, så er der ikke diskussion om, hvorfor man ikke kunne smide AA, når floppet kommer JQKs

09-09-2006 15:30 #10| 0

wtf

09-09-2006 15:33 #11| 0

Ved nærmere eftertanke hælder jeg mere til acesclubdk's linje (preflop push) så slipper man for at tænke så meget

09-09-2006 16:16 #12| 0

Hehe, naar det nu ikke lykkedes dig at skubbe hele stakken ind PF, som Aces saa fremragende foreslaar, vil jeg tilslutte mig de mange andre, som valeger at calle villians raise. Ligeledes er der bred enighed om at checke turn til villian, men spoergsmaalet er, om ikke et bet, paa en ufarlig turn, fra den aggressive vililan, ville committe ham til den, foer turn, 800$ store pot og derfor legimitere et c/r ai, hvorved vi kunne faa alle hans penge til midten med den bedste haand mod en evt. AK, hvor han maaske ville vaelge at checke river bag os med den foreslaaet calldown linje.
Hvis villian derimod vaelger at checke en ufarlig turn bag os boer et valuebet paa river vaere paa sin plads.
Herved gaar vi altsaa broke hver gang den heldige krabat har ramt sit set, men lur mig op det ikke stadig er EV+ paa saadan et aggressivt tabel. Vigtigt er det ogsaa at notere sig at den statistiske sandsynlighed for at villian holder AK er stoerre end KK og 88 tilsammen...

09-09-2006 17:27 #13| 0
OP

Jeg callede og villain skubbede turn, jeg callede igen og han viste 88 op.

09-09-2006 17:42 #14| 0

Arh, damn - havde ellers gået og tænkt hele dagen over den her hånd, og nu er alle analyserne i vasken, fordi jeg har set resultatet.

Nå, men min idé var, om det var muligt at calle flop og så c/f'e turn. Hvis du får bare nogenlunde sanity-kredit ved bordet ved villain jo, at du ikke caller floppet OOP med noget dårligere end AK, hvorfor at han, hvis han skubber, sandsynligvis har noget, der kan slå alle 1-par hænder. Jeg ved ikke rigtigt, om det er en god idé - hvad siger I?

Det virker ret absurd at stacke af på så tørt et board for 150BBs med AA unimproved, men omvendt vil mange også stabbe solidt på sådan et flop, da det siger sig selv, at mange hænder vil have svært ved at tage stack-heat. Måske er det fornuftigt at stacke af tidligt i session - så folk ligesom er klar over, at hero går dybt med TP/overpair-hænder, hvor det så herefter bliver lettere at træffe den her slags beslutninger.

- AB

09-09-2006 17:56 #15| 0

Jamen hør nu her - det er da en ønskesituation det her :-)

CO stikker jo blot et standard re-raise ud, og det er da helt naturligt at der kommer et re-raise fra en der sidder i baghånd og har startet med at raise pre-flop.

Ud fra hans pre-flop raise, kan CO selvfølgelig sidde med KK, men hans big raise på Cutoff lugter lidt af noget andet. K8 kunne han meget vel have raiset med, men den risiko er du sgu nødt til at tage med raketterne i hånden.

Det mest sandsynlige er at han sidder med KT, KJ eller KQ, så giv ham et tilbud han ikke kan afslå = re-raise ham med 250$ og forvent et call. Er der no danger på turn, så smid hele dynen ind ;)

10-09-2006 06:42 #17| 0

sådan helt seriøst.... er jeg så den eneste, der mener, at man skal pushe her? bliver jo på det nærmeste latterlig-gjort i denne post....

10-09-2006 06:45 #18| 0

ARRRRRGGGHHH... Nu forstår jeg bedre, hvorfor jeg bliver latterlig-gjort... havde slet ikke læst HH ordenligt... nå, jamen så glem mine ideer, jeg spiller den som agser nævner den i dette tilfælde... Over and out...

10-09-2006 09:30 #19| 0

@hope

Så din strategi er at sætte ham på så smal en handrange at du kun kan være foran, og så fucking gayraise floppet?

10-09-2006 17:11 #20| 0

@Løpenthin

Ja, det er det lige netop.

Sidder CO med KT, KJ eller KQ, så folder han sandsynligvis et all-in re-raise. Den styrke Hero har udvist i hånden gør det umuligt at calle, medmindre man er maniac.

Et re-raise på 250$ er umulig at folde på, hvis han sidder med en af nævnte hænder. Når han har callet, er han rimeligt comittet til potten, og med Heros sidste skillinger og potodds taget i betragtning, er det igen næsten umuligt at folde hans all-in.

Det er selvfølgelig et riskey move, men er slowplay ikke også det?

Derudover viser man bordet at man er villig til at tage chancer, så man fremover kan stjæle pots med mindre bets end normalt.

Hope ;-)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar