AA i problemer. 162$

#1| 0

Samme tour som sidst, samme bord, et level senere.
Jeg har doblet via en donk, men ellers ikke gjort specielt væsen af mig.

Villain2 har ikke spillet nogle hænder siden denne hånd

Jeg har ikke set hverken v1 eller v2 ved showdown, så derfor ikke nogen reads.

V1 spiller 22/14 over 65 hænder (første hånd hidtil åbnet fra EP). V1 er tabende over 1k spil. V2 spiller 7/5 over 115 hænder. V2 er storvindende med pæn ROI.

Set i bakspejlet kan jeg godt gå med til at den skal 3bettes pre, netop fordi V1 ikke virker super skarp resultatwise. Jeg havde dog ikke oplevet noget, der skulle give mig anledning til at tro det via hans spil.
Men udover det, så er call mit defaultplay der pre.

På flop er jeg dog ret lost. Og vil egentlig gerne høre nogle tanker omkring både, hvad vi gør når V1 leader ud i os. (Call er ikke super sexet..) og efter vi bliver squeezet af en tight fyr..

PokerStars Hand #73633721040: Tournament #555011252, $150+$12 USD Hold'em No Limit - Level VIII (60/120) - 2012/01/10 23:24:41 CET [2012/01/10 17:24:41 ET]
Table '555011252 22' 9-max Seat #6 is the button
Seat 1: Villain1 (2820 in chips)
Seat 2: Hero (6298 in chips)
Seat 3: paranoik333 (10439 in chips)
Seat 4: Reissumies (970 in chips)
Seat 5: Deathak (1868 in chips)
Seat 6: Villain2 (4467 in chips)
Seat 7: BrazilianEye (2336 in chips)
Seat 9: Villain3 (5710 in chips)
Villain1: posts the ante 15
Hero: posts the ante 15
paranoik333: posts the ante 15
Reissumies: posts the ante 15
Deathak: posts the ante 15
Villain2: posts the ante 15
BrazilianEye: posts the ante 15
Franspro: posts the ante 15
BrazilianEye: posts small blind 60
Villain3: posts big blind 120
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero [As Ah]
KungKroon is connected
Villain1: raises 120 to 240
Hero: calls 240
paranoik333: folds
Reissumies: folds
Deathak: folds
Villain2: calls 240
BrazilianEye: folds
Villain3: calls 120
*** FLOP *** [9s 8c 7s]
Villain3: checks
Villain1: bets 700
Hero: calls 700
Villain2: raises 3512 to 4212 and is all-in
Villain3: folds
Villain1: folds
Hero: folds
Uncalled bet (3512) returned to Villain2
Villain2 collected 3240 from pot
Villain2: doesn't show hand
*** SUMMARY ***
Total pot 3240 | Rake 0
Board [9s 8c 7s]
Seat 1: Villain1 folded on the Flop
Seat 2: Hero folded on the Flop
Seat 3: paranoik333 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: Reissumies folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: Deathak folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: Villain2 (button) collected (3240)
Seat 7: BrazilianEye (small blind) folded before Flop
Seat 9: Villain3(big blind) folded on the Flop


Redigeret af madsmk d. 14-01-2012 18:18
14-01-2012 18:18 #2| 1

Mangler her ikke noget?

14-01-2012 18:22 #3| 0
OP

Nåede det. Næsten. ;)

14-01-2012 18:45 #4| 0

Hans range består vel kun af made hands der crusher din og draws, hvor jeg vil tro du langt oftest ser made hands der crusher din med den action før ham på floppet.

14-01-2012 18:48 #5| 5

Jeg 3-better altså preflop hver gang. Ja det ser stærkt ud, men vi isolerer altså også en formodet dårlig spiller med en super, super, super handske. Og det lyder ikke som om, at bordet er specielt skvizliderligt.

Flop er noget crap, og vi bliver nok nødt til at folde, selvom det kan sende en på lifetime tilt at folde esserne.

Aktuelt føler jeg mig helt overbevist om, at jeg vælger et flot protestcall på floppet alene med den begrundelse, at jeg har esser for helvede!

14-01-2012 19:00 #6| 0

4 vejs må det her være et enormt nemt fold eller er jeg forkert på den?

3bet preflop.

14-01-2012 19:02 #7| 0
OP

Jeg vil gerne have man opdeler flopaction. Jeg synes nemlig at det er væsentligt sværere at folde til c-bettet end det er til squeezet..

Jeg er enig i at 3bet pre er superior..

14-01-2012 19:04 #8| 0

Ad.

Jeg 3better også 100% PF. Jeg gider ikke lukke folk ind og vil gerne bare have donken for mig selv. Postflop må det blive et fold, selvom det ikke er nemt at lave i praksis. Du er enten stendød til et set eller i flipmode mod combodraws.

Redigeret af poker prince d. 14-01-2012 19:05
15-01-2012 16:59 #9| 0

3-better preflop men det ved du godt.
På floppet tror jeg egentlig mest jeg hælder til at folde til hans c-bet. Du har 2 mand mere der skal agere efter dig og jeg tror det flop rammer flatternes range uhyggeligt godt. Ved det er klamt men synes ikke rigtigt der er nogle bedre options.

16-01-2012 05:28 #10| 0
Vegas CHEF

mareridt hånd Mads - super ærgerligt

som spillet, så synes jeg du skal folde

men inden da vil jeg lige hurtigt forklare hvorfor jeg folder på floppet til det 700 bet - du har "kun" et par esser på et board, hvor en af de 3 modstandere kan have dig "drawing dead" eller til 2 outs - så i min bog er det et forholdsvis nemt fold, da du sjældent ender med at vinde noget på en hånd som denne

og det er netop derfor jeg vil anbefalde dig at 3bette preflop på dette niveau og med det blindlevel i er på - som jeg skrev i den anden tråd hvor du havde QQ, så vil du jo helst ikke spille postflop med en monster mod flere end max 2 andre spillere - og ved at calle pre, så "lokker" du andre med mellemgode hænder ind i potten - hvilket er en katastrofe med AA/KK/QQ med mindre du flopper nuts/set

du må endelig ikke misforstå mig - jeg flatter skam også tit med AA eller KK - men sjældent fra tp og helst ikke i start af tour, hvor mange kan lokkes med i potten

ps. noget jeg har tænkt på her på det sidste, er at det måske ikke er så godt at flatte pre mod en tight spiller, da han ofte faktisk har en god hånd og sandsynligt vil enten calle dit 3bet eller gå all in (4bette) - ved at calle en tight spiller, så kan du være uheldig at floppet "skræmmer ham væk" - f.eks. hvis han har AK og der kommer low cards eller han har JJ og der kommer KQ2

gl med spillet

16-01-2012 07:35 #11| 0

Jeg kunne godt nok aldrig i mit liv finde på at flatte et UTG klik med esserne, medmindre der sidder en over aggro LAG spiller bag mig, for vi åbner bare op for at få en 4-5vejs pot, hvilket vi absolut ikke er interesseret i.

Som spillet er det et let fold, forstår faktisk heller ikke dit flop spil. 987 crusher limpernes range, og i en 4-vejs pot er AA vel nærmest aldrig nogensinde god her. Med to mand bag til at acte tror jeg egentlig bare jeg sparer de 700, selvom det sutter max røv at spille AA så svagt og imo meget ringe spillet. Føles dog altid super vammelt at smide AA uanset spottet.

16-01-2012 08:11 #12| 0

Kan bedre lide at flatte aa i end game da folk ikke laver spaz så tidlig i touren her. Som spillet fold flop. ( selvom det er svært når man har raketterne det ved jeg :) )

16-01-2012 12:59 #13| 0
OP
ps. noget jeg har tænkt på her på det sidste, er at det måske ikke er så godt at flatte pre mod en tight spiller, da han ofte faktisk har en god hånd og sandsynligt vil enten calle dit 3bet eller gå all in (4bette) - ved at calle en tight spiller, så kan du være uheldig at floppet "skræmmer ham væk" - f.eks. hvis han har AK og der kommer low cards eller han har JJ og der kommer KQ2


Jeg kan sagtens følge dig. Hvor langt ned vil du 3bette? QQ+?


Alle > Tak for de forskellige bidrag til hvorfor 3bet er superior. Jeg er efterhånden gået hen og blevet en flatmaskine i early game i tidlige positioner, uden måske helt at have gennemtænkt fordele og ulemper. Dejligt med lidt perspektiv og sanitycheck...



16-01-2012 14:37 #14| 0
Vegas CHEF
med risiko for at blive kaldt ekstremt light fremover...

Jeg kan sagtens følge dig. Hvor langt ned vil du 3bette? QQ+?


hmmm, ned til 2-7o

min hånd har ikke den store betydning - det drejer sig om 3 MEGET vigtige ting:

* bordets dynamik

* mit image

* om det er det rigtige spot

hvis jeg kun skulle spille mine hænder, så tror jeg ikke jeg ville vinde særligt meget i poker - jeg er nemlig ikke født heldig

selvfølgelig er beslutningerne nemmere hvis man har en kæmpe handske og det er jo heller ikke sådan at jeg bare fyrer afsted med 3bets, så finder folk hurtigt ud af det - det gælder om at finde det rigtige tidspunkt/spot

men skal jeg være super ærlig, så holder jeg mig fra farlige plays (som ovennævnte med 27o eller lign. crap hænder) i start af tours og mod ultra tight spillere
16-01-2012 15:26 #15| 0

TUD73's tanker om 3bettet er obv spot on

Men jeg er som de andre mere for at 3bette den preflop, worst case scenario er vi tager blinds+døde penge.

resten er vidst blevet sagt 10 gange :)

16-01-2012 15:36 #16| 0

Der er altså nogle fordele ved flat som fuldstændig bliver ignoreret eller er ukendte for folk i denne tråd - som std versus utg+1 åbner mixer jeg det en del op efter om bordet er aggro, og hvor mange short/shortere stacks der sidder bag os - som vi må formode en smule lightere skubber ind for at samle op/flippe, det er jo noget mere sandsynligt at vi kan komme ind mod en stor stack denne vej, i forhold til at håbe han har QQ+ AK+.

Dog synes jeg stacks på bordet taler imod at flatte her, så det skal være grundet dynamik/hvordan bordet er hvis jeg flatter her...

Selv 4vejs til floppet kan vi altså sagtens få nogle boards som folk kommer til at overspille ind i vores esser, men det kræver selvfølgelig man er top skarp postflop + read mæssigt - det her virker som et no brainer fold...

17-01-2012 02:01 #17| 0

ja nogengange må man smide esserne. somregel hvis de er spillet forkert... som her. jeg havde nok 3 bettet pre også. ville slet ikke kunne lade være faktisk.
vandt aldrig noget før jeg begyndte at isolere og 3 bette lidt oftere.

Men han er heller aldrig drawing dead på floppet. men kan muligvis være han skal ha runner runner for at holde hjem. generelt bare skidt at flatte med alle de callere, jo mindre han havde håbet på at trappe på et mindre drawheavy board. most likely er hans hånd ikke den bedste længere
kort sagt FOLD

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar