88, 200$ NL, 6 handed.

#1| 0

Jeg samler 88 op i SB med en 320$ stack. UTG raiser til 4$, 3 caller, jeg caller og BB caller også. 5 ser floppet.

Pot: 20$

Flop:78A

Jeg checker, med intention om at C/R, der bliver checket rundt til knappen der better 15$, han har 200$. Jeg raiser til 30$. Alle folder til ham, der caller.

Pot: 80$

Turn: 3

Jeg better 100$, han tænker næsten tiden ud, og pusher så, og jeg caller selvfølgelig.

Commets på alle leder og kanter er velkomne... Takker...

12-01-2006 19:34 #2| 0

Du får alle pengene ind i puljen når man må forvente du er stor favorit, så godt spillet ;)

Jeg havde nok selv reraiset til 3 gange det han bettede istedet for et gayraise

12-01-2006 19:39 #3| 0

Preflop fint

flop: ingen grund til at gayraise med et så draw heavy flop -raise til 45-60$

turn: at du overbetter potten er et tegn på stor styrke, og ville i stedet smide et pot size raise afsted, at han så går all in i stedet er jo total lækkert og du er kun slået af AA som er en meget lille sandsynlighed for at han sidder med. Ville hellere gætte på Ax eller A7.

12-01-2006 19:45 #4| 0

Hvis du absolut skal checkraise så gør det ordentligt -

jeg foretrækker at bette ind i pf raiseren med noget der ligner en hånd der forsøger at få et billigt draw. Hvis du better ½ pot vil han være nødt til at raise med eks. AK, medmindre han vil give dig odds til de draws der ligger derude.

Checkraiser du andet end sets?

12-01-2006 19:51 #5| 0
OP

@sasuke

Jeg better stort set altid ind i preflopraiseren med et set/stort draw og lign., grunden til jeg ikke gør det i denne omgang er at der er så mange andre med i potten og jeg derfor er ret sikkert på at der er en af dem der vil bette. Mit gay-raise kan jo så diskuteres, men det er jo oftest det der er lettest når det bare er et enkelt klik på knappen raise, men jo jeg giver jer ret, den skal nok have noget mere i stedet for et fesent gay-raise.

Er der nogle der kan lide overbettet på turn? Evt. få villian til at se det som et stort draw, en svag hånd eller et bluff?

12-01-2006 20:07 #6| 0

Synes egenligt ikke rigtigt om det, så hellere bette 3/4 af potten, evt fuld pot. Du er højst sansynligt langt foran, og eneste mulighed han har for at slå dig er hvis han er på draw. Men potten ville jo så selvfølgelig også have været noget højere hvis du havde raiset lidt mere på floppet ;)

12-01-2006 21:36 #7| 0
OP

Men han viste mig A9 i hjerter.... LOL :)

12-01-2006 23:55 #8| 0

Jeg synes at det er svært at sige om denne hånd er rigtig eller forkert at chekraise.. Personligt synes jeg at du spiller hånden godt nok.

1) Du sidder i sb, rammer et set og vil gerne se de andre move før du gør dit (chekraise). Præcis i denne situation mener jeg at det er det rigtige at gøre. Selvom jeg nok havde lagt 15$ oveni..

2) På Turn kortet mener jeg netop at det rigtige er at gøre det så dyrt som du gør (overbet) i tilfælde af at han sidder med den draw som du eventuelt frygter.

Godt spillet..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar